- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (442 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (149 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (17 opinii)
Problemy ze znalezieniem wykonawców remontów peronów SKM w Gdyni
Szybka Kolej Miejska szuka firm, które wyremontują perony w Redłowie i Orłowie. Problem w tym, że w przypadku tego pierwszego nikt nie zgłosił się do przetargu, a w drugim oferta okazała się ponad trzykrotnie wyższa, niż zakładał budżet SKM.
AKTUALIZACJA, 11 kwietnia 2018 roku.
SKM unieważniła przetarg na remont przystanku w Orłowie.
Z kolei gotowość modernizacji przystanku w Orłowie zadeklarowało jedno konsorcjum - Poleko Budownictwo i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Problem w tym, że jego oferta - 46,12 mln zł, okazała się ponad trzy razy wyższa, niż zamierzała przeznaczyć SKM - 14,36 mln zł.
Czy to oznacza, że w przypadku Orłowa również trzeba będzie powtórzyć postępowanie?
- Komisja przetargowa analizuje ofertę, decyzja jeszcze nie zapadła - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
Wiele wskazuje jednak na to, że propozycja konsorcjum okaże się zaporowa.
Zgodnie z zapisami przetargowymi obie modernizacje miały zakończyć się najpóźniej w ostatni dzień października 2019 roku.
Przypomnijmy. Większy zakres robót przewidziany jest w Orłowie, gdzie według planu jeszcze w tym roku wybudowane zostaną cztery rozjazdy od strony Kamiennego Potoku. W przyszłym roku rozebrana i odbudowana będzie bryła peronu, która zmieni nieco swój profil. Pojawi się nowa wiata na długości ok. 2/3 przystanku. Remont przejdzie także przejście w kierunku Klifu, które zyska windę. Na peronie pojawi się monitoring oraz system informacji pasażerskiej.
Również w Redłowie peron zostanie gruntownie przebudowany. Powstanie nowa, dłuższa wiata oraz winda łącząca peron z wiaduktem. Planowane jest też stworzenie drugiego zejścia z ul. Stryjskiej, tak żeby nie było potrzeby przechodzenia na drugą stronę jezdni. Tutaj również na peronie pojawi się monitoring oraz system informacji pasażerskiej.
Szybka Kolej Miejska realizuje etapami projekt modernizacji ośmiu przystanków, głównie w Gdyni. Obecnie wciąż w remoncie są perony w Chyloni i Rumi Janowie. Remont wszystkich ośmiu peronów wraz z modernizacją dworca podmiejskiego Gdynia Główna pochłonie ok. 130 mln zł. Połowę tej kwoty SKM otrzymała z Unii Europejskiej, reszta pochodzi ze środków własnych, Funduszu Kolejowego oraz dokapitalizowania spółki przez Gdynię.
Modernizacja przystanków potrwa do 2023 roku. W kolejce czeka jeszcze Gdynia Stocznia, Grabówek i Leszczynki oraz Gdańsk Stocznia.
Opinie (108) 2 zablokowane
-
2018-04-10 10:41
(1)
budowa nowego budynku polskiej stacji antarktycznej wraz z infrastruktura na drugim koncu swiata - ok. 90 mln PLN
remont pernu skm w orlowie - ok 50 mln PLN
chyba cos tu sie nie kalkuluje- 14 0
-
2018-04-10 17:24
Nieee, nooo. Zgadza się!
Stacje budują ze śniegu a materiał jak wiadomo, maja na miejscu w prawie nieograniczonych ilościach. :D
- 2 2
-
2018-04-10 11:11
Ankieta (1)
W ankiecie brak opcji: zbyt niska częstotliwość (zbyt rzadki takt) pociągów.
Kiedyś kolejki SKM jeździły co 6 minut w godzinach szczytu, teraz powinny jeździć w takcie 5 minutowym.- 8 0
-
2018-04-10 17:18
Dokladnie!
Przynajmniej 2pociagi na kwadrans z podwojnym skladem i punktualnie
- 2 0
-
2018-04-10 11:50
he he (1)
Redłowo już przecie remontowane było.. ile jeszcze razów?!
- 9 2
-
2018-04-10 17:22
Chamstwo g*wnażerii...
Brakuje ludzi o pracy, Ukraincow za mało, więc więcej szacunku do straszych!
- 4 0
-
2018-04-10 12:17
Dobre info dla fachowców ,złe dla inwestorów SKM też.
Koniec poniżania pracowników coraz bliższy,jak miło!Nawet Ukraińcy już nie dają się nabierać na głodowe stawki naszych,,pseudo-bysnesmenuf"no i dlatego koszty przetargów poszybowały.
- 5 1
-
2018-04-10 15:09
W ankiecie powinna być opcja na końcu
Wszystko powyższe
- 4 1
-
2018-04-10 17:27
Przetargi są tak ustawione że mali nie mają szans. Duży chce zarobić krocie no i trzeba się podzielić.
- 2 1
-
2018-04-10 17:56
Pasażerowie chcą w pierwszej kolejności nowych składów i punktualności a SKM kasę wali grube miliony w remonty peronów a jeździmy dalej zabytkami..
- 1 0
-
2018-04-10 18:26
Skąd taka rozpiętość? Ten kto to szacował powinien już nie pracować To chyba celowe działanie.
- 2 0
-
2018-04-10 21:42
Jak firmy miały pracowników i moce przerobowe to w SKM ce nikt
mózgu nie używał i nie ogłaszał przetargu teraz się wysypał i klops...
To samo robi wiele gmin- 1 0
-
2018-04-10 21:55
Tak samo bedzie z Mieszkanie + i innymi projektami (lotnisko, ring wokol Wawy itd)
Budowlancy chca zarabiac wiecej kazdego roku. Z tego tez powodu rosna i beda rosnac ceny mieszkan czy to sie komus podoba czy nie.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.