- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Ryanair zawiesza w Polsce swoje połączenia. Czy wycofa się z Rębiechowa?
Największy tani przewoźnik lotniczy w Europie - Ryanair - zawiesił wszystkie loty z Krakowa i Rzeszowa, wycofuje także jedno połączenie z Warszawy. Czy zniknie również z Trójmiasta?
Kilka dni temu gruchnęła wieść, że do marca 2009 r. samoloty z harfą na ogonie nie będą latać z Warszawy do Dublina. Tu również powodem są oszczędności: Ryanair argumentuje, że wśród jego baz, Dublin jest w kolejności drugą najdroższą.
Wszystkie te informacje nie spędzają jednak snu z powiek managerom trójmiejskiego Rębiechowa. - U nas trend jest raczej odwrotny, linia otwiera nowe połączenia. Nie wydaje mi się, aby Irlandczycy mieli powody, aby z nas zrezygnować - przekonuje Adam Skonieczny, szef działu marketingu i analiz Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.
Jak twierdzi Skonieczny, lotnisko w Rębiechowie jest jednym z najtańszych w kraju. Do tego samoloty irlandzkiego przewoźnika latają stąd prawie pełne. - Średnie obłożenie wszystkich samolotów startujących z Rębiechowa wynosi ponad 72 proc. Tę statystykę znacząco zawyża nam właśnie Ryanair - wyjaśnia.
Dziś maszyny Ryanaira latają z Trójmiasta do czterech miast: Birmingham, Dublina, Londynu i Frankfurtu. Z kolei jesienią linia uruchamia loty do Brukseli/Charleroi, Bristolu, Shannon i Liverpoolu. Czy te zapowiedzi zostaną dotrzymane? - Nie mam informacji, by miało być inaczej - odpowiada Adam Skonieczny.
Nie da się jednak ukryć, że tanie linie lotnicze przeżywają trudny okres. Największym problemem są rosnące ceny paliwa lotniczego. Z drugiej strony największe zainteresowanie niskokosztowymi podróżami powoli mija. Ten trend widoczny jest szczególnie w Polsce, gdzie spada liczba osób wyjeżdżających do pracy za granicę. Sytuacja zmienia się dynamicznie i podobnie reagują linie lotnicze, które potrafią rezygnować z lotów zanim jeszcze pierwsze samoloty wzbiją się w powietrze lub zaledwie po kilku miesiącach funkcjonowania połączenia.
Z takimi problemami mierzyło się już także trójmiejskie lotnisko. Poważne kłopoty dotknęły taniego polskiego przewoźnika - Centralwings, który z powodu strat zrezygnował z uruchomienia w Trójmieście swojej bazy oraz otwarcia połączeń do Manchesteru, Barcelony i Amsterdamu.
Po pięciu miesiącach przestał latać z Trójmiasta EasyJet, a zaledwie po miesiącu inny angielski przewoźnik, BmiBaby.
Opinie (90) 4 zablokowane
-
2008-07-22 14:13
GDYNIAAA !!! (1)
I WLASNIE DLATEGO JEST POTRZEBNE LOTNIKSO W GDYNIII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CO Z TA KWESTIA W SPRAWIE LOTNISKAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????
- 0 0
-
2008-07-22 14:17
potrzebe to jest drugie kino
- 0 0
-
2008-07-22 14:14
Juz niedlugo , jeszcze chwilunia i skończy
się euforia lotniskowa. Lotnisko w każdej gminie , jak za komuny --szpital w każdej gminie . Nie potrzeba żadnych nowych lotnisk . ba nie potrzeba nawet rozbudowywac istniejących.
- 0 0
-
2008-07-22 14:22
Marcin , co Do Gdyn :))) (2)
to racja gdyby powstalo drugie lotnisko to ze tak napisze byloby o wiele lzej nad morzem , pozwolilo by to turysta na latwiejsze dotarcie do trojmiasta jak i rowniez promowalo by to trojmiasto po chu* 1 w gdansku rozbudowane jak tam co lewdo dojechac jestem z gdanska ale zdyecydowanie wole 2 lotnisko napewno by sie zrobilo lzej co do lotniska w rebichowie ludzie z gdyni nie musieli by tloczyc sie korkami do gdanska mieli by na miejscu hmmm ale coz zapowiadano , obiecywano , narzucano mile slowka ...a afektow jak nie bylo to i dalej nie ma skonczylo sie na glupim gadaniu ...ale mam nadzieje ze cos ruszy wkoncu w tej sprawie pozdrawiam !!!! Marcin
- 0 0
-
2008-07-22 14:31
2009
od 2009 zaczyna sie przebudowa pasuu ..w tym momencie budowana jest wieza i ogrodzenia wraz ze swiatlami ..hmmm jakos na 2 polowe 2009 r planowana jest budowa terminalu.. budowa ma potrwac do euroo :) MASZ odpowiedz
- 0 0
-
2008-07-22 15:42
Po prostu, też
myślałem, że PO to jak najszybciej załatwi, ale się pomyliłem. Dalej lotnisko jest niewykorzystane w Gdyni.
Mieli być tacy gospodarni i liberalni:)) A widać są hamulcowymi rozwoju Trójmiasta. Już chyba nigdy na nich nie zagłosuje.- 0 0
-
2008-07-22 14:25
hahahahahahahahhahahaahhahahahahahahahaha (1)
i zaczynaja sie problemy juz nie pierwsze zreszta w rebichowie haaha żenada potrzeubjemy lotniska w GDYNI !!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam z Wejherowa :D
- 0 0
-
2008-07-22 14:27
racja
potrzebujemy potrzebujemy w Gdyni nie ma bata musi powstac hehe trzeba jakas petycje ...bo inaczej nie powstanie heee :) ale co moze jeszcze lotnisko w Wejherowie hehe
- 0 0
-
2008-07-22 14:30
A może dlatego likwiduje, (1)
że coraz mniej ludzi lata? A coraz mnie korzysta bo nie mają potrzeby uciekać za pracą np. do Dublina? Przy tym moim rozumowaniu, może błędnym, wynikałoby, że są to miasta najbogatsze. Bo np. w takim Szczecinie (A dokładnie Goleniowie) Ryan nie tylko nie likwiduje ilości lotów ale i zwiększa liczbę połączeń,bo region biedny. Jakie jest Wasze zdanie?
- 0 0
-
2008-07-22 17:05
A moze Polacy za granica nie chca juz wydawac pieniedzy na drogie loty do Polski i drogie wydatki w Polsce? Przy takiej cenie zlotowki lepiej poleciec na wczasy do cieplych krajow niz wracac do kraju.
- 0 0
-
2008-07-22 14:30
lotnisko w Kosakowie nalezy do wojska (2)
minister obrony wodzi szczurka za nos, a biedny naiwniaczek wciąż wierzy i głupoty głosi
- 0 0
-
2008-07-22 14:33
hahahahahahahahahahahahahahahaha
- 0 0
-
2008-07-22 15:47
jeśli minister jest takim niedorajdom,
to nic dziwnego, że Prezydent RP nie chce mu zatwierdzić nominacji generalskich.
Szkoda tylko, ze odbija sie to na dynamicznej Gdyni a przez to i na nas - całego Trójmiasta i regionu.
Jak zwykle obiecanki polityków na nic się zdają:((- 0 0
-
2008-07-22 14:32
od kiedy likwiduje z Warszawy do Dublina połączenie?
moze ktos wie?
- 0 0
-
2008-07-22 14:34
Czytanie i rozumienie nie boli... (2)
Słabnę czytając komentarze, że powyższy artykuł świadczy o kłopotach Rębiechowa i że Babie Doły otwierać trza. Napisał przecież Pan Redaktor, że Gdańsk jest tanim lotniskiem? Napisał. Napisał, że Ryanair z Rębiechowa się nie wyprowadza? Napisał. To po co od razu najeżdżać i skakać do gardła w odwiecznej durnowatej waśni GDA-GDY? Babie Doły - niech sobie będą, konkurencja zdrowa rzecz. Ale - na Boga?! - co z Open'erem? A już zupełnie BTW - dawno tu nie zaglądałem - co koniec końców z Gdynią w Monopoly? Wiadomo co?
- 0 0
-
2008-07-22 14:40
i nie mrugni ...
- 0 0
-
2008-07-22 14:45
Wyniki mają jakoś w sierpniu ogłosić.
- 0 0
-
2008-07-22 15:23
"U nas trend jest raczej odwrotny....." (3)
Zwłaszcza latem wynika z potrzeb, że właśnie rozbudowa portu lotniczego w Babich Dołach ma szanse stać się rentownym Terminalem.
Nie wiem dlaczego Ministerstwo Transportu, które pod rządami PO miało nabrać przyspieszenia (i po konsultacjach z resortem obrony narodowej), jak najszybciej przychyliło się do wniosku prezydenta Gdyni, aby to spółka Port Lotniczy Gdynia -Kosakowo już prężnie rozbudowywała i przystosowała inwestycję do celów cywilnych tego wojskowego lotniska w Babich Dołach.- 0 0
-
2008-07-22 15:34
To wstyd dla miasta Gdyni, (2)
że Rzeszów,w którym mieszka 170 722 mieszkańców posiada wspaniały Międzynarodowy Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka, a od czerwca 2008 wznowiono całoroczne połączenia Rzeszów-Nowy Jork (PLL LOT, Port lotniczy John F. Kennedy i Port lotniczy Newark Liberty). Gdynia ma już blisko 270 tys., a latem ta ilość zwiększa się wielokrotnie, posiada niewykorzystane Babie Doły:(((
Wstyd i hańba!!!- 0 0
-
2008-07-22 17:23
Gracjana (1)
Gdynia ma 247 tysiecy mieszkańców
- 0 0
-
2008-07-22 17:29
W br.i ub. liczna wzrosła o ponad 15 tyś.
Ważniejsze dane demograficzne w 2006 r. Ludność ogółem 251 844 w tym:
mężczyźni 120 105
kobiety 131 739- 0 0
-
2008-07-22 15:29
Rębiechowo
Ciekawe, jak Rębiechowo ma być jednym z najtańszych lotnisk w Polsce, gdy jest droższe od niektórych lotnisk w zachodniej Europie i z tego co zauważyłem po opłatach, jest droższe od Krakowa i nawet Warszawy. Chyba, że Ryanair wynegocjował jakieś dobre warunki, bo np. opłaty lotniskowe w Wizzair, jeszcze niedawno były niższe w Wawie, niż w Gdańsku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.