• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ryanair zawiesza w Polsce swoje połączenia. Czy wycofa się z Rębiechowa?

Jacek Stańczyk
22 lipca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 12:43 (22 lipca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Samoloty Ryanaira latają z Rębiechowa z wysokim wskaźnikiem zajętych miejsc w samolotach. Ten rynek zmienia się jednak bardzo dynamicznie, a tanie linie lotnicze wszędzie szukają oszczędności. Samoloty Ryanaira latają z Rębiechowa z wysokim wskaźnikiem zajętych miejsc w samolotach. Ten rynek zmienia się jednak bardzo dynamicznie, a tanie linie lotnicze wszędzie szukają oszczędności.

Największy tani przewoźnik lotniczy w Europie - Ryanair - zawiesił wszystkie loty z Krakowa i Rzeszowa, wycofuje także jedno połączenie z Warszawy. Czy zniknie również z Trójmiasta?



Czy w tym roku skorzystała(e)ś lub skorzystasz z tanich linii lotniczych?

O swoich decyzjach irlandzka linia informuje od kilku tygodni. Odwrót z krakowskich Balic i rzeszowskiej Jasionki Ryanair tłumaczy zbyt wysokimi opłatami lotniskowymi. Ponieważ zarządy obu portów odmówiły ich obniżenia, od 4 listopada na sześć tygodni loty z tych miast zostaną zawieszone.

Kilka dni temu gruchnęła wieść, że do marca 2009 r. samoloty z harfą na ogonie nie będą latać z Warszawy do Dublina. Tu również powodem są oszczędności: Ryanair argumentuje, że wśród jego baz, Dublin jest w kolejności drugą najdroższą.

Wszystkie te informacje nie spędzają jednak snu z powiek managerom trójmiejskiego Rębiechowa. - U nas trend jest raczej odwrotny, linia otwiera nowe połączenia. Nie wydaje mi się, aby Irlandczycy mieli powody, aby z nas zrezygnować - przekonuje Adam Skonieczny, szef działu marketingu i analiz Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

Jak twierdzi Skonieczny, lotnisko w Rębiechowie jest jednym z najtańszych w kraju. Do tego samoloty irlandzkiego przewoźnika latają stąd prawie pełne. - Średnie obłożenie wszystkich samolotów startujących z Rębiechowa wynosi ponad 72 proc. Tę statystykę znacząco zawyża nam właśnie Ryanair - wyjaśnia.

Dziś maszyny Ryanaira latają z Trójmiasta do czterech miast: Birmingham, Dublina, Londynu i Frankfurtu. Z kolei jesienią linia uruchamia loty do Brukseli/Charleroi, Bristolu, Shannon i Liverpoolu. Czy te zapowiedzi zostaną dotrzymane? - Nie mam informacji, by miało być inaczej - odpowiada Adam Skonieczny.

Nie da się jednak ukryć, że tanie linie lotnicze przeżywają trudny okres. Największym problemem są rosnące ceny paliwa lotniczego. Z drugiej strony największe zainteresowanie niskokosztowymi podróżami powoli mija. Ten trend widoczny jest szczególnie w Polsce, gdzie spada liczba osób wyjeżdżających do pracy za granicę. Sytuacja zmienia się dynamicznie i podobnie reagują linie lotnicze, które potrafią rezygnować z lotów zanim jeszcze pierwsze samoloty wzbiją się w powietrze lub zaledwie po kilku miesiącach funkcjonowania połączenia.

Z takimi problemami mierzyło się już także trójmiejskie lotnisko. Poważne kłopoty dotknęły taniego polskiego przewoźnika - Centralwings, który z powodu strat zrezygnował z uruchomienia w Trójmieście swojej bazy oraz otwarcia połączeń do Manchesteru, Barcelony i Amsterdamu.

Po pięciu miesiącach przestał latać z Trójmiasta EasyJet, a zaledwie po miesiącu inny angielski przewoźnik, BmiBaby.

Opinie (90) 4 zablokowane

  • bedom wracać w Wysp skoro funt po 3.7 złotego. Eldorado się skończyło

    jeszczem jak złotówka się umocni to wogóle. Jadźka mówiła siedź w domu. A teraz bedziem mieli lotnisko w Gdyni. Gut lak.

    • 0 0

  • co za POrtal..

    całe trójmiasto aż HUCZY od afery z Karnowskim a tu....cisza. Dajcie jeszcze jakis artykuł o psich odchodach w POszczególnych dzielnicach Gdańska...To takie fascynujące..

    • 0 0

  • i dlatego powinno powstać lotnisko cywilne w Gdyni (2)

    trudno to przełknąć może, ale jak będziemy pobrzękiwac szabelką jak zwykle, to nic nie będzie latać

    obok lotniska na 'regularne' linie, które nie obzdryngalają sie co do cen, warto mieć takie, gdzie niskie opłaty będą akceptowalne dla linii niskokosztowych

    a niestety - dzięki niemrawości naszych włodarzy - ruch na tych liniach jest w większości gwarantowany przez Polaków pracujących w Anglii

    gdyby TURYŚCI z zachodu przyjeżdżali, to nie byłoby problemu (no ale przeciez już chojracy stwierdzili, że nie chcemy tu turystów z Anglii, którzy przyjada na tanie piwo i na zabawę)

    • 0 0

    • No jasne,ze nie chcemy takich brytoli (1)

      Chcemy takich,ktorzy przyleca wlasnym samolotem,a nie rozwydrzonej bandy,ktora znudzona robieniem rozpizdu na Corfu,Majorce i Cyprze,nagle zamarzyla sobie o Crakoffie i jeszcze nie daj Boze o Gdan-sku.
      A lotnisko na BB sie przyda,ale dla GA i bizjetow,moze jeszcze jekichs czarterow,co wyraznie pokazuje najnowsza analiza PWC.O tanich liniach zapomnijcie poki co.Poza tym szkoda by bylo Open'era.

      • 0 0

      • najlepiej to kup sobie to lotnisko i zrób tam prywatny basen

        dla hydroplanów - tez jakiś przygłupi minister coś o tym wspominał :))))

        • 0 0

  • zawiesza dzialalnosc

    no niewatpliwie rebiechowo nalezy do polskiego terytoriu,m wiec czemu ryjaner mialby tu zostac ;)

    • 0 0

  • tanie linie

    tanie myślenie, tani chwyt...

    • 0 0

  • ZNAM PRAWDE (i sie z wami podziele)

    powody wycofania sie ryana sa prozaiczne: pieniadze. pracuje w biznesie na tyle dlugo zeby sie nauczyc, ze nie ma tam sentymentow bo za kazda kasa stoja udzialowcy, a najwredniejsi (bo najbardziej przyklejeni do swej kasy) sa ci mali i mniejsi. i to pieniadz decyduje.

    w Polscee pokutuje jakies dziwne przekonanie ze o firmie decyduje prezio i kolesie. moze jesli ktos ma kiszarnie ogorkow pod warszawa to i owszem, ale nie linie lotnicze gdzie jest duzy pieniadz i powazni udzialowcy. tu nie chodzi o to ze szef ryanu nie lubi polactwa, albo ze uwaza ze jego daleki pociotek z birmingham stracil prace na rzecz polonusa, albo nawet ze jego siora ma dziecko jakiegos polaczkowego emigranta. ani nawet nie jest zwyklym .... po prostu podjeli biznesowa decyzje uzasadniona strategicznie - moze wejda na nasz rynek jako inna marka? moze postawia na cargo?

    jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze (albo sex) - a te nie maja narodowosci

    • 0 0

  • Wizzair

    Szkoda, ze ten przewoznik nie takich mozliwosci jak Ryanair. Jakos wole latac z nimi. Ryanair pozwala sobie na duzo kaprysow. Klientow i tak maja gdzies, przynajmniej tak mi sie wydaje.

    • 0 0

  • Rebiechowo

    Ludzie! Czytać ze zrozumieniem tekstu! Czy tu jest napisane ze wycofuja sie z Gdańska??? Bo jest drogo, albo z jakiegos innego powodu? Wycofuja sie z Krakowa i Warszawy. No ale najlepsi sa z Gdynii........przewoznik sie wycofuje a dla nich to jest właśnie powód do budowy lotniska w Gdyni.........hahahahahah Bravo.

    • 0 0

  • dlaczego mieszkańcy Gdyni porównują Gdynię z Gdańskiem

    ... niech mi ktoś z Was to wyjaśni ?????

    inna wielkość miast, typ miast, historia itd .....

    proponuję porównać Gdynię z Bydgoszczą, Rzeszowem, Częstochową, Lublinem, Białymstokiem itd itd
    .... choć i tak większość w/w miast jest znacznie większa od Gdyni

    • 0 0

  • nowe lotnisko koniecznie potrzebne

    Na razie nie ma perspektyw na spadek cen benzyny i linie lotnicze-nie tylko tanie- ponoszą straty. Dlatego na razie lepiej wstrzymać się z budową lotniska w Gdyni. Tylko muchy by tam lądowały.

    Podobnie jak Kato zawsze powtarzał, że trzeba zniszczyć Kartaginę, niektórzy przy byle okazji wracają do sprawy lotniska w Gdyni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane