- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (172 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (356 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
SKM przygotowuje się do milionowych inwestycji
Nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście, sześć odremontowanych przystanków, ponad dwadzieścia odnowionych pociągów, elektroniczne tablice informacyjne, a to wszystko za ok. 343 mln zł brutto. Szybka Kolej Miejska szykuje się na poważne inwestycje i chce z nimi zdążyć jeszcze przed Euro 2012.
- Projekt jest realizowany od września 2008. Zakończenie całości, łącznie z modernizacja taboru, planujemy do lipca 2012 roku - mówi Leopold Naskręt, naczelnik wydziału marketingu i umów SKM.- Jesteśmy na etapie przygotowania studium wykonalności "Rozwoju szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście", a więc budujemy koncepcje dotyczące zmian, modernizacji i rozbudowy infrastruktury i taboru SKM. Następnie, w drodze konkursu zostanie wyłoniona firma, która na bazie studium stworzy projekt. Jeżeli będzie przez nas zaakceptowany, uruchomimy procedury przetargowe na wykonanie konkretnych zadań - dodaje.
Zgodnie z założeniami zawartymi w studium, w ciągu dwóch lat, a więc do 2011 r. ma powstać nowy przystanek Gdańsk-Śródmieście. - Powstanie on pod wiaduktem na al. Armii Krajowej, w pobliżu pawilonów handlowych Gildia - mówi Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miasta Gdańska. -Ta inwestycja pozwoli na odciążenie ruchu komunikacyjnego w Gdańsku Głównym. Dzięki niej powstanie komunikacyjny węzeł integracyjny, dzięki któremu będzie można łatwiej przesiąść się na autobus, tramwaj czy taksówkę.
Budowa peronu będzie wiązać się z koniecznością położenia dwóch dodatkowych torów dla pociągów SKM, co wydłuży linię SKM o 1,8 km. Jak zapewnia dyrektor Bierut, prace nad inwestycją potrwają nie dłużej niż trzy lata.
Pakiet "Rozwój SKM" zakłada też modernizację peronów: Żabianka, Politechnika, Wrzeszcz, Sopot Główny i Sopot Wyścigi oraz Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Przystanki te zostaną też wyposażone w monitoring i ciekłokrystaliczne, elektroniczne tablice informacyjne. Oprócz tego gruntowny remont czeka 22 pociągi SKM.
- Do końca 2011 roku zakończymy też prace przy systemie SRK - zapowiada Leopold Naskręt. Co to takiego? SRK to system zdalnego sterowania ruchem kolejowym, który pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.
Koszt całego przedsięwzięcia to 342,6 mln zł brutto. Pieniądze pochodzić będą z kilku źródeł : ze środków własnych SKM, funduszu kolejowego, rezerwy budżetowej państwa, środków udziałowców (PKP SA i samorząd województwa pomorskiego) i z funduszy unijnych.
- Marzena Klimowiczm.klimowicz@trojmiasto.pl
Opinie (251) ponad 10 zablokowanych
-
2009-02-22 16:17
ula
- 0 0
-
2009-02-22 19:40
mam polewkę z narzekaczy
sami mieszkaja w brudnych budach ale od innych wymagają niewiadomo czego !
- 0 0
-
2009-02-23 08:18
23.II.2009 - 7:27 Przymorze - "kerownik" pociągu w koszulce
a ogrzewanie w składzie na full. Pasażerowie jako że zima to w grubych kurtkach i po 15 minutach mokrzy od potu. Gratulujemy SKM pracowników. Tak trzymać a może zwolnić.
- 0 0
-
2009-02-24 20:36
pownini zrobić metro jak w warszawie szybciej by było to raz a dwa nie bylo by trakcji sieciowych tylko prad by był w szynach !
- 0 0
-
2009-09-12 20:23
A linia do Nowego Portu obsługująca stadion to kiedy???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.