• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont obydwu przystanków SKM Stocznia. Efekty za dwa lata

Patryk Szczerba
13 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (108)
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Znakiem rozpoznawczym na obydwu stacjach mają być podświetlane neony na szybach windowych. Znakiem rozpoznawczym na obydwu stacjach mają być podświetlane neony na szybach windowych.

SKM rozpisała przetarg na modernizację przystanków Gdańsk StoczniaMapkaGdynia Stocznia - Uniwersytet MorskiMapka. Zamówienie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Na oferty przewoźnik czeka do 8 maja.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy korzystasz ze "stoczniowych" przystanków SKM?

Dokumentacja projektowa dla obydwu przystanków powinna być już dawno gotowa. Miało ją przygotować wyłonione w przetargu Biuro Projektów Budownictwa Komunikacyjnego. Projekty jednak trafiły do SKM tylko częściowo i z opóźnieniami. Pojawiły się kary, a sam projektant jest od zeszłego roku w upadłości.

Nowy przetarg na remont SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia



Przewoźnik zdecydował się na rozpisanie nowego przetargu, tym razem w formule zaprojektuj - wybuduj.

Decyzja nie powinna dziwić. Obydwie stacje to według wielu najgorzej prezentujące się przystanki na całej linii, których remont był pilna potrzebą.

W Gdyni przystanek SKM Stocznia Uniwersytet Morski ma być po remoncie nie tylko ładniejszy, ale też wygodniejszy dla pasażerów. Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, a na niemal całej długości peronu staną wiaty chroniące pasażerów przed deszczem i wiatrem.

Na kładkę będzie natomiast można wjechać windą dostosowaną do osób niepełnosprawnych. Powstaną też nowe ławki, wiatrołapy, kosze, głośniki, zegary, wyświetlacze, a bilety będzie można kupić w automatach.



Blisko trzy lata temu przystanek w Gdyni dostał dodatkowy człon w nazwie "Uniwersytet Morski". Blisko trzy lata temu przystanek w Gdyni dostał dodatkowy człon w nazwie "Uniwersytet Morski".
Zakres prac projektowych i budowlanych SKM Stocznia Gdynia obejmuje m.in.:

  • rozbiórkę peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm
  • przebudowę schodów
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21,0 m i 117,0 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki.
  • wymianę szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony
  • montaż windy przy kładce po północnej stronie
  • montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek
  • konserwacja sieci trakcyjnej


Rozkład SKM



W Gdańsku na stacji SKM Stocznia zakres prac będzie podobny, bo i konstrukcja przystanku przypomina tę z Gdyni. By dostać się na perony, trzeba zejść po schodach z kładki.

Na obydwie stacje można dostać się kładką. Na zdjęciu przejście w Gdańsku. Na obydwie stacje można dostać się kładką. Na zdjęciu przejście w Gdańsku.
Zakres prac projektowych i budowlanych SKM Stocznia Gdańsk obejmuje m.in.:

  • wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
  • budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki
  • montaż windy na peron
  • wymianę szyn wzdłuż peronu
  • konserwację sieci trakcyjnej
  • montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek

O wyborze wykonawcy w 94 proc. zdecyduje cena, 6 proc. to czas wykonania. Oferty można składać do 8 maja. Wykonawca wybrany w formule zaprojektuj - wybuduj na realizację zadania będzie miał dwa lata od dnia podpisania umowy. W ciągu 10 miesięcy ma być gotowa dokumentacja projektowa.

Przewoźnik chce szukać zewnętrznego finansowania na przebudowę obydwu przystanków. Trwają zaawansowane rozmowy. Jak mówią przedstawiciele SKM, remont obydwu stacji nie jest zagrożony, a środki na pewno się znajdą.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (108) 6 zablokowanych

  • Wiecie jaki jest problem pomiędzy SKM a innymi przewoźnikami? (1)

    Warszawka się wozi po starych nieraz w ogóle od budowy niezmodernizowanymi przystankami, które pamiętają głęboki PRL, ale mają praktycznie w 95% nowy tabor.
    Tutaj się modernizuje perony a wozi się 50 letnimi trupami.
    Pasażer przychodzi na peron na chwilę a jedzie nieraz godzinę w starym trupie.
    Wniosek jeden. Nie są tam wywalane pieniądze gdzie trzeba.
    Przed 2010 były analogowe zegary kiedy pociąg przyjedzie uzależniony od izolacji SBL. Czytał człowiek to co na przodzie pociągu było i dojechał. Nawet gdyby od tamtego czasu już kupiono 30 impulsów to efekt by był o wiele lepszy jak to że perony wszystkie wyglądają jak jakieś odrzuty projektów studentów z architektury...

    • 6 4

    • Marszałek przez kilka lat blokował SKM możliwość zakupu nowych pociągów.

      Teraz się ogarnął i dogadał z SKM. Szkoda że tak późno, ale lepiej tak, niż gdyby unijna kasa miała przepaść.

      • 1 1

  • (1)

    Żenada jedna wielka tylko o przystanki dbają, a ludzi wożą ruinami 60 letnimi brudnymi, nieogrzewanymi, bez klimatyzacji, ciągle spóźniającym, przy ogromnych cenach ciągle podnoszonych.
    Ciekawe te gruzy ledwo toczące się jaką mają klasę energetyczną, pewnie z dla złomu, tak o ekologię dbają

    • 3 7

    • Bzdury puszesz

      • 0 1

  • Winda vs. Kładka (1)

    Na co komu winda, by wjechać na kładkę jak kładka się sypie? Kładka w Gdyni jest cała w rdzy i dziurach. Czy teren kładki nie należy do SKM, a PKP, że nie można go razem wyremontować? Może jakieś konsorcjum na roboty?

    • 4 3

    • Kładka należy do miasta, nie do PKP , czy SKM.

      A miasto jej nie rusza, bo niby konserwator zabytków nie pozwala. Ot, taka wygodna wymówka.

      • 0 0

  • Super

    • 1 2

  • Pieniadze dla Kukiza kto? PiS

    juz wam dziekujemy!

    • 2 5

  • Kiedy remont peronów i wznowienie ruchu SKM w kierunku Nowego Portu? (3)

    • 5 3

    • Nigdy. Miasto Gdańsk nie jest tym zainteresowane. (2)

      Prezes ZTM Gdańsk twierdzi, że wystarczą tam tramwaje i autobusy.

      • 2 0

      • tak jak pawełek chciał wozić ludzi na stadion tramwajami ale uefa dała propozycję nie do odrzucenia - tylko kolej (1)

        • 2 0

        • nie tylko na stadion

          Na lotnisko rowniez mial byc tramwaj.

          • 1 0

  • Oba przystanki cały czas były pomijane. Nie wiem dlaczego nie chciano ich wcześniej remontować... Teraz sprawa wind, na przystanku w Gdyni można zrealizować zejście dla osób niepełnosprawnych bez urządzeń, podnośników, czy też czegoś, co w 90% czasu nie działa.
    Następna sprawa, to kładki, w Gdańsku kładka jest straszna, dosłownie straszna. W Gdyni kładka nie była konserwowana/naprawiana od lat. Widać dziury wielkości ręki dziecka...
    Dlaczego obie kładki nie mogą być kompleksowo wyremontowane i zadaszone? Przeszklenie wcale nie zmieni wyglądy obu kładek, a poprawi tylko komfort pasażerów i przechodniów w pokonywaniu obu przejść.

    • 2 3

  • 2 lata temu Dulkiewicz chciała rozebrania kładki Gdańsk - Stocznia (1)

    • 3 2

    • Szkoda że tego nie zrobiono

      • 0 0

  • Prosimy redaktorów trójmiasto.pl....

    .... o dopytanie w SKM czy budowa wind dotyczyć będzie tylko samych peronów. Jeśli tak to co z dostępem na kładkę po stronie miasta? Problem dotyczy obu przystanków

    • 1 1

  • Na przystanku Gdańsk Stocznia (który powinien zostać przemianowany na Gdańsk Stocznia - GUMED (3)

    powinna zostać zbudowana druga kładka przy "północnym" krańcu peronu SKM tak, aby umożliwić łatwe dojście do biurowców powstających na "Młodym Mieście" po jednej stronie torów i do GUMed po drugiej stronie torów. Koszt takiego rozwiązania to ułamek kosztów budowy kilometra drogi pseudoszybkiego ruchu w stronę Żukowa.

    • 3 3

    • Miasto nie ma kasy na remont obecnej kładki (1)

      a szanowny Pan ma życzenie drugą...chociaż, jeśli ma ona być ułatwieniem dla pracowników tych biurowców, to niech tamtejsze firmy się dorzucą do jej budowy. Torus miał sfinansować drugą kładkę w Oliwie, ale ostatnio coś temat ucichł. Może redakcja Trojmiasto.pl podrąży temat?

      • 0 1

      • miasto "swoja" czesc calkiem solidnie przebudowalo

        Zardzewialy i rozpadajacy sie rupiec nad torami to sprawa PKP.

        Pomysl z druga kladka i lekkim przesunieciem przystanku w kierunku polnocnym jest ze wszech miar sluszny.

        • 0 0

    • Nie powinna

      Gdzie Rzym a gdzie Krym, GUMed. nie ma nic wspólnego z skm Stocznia

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane