• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka bliżej peronów za dwa lata

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

O 7,5 cm zmniejszy się przestrzeń między kolejką SKM a skrajnią peronów. Obecnie nawet 20-centymetrowy odstęp wzbudza strach wśród pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Lada dzień ruszy przetarg na opracowanie dokumentacji dla przebudowy torowiska przy stacjach.



O sprawie pisaliśmy już kilka miesięcy temu, teraz jednak SKM Trójmiasto przygotowuje się do przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej, która ma umożliwić dosunięcie torowiska do przystanków. Zlikwiduje to przynajmniej częściowo przestrzeń, jaka jest teraz między kolejką a peronem i wynosi miejscami nawet 20 centymetrów. Szybka Kolej Miejska boryka się z tym problemem od 1976 roku, czyli od czasu, kiedy wycofano z eksploatacji jednostki, które niegdyś służyły berlińskiej S-Bahn.

- Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał przeprowadzić inwentaryzację dotychczasowego układu torowego. Następnie przystąpi on do opracowania projektu dosunięcia osi torowiska o 7,5 cm do peronu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Aktualnie oś torowiska przebiega w odległości 1725 mm od skrajni peronu. Po planowej przez SKM korekcie przebiegu linii oś toru ma znajdować się w odległości 1650 mm. Pracami mają być objęte wszystkie stacje Szybkiej Kolei Miejskiej za wyjątkiem planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. Tam już odległość - 1650 mm - jest wpisana do projektu.

Prace przy zbliżaniu osi torowiska do peronu, które potrwają dwa lata, nie powinny być skomplikowane technicznie. Podczas robót spółka planuje jedynie wymienić podkłady, które na wysokości przystanków są drewniane i mocno zużyte. Docelowo mają one mieć konstrukcję żelbetową.

Wszystko wskazuje na to, że roboty nie wpłyną na ruch kolejek, bowiem prowadzone mają być w nocy.

Niestety, nie ma szans na razie na to, by przestrzeń, jaka jest między peronem a SKM, została zniwelowana do kilku centymetrów, jak było jeszcze w 1976 r. Powód? Wymaga to od SKM wymiany taboru. Na to jednak w SKM się na razie nie zanosi. Nawet zakres zamówionych ostatnio 21 modernizacji składów z serii EN57 nie uwzględnia poszerzenia podłogi i schodów, by ułatwiały wsiadanie do kolejki.

Prezentacja SKM dotycząca zmniejszenia przerw między peronami a kolejkami

Miejsca

Opinie (155) 2 zablokowane

  • A co z super testami?

    W których MG latał z drewniana deseczka w kaski i z ktorego to testu byly filmiki na trojmiasto.pl?

    • 10 2

  • Niech skm juz upadnie. Ta firma nie prezentuje zadnej jakosci i komfortu podrozowania. Tragedia!

    • 20 2

  • Nowe skm (1)

    Proponuje raz na rok kupować choć 1 skm nową najlepiej z firmy newag bo przy okazji nasi zarobią a za 20 - 30 lat będziemy mieć wymieniony tabor. Oczywiście wszystkie nowe skm-ki wypozażone w klimatyzację !!!

    • 19 0

    • masz trochę racji

      ale jeżeli co roku będzie kupowana jedna SKM, to za trzy lata będą jeździć... trzy. Zwyczajnie pozostałe wypadną z braku napraw rewizyjnych, na które zabraknie kasy. Nasza SKM potrzebuje pieniędzy takich, jak swego czasu SKM Warszawa (czyli wtedy, gdy miasto przejęło przewozy).

      • 0 0

  • Też się boję ,ale na szczescie mało jeżdżę

    • 9 1

  • 37 lat walcza z problemem, nie wierze

    Znajomi z Niemiec jak widzieli ta dziure to uwierzyc nie mogli!

    • 38 0

  • Hiszpania (4)

    Tam automatycznie po zatrzymaniu składu wysuwa się "stopień". No ale u nas trzeba wymieniać za grube miliony część peronu :) zamiast zmodernizować SKM.

    • 47 0

    • Kazdy koles musi zarobić

      Najgorzej ze nie ma jak wyrugować tej skmki zaraz by sie znalazl bardzo dobry nastepca, ale marszalek na to nie pozwala.

      • 12 0

    • Nie trzeba daleko szukać, my Polacy też mamy takie "cuda" -pociąg słoneczny kolei mazowieckich kursujący w wakacje pomiedzy Wa-wą i Trójmiastem posiadał właśnie taki "stopień".Ale to trzeba trochę dobrej woli. W ogóle nasze zmodernizowane SKM-ki z wyklepaną po raz wtóry blachą i kolejną warstwą żółtej i niebieskiej farby to jakaś masakra za grube bańki...

      • 15 0

    • Polska

      Gdyby to tylko o stopień chodziło, prawdopodobnie nie byłoby problemu. Tu chodzi o odstęp całego składu od brzegu peronu.

      • 0 0

    • To samo zrobiono w Nowym Jorku.

      na Manhattanie. Zajmowala sie tym firma JayGo Incorporated z Union, New Jersey. Pomosty wysuwaly sie jak tylko pociag zatrzymywal sie. Remont i poszerzanie wszystkich peronow byl by za drogi.

      • 1 0

  • mam nowsze informacje.

    • 2 0

  • debile będą przysówać tory do peronów....... (2)

    ..nie łatwiej było przysunąć perony do torów ,tym bardziej że remontują perony ....ale wiadomo nowy przetarg i nowe zety w kieszeni prezesika.....

    • 39 1

    • Tory jest łatwiej przysunąć - słyżałeś coś o odpowiednich maszynach

      torowych ?

      • 0 0

    • Przysówać? No wez ty sie stuknij

      za nim zaczniesz pisac. Przysuwać sie pisze. Widac ze ani ksiazek ani gazet nie czytasz.

      • 0 0

  • Jak widzimy na zdjęciu za komuny było lepiej niż za III RP! (2)

    Dotyczy to wielu innych dziedzin!

    • 26 3

    • Nic nie byłoby lepiej. Byłoby lepiej gdyby zryw 1.08.1944 jakimś cudem (1)

      zakończył się sukcesem, bo wtedy bylibyśmy po właściwej stronie "żelaznej kurtyny". A wtedy tak hołubiony przez ciebie prawdopodobnie (zgadza się ?) E. Gierek byłby lepszym premierem rządu socjalistów w wolnym kraju aniżeli wtedy gdy był I sekretarzem KC PZPR.
      Popatrz na Skandynawię - tam socjaliści rządzą z przerwami od 100 lat i dlaczego przetrwali ? Bo nigdy nie uwalili t. zw. "prywaciarzy" - nigdy nie podnieśli ręki na prywatną własność.

      • 0 0

      • gdyby nie było tego "zrywu" - ocalałaby inteligencja

        a tak - na własne życzenie się wymordowała

        • 0 0

  • Schody!!!! (5)

    Wszystko pięknie, ale wózek z dzieckiem trzeba na plecach dźwigać, żeby dostać się na dworzec. Dlaczego w tym kierunku nic się nie dzieje?? Korzystałabym z SKM, ale będę za każdym razem prosić kogoś o pomoc. To naprawdę żenujące!

    • 38 0

    • Za35 lat zrobia i podjazdy dla wozków. Głuszek zrobi!

      • 6 2

    • bo to jest wielomiliardowa inwestycja

      nie rozumiem dlaczego to jest taki problem. Żeby zmodernizować (zgroza!!) schody prowadzące na peron to nie potrzeba Bóg wie jakich pieniędzy !!! To się da zrobić tanim kosztem!!! Odległość od peronu swoją drogą ale brak podjazdów jest chyba jeszcze większa barierą

      • 5 0

    • hmm... (1)

      Na jaki dworzec???
      Na wszystkich przystankach gdzie znajdują się DWORCE, mamy obecnie windy, tam gdzie to potrzebne.

      • 0 4

      • Przykład:

        Redłowo

        • 1 0

    • Naucz leniwego bachora chodzić

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane