• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • nikt już tak nie zaśpiewa "pod papugami"...

    • 0 0

  • tak Galluxie, czasy to były siermiężne, ale prawdziwe talenty zawsze błyszczą. Z tego co obiło mi się o uszy, to Niemen miał okazję zrobienia kariery na Zachodzie, ale...nie wszedł w to, tzn. w komercję, twórczość "pod publiczkę", wolał swój cichy, skromny żywot i twórczość tu, w kraju. Napisał trochę muzyki teatralnej i filmowej, sporo intrumentalnej-elektronicznej.
    Zawsze żal, gdy tacy ludzie odchodzą......

    • 0 0

  • "Mam tak samo jak ty..."

    "...miasto moje a w nim - najpięknieszy mój świat..."


    Naprawdę bardzo szkoda, że tak wielu wybitnych muzyków odchodzi w ciągu ostatnich lat.
    Najpierw Grzegorz Ciechowski,
    Teraz Czesław Niemen.
    Szczególnie szkoda jest mi Niemena.
    Czytałem o jego chorobie w gazetach.
    Pisali, że stan jest poważny, ale myślałem, że uda się go uratować.
    Wielka szkoda, bo jego utwory pomimo czasu nie uleciały tak jak większość teraźniejszych przebojów z różnych "Gorących dwudziestek".
    Ludzie pamiętają: "Wspomnienie", "Pod Papugami", "Dziwny Jest Ten Świat", "Sen O Warszawie" i wiele, wiele innych nagrań Niemena.
    Pamiętają i cały czas słuchają.
    I to nawet wiele młodsi ludzie ode mnie...

    • 0 0

  • Niemen wyjechał do italii
    jedna płyta, którą tam wydał nie zdobyła uznania
    nie miał szczęścia
    niebanalny nietuzinkowy bezkompromisowy odporny na mody i trendy ZAWSZE BYŁ SOBĄ
    pamietam jak go atakowano za właśnie "dziwny jest ten świat", że wyje a nie śpiewa he he he he
    passenty i inne dyspozycyjne mendy
    psy szczekały a Niemen jechał dalej....
    teraz zagra samemu św. Piotrowi "płonącą stodołę" i "czy mnie jeszcze pamietasz?"

    "jeszcze, jeszcze sen
    tylko sen mi został
    ślad na naszych mostach
    po których nigdy, nigdy już
    nie dotrę do twych ust"

    miał wyczucie do poezji a dobór tekstów świadczy, że był bardzo wrażliwy...

    • 0 0

  • poczytuję sobie za honor, móc sie szczycić, że Niemen mieszkał w sopocie, że zaglądał do cukierni "Roma", grał w NON-STOPie.....
    wiadomo, sopot, miasto artystów, ludzi ORYGINALNYCH i NIESZABLONOWYCH:))))))))))))
    cóż, trzeba będzie w pojedynke kontynuować dobre sopockie tradycje:)))

    • 0 0

  • Gallux, tak się nie wyprężaj, bo szkołę muzyczną kończył w Gdańsku...

    • 0 0

  • Gallux

    co za pozer...

    • 0 0

  • Prywatyzacja a tabor

    Jeśli po prywatyzacji mają wciągu najbliższych lat wycować jednostki EN57/EN71 kosztem nowych ezt z rozruchem impulsowym to jestem jak najbardziej za prywatyzacją. A jednostki typu EW58/EW60 niech zostawią, maja dobre parametry rozruchowe... Aż miło pojeździć

    • 0 0

  • Prywatyzować, ale z głową!

    Prywatyzacja jak najbardziej, ale gdy wszystko dostanie 1 inwestor/grupa inwestorów monopol państwowy zamieni się w monopol prywatny znacznie gorszy (brak jakiegokolwiek wpływu pasażerów na przewoźnika) i szlag bierze każdego myślącego człowieka (przykad np. TPSA).

    Powinno się "otworzyć" tory, jak częstotliwości radiowe, czy drogi tzn. firmy płaciłyby samorządowi za użytkowanie torów i dworców, a tabor, miejsca remontowe itp. byłyby własnością tych firm.

    Z tego co przeczytałem najprawdopodobniej będzie prywatyzacja złodziejska, czyli jeden monopol zastępujemy drugim monopolem bez jakiegokolwiek wpływu na jego działanie. No cóż może Francuzi znowu sobie podreperują własne firmy naszą gospodarką.

    Ps. Przynajmniej w jednym dogoniliśmy amerykanów - w jakości wypowiedzi w dyskusjach inernetowych...

    • 0 0

  • oby jak najszybciej

    Gratuluje pomysłu szkoda, że tak długo zajęło włodarzom podjęcie takiej decyzju. Chociaż z drugiej strony się nie dziwie bo oni SKMką nie jeżdżą za pewnie, więc nie znają tego problemu. Miejmy nadzieje niedługo komfort poruszania się po trójmieście zmieni się na lepsze bo tak dłużej już być nie może. Obecnie "Szybką" Kolej Miejską podsumować można: niepunktualna, syfiasta, droga, niebezpieczna... długo można by wymieniac.
    pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane