- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (706 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (53 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
SKM: drugi tor do Wejherowa zapewni więcej połączeń
W tym roku na pewno nie będzie remontu przystanków SKM w Gdyni, ale przewoźnik zaczyna przygotowywać dokumentację, by zbudować drugi tor do Wejherowa. Dzięki temu więcej pociągów pojedzie do Gdyni.
Dla korzystających z SKM na co dzień sformułowanie "drugi tor" może być nieco dziwne, przecież kolejki jeżdżą po dwóch, a obok są jeszcze kolejne tory. Ale tylko jeden z nich jest trasą SKM. Gdy powstanie drugi, którego operatorem będzie ta spółka, rozkłady będzie można układać bez konieczności kompromisów z innymi przewoźnikami.
- Złożyliśmy projekt o dofinansowanie Unii Europejskiej do studium wykonalności, związanego z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa. Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego" pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru, aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Po otrzymaniu studium SKM będzie mogła zacząć myśleć o projekcie i budowie. Procedury mogą jednak potrwać nawet dwa lata. W tym czasie mogłyby być modernizowane gdyńskie przystanki SKM. Wiele z nich jest bowiem w opłakanym stanie.
Ostatni z wyremontowanych przystanków w Gdyni to SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Prace były możliwe dzięki dofinansowaniu spółki z budżetu Gdyni. W tegorocznym budżecie Gdynia planuje przeznaczyć kolejny 1 mln zł na wkład w SKM.
- To nasz solidarny wkład w funkcjonowanie spółki. Jednak jest to zbyt mała kwota, by myśleć o remoncie kolejnego przystanku. Zdajemy sobie sprawę z tego, że teraz SKM czeka duża inwestycja w tabor, a dopiero po Euro 2012 przyjdzie czas na podsumowanie i kolejne plany. Oczywiście poczekamy, ale pamiętajmy, że potrzeby Gdyni są duże i w porównaniu do np. przystanków w Gdańsku, jesteśmy daleko w tyle - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.
SKM tłumaczy, że gdańskie przystanki były remontowane w pierwszej kolejności właśnie ze względu na zbliżające się piłkarskie mistrzostwa Europy.
- Pierwsze założenia do przygotowywanych projektów na okres finansowania lat 2007-2013 zakładały rewitalizację m.in. przystanków w Gdyni Chyloni i Orłowie. W momencie kiedy pozyskaliśmy informacje, że na planowane pierwotnie inwestycje nie będą przeprowadzane konkursy, związane z dofinansowaniem UE, jedynym sposobem uzyskania funduszy unijnych było wpisanie na listę projektów indywidualnych. Przygotowano zatem kompleksowy projekt, dostosowany do wytycznych w budowie niezbędnej infrastruktury w miastach, gdzie odbędą się mecze Euro 2012 - wyjaśnia Marcin Głuszek.
Sporą inwestycją jest też budowa nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Dlatego rewitalizacja gdyńskich przystanków możliwa będzie najprawdopodobniej dopiero w 2014 roku. Ruszą wtedy kolejne unijne konkursy. Wcześniej możliwe jest jedynie wykorzystanie ubogiego funduszu kolejowego, albo kolejna solidna dotacja miasta, przeznaczona na konkretny przystanek.
Miejsca
Opinie (182) 6 zablokowanych
-
2012-04-05 12:37
To w naszej mega metropolii nie ma jeszcze metra ? (2)
A, już wiem, my mamy metro naziemne z jednym torem
- 1 0
-
2012-04-05 16:44
monorail hahaha (1)
- 0 0
-
2012-04-05 17:44
ofkorst, na każdym moście
- 0 0
-
2012-04-05 13:00
Kiedys wszystko nalezalo do PKP (1)
Teraz juz jeden tor jest jakiego TPK TKR PKL i nie wiadomo kogo jeszcze.Takcja elektryczna nalezy do jednej firmy a slupy do nastepnej.Szyny ,podklady i kamienie sa w innych rekach to jakies chore jest
- 1 1
-
2012-04-05 14:46
A jak inaczej chciałbyś stworzyć 2000 etatów dla prezesów ?
- 1 1
-
2012-04-05 13:00
tor do Wejherowa (1)
bardzo dobrze.. dobudować jeszcze rampy i załadować do bydlęcych wagonów tych z Wjherowa
- 2 11
-
2012-04-06 19:34
....
A ciebie na stół operacyjny dodać kilka klepek, boś totalny imbecyl.
- 0 0
-
2012-04-05 13:08
Aż dziw, że pomysł wyszedł od obecnego zarządu SKM
Bo to naprawdę dobry pomysł. Jak będzie więcej zmodernizowanego taboru, to może kolejki będą jeździć częściej i nie będą się tak beznadziejnie spóźniać, szczególnie nocą.
- 0 1
-
2012-04-05 13:38
Siano z ue a bilety pasazer placi i za pidwyzki cen tez pasazer beka. A prezesi po 50 tys miesiecznie
- 0 0
-
2012-04-05 13:50
najpierw budowac a potem siem hwalta ! a nigdy nie odfrotnie ! to jak z tom wyspom ! plany i plany i plany !
- 0 0
-
2012-04-05 14:54
co za bzdurne krótkowzroczne myślenie... teraz nie ma kasy?! - nie zaplanowana! (1)
a więc wyjdzie na to że Kolej znów straci miliardy europejskich dotacji, i po 2014 trzeba będzie finansować całość modernizacji kolei - budowy i remonty
- 0 0
-
2012-04-05 14:56
SKM to też kolej - podmiejska, regionalna i wchodzi w pulę z UE
to tak na wypadek gdyby jakiś mongoloid nie wiedział
- 0 0
-
2012-04-05 15:24
Oznakowanie stacji
Po dlugiej przerwie, od konca lutego uzywam SKM regularnie. Co mnie bardzo irytuje to oszczednosc w oznakowaniu stacji. Na trasie Gdansk - Gdynia jest wiele peronow na ktorych znajduje sie po jednej tablicy informacyjnej z nazwa stacji. Ja, znajac Trojmiasto, gdy podrozuje skm nadal czasem mam watpliwosci co do mojego miejsca pobytu, bo na przykladgdy siedze w koncowej czesci skladu nie i mam jak sprawdzic gdzie jestem bo do tablicy z nazwa stacji moj przedzial jeszcze nie dojechal. Tablice, te ktore sa, sa tez umieszczone za wysoko. Jesli siedzi sie przy oknie prawym patrzac w strone kierunku jazdy pociagu, nie mamy szans na dostrzezenie nazwy stacji bo ta jest umieszczona poza naszym polem widzenia ograniczonym przez okno(ktore wcale male nie jest)
- 3 0
-
2012-04-05 16:21
jak można zbudować coś
co istnieje od kilkudziesięciu lat ?
Na trasie W-wo - Rumia są 2 tory.- 4 0
-
2012-04-05 16:31
cały artykuł to jeden bełkot
Autor pisze o drugim torze, pozniej, ze jedna linia jest miedzy Rumia a Wejherowem, a pozniej ze niektore SKMki jedza torami dalekobieznymi do Wejherowa, a niektore tymi SKMkowymi. Obawiam sie ze autor ani razu nie jechal jakimkolwiek pociagiem do Wejherowa i nie ma pojecia ile tam jest torow i czyje one sa. Kogo to trojmiasto zatrudnia....
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.