• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka bliżej peronów za dwa lata

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

O 7,5 cm zmniejszy się przestrzeń między kolejką SKM a skrajnią peronów. Obecnie nawet 20-centymetrowy odstęp wzbudza strach wśród pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Lada dzień ruszy przetarg na opracowanie dokumentacji dla przebudowy torowiska przy stacjach.



O sprawie pisaliśmy już kilka miesięcy temu, teraz jednak SKM Trójmiasto przygotowuje się do przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej, która ma umożliwić dosunięcie torowiska do przystanków. Zlikwiduje to przynajmniej częściowo przestrzeń, jaka jest teraz między kolejką a peronem i wynosi miejscami nawet 20 centymetrów. Szybka Kolej Miejska boryka się z tym problemem od 1976 roku, czyli od czasu, kiedy wycofano z eksploatacji jednostki, które niegdyś służyły berlińskiej S-Bahn.

- Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał przeprowadzić inwentaryzację dotychczasowego układu torowego. Następnie przystąpi on do opracowania projektu dosunięcia osi torowiska o 7,5 cm do peronu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Aktualnie oś torowiska przebiega w odległości 1725 mm od skrajni peronu. Po planowej przez SKM korekcie przebiegu linii oś toru ma znajdować się w odległości 1650 mm. Pracami mają być objęte wszystkie stacje Szybkiej Kolei Miejskiej za wyjątkiem planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. Tam już odległość - 1650 mm - jest wpisana do projektu.

Prace przy zbliżaniu osi torowiska do peronu, które potrwają dwa lata, nie powinny być skomplikowane technicznie. Podczas robót spółka planuje jedynie wymienić podkłady, które na wysokości przystanków są drewniane i mocno zużyte. Docelowo mają one mieć konstrukcję żelbetową.

Wszystko wskazuje na to, że roboty nie wpłyną na ruch kolejek, bowiem prowadzone mają być w nocy.

Niestety, nie ma szans na razie na to, by przestrzeń, jaka jest między peronem a SKM, została zniwelowana do kilku centymetrów, jak było jeszcze w 1976 r. Powód? Wymaga to od SKM wymiany taboru. Na to jednak w SKM się na razie nie zanosi. Nawet zakres zamówionych ostatnio 21 modernizacji składów z serii EN57 nie uwzględnia poszerzenia podłogi i schodów, by ułatwiały wsiadanie do kolejki.

Prezentacja SKM dotycząca zmniejszenia przerw między peronami a kolejkami

Miejsca

Opinie (155) 2 zablokowane

  • Nie rozumiem

    Dziwi mnie to,że SKM ma problem ze zmniejszeniem tej "dziury". Dojeżdżam skmką z Wrzeszcza do Sopotu i mimo,że jestem jeszcze sprawna fizycznie,czasem mam problem z wejściem lub wyjściem z wagonu właśnie przez tą przestrzeń.Często rano we Wrzeszczu na peronie skm zatrzymuje się pociąg dalekobieżny i przez ciekawość podejrzałam tę właśnie dziurę między peronem a wagonem.Byłam zdziwiona bo przestrzeń była tak mała,że niemowlę by przeraczkowało!!! Więc nie rozumiem skąd ten problem w skmce?!Początkowo była mowa o nowych peronach - są,o tym,że pociągi dalekobieżne mają inny rozstaw osi,czy coś tam - nie jestem specjalistą od wagonów.Teraz mamy czekać aż 2(!!!!) lata by cokolwiek było zrobione.A może tak jakiś "dyżurny" z zarządu skam będzie robił za platformę - wystarczy położyć się na brzuchu wagon - peron, a my przemaszerujemy.Będzie bezpieczne i adekwatne do ceny biletu!

    • 10 0

  • zawsze "coś"

    Czy u nas nie można zrobić czegoś raz a porządnie?!
    Bo byłoby zbyt dobrze, gdyby było za dobrze??

    • 9 0

  • mniej inwalidów będzie !!

    Mniej inwalidów będzie ,jak dotychczas ktoś wpadł to przeżył i ZUS musiał płacić . ZUS powiedział dosyć , niech płacą składki za życia , a jak wpadną to nie przeżyją i pieniążki nasze.

    • 2 0

  • Kto Gluszka mianowal dyrektorem?

    Ten tekst bedzie obrazliwy,ale ja nie bede anonimowy.Panie Gluszek,niewiem kto Pana mianowal na stanowisko dyr. do spraw sprzedazy i marketingu,ale jak zy je,a zyje juz 63 lata takiego polglowka na dyrektorskim stanowisku nawet w PRL u nie widzialem.Powtorze z cala moca przwoznicy tacy jak ZKM ZTM etc. potrafili zmienic nawet dwukrotnie tabor ,a Pan z uporem twierdzi,ze lepiej przerabiac stary niz kupic nowy.Perelowscy wlodarze sta\ry berlinski tabor wykorzystywali do konca,a perony pod ich egida byly dopasowane do wagonow z lat trzydziestych,a Pan swiruje z probami stopni.Wiec konczac,albo Pan tak jak na poczatku napisalem jest polglowkiem,albo cala ta firma tj. SKM jest zarzadzana przez polglowkowJewzelin poczul sie Pan obrazony zapraszam do sadu.Mieczyslaw Cholewa Sopot ul.Lipowa 6/2 tel.502 523 501

    • 18 1

  • szare na złote

    Kiedys było można a teraz mamy naukowców, fachowców i innych Baranów. Kto za to odpowiada. Do pierdla z nim. Jest to kolejny przykład głupoty w naszym kraju. I brak winnych. Dlaczego ? Moze ktoś pokusi sie o statystyki lub napisze doktorat i zrobi profesure ilu ludzi straciło zycie lub wpadło miedzy peron a pociąg podczas wsiadania. Osobiście znam dwa takie przyupadki.

    • 3 0

  • Tam sa takie dwa ceowniki i tam kiedys byly stopnie, (1)

    ktore niwelowalyby ta odleglosc i "dziure", gdyby byly zamontowane. Byly bo pamietam jako dziecko jeszcze byly ale ktos je zaczal wymontowywac. Byly to seryjnie montowane stopnie - takie same jak pozostale dwa tylko doczepiane. Gdzie one sa. Moze by trzeba poszukac albo dorobic, ale nie takie ktore proponuje Gluszek - te sa za niskie. To tyle o "modernizacji" pociagow.
    Ostatnio czytalem - chyba tutaj na trm.pl dlaczego sa takie przepastne dziury miedzy peronem a pociagiem " bo w Slupsku czy Leborku perony maja inna wysokosc". To jest tak jakby na pytanie dlaczego kierofcy jezdza jak debile padla odpowiedz np bo na kursie na prawo jazdy nie ma dodatkowych obowiazkowych godzin przeznaczonych na edukacje przyszlych kierowcow, zeby nie jezdzili jak kierofcy debile. Prawie celujaca odpowiedz, ale chyba nie na temat.
    Wracajac do watku Do Ciebie Gluszku - modernizujesz perony i odleglosc I WYSOKOSC jest WIEKSZA NIZ BYLA. PODWYZSZYC JE TRZEBA I PRZYBLIZYC A NIE TYLKO PRZYBLIZYC. GLUSZEK SKAD TY JESTES Z LEBORKA CZY ZE SLUPSKA. Jechales kiedys SKM na trasie Gdansk-Gdynia ? Powinna byc kara za zmarnowanie pieniedzy SKM np peron w gd.oliwie ale zeby zatwierdzac perony w takiej odleglosci ale i za niskie? Powinno sie za to beknac dyscyplinarnie.

    • 10 0

    • Dokładnie. Były takie stopnie. Mieszkańcy rejonów spoza podstawowej

      trasy SKM, czyli Gdańsk Gł. - Wejherowo, bez urazy ale SKM-ka powinna podzielić relacje na podstawowy oraz pozostałe, czyli powinniście się przesiadać w Wejherowie lub w Gdańsku Gł. Bo przez te wyjazdy taboru poza te dwie główne stacje owe stopnie wymontowano. Bezpośrednie do Słupska i Tczewa to powinny być tylko "Sprintery" po torach dalekobieżnych w Trójmieście.
      Jak kiedyś nie było tych całych spółek, to tabor EN57 w Chylonii a później na postojówce w Cisowej był podzielony na SKM-owy (Wejherowo - Gdańsk Gł. z tymi dodatkowymi stopniami) i dalekobieżny (do Tczewa i dalej) bez tych stopni.

      • 1 0

  • 7.5cm w prawie 40 lat! To jak juz ma byc na bogato, to moze jeszcze toaleta? (2)

    Predzej hipoteke splace niz kibel w tym dziadostwie ujrze.

    • 12 0

    • W domu się wysraj. (1)

      W tramwaju czy autobusie tez byś chciał grzmocić przerwany kocie?

      • 0 6

      • To przynajmniej szczalnie mogliby zrobic

        Po piwku w bydlecym czasem czlowieka przycisnie.

        • 0 0

  • Haha dobre, smrod 7.5 cm przysuneli do peronu

    I to 40 lat im zajelo.

    • 4 1

  • Zarząd SKM na upalnym lecie "spalił" swoje komórki myślowe

    Tory i perony były już tyle razy przerabiane o i jeszcze składy pociągów aby mieć miejsca pracy aż
    do XXII wieku!
    Inwalidzi i osoby niepełnosprawne to "NIE SĄ PASAŻEROWIE
    SKM"!!!!!?????

    • 4 0

  • Nowo oddany peron w Sopocie nie posiada windy od strony ul. Marynarzy. Ciężkie walizy trzeba tachać po schodach. Dziwne bo na

    sąsiednim peronie jest.. Ale najlepsze są perony w Gdyni i kuse zadaszenia ,które przed niczym nie chronią. Za krótkie, i za wąskie. Dodatkowo nowe a już przeciekają (stałem ostatnio na peronie 4 i deszcz przecieka ku zdziwieniu podróżnych)

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane