- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (131 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (120 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (181 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.
Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Opinie (290)
-
2004-01-16 05:17
A może to coś zmieni?
Gdynia niby bogate miasto....ale jka patrze na nasz dworzec glowny to plakac mi sie chce. Szara, brudna, smierdzaca rudera... szkoda gadac. O kolejkach SKM nie wspomne. Ale kto wie moze jakas potezna firma (moze Prokom?) zainwestuje troszke grosza i cos sie mieni na lepsze?Niech te ceny biletow beda troszke drozsze... ale w zamian za to niech polepszy sie komfort podrozy lub wyglad dworca.
- 0 0
-
2004-01-16 05:17
skladam oferte na zakup 1 proc.
udzialow w SKM... zapewni mi to do konca zycia bezplatny przejazd;P
- 0 0
-
2004-01-16 07:00
Jasiu (Kozłowski)
zaproponuj nazwać SKM im. L.W. i oddaj za darmoszkę arcyprałatowi.
- 0 0
-
2004-01-16 07:31
Znowu pieprzenie bez sensu
Była gdańszczanko z Przymorza
Nie wypowiadaj się na tematy, których nie znasz.
Te, w twoim mniemaniu, ddr-owskie pociągi poszły już w zapomnienie, bo nikt nie chciał w tamtych czasach inwestować w dobry, sprawdzony tabor. Przypominam, że w obecnym Berlinie nadal jeszcze jeździ tabor, taki który do 1974 roku jeździł w Trójmieście.
W obecnycn Niemczech prywatyzują się linie kolejowe /w zakresie przewozów pasażesrkich/, np. Nord-West-Bahn i dotowane są przez Landy. W bogatej Szwajacari, gdzie istnieje kilkadsiesiąt prywatnych zarządów kolejowych, do tych przewozów /pasażerskich/ dopłacają również poszczególne Kantony.
A na naszej kolei, póki będą rządzili Pole, Koguty i inne matoły nigdy nie dojdzie do żadnej, prawdziwej prywatyzacji- 0 0
-
2004-01-16 07:43
może kupimy
może zrobimy zrzute i se qpimy SKMkę i se będziemy robić imprezki z wagonach?
- 0 0
-
2004-01-16 07:50
a wiesz? ten pomysł ma jakiś taki nieodparty urok...:)
- 0 0
-
2004-01-16 08:18
Bolo
Masz racje,te stare wagony pochodzily z reparacji wojennych i do dnia dzisiejszego mozna je spotkac w berlinskiej S-Bahn.Z Gdanska zniknely moim zdaniem gdzies w 1976 albo 1977,ale to szczegol.Prywatyzacja jest ,przynajmniej w europie zachodniej w chwili obecnej faktem-ale prywatyzacja nie oznacza ,ze SKM musi byc samowystarczalna finansowo-bez dotacji z samorzadu nie bedzie to nigdy funkcjonowac.
- 0 0
-
2004-01-16 08:33
Bolo
a może jednak pozwolisz żeby każdy pisał w/g swojego uznania??
"Była gdańszczanko z Przymorza
Nie wypowiadaj się na tematy, których nie znasz."
to, że te wagony skm pomyliły się gdańszczance z taborem z berlińskiego metra (słynne 800 V) to może pamietać jedynie gallux bo dojeżdżał nimi do szkoły:)
takie z klamkami i ręcznie otwieranymi drzwiami
najdłuższą "przeplatanke" (skok na stopień skok na peron kilka kroków bieg peronem trzymając sie klamki i znowu skok na stopień aż do skończenia peronu) oddałem na kamiennym potoku
juz za peronem (refleks) zaryłem w kupe piachu, która tam lezała od daien dawna- 0 0
-
2004-01-16 08:40
EZT - Elektryczne Zespoły Trakcyjne
SKM Trójmiasto posiada ok 50 składów EN-57 i 20 EN-71, które zostały wyprodukowane przez Wrocławski dawny PAWAFAG (obecnie Bombardier Transportation) w latach 1961-1990, a projektowane były przez Polskie Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego.
Pieniądze jak wiadomo są potrzebne, na modernizację i odnowienie składów oraz peronów. Czy widział ktoś odnowiony skład z siedziskami jak w autobusach ? Czy nie lepiej ? Nasza SKM jest jak Metro w innych miastach, pomaga wielu ludziom w poruszaniu się po Trójmieście.
Oby jak najszybciej ktoś pojawił się z pieniędzmi, bo pomysły w SKM są - na korzyść pasażerów.- 0 0
-
2004-01-16 09:01
Ale wiele od was komuną i to z lat świetności
Jak tak czytam posty to mi sie rzygać chcę!! Najlepiej nic nie ruszać aż się samo rozsypie. W obecnym stanie rzeczy i tak płacisz za bilet i tak nawet jak nie jeździsz, bo płacisz podatki ( pod warunkiem że cokolwiek potraficie poza siedzeniem całymi dniami przez komputerem ). Wiec odednijmy te pempowine ( w postaci dotaci państwowych na utrzymanie firmy na powierzni - co de Facto idzie tylko na rozdmuchane koszty których nie nie odwarzy sie zredukować bo sie pary krzykaczy na torach podpali).
Słowe prywatyzowac !!!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.