• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM co 4 i co 20 minut między Gdańskiem a Wrzeszczem

Michał Brancewicz
26 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nietypowo, bo co 4 i co 20 minut będą ruszały w drogę pociągi  ze stacji SKM Śródmieście. Nietypowo, bo co 4 i co 20 minut będą ruszały w drogę pociągi  ze stacji SKM Śródmieście.

Zmiany w rozkładzie zostaną wprowadzone już od najbliższego weekendu, 27-28 sierpnia. A od 5 września pociągi SKM będą kursowały w szczycie między Śródmieściem a Wrzeszczem co 4 i co 20 minut. Ma to związek z ostatnim etapem przebudowy muru oporowego, który spowoduje zamknięcie jednego toru we Wrzeszczu.



Jak często powinny kursować pociągi SKM w szczycie?

To będzie już trzeci i zarazem ostatni etap przebudowy muru oporowego wzdłuż linii SKM we Wrzeszczu. Tym razem chodzi o ok. 150-metrowy odcinek wzdłuż ul. Białej, między ulicami WaryńskiegoMapkaKonopnickiejMapka.

Przebudowa muru za 5 mln zł



Wykonawcą wartych 5,36 mln zł prac jest firma Aarsleff. Zgodnie z zapisami przetargowymi nieprzekraczalnym terminem zakończenia prac jest 31 grudnia 2022 r.

Podobnie jak w latach poprzednich przebudowa muru spowoduje konieczność zamknięcia toru 501 w kierunku Gdyni. Z tego powodu część pociągów będzie kończyła bieg na stacji we Wrzeszczu, a tylko niektóre pojadą dalej aż do Śródmieścia.

Z tego też powodu mniej będzie składów rozpoczynających kurs z centrum Gdańska.

Rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście



Między 28 sierpnia a 2 września na odcinku Gdańsk Śródmieście - Wrzeszcz pociągi kursować będą co 20 minut, nawet w godzinach szczytu. A od Wrzeszcza do Gdyni już z częstotliwością co 10 minut.

Z kolei od 5 września do końca miesiąca w dni powszednie, w godzinach szczytu, między Śródmieściem a Wrzeszczem składy kursować będą nieregularnie, w odstępach 4 i 20 minut.

Odjazdy porannych pociągów ze stacji SKM Śródmieście:

  • 6:28, 6:32
  • 6:52, 6:56
  • 7:16, 7:20
  • 7:40, 7:44

Nieregularny takt będzie trwał do godz. 9, później składy będą jeździły co 20 min.

Po południu, od godz. 15, znów odjazdy będą nieregularne, z tą różnicą, że odstępy czasowe wyniosą 3 i 20 minut.

Odjazdy popołudniowych pociągów stacji SKM Śródmieście:

  • 14:59, 15:02
  • 15:22, 15:25
  • 15:45, 15:48
  • 16:08, 16:11
07:31 29 SIERPNIA 22

SKM we Wrzeszczu po jednym torze (22 opinie)

Co odwalają skmki na dworcu Gdansk Wrzeszcz? Gdzie komunikat w aplikacji, że zarówno na torze 501, jak i 502 jeżdżą pociągi do Wejherowa?
Czy ktoś umie w tym mieście cokolwiek ogarnąć oprócz podwyżki cen biletów?
Co odwalają skmki na dworcu Gdansk Wrzeszcz? Gdzie komunikat w aplikacji, że zarówno na torze 501, jak i 502 jeżdżą pociągi do Wejherowa?
Czy ktoś umie w tym mieście cokolwiek ogarnąć oprócz podwyżki cen biletów?

Opinie (155) 4 zablokowane

  • Można było? (23)

    w latach 70. 80. i 90. kolejki (bo tak je wtedy nazywaliśmy) kursowały w szczycie co 6 minut (realnie co 5 lu 7) i miały trzy składy złożone z trzech wagonów. Poza szczytem co 12 minut.
    Można było? Można i dzisiaj. Odpowiedni człowiek potrzebny żeby zarządzać!

    • 193 6

    • Kiedyś mało kto miał swój samochód (9)

      Wszyscy więc dygali skmka. A teraz ...w Polsce więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Niemczech. Można sobie życzyć kolejki nawet co 3 min, tylko ktoś będzie musiał za to zapłacić. Zgadnijcie kto...

      • 13 39

      • Jakos w Warszawie metro w szczycie moze jezdzic co 3 min, a komunikacja tansza niz w 3 miescie

        • 50 4

      • Finansowanie tak jak na zachodzie i północy (1)

        Opłaty za przejazd samochodem przez miasto.

        • 7 15

        • Na zachodzie to niby gdzie?

          • 1 1

      • To powiem Ci jak funkcjonuje kolej (4)

        Lat temu ileś latała SKM do Nowego Portu. Co 23 minuty i co 46 poza szczytem, jak kursował jeden skład (jak dwa to mijały się w Letnicy, Gdańsk Zaspa Towarowa). Potem zmienili częstotliwość do kilkunastu dziennie. Wiadomo, że pasażerów mniej, bo to nie każdemu pasowało. Odpowiedzią było zmniejszenie częstotliwości do kilku dziennie, bo skoro tak mało ludzi jeździ, to nie warto tyłu kursów puszczać. To autentyczny tekst pracownika kolei. To nie loty do innych krajów ani kursy dalekobieżne. Tu ludzie do pracy czy szkoły jeżdżą i logiczne, że jak godziny kursów nie pasują to wybiorą inny transport. To nie pasażerowie powinni się dostosować do godzin odjazdów tylko transport do potrzeb mieszkańców. Jakbym miał kurs co 10 czy nawet te 20 minut to chętnie bym skorzystał, a tak - sorry wolałem samochód. Koniec końców linia zlikwidowana, bo nikt tym nie jeździł.

        • 25 0

        • (1)

          Klasyczny przypadek wygaszania popytu.
          Rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów, tramwajów lub samochodów.

          W całej Polsce na potęgę cięto połączenia.
          Tylko 3 kwietnia 2000 roku, w ciągu jednego dnia, ówczesne Polskie Koleje Państwowe zawiesiły kursowanie pociągów na 1028 kilometrach sieci kolejowej. W jednej chwili mieszkańcy wielu polskich miejscowości utracili bezpowrotnie jedyny środek transportu do szkół, do pracy i na zakupy.

          Od 1991 roku do 2017 roku zlikwidowano łącznie 3733 km tras kolejowych na terenie całej Polski. Jest to nam wszystkim bardzo dobrze znany krajobraz - zarośnięte dawne szlaki, zazwyczaj już rozebrane przez miejscowych złomiarzy naście lat temu.

          Niechlubnym rekordzistą w kwestii zlikwidowanych linii kolejowych jest rząd Leszka Millera, który w latach 2001-2004 zlikwidował 1582,5 km linii kolejowych. Na drugim miejscu jest natomiast rząd Marka Belki - ok. 818,5 km tras kolejowych.

          • 17 0

          • Do wygaszania popytu przyeczynili sie głównie pasazerowie i obsługa pociagu .

            Kierownik i konduktor brali polowe kwoty biletu w kieszen i byli zadowoleni , pasazer tez zadowolony ze placil polowe . A pani ktora liczyła wplywy z biletow podawala w zestawieniu ze sprzedano 50 biletow na dany pociag gdy naprawde jechalo nim ponad 400 osob . a dla 50 biletow nieoplaca sie uruchamiac pociagu . A wiec teraz pomysl kto tez przyczynił sie do likwidacji polaczen. Inna sprawa ze jak widziano na takiej lini minimalne wplywy to był rozklad jazdy tak ukladany aby nikomu nie pasowal i ludki odchodzily od niego i mozna bylo polaczenie wyciac.

            • 1 6

        • Lata temu do Nowego Portu jezdziły 4 składy złozone po 2 jednostki dwu wagonowe na 800V (1)

          czestotliwosc co ok 14 minut w szczycie ale wtedy na jednej ulicy 100 numerowej było 2-3 samochody , dzis na takiej ulicy maja 150 aut i sie kłucą gdzie parkowac. w latach 90 było dziennie około 20 kursów juz na 3 tys V sklady 3 wagonowe i jezdzily prawie puste a wiekszosc pasazerow jezdzila na gapę bo kierownik byl sam i nie mogł isc na sklad sprawdzac biletow . Molo biletow = brak pasazerow a wiec kolej niepotrzebna i jej nie ma i nie bedzie . ( na razie , moze jakby lobby deweloperow nacisneło na PKP mocniej to moze i kolej by sie zreaktywowała)

          • 2 0

          • Kolei do Nowego Portu nie będzie

            Kilka lat temu Wybiórcza zorganizowała debatę na ten temat.
            Prezes SKM powiedział, że jak miasto zamówi takie przewozy, to nie ma problemu- do Letnicy skmki mogą jeździć (dalej nie ma już torów). Prezes ZTM Gdańsk powiedział ,że nie ma takiej potrzeby- autobusy i tramwaje wystarczą do realizacji potrzeb transportowych mieszkańców tej części Gdańska, także tych przyszłych (Letnica intensywnie się rozbudowuje).

            • 0 0

      • Kolej po pierwsze jest od służenia ludziom. Zysk to sprawa drugorzędną.

        • 7 0

    • Wtedy mało kto miał samochód

      Działały dwie duże stocznie skp i lenina.
      Wtedy nie było alternatywy. Teraz gdyby nie korki i ceny paliw to w skm byloby jeszcze mniej ludzi i wtedy marszalek woj pomorskiego skasowałby połowę kursów.

      • 11 7

    • To było (1)

      za niesłusznej komuny. Teraz za słusznej idiokracji powinniśmy dążyć aby SKM jeździło co godzinę. Ludzie powinni przesiąść się na rowery.

      • 14 13

      • nie na rowerach bo rowery to zło i szatan, tak jak samochody. Ludzie powinni jeździć konno.

        • 4 2

    • Żeby obsłużyć w ten sposób takt z czasów socjalizmu (7)

      choćby na trasie Gdańsk Śródmieście - Gdynia Chylonia SKMka musiałaby mieć jednocześnie na torze w każdym kierunku siedem składów. To oznacza 14x3 = 42 trzywagonowe zestawy trakcyjne. Jeśli doliczymy do Wejherowa w takcie 12 minutowym, zestawów musiałoby być... 56. Przecież oni nie mają nawet połowy tego. 56 trzywagonowych zestawów trakcyjnych to jakieś... półtora miliarda złotych (Newag Impuls 2 trzyczłonowy).

      • 10 1

      • Dodaj do tego jakąś rezerwę na wypadek awarii i remontów/przeglądów. Robi nam się lekko z 70.

        • 0 0

      • (2)

        Może i dobre wyliczenia, ale obecnie na torach zarządzanych przez PKP skm nie można uruchamiać pociągów zestawionych z trzech zespołów po perony sie skurczyły i są za krótkie.

        • 1 1

        • (1)

          Ciekawe jest to że w 2020 wkrótce po ogłoszeniu pandemii jeździły zestawione z 3 EZT z Wejherowa. Jakoś wtedy się dało.

          • 1 0

          • Bo da się.

            Cześć peronów była wyłączana z powodu modernizacji, ale poza tym pociąg 3xEN57 się mieści.

            • 0 0

      • Chylonia Wejcherowo co 12 minut ,,, no ok a teraz pomysl gdzie wcisniesz

        12 pociagow do iz Helu , kilkanascie pociagow do Słupska , kilka par pociagow pospiesznych oraz pociagi towarowe ? bo wszyscy od Rumii korzystaja z tych samych torów. Czekam na odpis... a i przyjrzyj sie sklady 6-7mio wagonowe jezdza do polowy puste wiec poco dluzsze?
        Aha , za czasów socjalizmu ( ktorego i tak w Polsce nie było) kolejki jezdzily złozone z 4 x po 2 wagony z Gdańska do Gdyni Stoczni tam przesiadka i co 24 minuty sklad 2x3 wagony do Wejherowa . potem zmieniono napiecie i miales do Chyloni co 6 minut a do Wejherowa co 12-24 minuty ....

        • 1 0

      • Zgoda, ale SKM nie musiało kiedyś co którymś kursem jeździć do Tczewa, Słupska, Lęborka czy nawet do Iławy. A wtedy składów wystarczyłoby mniej w Trójmieście. Współczesne SKM z dwoma parami drzwi bardziej nadają się na dłuższe trasy niż na linię typu Metro.

        • 0 0

      • Niezupełnie

        Wg. info na stronie SKM przewoźnik ma na stanie 58 ezt i używa na PKM 11 szt- 10 dzierżawionych od marszałka( to te czasem wyjące) i jeden pozyskany od Kolei Dolnośląskich w zamian za 1 ezt

        • 0 0

    • Trzy trójczłonowe składy to około 195 metrów. Mieściło się to na niektórych mniejszych peronach?

      • 1 0

    • Obecna sytuacja

      Obecnie na wielu decyzyjnych stanowiskach w mieście i nie tylko mamy ,,wierny ale mierny,,

      • 1 0

  • Napiszcie o PKM (2)

    Czemu coraz gorszy rozkład. Ponad godzinne przerwy miedzy kursami.

    • 17 0

    • wygaszanie (1)

      popytu?

      • 2 0

      • Jak mi wiadomo to również na liniach pkm i pkp plk sa prowadzone modernizacje i konieczna była zmiana rozkładu jazdy.

        • 0 0

  • Zaskoczcie nas płacących

    Bilety, jednym dniem bez opóźnień SKM.

    • 9 1

  • Ostatnio w jednym składzie data produkcji byla: 1969r (1)

    Leciwe wagony bez komfortu. W Warszawie tańsze bilety i nowoczesne składy...

    • 7 3

    • a jaka ty masz date produkcji?

      Nie jest ona tak istotna, jak sie wydaje.
      Dobre konstrukcje pracuja wiele lat. Duzo pozniejsze "pomysly" od dawna leza na zlomie.

      • 3 1

  • A poza tym SKM musi zostać skomunalizowana (1)

    • 2 2

    • W tym mieście jest kilka skomunalizowanych instytucji.

      Dziękuję. Rydwan dla każdego! Po co płacić na SKM.

      • 3 0

  • A w rzeczywistości co ile

    ?

    • 6 1

  • SKM to patologia. To rak trójmiasta. (1)

    Hamuje rozwoj regionu. Składy niczym w murzyńskim getcie. Rozkład jazdy marny, co chwilę wywracany do góry nogami.

    • 13 4

    • Gdyby nie SKM.

      To dopiero byś zobaczył, jakim zad*piem jest Pomorze.

      • 5 0

  • Tysiące samochodów w godzinę na tej trasie. Może coś więcej niż częstotliwość?

    • 4 0

  • Skm

    Wiecznie opóźnione i w jedną i drugą stronę więc po jaki gwint pytanie co ile mają kursować?Jak nie remont któregoś z torów to trakcja padła albo Stare skm się rozsypało po drodze normalnie podróż tymi składami to czysta przyjemność zwłaszcza że za te wygody trzeba znowu więcej placic(236 podwyżki o 30zl) to jest porażka.(tak na marginesie klima jest najlepsza wszystkie okna pootwierane) wisienka na torcie i śmiech na sali

    • 12 0

  • Odpowiedzialność (1)

    Kto za to poniesie odpowiedzialność?

    • 5 0

    • Ola.

      Oby większość nie dała jej złudzeń, że jest tu mile widziana. Tej Pani już podziękujemy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane