• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM chce przebudować trzy perony w Gdyni

Michał Brancewicz
21 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM szykuje się do remontu peronów w Orłowie (na zdjęciu), na Leszczynkach i Grabówku. SKM szykuje się do remontu peronów w Orłowie (na zdjęciu), na Leszczynkach i Grabówku.

SKM szuka firmy, która zaprojektuje na nowo perony na Grabówku z 1952 i Leszczynkach z 1973 oraz w Orłowie z 1953 roku. Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na opracowanie projektów.



Czy ogłoszenie przetargu na trzy perony pozwoli zaoszczędzić pieniądzę?

Szybka Kolej Miejska wybrała niedawno wykonawcę projektu i remontu peronu w Redłowie. Pierwotnie równolegle taki sam zakres prac miał dotyczyć także Orłowa, ale w ogłoszonym przetargu pojawiła się zaporowa oferta (46 mln zł) - ponad trzykrotnie wyższa niż zakładał budżet.

Władze SKM postanowiły więc rozdzielić część projektową od budowlanej i ogłosiły przetarg na samą dokumentację dla Orłowa, ale dołączyły do niego perony na Leszczynkach i Grabówku. W ten sposób szukają zapewne oszczędności.

Czytaj też: Remont Dworca Podmiejskiego za 48 mln, a SKM ma tylko 28 mln zł

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Widna będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowane bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.

Chętni mogą składać oferty do 22 listopada. O zwycięstwie zadecyduje w 80 proc. cena za wykonanie projektu, w 15 proc. cena nadzoru autorskiego i w 5 proc. termin realizacji.

W przypadku Grabówka i Leszczynek nie może być on dłuższy niż 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krótszy.

Opinie (115) 2 zablokowane

  • Jak dobrze, ze Chylonia ma winde na peronie...

    ... nie działającą!!!

    • 8 2

  • ha ha ha

    Cyt.: "zaoszczędzić pieniądzę".

    Autor weźmie tę pieniądzę i będzie ją oszczędzał?

    • 3 0

  • W Orłowie wystarczyłoby sfrezować nawierzchnię peronu za 800 tysięcy zł.

    • 1 1

  • Czy wybudują w końcu przejście z tunelu od strony Klifa na peron dalekobieżny?

    • 2 0

  • I od razu należy zrobić porządek z nazwami stacji: (3)

    Nazwy peronów są przesunięte o jeden. Leżą nie w tych dzielnicach. Proponuję zatem:
    Gdynia Główna / Gdynia Grabówek -Stocznia / Gdynia Leszczynki / Gdynia Chylonia - Park(Kiloński) - Gdynia Chylonia - Centrum

    Planowany Przystanek Reda Gniewowska powinien się nazywać Reda Marianowo ponieważ żadna ze stacji SKM nie nosi nazwy ulicy, tym bardziej że będzie usytuowana na wysokości tej dzielnicy. Tak samo stacja Bolszewo powinna nazywać się Wejherowo Zachód gdyż będzie w granicach administracyjnycj Wejherowa.

    • 3 7

    • Park Kiloński (1)

      jest na Leszczynkach nie w Chyloni

      • 0 2

      • to co liceum 10 to też Leszczynki w takim razie?

        • 2 0

    • wszystko się zgadza jak jest

      nie ma potrzeby zmian

      • 0 2

  • Miasto

    A gdynia stocznia to już nie? Stary drewniany wiadukt na którym można się zabić jak tylko pada deszcz albo snieg

    • 3 0

  • A czas mija (2)

    Może najpierw zainwestują w poprawę punktualności?
    Na co komu piękne perony kolejki która zadko jest na czas ?
    Dlaczego składy o 7 i 8 są tak małe ?? Gdyby były 3 zestawy nie 2 ludzie szybciej by wsiadali i nie zostawali na peronach .

    • 4 0

    • tak było przez lata jednak SKM szuka oszczędności

      a pasażerowie jak chcą to się wcisną ich nie interesuje komfort podróży byleby tylko "nie wozić powietrza"

      • 1 0

    • rzadko pisze się przez "rz" :)

      • 0 0

  • perony ? tabor !

    Najpierw wymiana taboru ! ! ! jeździ jeden nowy skład ! a reszta ? reszta się nie nadaje . . . na złom tylko.

    • 0 0

  • 2025 - jak dobrze pójdzie

    niebawem te perony trafią pod ochronę zabytków

    • 1 0

  • skm grabówek

    dlaczego tu nie będzie windy ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane