- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (281 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (103 opinie)
- 3 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (291 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (101 opinii)
- 5 Historia największej z gdańskich wysp (5 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (99 opinii)
SKM: będą ogrzewane rozjazdy i odśnieżane tory
Gdy nadejdą mrozy, specjalny pociąg SKM będzie rozbijał lód na trakcji pomiędzy Słupskiem a Gdańskiem, a rozjazdy torów będą podgrzewane. Wszystko po to, by zimą było jak najmniej awarii.
Według danych SKM ubiegłoroczna zima, która była dość sroga i niestety obfitowała w awarie wynikające m.in. z zamarznięcia trakcji elektrycznej nie była dla przewoźnika taka zła. Nie oznacza to jednak, że nieśmiało nadchodząca tegoroczna zima nie martwi władz SKM.
- Osoby odpowiedzialne za sprawność taboru i trakcji elektrycznej pełnią całodobowe dyżury. Czujemy przed mrozem respekt, ale przypomnę, że podczas poprzedniej zimy, w warunkach ekstremalnie trudnych, zanotowaliśmy 98 proc. punktualność. To głównie dzięki doświadczonemu i zaangażowanemu personelowi SKM - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży.
Zazwyczaj podczas dużych mrozów zawodzą jednak maszyny. Dlatego przewoźnik sukcesywnie wymienia grzałki, które ogrzewają wszystkie rozjazdy pomiędzy Gdańskiem a Gdynią Chylonią. Na odcinku do Gdyni Głównej są już elektroniczne, które włączają się przy mrozie, padającym śniegu, a nawet silnie wiejącym zimnym wietrze. Pozostałe włączane są ręcznie.
Nie zmieni się za to sposób odśnieżania torów i odladzania trakcji. Zwłaszcza w mroźne noce, a przy bardzo niskich temperaturach także w ciągu dnia kursować będzie dodatkowy pociąg z pługiem, który ma za zadanie również usuwanie lodu z trakcji po prostu dotykając ich pantografami. Eksperci twierdzą, że to jedyna droga.
- Nie ma innej metody. Największym "wrogiem" trakcji jest wilgoć. Im większa, tym większy lód się na niej pojawia. I wtedy zaczyna się problem, bo odbierak powinien mieć jak najlepszy kontakt z trakcją - mówi Piotr Rydzyński, ekspert z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Lód jest doskonałym przewodnikiem energii elektrycznej, stąd czasem jesteśmy świadkami gdy pociąg "ciągnie" za sobą łuk elektryczny. Niestety: piękne widoki bywają niebezpieczne. Łuk elektryczny ma temperaturę kilku tysięcy stopni Celsjusza. To w zupełności wystarcza, by zerwać trakcję. Oczywiście na jej wytrzymałość ma również wpływ to, jak długo jest eksploatowana, a spora jej część pochodzi sprzed 60 lat.
SKM będzie też ogrzewać - ale nie przegrzewać - pociągi. - Z technicznego punktu widzenia w zimie szczególnie dbamy o układ powietrzny pociągu. Musi być on dobrze odwodniony. Ponadto stosujemy tradycyjny denaturat, który we wspomnianym układzie tworzy emulsję, która nie zamarza. Układ powietrzny w pociągu to podobnie jak układ nerwowy u człowieka, steruje on wszystkimi "czynnościami życiowymi" taboru - mówi Marcin Głuszek.
Miejsca
Opinie (105) 2 zablokowane
-
2011-12-01 21:10
w tym roku zimą też na rowerze (2)
zobaczymy, jak będzie:P:)
rok temu jeździłem skm i nie narzekałem. szczęśliwie omijały mnie wszystkie awarie, więc pewnie dlatego;)- 4 1
-
2011-12-01 21:16
dobrze bedzie, ale (1)
warto zaopatrzyc sie w oponki z kolcami. wydatek jest spory ale jazda 1 klasa!
- 1 0
-
2011-12-02 14:55
mandat tez za to jest 1 klasa
- 0 0
-
2011-12-01 21:18
Gdynia - Gdańsk 7:08 dziś (3)
Gdynia - Gdańsk 7:08 nie odjechał zero komunikatu (nie pierwszy raz)
Gdynia - Gdańsk 7:15 przyjechał 7:17 odjechał 7:18 zero komunikatu (nie pierwszy raz)
98% obiegły rok punktualność
95% punktualność teraz skąd biora te statystyki i ciekawe czy w nie wierzą
wypowiedź przedstawicieli SKM - nie wymaga komentarza- 23 2
-
2011-12-02 11:41
najważniejsze, że SKM dojeżdża do Gdańska
ja się dziwnie czuję jak SKM odjeżdża / przyjeżdża punktualnie
kiedyś będzie lepiej- 0 0
-
2011-12-02 11:46
może pomóc SKM i założyć stronę fanów ?
co myślicie aby założyć fanpage na facebook gdzie będziemy się wypowiadać o SKM i opisywać sytuację??
- 0 0
-
2011-12-02 20:10
Pani z errrr Gdynia Główna
Pani z errr uwielbiam kiedy zapowiada spóźnienie albo, "wypad z SKM"
- 0 0
-
2011-12-01 21:25
Jak to jest, że inne firmy nie robią takich scen przed zimą? (4)
Ujemne temperatury i opady śniegu to nie żaden ewenement na tej szerokości geograficznej - czas dorosnąć, panowie z SKM!
- 17 0
-
2011-12-01 21:37
SKM jest z gdyni więc nabyli metody PR z ichniejszego urzędu miasta... (3)
giewno robić, ale bardzo krzyczeć jak to się wspaniale dzieje
- 3 2
-
2011-12-01 22:16
nie zgodze sie :) (2)
popatrz jak funkcjonuje sopot gdansk. w samym gdansku wiecej dziur na drogach niz w szwajcarskim serze. wizja gdanska jest taka - miasto nie jest przyjazne dla mieszkancow.
no a sopot? jak to mowia szlachta ;)- 0 2
-
2011-12-01 22:48
ale ty durny jesteś, albo mało ci do zycia potrzeba... drogi.. (1)
do Gdańska przyjeżdżają ościenni i korkują miasto, nie płacąc podatków na naprawę dróg. Korzystać tylko by chcieli! wredne kaszubki
- 2 3
-
2011-12-02 00:27
wlasnie przyjechali w 45 i juz prawie 70 lat serem sie zajmuja
- 0 0
-
2011-12-01 21:27
w ciągu ostatniego roku moja kolejka może 2 razy dojechała do Gdańska Głównego na czas
a przeciez to jedna kolejka. Gdańsk główny jest tak zbudowany, że spóźnienie jednego pociągu powoduje opóźnienia kolejnych kilku... a więc rano w Gdańsku wszystko leci. Do tego awarie, remonty przy których dzieją się cuda. Nocne kolejki i zamkniecia torowe... jeśli 60 % kolejek SKM dojexdza na czas +-1 minuta to będzie dobrze. 98% to wynik wyssany z palca, no chyba, że przyjeliśmy kryterium +-15 minut.
- 12 3
-
2011-12-01 21:29
Czy drzwi miedzy przedzialami beda dalej wypadac? (3)
A ludzie skakac pol metra przez dziure do pociagu?
- 20 1
-
2011-12-01 21:38
dodatkowa atrakcja - oblodzona krawędź peronu
i skok prosto po nogę w gipsie
- 9 0
-
2011-12-01 22:24
Jestesmy w UE, gdzie decyduje sie rzekomo o wypuklosci bananow
A taki cyrk z niebezpieczenstwem dla pasazerow jest legalny? To jakies kpiny
- 6 0
-
2011-12-02 00:28
zasadniczo to zalezy czy jest to dziura a czy dziura b.. jak od dawien dawna wiadomo dziura
a jest sympatyczna, z kolei gorzej jak sie trafia na dziure B....na anusa nie ma rady
- 0 1
-
2011-12-01 21:32
:)
pozyjemy,zobaczymy pozostaje poczekac na sniegi i mrozy :)
- 4 0
-
2011-12-01 21:33
dyrektor głuszek (2)
się wypowiada... ten sam co mówił, że instalacja klimatyzacji w pociągach się nie opłaca; 98% punktualności to w lato nie ma
- 12 2
-
2011-12-01 21:39
przecież to jakiś usłuzny krety...
po co oni go jeszcze cytują
- 2 0
-
2011-12-01 22:13
kolego do dyrektora to jeszcze daleko :)
mgluszek@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
- 0 0
-
2011-12-01 21:34
głuszek jak zawsze sie pomylił
chodziło mu o 98% NIEpunktualnosc.
Ale 2% punktualnosc to tez sukces, czyli jednak cos czasami odjedzie punktualnie ;)- 14 0
-
2011-12-01 21:44
A kiedy zaczną ogrzewać wagony? (1)
- 6 1
-
2011-12-02 14:54
Latem!
Przecież zimą, gdy jest zimno, ogrzewanie to działanie wbrew naturze. Poza tym SKM opracowuje unikalną i oszczędną metodę ogrzewania polegającą na raczeniu pasażerów mieszanką na bazie denaturatu. Oprócz działania grzewczego również dezynfekujące (zbytek ostrożności, i tak jest czysto).
Co do punktualności to tak dobry wynik uzyskano dzięki innowacyjnemu podejściu do rozkładu jazdy. Kiedyś zegarki nastawiano wg przyjeżdzającego pociągu. SKM poszło o krok dalej, zegary peronowe są korygowane z każdym przyjazdem kolejki, więc oczywiste że nie ma opcji aby wystąpiło spóźnienie. Mało tego, doświadczamy nawet niewielkich podróży w czasie o czym Niemcy i ich ICki mogą tylko pomarzyć.- 0 0
-
2011-12-01 21:47
pozwólcie wejść prywatnym spółkom na kolej (5)
i będzie po problemie.
- 8 6
-
2011-12-01 21:55
(3)
Zachowaj te populistyczne hasła dla siebie.
Wyobraź sobie ze Urząd Marszałkowski ogłasza przetargi na wykonywanie przewozów w woj. Pomorskim.
I wiesz co? Praktycznie nikt poza PKP PR nie zgłasza się do tych przetargów. Co Ty na to?- 3 2
-
2011-12-01 22:13
(2)
Bo są tak rozpisywane. Jakoś w kujawsko-pomorskim niezle radzi sobie Arriva.
- 3 1
-
2011-12-01 22:14
dokladnie :)
dobry tabor i obsluga, nie ma przestojow sprzet zarabia na wszystkich :)
- 1 0
-
2011-12-01 22:28
....
A to poproszę o konkretne zapisy które uniemożliwiają składanie ofert komuś innemu?
A Arriva jest jedynym małym wyjątkiem i zwróć uwagę że tylko startuje w przetargach na tabor spalinowy.- 0 0
-
2011-12-02 00:31
hehe dobre sobie... w browary tez dalismy wejsc obcym i tak dalej i tak dalej
ariva niech wchodzsi w skm... puszcza 5 pociagow na krzyz i tyle ich bedzie widac... z drugiej strony jak ktos ma cos pod kopula to niech sobie przypomni badania pewnej japonskiej firmy, ktora zerkala zalotnie m.in. na skm... wtedy byscie psioczyli ze wyprzedajemy co sie da i do tego rzadko jezdzi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.