- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (311 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (162 opinie)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (202 opinie)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (120 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
SKM chce przebudować trzy perony w Gdyni
SKM szuka firmy, która zaprojektuje na nowo perony na Grabówku z 1952 i Leszczynkach z 1973 oraz w Orłowie z 1953 roku. Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na opracowanie projektów.
Władze SKM postanowiły więc rozdzielić część projektową od budowlanej i ogłosiły przetarg na samą dokumentację dla Orłowa, ale dołączyły do niego perony na Leszczynkach i Grabówku. W ten sposób szukają zapewne oszczędności.
Czytaj też: Remont Dworca Podmiejskiego za 48 mln, a SKM ma tylko 28 mln zł
Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:
- nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
- nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
- wymianę torów w obrębie peronu
- modernizację przejścia podziemnego
- montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO
Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.
W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Widna będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.
W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowane bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.
W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.
Chętni mogą składać oferty do 22 listopada. O zwycięstwie zadecyduje w 80 proc. cena za wykonanie projektu, w 15 proc. cena nadzoru autorskiego i w 5 proc. termin realizacji.
W przypadku Grabówka i Leszczynek nie może być on dłuższy niż 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krótszy.
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2018-10-22 12:02
FIRMA
SKM ma problemy z punktualnością a zabiera się za remonty. To nie może się udać.
- 1 0
-
2018-10-22 12:08
Estetyka i funkcjonalność
Jeśli ma powstac taki hangar jak w Chyloni ja dziekuje Jesli ma powstac cos na wzor Pkm to jestem za
Winda to raczej coś dodatkowego bo
takie rozwiazanie sie nie sprawdza Czeste awarie
Wiaty musza byc takie ktore chronia przed wiatrem i deszczem- 3 0
-
2018-10-22 15:07
Leszczynki całe do przerobienia...
Plac dworcowy oraz sam peron na leszczynkach i grabówko wraz z monitoringiem...
- 3 0
-
2018-10-23 06:07
Kocham Gdynie i cenie jak urosla
- 0 2
-
2018-10-23 07:03
Pięknie awaryjnie
I kolejna awaria skm.
Jak miło....
Najlepiej niech odnowią wszystkie dworce a zlikwidują kolejkę .
Oczywiście windy wszystko na mega wypas.
Tylko tabor zlikwidować wszak robi problemy .
A potem się zacznie płacz.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.