- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (183 opinie)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (568 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (195 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (201 opinii)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (211 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21050__kr.webp)
- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.
Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Opinie (290)
-
2004-01-17 22:30
mniej gadania więcej konkretu
marzy ci sie sukces??
w czym problem??
idź i go ODNIEŚ:)
bu ha ha ha ha ha haaaaa aaa aaa aaaaaaaaaaaaa- 0 0
-
2004-01-17 22:32
hey Aga:)
nie włócze sie po pubach bo nie chcą tam wpuszczać "ormowców"
bu ha ha ha ha ha ha ha- 0 0
-
2004-01-18 01:13
SKM>>
Bedac na obczyznie, poznalem podobne systemy komunikacyjne. Calym systemem a wiec tramwaje, autobusy /byly takze trolejbusy, ale calkowicie
je wycofano/ i oczywiscie szybka kolej miejska - metro -
zarzadza miasto /Toronto/. System ten jest jednym z najwiekszych i zarazem najsprawniejszych miejskich
systemow komunikacyjnych na swiecie. Byla tu rowniez
delegacja z Polski by zapoznac sie z tym systemem.
Dodam tylko, ze koszta ponosi miasto, a prowincja lepiej
gorzej dotuje utrzymanie komunikacji.
Pomimo tego, bilet przez ostatnie 15 lat podrozal dwokrotnie
i na tym nie koniec, ale przynajmniej widac na co sa
wydawane pieniadze /nowy odcinek metra, nowe pojazdy,
dobre zarobki pracownikow, czyste wiaty, przystanki i tabor.
Nie sadze zatem, ze prywatyzacja tylko kolejki SKM cos
da, obym sie mylil, wprowadzi to jeszcze wiekszy balagan
a pieniadze z prywatyzacji rozmyja sie, bo dziur w budzecie
czy PKP czy miejskim, nie brakuje. Potrzebne sa rozwiazania
kompleksowe, wieksza troska wladz miasta i wojewodztwa.- 0 0
-
2004-01-18 03:12
O SKM i o forum trojmiasta
Witam wszystkich !
Czy prywatyzacja SKM pozytywnie wplynie na jej rozwoj ?
Osobiscie uwazam, ze tak sie stanie. Oto kilka powodow:
1) Zarzad prywatny bedzie dazyl do osiagniecia jak najwiekszych zyskow. Niewykluczone, ze ceny biletow wzrosna, byc moze nawet dwukrotnie, jednak ustala sie na poziomie najbardziej oplacalnym dla wlascicieli. Wynika to bezposrednio z podstawowych praw ekonomii, ktore to nie naleza do tematu rozwazan.
2) Zarzadowi prywatnemu bedzie zalezalo na polepszeniu swojego wizerunku, a co za tym idzie przyciagniecia wiekszej liczby podroznych. Dzieki zwiekszeniu prestizu na przyklad reklam w 'kolejkach' bedzie mogl osiagnac kolejne zyski.
3) Prywatny inwestor odczuje na wlasnej kieszeni kazdy spadek formy przedsiebiorstwa, w przeciwienstwie do aktualnego zarzadu.
Oczywiscie aby powyzsze tezy staly sie prawda nalezy dokladnie rozpatrzyc poszczegolne oferty - a czy tak sie stanie, i czy przetargi sa realizowane w poprawny sposob, to rowniez temat na oddzielna dyskusje.
Teraz odnosnie wypowiedzi na tym forum.
Mieszkam w aglomeracji trojmiejskiej od niedawna i mialem nadzieje rozeznac sie w waszych opiniach na tematy poruszane na tym portalu. Niestety, przy takiej formie wypowiedzi jest to po prostu niemozliwe.
Nie wiem czy ktokolwiek zdaje sobie z tego sprawe, ale podwazanie autorytetu autora wypowiedzi nie jest rownowazne z podwazaniem jego argumentow.
Dlatego oczernianie kogokolwiek, twierdzenia ze nie ma racji, dlatego ze jest ... ... mija sie z celem. Swiadczy jedynie o zbyt slabej znajomosci tematu.
Pozdrowienia dla wszystkich- 0 0
-
2004-01-18 08:08
gambit
ty to dopiero zalewasz jak 13 latek
że co??
bedzie zależało??
a ha ha ha ha ha ha ha
niejdną spółkę właścicele OKRADLI
tu jest Polska, facet:)
i nie prywatny zarząd ale spółka z udziałem 3 miast bo mają one tam udziały
teraz też część infrastruktury SKM jest sprywatyzowana
i co??
i gdzie masz całkowicie prywatne linie kolejowe tego typu??
czy wy tam, w tym lublinie, to wy gazet nie czytacie???- 0 0
-
2004-01-18 10:45
nikt nie twierdzi że ta ma być całkowicie prywatna
- 0 0
-
2004-01-18 11:37
jestem na tak
Osobiście korzystam z SKM -ki codziennie jadąc do szkoły. Jest punktualna, motorniczy zawsze czeka na spóżnione, jeszcze biegnące osoby,kontrolerzy są sympatyczni, a panowie z ochrony kolei siedzą i pilnują porządku.Myślę więc ,że po prywatyzacji będzie jeszcze lepiej: może odnowią wagony, poprawią stan peronów.Jestem zdecydowanie , na tak. To dobra perspektywa dla uzytkownikó.OBY TYLKO BILETY NIE PODROŻAŁY
- 0 0
-
2004-01-18 11:45
mamo
no to niech pisze KONKRETNIE
powtarzam - ogólniki można se o kant d.. potłuc
dobrze jeszcze jak ogólniki bo czasem to WIERUTNE BZDURY:)
jak prywatna to prywatna
jak s-ka komunalna to s-ka komunalna
jak s-ka z udziałem inwestora strategicznegi itd itp
nie jestem specem od przekształceń ale przez 15 lat tzw "transformacji" można sie juz ORIENTOWAĆ z grubsza WHOT IS WHOT:P- 0 0
-
2004-01-18 11:51
Złączmy SKM i ZKM byłyjednakowe bilety!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2004-01-18 12:05
"Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej"
"Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom"
"Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM."
i to na razie tyle ile wiadomo- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.