• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM co 4 i co 20 minut między Gdańskiem a Wrzeszczem

Michał Brancewicz
26 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nietypowo, bo co 4 i co 20 minut będą ruszały w drogę pociągi  ze stacji SKM Śródmieście. Nietypowo, bo co 4 i co 20 minut będą ruszały w drogę pociągi  ze stacji SKM Śródmieście.

Zmiany w rozkładzie zostaną wprowadzone już od najbliższego weekendu, 27-28 sierpnia. A od 5 września pociągi SKM będą kursowały w szczycie między Śródmieściem a Wrzeszczem co 4 i co 20 minut. Ma to związek z ostatnim etapem przebudowy muru oporowego, który spowoduje zamknięcie jednego toru we Wrzeszczu.



Jak często powinny kursować pociągi SKM w szczycie?

To będzie już trzeci i zarazem ostatni etap przebudowy muru oporowego wzdłuż linii SKM we Wrzeszczu. Tym razem chodzi o ok. 150-metrowy odcinek wzdłuż ul. Białej, między ulicami WaryńskiegoMapkaKonopnickiejMapka.

Przebudowa muru za 5 mln zł



Wykonawcą wartych 5,36 mln zł prac jest firma Aarsleff. Zgodnie z zapisami przetargowymi nieprzekraczalnym terminem zakończenia prac jest 31 grudnia 2022 r.

Podobnie jak w latach poprzednich przebudowa muru spowoduje konieczność zamknięcia toru 501 w kierunku Gdyni. Z tego powodu część pociągów będzie kończyła bieg na stacji we Wrzeszczu, a tylko niektóre pojadą dalej aż do Śródmieścia.

Z tego też powodu mniej będzie składów rozpoczynających kurs z centrum Gdańska.

Rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście



Między 28 sierpnia a 2 września na odcinku Gdańsk Śródmieście - Wrzeszcz pociągi kursować będą co 20 minut, nawet w godzinach szczytu. A od Wrzeszcza do Gdyni już z częstotliwością co 10 minut.

Z kolei od 5 września do końca miesiąca w dni powszednie, w godzinach szczytu, między Śródmieściem a Wrzeszczem składy kursować będą nieregularnie, w odstępach 4 i 20 minut.

Odjazdy porannych pociągów ze stacji SKM Śródmieście:

  • 6:28, 6:32
  • 6:52, 6:56
  • 7:16, 7:20
  • 7:40, 7:44

Nieregularny takt będzie trwał do godz. 9, później składy będą jeździły co 20 min.

Po południu, od godz. 15, znów odjazdy będą nieregularne, z tą różnicą, że odstępy czasowe wyniosą 3 i 20 minut.

Odjazdy popołudniowych pociągów stacji SKM Śródmieście:

  • 14:59, 15:02
  • 15:22, 15:25
  • 15:45, 15:48
  • 16:08, 16:11
07:31 29 SIERPNIA 22

SKM we Wrzeszczu po jednym torze (22 opinie)

Co odwalają skmki na dworcu Gdansk Wrzeszcz? Gdzie komunikat w aplikacji, że zarówno na torze 501, jak i 502 jeżdżą pociągi do Wejherowa?
Czy ktoś umie w tym mieście cokolwiek ogarnąć oprócz podwyżki cen biletów?
Co odwalają skmki na dworcu Gdansk Wrzeszcz? Gdzie komunikat w aplikacji, że zarówno na torze 501, jak i 502 jeżdżą pociągi do Wejherowa?
Czy ktoś umie w tym mieście cokolwiek ogarnąć oprócz podwyżki cen biletów?

Opinie (155) 4 zablokowane

  • tym co maja podtekst polityczny (4)

    zwracam uwage, ze jest to pkp skm i zaraz bedzie mniej krytykow, a ponadto przypominam, ze 50 lat temu, gdy jeszcze byly berlinskie sklady, to czasami nie mozna bylo sie wepchac mimo, ze jezdzily co 6 minut a teraz zawsze znajdziesz miejsce siedzace, no ale kiedys bylo 100 razy mniej samochodow i byly stocznie, ktore Tusk a czytaj PIS zlikwidowal.

    • 19 11

    • Rakowski rozpoczął likwidacje,żeby postkomuny stoczniowcy nie popsuli tak ładnie dogadanej przy okrągłym stole. (1)

      PIS w tym czasie nie rządził a Lesiak stary ubek przez okrągłostołowców zatrudniony miał zniszczyć Kaczyńskich którzy bronili mimo iż byli w opozycji polskiego biznesu.Kaczyński jako Prezydent Warszawy nie pozwolił na likwidacje Handlu w centrum stolicy twierdząc że polski handel się zaczął dopiero rozwijać a żydokomuna go potem spychaczami zepchnęła za co dzisiaj tuskowe ją uhonorowali obywatelstwem Warszawy.

      • 6 6

      • Uuu

        Ale pojechałeś jak danka koreanka.

        • 4 3

    • Co ma dzisiejsze kursowanie do tego co kursowalo 50 lat temu?

      • 2 0

    • Zawsze siedzące? Chyba nie, ostatnio często jeździ co druga kolejka, a czasem nawet co trzecia.

      Miejsca siedzące są tylko na niektórych stacjach.

      • 0 1

  • Ja poprosze miedzy Chylonia a Oliwa (1)

    Co 15 min

    • 2 0

    • Mówisz masz.

      • 1 0

  • Kiedyś jak jeździłem do Technikum to zatrzymywały się na centralnym a teraz przedłużyli tory czy jak to wygląda?

    • 2 0

  • Bo my w magistracie

    Nie potrafimy odmówić zezwoleń na budowy deweloperom.Oni są tacy przekonujący zawsze.A nie policzyliśmy,że zbiorkom plus prywatny transport tego nie udźwignie.A jak już wszyscy daliby się namówić na zbiorkom to wogole byłby lockdown komunikacyjny.Dlatego namawiamy na rowery bo nas nic nie kosztują a deweloperzy mogą robić swoje.Marzy nam się pekin i 6 mln rowerów.Ach

    • 1 0

  • Szczyt godzin

    Jest to co najmniej chore: promuje się ekologię, miejski transport zbiorczy, a Mamy: podwyżki kilka razy w roku, tłok w pociągach=zbyt krótkie składy, opòźnienia w przyjazdach pociągów i teraz wisienka na torcie e godzinach dojazdu do pracy i pracy ,,okienka komunikacyjne,, w połączeniach widać ponownie mierność i bylejakość osób odpowiedzialność z kluczowe stanowiska decyzyjne w Gdańsku wg powiedzenia ,,mierny ale wierny,,

    • 0 0

  • Jaka władza

    Jaka w Urzędzie Miasta i w Urzędzie Marszałkowskim władza= fachowcy, cynicy taka komunikacja miejska

    • 0 0

  • Działki rod na cisowej

    Kiedy zrobicie wkoncu porządek z tymi działkami na cisowej pijaństwo i nic więcej ,proszę o posadzenie w tym miejscu trawy a nie jakieś rozpadające budki znmenelami

    • 0 1

  • "SKM" - "szybka" kolej miejska (2)

    Wszystkie informacje dotyczą tylko "ścisłego" Trójmiasta, a wielu pasażerów to mieszkańcy "Wielkiego" Trójmiasta: Tczewa, Wejherowa, itp. W tym przypadku, a są to dziesiątki, jeśli nie setki tysięcy pasażerów miesięcznie, średnia odjazdów jest co 40-50 minut, czyli, co godzinę (w przybliżeniu). Biorąc pod uwagę, że poza godzinami szczytu te czasy jeszcze wydłużaja się, SKM jest nie tylko najwolniejsza, ale i wręcz niewygodna. Władze Trójmiasta nie potrafią opanować ani dyrekcji SKM, ani koncepcji SKM - ma ona odciążyć osobowy ruch drogowy, a organizacja jej pracy jest po prostu tego przeciwieństwem. Jest przykładem jak władze Trójmiasta mają w nosie zarówno ekologię, jak i interesy swoich wyborców.

    • 3 1

    • kondor znowu produkcja filozofa podwórkowego.

      • 0 1

    • Mieszkańcy "Małego Trójmiasta" (bo to tę nazwę miałeś raczej na myśli) mogą mieć pretensję do własnych włodarzy.

      SKM jest spółką gmin i liczba pociągów jest zależna od wkładu finansowego w tę spółkę. Jako usługa dofinansowywana, nie moze być zależna tylko od liczby chętnych pasażerów.

      • 0 0

  • paranoja, w godzinach szczytu nie będzie można wejść do kolejki SKM

    • 0 0

  • ciekawe ile razy jeszcze przeczytamy artukuł o tym samym? to juz ktorys z kolei.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane