• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: drugi tor do Wejherowa zapewni więcej połączeń

Michał Sielski
5 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W ubiegłym roku zakończył się remont SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Na kolejną modernizację w Gdyni poczekamy jeszcze długo. W ubiegłym roku zakończył się remont SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Na kolejną modernizację w Gdyni poczekamy jeszcze długo.

W tym roku na pewno nie będzie remontu przystanków SKM w Gdyni, ale przewoźnik zaczyna przygotowywać dokumentację, by zbudować drugi tor do Wejherowa. Dzięki temu więcej pociągów pojedzie do Gdyni.



Podróżujesz pociągami SKM?

Dwa tory Szybkiej Kolei Miejskiej kończą się obecnie w Rumi Janowie. Dalej prowadzi już tylko jedna linia, więc część pociągów jeździ po torach dalekobieżnych. W związku z tym nie mogą kursować zbyt często, a nawet te, które teraz są w rozkładzie, muszą dopasowywać się do pociągów dalekobieżnych, nierzadko czekając po kilka minut na stacji, by mogły one przejechać. Rozwiązaniem tej sytuacji ma być budowa drugiego toru.

Dla korzystających z SKM na co dzień sformułowanie "drugi tor" może być nieco dziwne, przecież kolejki jeżdżą po dwóch, a obok są jeszcze kolejne tory. Ale tylko jeden z nich jest trasą SKM. Gdy powstanie drugi, którego operatorem będzie ta spółka, rozkłady będzie można układać bez konieczności kompromisów z innymi przewoźnikami.

- Złożyliśmy projekt o dofinansowanie Unii Europejskiej do studium wykonalności, związanego z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa. Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego" pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru, aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Po otrzymaniu studium SKM będzie mogła zacząć myśleć o projekcie i budowie. Procedury mogą jednak potrwać nawet dwa lata. W tym czasie mogłyby być modernizowane gdyńskie przystanki SKM. Wiele z nich jest bowiem w opłakanym stanie.

Ostatni z wyremontowanych przystanków w Gdyni to SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Prace były możliwe dzięki dofinansowaniu spółki z budżetu Gdyni. W tegorocznym budżecie Gdynia planuje przeznaczyć kolejny 1 mln zł na wkład w SKM.

- To nasz solidarny wkład w funkcjonowanie spółki. Jednak jest to zbyt mała kwota, by myśleć o remoncie kolejnego przystanku. Zdajemy sobie sprawę z tego, że teraz SKM czeka duża inwestycja w tabor, a dopiero po Euro 2012 przyjdzie czas na podsumowanie i kolejne plany. Oczywiście poczekamy, ale pamiętajmy, że potrzeby Gdyni są duże i w porównaniu do np. przystanków w Gdańsku, jesteśmy daleko w tyle - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

SKM tłumaczy, że gdańskie przystanki były remontowane w pierwszej kolejności właśnie ze względu na zbliżające się piłkarskie mistrzostwa Europy.

- Pierwsze założenia do przygotowywanych projektów na okres finansowania lat 2007-2013 zakładały rewitalizację m.in. przystanków w Gdyni Chyloni i Orłowie. W momencie kiedy pozyskaliśmy informacje, że na planowane pierwotnie inwestycje nie będą przeprowadzane konkursy, związane z dofinansowaniem UE, jedynym sposobem uzyskania funduszy unijnych było wpisanie na listę projektów indywidualnych. Przygotowano zatem kompleksowy projekt, dostosowany do wytycznych w budowie niezbędnej infrastruktury w miastach, gdzie odbędą się mecze Euro 2012 - wyjaśnia Marcin Głuszek.

Sporą inwestycją jest też budowa nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Dlatego rewitalizacja gdyńskich przystanków możliwa będzie najprawdopodobniej dopiero w 2014 roku. Ruszą wtedy kolejne unijne konkursy. Wcześniej możliwe jest jedynie wykorzystanie ubogiego funduszu kolejowego, albo kolejna solidna dotacja miasta, przeznaczona na konkretny przystanek.

Miejsca

Opinie (182) 6 zablokowanych

  • póki co 3 tory, w tym 2 SKM są od Gdyni Głównej do Chylonii (3)

    a jakoś SKM sukcesywnie prowadzi akcję wygaszania popytu na tej częsci linii. Jeśli po 17 pociągi z Gdrabówka czy Chylonii w kierunku Gdańska są co 30 minut to... praktycznie ich nie ma! Szczurowi dziękujemy - nawet Pruszcz dopłaca wiecej do SKM i dzieki temu pojawiają sie dodatkowe pociągi w tamtym kierunku, a w Gdyni coraz gorzej...

    • 10 2

    • ??? (2)

      chwilowo to do Pruszcza praktycznie w ogóle nie jeżdza SKM... a co 30 min to byłby szczyt marzeń Pruszczan... a poza tym w artykule ejst napisane... że Gdynia w tym roku przekaże SKM 1 mln zł

      • 3 1

      • jeden mln to są kpiny a nie kasa...

        znowu zagrywa reklamowa

        • 1 0

      • tak... chwilowo!

        to kwestia modernizacji E65. A na Grabówku na torach SKM nie ma remontu i nie było go od lat wielu... a jednak ktoś wycina kolejne pociągi. Kiedyś mogłem iść na przystanek nawet o 19 i wiedziałem, że pociąg będzie za maks 7,5 minuty. Teraz po 176 mam pociąg 17:09 i 17:38 to sobie odpuszczam podróż SKM w ogóle!

        • 2 0

  • BRAVO - To jest bardzo słuszna koncepcja.

    Ale dlaczego tak poźno?

    • 8 2

  • SKM (7)

    Cytat z artykułu.: konieczna jest budowa drugiego toru, aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów. Czy ja dobrze rozumiem treść tej informacji? Przecież tam są DWA tory, dodatkowo położony jest tor dla pociągów dalekobieżnych. Dopiero do stacji Rumia trakcja przechodzi w dwa tory.Więc prawdopodobnie chodzi o położenie dodatkowego TRZECIEGO toru.

    • 8 3

    • nie, przeczytaj ze zrozumieniem (6)

      SKM ma JEDEN tor, więc zanim zbudują trzeci, musi powstać drugi

      • 1 4

      • Niby gdzie...? (2)

        SKM miała JEDEN tor na linii do Nowego Portu.

        A między Rumią i Wejherowem są DWA tory, z których OBYDWA sa wykorzystywane przez SKM i wszystkie inne pociągi. Tam nie ma podziału na tory SKM i dalekobiezne, i po tych dwóch torach nie kursuje "część" pociągów SKM, tylko WSZYTKIE.

        • 7 2

        • wiesz lepiej niż dyrektor SKM, gratuluję :) (1)

          :D

          • 1 4

          • no to widać jakich dyrektorów ma SKM...

            pewnie nigdy nie jeździli swoimi pociągami

            • 6 0

      • Kłopot w tym... (2)

        ...że to zostało dopisane do artykułu już po zamieszczeniu tych komentarzy. Zresztą cały ruch na tym odcinku odbywa się w sposób standardowy dla JEDNEJ linii DWUTOROWEJ: każdy tor przeznaczony jest do jazdy w określonym kierunku, a nie, że po jednym torze jeżdżą pociągi SKM, a po drugim inne pociągi. Wszystkie pociągi jeżdżą obydwoma torami.

        • 3 1

        • nie ma to znaczenia (1)

          nie zrozumiałeś prostego tekstu, przykre...

          • 0 3

          • którego tekstu nie zrozumiałem?

            • 1 0

  • Bardzo dobrze

    im bardziej rozbudowana SKM, tym lepiej. A po Kolei Metropolitalnej czas na uruchomienie linii Żukowo - Straszyn - Pruszcz - Gdańsk Gł. Iluż ludzi dojeżdżałoby wygodnie, zamiast korkować drogi...

    • 9 1

  • Te pociągi na zdjęciu (4)

    to kursowały już wtedy jak Gruza kręcił "Wojnę domową". Jak długo jeszcze?

    • 8 2

    • jak spłacimy Euro (1)

      jak zburzymy piramidy Boba

      • 1 1

      • odwal się od Gdańska. SKM jest z Gdyni

        w Gdańsku są nowe tramwaje i SKM jest zbędna

        • 1 5

    • No akurat wtedy to jeszcze nie kursowały.

      Wtedy u nas kursowały berlińskie składy na 800 V

      • 3 2

    • Wszystko ma swoje plusy i minusy. Na przykład kręcisz film Czarny czwartek i nie musisz szukać po muzeach, tylko wypożyczasz kolejkę jeżdżąca codziennie i zmieniasz tylko detale:)

      • 2 0

  • a może tak nocne połączenie? (1)

    Może szanowna SKM pomyśli o nocnym połączeniu Redy/Wejherowa z Trójmiastem? W obecnym rozkładzie od 23.50 do 3.00 nie ma żadnej kolejki łączącej Redę czy Wejherowo z Gdynią... nie mówiąc o Sopocie czy Gdańsku...

    • 11 2

    • jaka??

      a po co jak tory o 23 sa zwijane bo buractwo spi i do miasta wstepu i tak nie ma :P

      • 0 0

  • Nieścisłość (1)

    Michał Sielski niestety nie zna się zupełnie na tym co pisze. Tory linii SKM biegną do Rumi nie do Rumi Janowo. Linia 250 kończy się na semaforach stacji RUMIA. Janowo jest przystankiem.

    "Rozwiązaniem tej sytuacji ma być budowa drugiego toru" - jeżeli już to budowa TRZECIEGO TORU względnie jednego toru drugiej linii, tak jak to ma miejsce np. na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia.

    • 7 1

    • wiesz lepiej niż dyrektor SKM, gratuluję :)

      haha

      • 0 4

  • Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego"

    Jeszcze im było mało to se przypisali Gdańsk jako stolice :) Kaszub nie człowiek :D

    • 3 15

  • SKM - kwintesencja trójmiasta (13)

    Jaki trzeci tor? Jakie modernizacje?
    Skoro na "modernizację" peronu Sopot Wyścigi wydano 7,7mln zł (dla porównania zbudowany od podstaw, wyśmiany do imentu peron we Włoszczowie kosztował 700.000zł, czyli 10 razy mniej), to o czym my mówimy.

    Nie będzie żadnego trzeciego toru, remontów stacyjek i przystanków, bo ta zdychająca kolejka będzie jeździć wyłącznie do momentu śmierci technicznej, która nastąpi najpóźniej do roku 2020.

    I to jest Trójmiasto w pigułce - klajstrowanie syfu przedstawiane jako modernizacja, brak śmiałych wizji i innowacji, oczekiwanie na eurojałmużnę no i rzecz jasna kręcenie lodów w białych rękawiczkach.

    • 10 4

    • Włoszczowa? (8)

      To peron we Włoszczowej jest szeroki, dwukrawędziowy z wiatą na całej długości i z windą dla inwalidów?

      • 5 1

      • Odpowiedź dla wszystkich Lemingów (7)

        Nie, jest zrobiony z torfu.

        Nie to co super nowoczesny peron Wyścigi (widziałem jak go robili), pokryty luksusowym polbrukiem, ultranowoczesną wiatą i z windą. High-tech po prostu

        • 3 3

        • Padło konkretne pytanie. (6)

          Czy peron we Włoszczowej ma taką szerokość, dwie krawędzie, wiate i windę.

          Nie było pytania czy jest zbudowany z torfu.

          • 0 0

          • (5)

            Pada też drugie konkretne pytanie czy wiata, winda i druga krawędź podnoszą koszta 10krotnie?

            • 3 1

            • Nie wiem. (4)

              a ty wiesz?

              • 0 1

              • (3)

                Nie wiem, ale uważam, że odpowiedzi na to pytanie powinna poszukać prokuratura.

                • 2 1

              • więc tam to zgłoś, zamiast zawracac głowę na forum internetowym. (2)

                • 2 1

              • (1)

                Jakbym miał zgłaszać każde podejrzenie wałka przy realizacji czegoś z państwowej kasy to bym nie miał czasu na nic innego.:)

                • 1 1

              • ale czas na zawracanie gitary na forum...

                ... tymi podejrzeniami to masz? Marnujesz czas nie tylko swój, ale tez tych, którzy czytają te twoje hipotezy. Uważasz, że popełniono przestępstwo - zgłoś do prokuratury. Inaczej nie zawracaj ludziom głowy.

                • 0 1

    • Czego się osska spodziewasz po Lemingach i zezowatych umysłowo.Dziesięć lat bębnią o imperium ojca Rydzyka

      a jak przyszło do dania koncesji na multipleksie to uzasadnili,że Radio Maryja to bankruci.

      • 2 2

    • nie Trójmiasto (bo ono już nie istnieje) tylko Gdynia

      ściema i festiwale oraz ładne obrazki na plakatach z reklamą

      • 1 2

    • Kolego - o czym ty piszesz?? (1)

      SKM modernizuje 21 składów, do tego 10 już ma mniej lub bardziej zmodernizowanych. Modernizacja to nowe wózki, nowe silniki (nowocześniejsze), nowy sprzęt dodatkowy (drzwi, ogrzewanie, okna etc.) nowe wyposażenie. Pozostaje tylko stara "buda" i to też zmieniona -bo z nowymi przodami/tyłami. A jeżeli brak Ci śmiałych wizji - zapraszam na budowy- Trasy Sucharskiego, Słowackiego, na nowootwarty Terminal II w Rębiechowie, do przejechania się oddaną do użytku W-Z (czekamy jeszcze na ukończenie węzła w Karczemkach), zapraszam do przejechania się w nowych lub zmodernizowanych tramwajach po nowo wyremontowanych trasach w Gdańsku, wreszcie poczytaj sobie o Kolei Metropolitalnej. Większość z tych inwestycji robimy dlatego, bo była kasa z UE dla miast gospodarzy EURO2012. Czyli Stadion. Z ECS to inna sprawa. Tu zgadzam się, że za drogo i z za dużym rozmachem. Ale reszta naprawdę - szacun!

      • 0 2

      • Kolego o czym ty piszesz?

        10 zmodernizowanych?
        W drugim zdaniu opisujesz właściwą modernizację i taki mamy tylko 1 skład.

        • 1 0

  • Ile jeszcze Gdynia może znosić dyskryminacje, poniżenie a nawet szantaż z powodu Euro 2012? (18)

    Choć nie tylko Euro, ale każdy pretekst jest dobry, aby kosztem najbardziej dynamicznego miasta w Polsce robić sobie przyczółki POlityczne i tworzyć synekury. To, że do rządzenia potrzebna jest wiedza, której arenowy PR nie zastąpi to chyba nie trzeba wyjaśniać i chyba dobrze, że inni mądrzy ludzie, choć działający mniej oficjalnie potrafią to niezależnie docenić, choćby przez nagrodzenie Prezydenta Gdyni "Samorządowym Menedżerem Regionu".
    Tym słabszym i mniej kompetentnym lecz związanymi polityczne z pomocą przychodzą kolesie rządowi zi Euro 2012, który odciągnie uwagę od bieżących kłopotów pozwoli na panoszenie się na naszych drogach kolejce itd, już nie kibica, ale kibola. Choć z drugiej strony czy mogę mieć pretensje, że młodzi ludzie w akcie desperacji( na ustach Arka Gdynia) atakują niewinną młodzież, która od maleńkości jest wmanipulowywana w tę do niczego nie prowadzącą kibicowską grę, a tak naprawdę gierkę - mogę tylko współczuć, odciąć się i zdecydowanie potępić. Lecz młodzi ludzie słysząc kolejny raz, że ich przystanek kolejki będz wyglądał jak wygląda, ponieważ kolejne pieniądze poszły na kolejną przeróbkę drogi czy przystanku innej kolejki, który zostanie użyty 4 x no może w przebłyskach jeden raz na dwa tygodnie w ograniczonym zakresie. Oni jeszcze nie skażeni ignorancją, relatywizmem,.... pełni optymizmu chcą wkraczać w życie, a tu muszą codziennie oglądać te zdewastowane przystanki,... - po prostu nie wyrabiają i często sięgają po prymitywne środki wyrazu swojego niezadowolenia.

    Choć dużo zła także jest w mediach podsycających antagonizmy lub wybiórczo i na zlecenie podające informacje tylko pozytywne o Euro.

    Stało się prawie zwyczajowe w pewnych środowiskach, które bez politycznej otoczki nigdzie by nie zaszły próba odgórnego, szybkiego wyrugowania tego co pro-rozwojowe, dynamiczne wszystkiego co jest w istocie związane z Gdynią. Jeszcze trochę a w nowej pisanej na użytek wiadomych zapisane będzie, że Gdynia tak naprawdę była przed wojną niepotrzebna tak samo jak i tam przelana krew, zniszczenia a następnie jej powojenny rozwój i to wtedy jedyne okno na świat.
    Niepotrzebna też jest widać gdyńska tak potrzebna polityka prorodzinna i poszukiwanie nowych miejsc pracy w sytuacji gdy rząd zniszczył gospodarkę morską, przemysł stoczniowy a obecnie niszczy MW, bo to ona zapłaciła największą cenę w czasie wojny i zaraz po niej. Władze PO doprowadzą niedługo jej stan do przedwojennej wyśmiewane Flotylli, która operowała na tzw. morzu pińskim;))
    Od paru lat coraz częściej i coraz głośniej mówi się o konieczności budowy nowoczesnej obwodnicy OPAT, która mogłaby przyspieszyć zagospodarowanie terenów wokół miasta i dać możliwość turystą i mieszkańców Północnego Regionu dzięki której można by z czasem zwiększyć ilość turystyczną na "kosie" i dalej wzdłuż Bałtyku. Zwłaszcza, że Gdynia poniosła koszty związane z przygotowaniem dokumentacyjnym tej inwestycji. Wykonanie łącznika pozwoliłoby także zwiększyć możliwości Wisniewskiego i Doliny Logistycznej jak i odciążyć znacznie już wysłużoną tzw. estakady kwiatkowskiego. Brak właściwego transportu SKM a także OPAT rodzi frustracje już nie tylko dorosłych ale widząć także młodzieży, która nie może patrzeć na to jak para obraca się jedynie w gwizdek euro 2012. Jednocześnie miasto Gdynia ciagle występuje o środki unijne na finansowanie tak potrzebnych inwestycji i nie tych czterodniowych a naprawdę potrzebnych nie tylko Gdynia a ze względów logistycznych i ułatwieni-owych zwłaszcza tak potrzebnych przy zmonopolizowanej cenie paliw. Obecnie ponieważ ceny materiałów i robocizny idą w górę, szacuje się koszt tych planowanych wcześniej z solidną konstrukcją finansową wzrosną pewnie czasami dwukrotnie no i inwestycje same się wyeliminują. Czy to nie genialny pomysł platformy na dalsze niszczenie Gdyni? W widzimy to przy remontach przystanków kolejowych i np. jak wygląda przystanek w Metropolii Sopot, a jak w biednej maleńkiej SKM Gdyni Głownej Osobowej. O jakości i tempie pozostałych peronów Gdy.Gł.Osobwej już tyle się rozpisano, że szkoda mi czasu.

    W chwili obecnej fatalna jakość na przystankach SKM, jazda kolejkami w towarzystwie totalnego chamstwa i wulgaryzmów jak i sam ten ruch został doprowadzony do granic wytrzymałości ludzkiej i do granicy przepustowości a nawet promujących totalną patologie.
    Bezwzględną korzyścią byłoby wyburzenie niektórych przystanków i powstanie w tej chwili w ramach PPP kompleksów przystankowych z ogromnym zapleczem. No ale znowu kłania się rządowe nic nie robienie i błogi spokój nie ma nawet ustawy o nieruchomości przestrzenne. Dziś u Rymanowskiego Minister Nowak mówił o zmniejszeniu Zarządu PKP, no ale pozostawieniu paru(pewnie swojaków) z dwa razy większym uposażeniem:)) Obecnie mamy na SKM nieregularny układ przestrzeni połączonych ale bez większego znaczenia logistycznego i funkcjonalnego w w zasadzie UŁATWIAJĄCEGO nam wszystkim życie. A przecież czasu mamy coraz to mniej dlatego powinniśmy go spędzać w przyzwoitych warunkach nie tracąc czasu na jazdy czy bieganie od Sasa do lasa, a wszystko powinniśmy mieć pod ręką. Po zlikwidowaniu zniszczonych przystanków należałoby dążyć do rewaloryzacji przestrzeni miejskiej, która jest równocześnie przestrzenią symboliczną dla każdego miasta. Zapewne na uwolnionych terenach około przystankowych gdzie powstaną budynki handlowe, usługowe w typie, które uporządkują i zagospodarują tę przestrzeń. Jednocześnie może to być miejsce spotkań i rekreacji mieszkańców i turystów.

    Jak na razie zamierzenia odbudowy przystanków są w fazie projektów i dalekich planów. Jednak od tego właśnie zazwyczaj zaczyna się realizacja przedsięwzięcia za które za kilka lat nie będziemy spacerować wśród pięknych przystanków i zieleni, a dzisiejsze obiecanki zostaną jedynie miłym wspomnieniem. Więc ku przestrodze te miliony które miasto chce zainwestować w przystanki należy dokładnie przeanalizować i zabezpieczyć umownymi zapisanymi zobowiązaniami wobec SKM.

    • 11 8

    • ale o co chodzi? (8)

      Co ma do tego wszystkiego Euro? Remonty przystanków SKM to nie sprawa rządu, tylko samorządu. Gdynia nie bierze udziału w Euro i nie poczyniła żadnej inwestycji związanej z Euro, więc tłumaczenie nieremontowanych od dziesięcioleci przystanków sprawą Euro to totalna bzdura. Nawet mały Sopot (który też udziału w Euro nie bierze, a jakoś nowe przystanki ma) znalazł pieniądze na wyremontowanie swoich przystanków, więc czemu Gdynia tego nie robi?
      Gdzie tu szantaż. Gdzie tu poniżenie? Ja widzę tu tylko niekompetencję władz miasta.

      • 3 5

      • Janko może i dobrym jesteś muzykantem grającym pod batutom wiadomego ORKIESTROMISTRZA (7)

        ale nie wypowiadaj się o sprawach, o których nie masz tak naprawdę zielonego pojęcia.

        Gdynia dawno temu przygotowała razem z SKM doskonały kompleksowy projekt, dostosowany do wytycznych w budowie niezbędnej infrastruktury nie tylko u siebie, ale i w miastach nad nią, niestety priorytety mimo później przygotowanych, ale z mocy pewnej dyrektywy "gdzie odbędą się mecze EURO 2012" jakby kibice z całej europy jeździły naszymi SKM-kami;))Postanowienie to musiało spowodować wpisanie do planu modernizacji głównie przystanków gdańskich i budowy stacji Gdańsk Śródmieście, gdyż ciężar transportu kibiców będzie spoczywał głównie na tym mieście. Natomiast Sopot organizuje Strefę Kibica.
        Zapewne zapytasz dlaczego nie Gdynia? ANO wyobrażasz sobie atak gdańszczan, że Gdynia się chce podwiesić pod Euro. Zobacz co było i jest z Terminalem Gdynia-Kosakowo, choć to tylko wykorzystanie istniejącej infrastruktury, ale i to nawet Gdańskowi przeszkadza. Zobacz ile razy w tej sprawie było negatywnych wypowiedzi w TV Adamowicza i różnych Marszałków Woj.?
        Szkoda, że nie jesteś rozsądnym i bezstronnym człowiekiem lecz zakłamanym interesownym cwaniakiem.

        Ja natomiast piszę może mało przejrzyście i z błędami, ale jednak o faktycznych problemach transportowych i przystankach. Szkoda, że do niektórych to nie trafia, albo pojmują to tylko poprzez małostkowy swój własny zysk, tymczasową korzyść.

        • 3 5

        • To nie Grajter bo podpisywałaby się Bezstronna ,to Guć (2)

          • 0 6

          • Sławoj Leszek Guć?? (1)

            • 1 1

            • Michał Guć -wiceprezydent śledzi

              • 0 5

        • Niezmiennie przypominam (3)

          119 825 udziałów (43,984%) posiadają Polskie Koleje Państwowe
          56 605 udziałów (20,778%) posiada Skarb Państwa
          34 000 udziałów (12,480%) posiada Województwo Pomorskie.
          42 000 udziałów (15,417%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.
          7 000 udziałów (2,569%) posiada Gmina Miasta Sopotu.
          8 600 udziałów (3,157%) posiada Gmina Miasta Gdyni.
          4 000 udziałów (1,468%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.
          400 udziałów (0,147%) posiada Gmina Miejska Rumia.

          Jak Gdynia i całe Małe Trójmiasto zacznie się dorzucać to pogadamy co się należy.

          • 1 4

          • o "8 600 udziałów (3,157%) posiada Gmina Miasta Gdyni" za dużo. (2)

            Panie prezydencie Szczurek bardzo prosimy o wycofanie gdyńskich udziałów bo SKM przynosi tylko wstyd naszemu miastu. Kursowanie tak zdezelowanych składów pociągów kolejki miejskiej głównie zależy tu na miejscu od finansowania ich przez miejscowy urząd marszałkowski i niespełnione obietnice dofinansowania UE,
            Przystanki gdyńskie to już wstyd i hańba Miasta z Marzeń i nic nie wskazuje na to, aby ten stan się poprawił. Więc jeszcze raz b.prosimy o wycofanie udziałó i nie pudrowanie trupa.

            • 4 0

            • i wywalenie tego badziewa z granic miasta

              wszak siedziba i kadra zarządzająca z Gdyni...

              • 2 0

            • A czym wy wtedy bidaki do roboty do Gdańska dojedziecie?

              21 i 122?

              • 0 1

    • Aśka, powariowałaś? (2)

      Joasiu, co się z Tobą dzieje? Przez lata jazdy jako szefowa Wydziału Propagandy dawałaś radę humorem i nawet to było fajne. Teraz się robi żenująco. Syndrom oblężonej twierdzy to zawsze ostatnie stadium przed upadkiem. Opamiętaj się!

      • 2 6

      • pomysły się skończyły, opary biznesu już wietrzeją, zostaje tylko ujadanie na oślep (1)

        byle dużo i głośno - a że bzdura goni bzdurę, to już trudno. Koniec widzę tego całego wielkiego kłamstwa...

        • 2 4

        • mam nadzieje, że wypowiedzią o godz.12:29 rozwiałem twoje dywagacje

          "bzdura goni bzdurę" a może tak choć jeden przykład z brzegu?

          Natomiast jak ważna jest ta komunikacja każdy wie, ponieważ wiele osób z tak zwanego Małego Trójmiasta Kaszubskiego pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru aby zwiększyć przepustowość odcinka, a nie nikomu nie potrzebna ECK, PGR-y, i inne nieporozumienia PR-owskie. Niestety, to mieszkańców Gdyni i MTK takie wytłumaczenie ma prawo nie satysfakcjonować a nawet w jakimś sensie obraża. Tylko tacy jak tY tego nigdy nie zrozumieją.

          • 3 2

    • gdyńskie nieroby (4)

      weżcie się do roboty, a nie spamujecie fora i wypisujecie bzdury o dynamiżmie.
      Fakty sa brutalne gospodarczo leżycie a piski z wydziału propagandy działają coraz gorzej. Pali się wam koło tyłka a jak gryzoń przegra to wszyscy lecicie na bruk bo nikt inny takich nierobów nie będzie trzymał

      • 1 7

      • Urząd Gdyni przeciwnie do gdańskiego nie zatrudnia internetowych klakierów (3)

        A to masz pecha, bo widzisz w Gdyni nie zatrudnia się pracowników do pisania pozytywnych komentarzy o Urzędzie Miasta w internecie, nie to co u Was! Bo nawet takich kilku złapano na gorącym uczynku no i musiał się Pawlak tłumaczyć;)))
        Choć to jest problem wyborców, ale jednak niesmak pozostaje;)) Oficjalne poszukiwania kandydata, do którego obowiązków zawodowych należałoby m.in. udzielanie się na forach, tak naprawdę rozpoczął się za ostatnich rządów tak samo jak prawie dwa miliony podsłuchów niesfornych obywateli.

        Zarobki? Z tego co mi powiedział jeden taki koleś od 1,5 tys. zł do nawet 4,5 tys. zł.
        Nie jest jednak żadną tajemnicą, że gdańscy urzędnicy"z własnej inicjatywy", także w godzinach pracy, są bardzo aktywni w komentowaniu artykułów na temat swoich szefów polityki miasta no i ŚWIETLISTEGO SZLAKU - JEDYNEJ SŁUSZNEJ I OBYWATELSKIEJ;))). Tyle że się z tym nie afiszują i robią to za darmo.
        Na szczęście normalni obiektywni internauci wyczuwają fałsz i zakłamanie na milę i wiedzą tak naprawdę gdzie jest prawda.

        • 3 3

        • "Na szczęście normalni obiektywni internauci wyczuwają fałsz i zakłamanie na milę i wiedzą tak naprawdę gdzie jest prawda." (2)

          dlatego tak jesteś tu "lubiany" i poważany. Wystarczy poczytać wpisy pod Twoimi elaboratami

          • 1 4

          • z prawdą jest tak jak z piękną kobietom, każdy by ją chciał mieć, ale ze względu na koszty i zazdrość więc nielubiana (1)

            A poważnie mówiąc nie analizuje nielubianej statystyki. Przyszło bym mi obliczyć średnią, medianę, wariancję, odchylenie standardowe itd. Statystyka jest nauką zajmującą się badaniem masowych, tendencjami , a do tego "to małe kłamstwo, duże,... statystyka";)) .

            Lubie konstruktywne uwagi pod moimi komentarzami a takie tam ple, ple, ple wiem że piszą je totalni głupcy. Następni to zawistnicy i zazdrośnicy z Gdańska. Choć osobiście nie mam nic przeciwko temu miastu lecz już co do jego mieszkańców mam zastrzeżenia, ale ich też potrafię wytłumaczyć,ponieważ posiadam materiały dokładne kto je zamieszkał i czym się taki elektorat chełpi.

            Pozostałe negatywy wypisują gdyńscy nieudacznicy, typu startują na prezydenta miasta a nie potrafią właściwie sali załatwić na spotkanie przedwyborcze;)) Totalni degeneraci, frustraci i abnegaci im się wszytko nie podoba, a najchętniej dobrze by było, gdyby nic nie było, a Gdynia stała się powrotni wioską.

            Więc reasumując, wpisy są takie jakie ich autorzy. Głupie, krytykanckie nic nie wnoszące a zadające gwiazdek z nieba.

            • 3 3

            • "piękną kobietom"

              weź już skończ...

              • 1 2

    • ale żeś sie rozpisał

      to wręcz cały artykuł, bardziej nadaje się na SYTRONĘ FELIETONA niż na komentarz pod tekstem

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane