- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (60 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (43 opinie)
- 3 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (392 opinie)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (122 opinie)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (307 opinii)
Ryanair uruchomi jesienią połączenie do Leeds-Bradford
Angielscy turyści i pracujący w Anglii Polacy zyskają w listopadzie nowe połączenie z Rębiechowa do Leeds-Bradford.
- Zaczynamy latać od 3 listopada, ale bilety można kupować już teraz - zachęcał szef marketingu irlandzkiego przewoźnika.
Samoloty z harfą na ogonie będą latać do Leeds-Bradford dwa razy w tygodniu: w poniedziałek i piątek.
Połączenie do Leeds-Bradford będzie 47. z Rębiechowa, 9. na Wyspy Brytyjskie i 12. uruchamianym przez Ryanaira. Choć nie jest to kierunek specjalnie atrakcyjny turystycznie i można spodziewać się, że z rejsów na tej trasie będą korzystać głównie pracujący w tej części Anglii Polacy, właśnie takie połączenia zapewniają trójmiejskiemu lotnisku dobrą sytuację finansową.
- Szczecin i Poznań obawiają się konkurencji nowego lotniska w Berlinie, Warszawa jest za droga dla tanich przewoźników, Katowice mają problem z dominującym u nich Wizzairem, a Bydgoszcz nie może dogadać się z Ryanairem co do opłat - wyliczał Tomasz Kloskowski. - Tylko u nas wszystko idzie zgodnie z planem.
Liczby pokazują, że prezes lotniska nie rzuca słów na wiatr. W pierwszym półroczu przez Rębiechowo przewinęło się 1 milion pasażerów, czyli o 17 proc. więcej, niż przed rokiem. Porównując czerwiec do czerwca, ten wzrost był jeszcze większy i sięgnął 24 proc. - tylko w tym miesiącu pasażerów było 220 tys.
Co ciekawe Ryanair, zwykle bardzo wybredny i domagający się specjalnego traktowania ze strony miast, do których lata, chwali sobie współpracę z Gdańskim i władzami regionu. - W całej Polsce jest z tym bardzo różnie, czasami mamy wrażenie, że rząd i polskie agendy są wręcz przeciwko nam - żalił się w Gdańsku Laslo Tamas z Ryanaira. - Ale dzięki dobrej współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną na pewno otworzymy w Gdańsku jeszcze niejedno połączenie.
Na czym ta współpraca polega? - Wspólnie promujemy nowo otwierane połączenia w tych miastach, z których możemy liczyć na turystów. Wspólnie z Ryanairem właśnie przygotowaliśmy taką akcje w hiszpańskim Alicante - tłumaczył Wojciech Kreft, dyrektor biura zarządu PROT. - Oczywiście współpracujemy też z innymi przewoźnikami - zastrzegł. - Wspólnie z Air Berlin wydaliśmy niedawno wkładkę promocyjną w Berliner Zeitung, wspieramy też połączenia promowe.
Opinie (134) ponad 10 zablokowanych
-
2010-07-06 19:47
Tanie połączenia do Krakowa, please!!!
- 2 0
-
2010-07-06 20:03
Szkoda że nie pomyśleli o połączeniach do Bournemouth :(
- 0 0
-
2010-07-06 20:04
LOTY NA POLUDNIE CHORWACJA ,SLOWENIA (4)
CZESTO LECIMY DO CHORWACJI I SLOWENII
NIE MA BEZPOSREDNIEGO POLACZENIA TYLKO PRZEZ NIEMCY I WTEDY CHORWACJA I SLOWENIA ,CZYZBY SIE TO NIE OPLACILO POLSKIM LINIOM
MYSLE ZE NIKT NIE MYSLI ,CO MOZEMY SAMI NIE DAJEMY INNYM ZARABIAC A TO TAKIE PROSTE LOTY DO ZAGRZEB Z GDANSKA ALBO DO LUBLIJANY Z GDANSKA- 5 0
-
2010-07-06 21:18
(1)
W Polsce tylko z Warszawy można dostać się bezpośrednio do Słowenii i Chorwacji. Wątpię, że w najbliższym czasie coś się zmieni. Z żoną głównie podróżuję do Bułgarii lub Grecji. Gdańsk również nic tu nie ma do zaoferowania.
Mapa połączeń gdańskiego lotniska koncentruje się głównie na Wielkiej Brytani, Niemczech i krajach skandynawskich. Powinno być więcej połączeń do krajów Europy Środkowej i Południowej. Lotniska w Katowicach czy w Krakowie pod tym względem biją Gdańsk na głowę. Gdańskie lotnisko mogłoby nawet pomyśleć o połączeniach do Stanów Zjednoczonych tak jak to ma miejsce w Warszawie i w Krakowie.- 1 0
-
2010-07-06 23:27
Ostatnio LOT Charters zaczął sprzedawać bilety do Dubrownika
z Gdańska, żeby nie było wątpliwości
- 0 0
-
2010-07-07 09:02
W całej aglomeracji 3-city + Rumia, Wejherowo, Pruszcz, Tczew (1)
mieszka ok. 1 mln osób w tym ok. 30 - 50 tys. osób jeżdżących na nartach. Z tego załóżmy 1/3 jeździ w Alpy, Włochy, Francja, Austria. Najbliżej jest niektóre rejony Austrii, przejazd samochodem ok. 14 godzin, do Włoch ok. 17 godz., Francja ok. jednej doby. Przy 3 osobach w aucie koszt podróży czyli paliwo, winietki, opłaty za tunele to ok. 300-400 złotych (bywa mniej, bywa więcej). Zatem transfer samolotem w obie strony za 500 PLN-ów byłby świetnym pomysłem dla narciarzy a zysk byłby i tak większy niż te "bieda" loty do Wlk Brytanii.
W poprzednim sezonie leciałem do Klagenfurtu z Gdańska, tyle że przez Berlin, Mionachium "Lufthansą". W obie strony bilet wyniósł 746 PLN tyle że całość trasy to było 7 bgodzin zamist np. 3 czy 4-ech. Główne miesiące narciarskie to styczeń, luty (szczyt!!!), marzec. Załóżmy że z tych 10.000 narciarzy 2/3 chce być na nartach w lutym, czyli 4 weekendy czyli po 1,6 tys na weekend czyli ok. 8 samolotów wylatujących jednego dnia. Oczywiście to tylko potencjalne możliwości ale piszę to, bo jakoś Nikt nie dostrzega możliwości rozwoju takiej klasy podróżników. Co ciekawe lotnisko w Grenoble ma halę pasażerską wielkości jak Rębiechowo a pasażerów obsługuje ze 3x więcej, to przy okazji przytyk wobec deal'u pt Rozbudowa lotniska w Rębiechowie. Pasażerom są potrzebne nowe dogodne połączenioa a nie lepsze fotele w hali odlotów. Notabene, te połączenia z Wlk. Brytanią jako żywo przypominają te LOT-owskie z końca lat 70-tych i 80-tych gdy kupiono IŁ-72 do wożenia do/i/z Ameryki emigrantów odwiedzających stary kraj. Teraz dokładnie wygląda to tak samo tyle że skala jest jeszcze większa a niektórym do głów nie przychodzi że to powtóka z historii. Tak więc zamiast ruchu turystycznego mamy połączenia metropolii z Kozią Wólką (mieszkańców tejże przepraszam).- 0 0
-
2010-07-07 09:05
w ostatnim zdaniu chodzi oczywiście o loty do Wlk. Brytanii.
- 0 0
-
2010-07-06 20:09
TO SĄ JAAJAAA
Pan prezessss zaciera ręce a na lotnisku , bałagan !!!!! ,brak parkingu , terminal potwornie mały a oni po układzie sprzedają powierzchnie w środku termiana pod gastronomie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak jakiś samolot charterowy wylatuje i turyści z okolicznych województw się zjeżdzają to jest istny kocioł wew. z zew.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
idzcie po rozum do głowy !!!!!!!!!!!!!!!!!
Chcecie zwiększać liczbę pasażerów ?????? ale nie ich kosztem ale swoim kosztem !!!!!!!!
terminal nadaje się do odlotów krajowych TYLKO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 2 0
-
2010-07-06 20:34
na południe Europy
Ba, lot do Mediolanu kosztował w dwie strony 92PLN, ale za 100PLN do Krakowa, Rzeszowa czy Wroclawia też bym poleciał, a ceny inne niż...
- 1 0
-
2010-07-06 21:34
(1)
I po co to połączenie do Leeds ? Gdańsk w tej chwili posiada największą liczbę połączeń z Wlk. Brytanią ze wszystkich polskich lotnisk. Takie duże zainteresowanie pracą w Wlk. Brytani ?
- 0 0
-
2010-07-06 22:48
no morze ty nie byłeś w wielkiej brytanjij
ale tam jezd naprawdem super i som durze piniondze szczegulnie na zlewozmywakach i wabrykach drobiu - polecąm muwie ci hlopie rzyć nie umieradź
- 2 0
-
2010-07-06 21:35
Aberdeen
Szkoda, ze nie do Aberdeem :-(
- 1 0
-
2010-07-06 23:49
YEAH ! LEEDS FESTIVAL CZEKA NA NAS !!!:D
- 1 0
-
2010-07-06 23:59
(1)
może jeszcze niżej te samoloty bedą latać? nosz czasem mam wrażenie, że następny u mnie w ogródku wyląduje :/
ps. mieszkam daleko od lotniska.- 0 0
-
2010-07-07 13:48
W okolicach 21:00 (kiedyś 20:35) w stronę północno zachodnią startuje turbośmigłowy trasportowiec. Też mam wrażenie że gdzieś od kwietnia startuje bardzo nisko - można zaglądać kto siedzi za sterami (meiszkam za Baninem) - jakieś 6km od końca pasa.
- 0 0
-
2010-07-07 07:57
tak, coraz wiecej lotow i coraz wiecej, a poczekalni i miejsc do siedzenia brak. Poniedzialek wieczor, tlok jak na dworcu kolejowym, brak miejsc siedzacych, ludzie koczuja na podlodze, jakas paranoja!!!
Restauracje pelne i jak to u nas w PL bywa, na stoliku woda i trzy slomki.
Czekam na 5h lot, niestety przez Warszawe, ale przejsc do hali odlotow nie mozna bo pasazerowie do warszawy sa wpuszczani 20 min przed odlotem. Brawo!!!- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.