• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy ze znalezieniem wykonawców remontów peronów SKM w Gdyni

Michał Brancewicz
9 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kasa biletowa nie wróci na peron SKM Redłowo
Peron SKM Redłowo wciąż czeka na chętnych, którzy będą chcieli go zmodernizować. Peron SKM Redłowo wciąż czeka na chętnych, którzy będą chcieli go zmodernizować.

Szybka Kolej Miejska szuka firm, które wyremontują perony w Redłowie i Orłowie. Problem w tym, że w przypadku tego pierwszego nikt nie zgłosił się do przetargu, a w drugim oferta okazała się ponad trzykrotnie wyższa, niż zakładał budżet SKM.



AKTUALIZACJA, 11 kwietnia 2018 roku.
SKM unieważniła przetarg na remont przystanku w Orłowie.


Co jest największą bolączką SKM?

Pod koniec lutego Szybka Kolej Miejska ogłosiła dwa przetargi na zaprojektowanie i remont przystanków w Orłowie i Redłowie. W przypadku Redłowa nie zgłosił się żaden wykonawca, dlatego postępowanie musiało zostać powtórzone. Chętni mogą składać swoje oferty do 10 maja. Inwestycja szacowana jest na 11,5 mln zł netto.

Z kolei gotowość modernizacji przystanku w Orłowie zadeklarowało jedno konsorcjum - Poleko Budownictwo i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Problem w tym, że jego oferta - 46,12 mln zł, okazała się ponad trzy razy wyższa, niż zamierzała przeznaczyć SKM - 14,36 mln zł.

Czy to oznacza, że w przypadku Orłowa również trzeba będzie powtórzyć postępowanie?

- Komisja przetargowa analizuje ofertę, decyzja jeszcze nie zapadła - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
Wiele wskazuje jednak na to, że propozycja konsorcjum okaże się zaporowa.

Zgodnie z zapisami przetargowymi obie modernizacje miały zakończyć się najpóźniej w ostatni dzień października 2019 roku.

Jedyna oferta na remont SKM Orłowo okazała się bardzo wysoka. Jedyna oferta na remont SKM Orłowo okazała się bardzo wysoka.
Przypomnijmy. Większy zakres robót przewidziany jest w Orłowie, gdzie według planu jeszcze w tym roku wybudowane zostaną cztery rozjazdy od strony Kamiennego Potoku. W przyszłym roku rozebrana i odbudowana będzie bryła peronu, która zmieni nieco swój profil. Pojawi się nowa wiata na długości ok. 2/3 przystanku. Remont przejdzie także przejście w kierunku Klifu, które zyska windę. Na peronie pojawi się monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Również w Redłowie peron zostanie gruntownie przebudowany. Powstanie nowa, dłuższa wiata oraz winda łącząca peron z wiaduktem. Planowane jest też stworzenie drugiego zejścia z ul. Stryjskiej, tak żeby nie było potrzeby przechodzenia na drugą stronę jezdni. Tutaj również na peronie pojawi się monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Szybka Kolej Miejska realizuje etapami projekt modernizacji ośmiu przystanków, głównie w Gdyni. Obecnie wciąż w remoncie są perony w Chyloni i Rumi Janowie. Remont wszystkich ośmiu peronów wraz z modernizacją dworca podmiejskiego Gdynia Główna pochłonie ok. 130 mln zł. Połowę tej kwoty SKM otrzymała z Unii Europejskiej, reszta pochodzi ze środków własnych, Funduszu Kolejowego oraz dokapitalizowania spółki przez Gdynię.

Modernizacja przystanków potrwa do 2023 roku. W kolejce czeka jeszcze Gdynia Stocznia, Grabówek i Leszczynki oraz Gdańsk Stocznia.

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Dziwne sa te przetargi z planowanym kwotą (5)

    Jak ide kupić ziemniaki to nie zakladam że dziś kupie po 10 gr za kilo, kupuje za tyle ile jest, Co do przetargu, bardzo dobra cena, pracownicy chcą dzis zarabiać wiecej, materiał swoje kosztuje, podatki też niemałe są, jak skm źle to zawsze może założyć spółkę córkę "remont peronu" z o.o., i pistawic w zarządzie jakiegoś Misiewicza i sami sobie wyremontować w 10 lat

    • 16 12

    • Co to znaczy "szczególnie w publicznych przetargach"? (4)

      To jest oszustwo! Dlatego że publiczne pieniądze to można wziąć ile się chce?
      Materiały, amortyzacja narzędzi, robocizna, podatki, ubezpieczenia, zysk.
      Może pominąłem jakiś składnik, ale albo ten co planował nie zna się na rzeczy, albo wykonawca to naciągacz.

      • 7 1

      • jeszcze podatek od podatku (2)

        • 3 1

        • (1)

          Opłata smoleńska

          • 0 2

          • lepiej zrobisz

            jak sie pomodlisz

            • 0 1

      • Widać mało wiesz o świecie

        Wszędzie na świecie najbardziej intratne przetargi to są właśnie publiczne, tylko my prawie za darmo robimy, na nas nakładają podatki, urzędników, kary, zakazy, nakazy ale nic w zamian już nie możemy wziąć (Panie oszukujo!). W 99% planowany budżet na przetarg jest wyssany z palca i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, a jak to jest już trzeci przetarg to budżet był obniżany 2 razy.

        • 4 2

  • Jak już Ukraińcy nie chcą robić na polskich budowach (1)

    to niech ściągną pracowników z Bangladeszu. Oni są ekspertami od kolejowej komunikacji zbiorowej.

    • 12 2

    • Na szczęście banglijczycy też umieją liczyć i więźniami obozu nie będą.

      • 0 0

  • Gdynia

    Tutaj zawsze są problemy

    • 13 6

  • komisja przetargowa jeszcze raz ogłosi przetarg

    oczywiście jeszcze raz nie omieszka przytulić siano tak jak w Gdyni z autobusami

    • 10 2

  • Za darmo by chcieli zrobić

    • 4 2

  • Renoma w Gdańsku 20 mln zł za 3 lata kontrolowania biletów

    gdzie koszta to niecałe 4 mln zł za 3 lata . Da się? da :)

    • 16 1

  • (1)

    A MTM?

    • 10 0

    • Nawet oni uciekają z Gdyni ;-)

      • 0 0

  • W takim przetargu podaje się kwotę czy kalkulację?

    • 4 0

  • Śmiesznie wyszło...

    Na 2. miejscu w ankiecie problem punktualności, który zdaniem SKM nie istnieje ;)

    • 10 3

  • Za szczurka nic się nie uda (2)

    Zapuścił Gdynię i spuścił ja 20 lat wstecz

    • 15 3

    • ależ ty ociążały psychicznie... (1)

      a co szczur ma wspólnego z PKP czy SKM? To przecież państwo w państwie dzięki towarzyszom z PiS i PO

      • 2 4

      • Towarzysze z PiS?

        Co oni mają wspolnego z tymi wszystkimi zlodziejami z PO?

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane