• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: remont Wzgórza daje się we znaki pasażerom

Filip, czytelnik Trojmiasto.pl
24 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu. Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu.

To, co wyprawia SKM w związku z trwającym właśnie remontem na Wzgórzu Św. Maksymiliana, to prawdziwy skandal. Włodarze SKM dobrze wiedzą, że między godz. 6 a 8 mnóstwo ludzi jeździ do pracy i nie zmieni tego nawet okres wakacyjny. Tymczasem oni dają w tym czasie po... dwie kolejki na godzinę - pisze nasz rozżalony czytelnik, pan Filip.



Efekt jest taki, że ludzie jeżdżą w strasznym tłoku. Sam osobiście byłem dziś świadkiem, jak kliku osobom zrobiło się słabo. Dodatkowo SKM daje składy, w których większość okien nie otwiera się. Zupełnie, jakby ktoś zapomniał, że mamy lato.

Nie można w ten sposób traktować swoich klientów. To się nadaje wręcz do kryminału. Ja sam dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska i, w związku z tym, nie mam żadnej alternatywy dla kolejek Czy włodarzom SKM tak ciężko zrozumieć, że w podobnej sytuacji jest wielu ludzi i w godzinach szczytu dwie kolejki na godzinę nie wystarczą?

Niech sobie zmniejszają ilość pociągów w godzinach, gdy z ich usług korzysta mniej osób. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do "komfortu" jazdy w godzinach porannych to zapraszam go do kolejki, którą sam jeżdżę o godzinie 7:18 z dworca na Wzgórzu św. Maksymiliana. Wygląda na to, że włodarze SKM głos swoich klientów (od dłuższego czasu, miesiąc w miesiąc, kupuję bilet miesięczny) mają w głębokim poważaniu... No chyba, że czekamy na jakąś tragedię czyli stratowanie kogoś w kolejce, czy coś w tym rodzaju. Wtedy może komuś wreszcie otworzą się oczy...

Marcin Głuszek, dyrektor ds.marketingu i sprzedaży SKM:

Proszę przyjąć moje przeprosimy za ten czas utrudnionych warunków w podróży. Apeluję jednak o wyrozumiałość, ponieważ prowadzenie modernizacji na obiektach kolejowych to bardzo trudne zadanie logistyczne. Dla porównania remontując ulicę możemy ją całkowicie wyłączyć z ruchu lub zamknąć jeden pas jezdni. Na torach nie poradzimy sobie w ten sposób, a dodatkowo, np. w trakcie modernizacji peronu, musimy zapewnić pasażerom bezpieczne warunki do wsiadania i wysiadania z pociągów.

Okres od 20 do 30 sierpnia to rzeczywiście trudny czas dla naszych pasażerów. Częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Orłowem wynosi 30 minut - na tym odcinku pociągi poruszają się jednym torem. Wynika to z konieczności prowadzenia prac remontowych, które dotyczą obszaru Węzła F. Cegielskiej oraz szlaku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.

Równocześnie wykonywane są roboty utrzymaniowo-przeglądowe w torach SKM oraz kończone są prace w obszarze nowo budowanego tunelu na wzgórzu Św. Maksymiliana. Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana.

Nagromadzenie prac wynika z możliwości wykorzystania sytuacji i przeprowadzenia niezbędnych remontów w jednym terminie, co zapobiegnie tak dużym zamknięciom w przyszłości. Poza technicznymi przesłankami do wykonania tych robót w miesiącu sierpniu, powodem był zbliżający się koniec okresu wakacyjnego i duży wzrost ilość przewożonych pasażerów w początkach września. Koniecznie chcieliśmy zakończyć prace przed tym terminem. Przypomnę, że w okresie utrudnień honorujemy wzajemnie bilety w pociągach Przewozów Regionalnych i SKM.
Filip, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (237) ponad 20 zablokowanych

  • ludzie są tak ściśnięci jak bydło jadące na ubój!!!Za co ja tyle płacę!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • Cytuję (1)

    "Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana."
    Ten peron był w 100% wyremontowany.
    Kto marnotrawi pieniądze publiczne?

    • 6 2

    • Kiedy wzgórze było wyremontowane.? Bo nie przypominam sobie jakoś

      • 2 2

  • Do wszystkich pasażerów! Wykażcie się zaradnością.

    • 0 0

  • Do wszystkich pasażerów! Wykażcie się zaradnością. Oto recepta: (3)

    Przewozy Regionalne! Jest bilet miesięczny wspólny dla SKM I PR. Przewozy mijają też wszystkie mało istotne przystanki. Jadą po torach dalekobieżnych, wiec fochy włodarzy SKM nie mają znaczenia. Zawsze jak mam do wyboru SKM i PR, wybieram to drugie. Nawet jeśli godziny niekoniecznie mi odpowiadają. Do Gdańska, Przewozy Regionalne ją często.

    • 2 0

    • Kolejowo-komunalny metropolitalny także działa w PR.

      • 0 0

    • (1)

      Jeśli mieszkasz i pracujesz przy przystankach dalekobieżnych - okej, ale większość ludzi nie ma takiego komfortu.

      • 0 1

      • Owszem większość. W przeciwnym razie, tak wielu nie pchałoby się

        do sprinterów.

        • 0 0

  • wczoraj kolejka przyjechała 20 min poźniej niż wedługo rozkładu- czyli miałam już 35 min straconego czasu - doliczając to że tak rzadko jeżdżą - maskakra pełno ludzi, śmierdzi - dziś wybrałam się autem cho bilet miesięczny w portfelu- i kto za to zapłaci?

    • 3 0

  • SKM remont (1)

    Jakby taki prezes SKM z drugim dyrektorem dojeżdżał do pracy pociągiem SKM to miałby pogląd co się dzieje w pociągach w godzinach szczytu. Tak to sobie żyją w świecie wirtualnym i jest im dobrze. jeszcze pochwalą się na jakiejś prezenatacji, że wypacowali większy zysk. Mniej pociągów uruchomili, a więcej zarobili. Z tym, że ludzie jeżdżą jak w wagonach bydlęcych

    • 4 0

    • oni mają głęboko w d.. jak sie czuje to bydło jeżdżące ich slumsoemkami

      • 0 0

  • Nie jestem logistykiem ale nie jest trudno zrozumieć, że skoro składy jadą do 30 minut to mogłyby jechać maksymalnie wydłużone albo np dwa jeden po drugim. Pozostaje mieć nadzieje, że trójmiejskie samorządy jak najszybciej kupią SKM (dopłacanie kilkunastu milionów rocznie w tym przypadku jest bardzo uzasadnione) i rozdzielą rolę organizatora przewozów i przewoźnika, tak jak jest w przypadku ZKM Gdynia i ZTM Gdańsk, wtedy przewoźnik nie będzie mógł wg uznania skracać składów.

    • 3 0

  • hehe

    Czy po remoncie torów skm pojedzie szybciej na wymienionym odcinku? Na Trako 2009 pewien związkowiec powiedział mi, "że kolejki nie mogą pojechać szybciej bo za krótkie odległości między stacjami" haha

    • 0 1

  • Skandal to jest to, że SKM nie ma terminali płatniczych w kasach!

    Bilet za 300 zł - płatność tylko gotówką! Masakra jakaś!

    • 7 0

  • W Redzie tak jest przez cały rok, połowa kolejek kończy bieg w Chyloni i trzeba żyć. (4)

    • 6 1

    • Bo za Chylonią, popyt jest mniejszy. (2)

      Jakby wszystkie kolejki kończyły w Wejherowie, wiele byłoby niemal pustych po minięciu Chylonii. A ludzie na odcinku Chylonia - Gdańsk jadący do Gdańska, narzekaliby, że jest kolejek jeszcze mniej niż teraz. Więc zawracają jedne w Gdyni Głównej, inne w Rumi, inne w Redzie. Odpowiednio do popytu w odpowiednich godzinach.

      • 0 3

      • (1)

        Chyba cie popierdo... ! Nie ma popytu? A jechałeś kiedyś w godzinach szczytu skmką w tamte okolice? Od około 14:30 do 20:00 ścisk jak w wagonie bydlęcym i popytu nie ma! Pffff pogięło!

        • 1 0

        • Popyt jest na odcinku Chylonia-Wejherowo

          Ale nie ma porównania z popytem na odcinku Chylonia-Gdańsk.

          • 0 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane