• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: remont Wzgórza daje się we znaki pasażerom

Filip, czytelnik Trojmiasto.pl
24 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu. Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu.

To, co wyprawia SKM w związku z trwającym właśnie remontem na Wzgórzu Św. Maksymiliana, to prawdziwy skandal. Włodarze SKM dobrze wiedzą, że między godz. 6 a 8 mnóstwo ludzi jeździ do pracy i nie zmieni tego nawet okres wakacyjny. Tymczasem oni dają w tym czasie po... dwie kolejki na godzinę - pisze nasz rozżalony czytelnik, pan Filip.



Efekt jest taki, że ludzie jeżdżą w strasznym tłoku. Sam osobiście byłem dziś świadkiem, jak kliku osobom zrobiło się słabo. Dodatkowo SKM daje składy, w których większość okien nie otwiera się. Zupełnie, jakby ktoś zapomniał, że mamy lato.

Nie można w ten sposób traktować swoich klientów. To się nadaje wręcz do kryminału. Ja sam dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska i, w związku z tym, nie mam żadnej alternatywy dla kolejek Czy włodarzom SKM tak ciężko zrozumieć, że w podobnej sytuacji jest wielu ludzi i w godzinach szczytu dwie kolejki na godzinę nie wystarczą?

Niech sobie zmniejszają ilość pociągów w godzinach, gdy z ich usług korzysta mniej osób. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do "komfortu" jazdy w godzinach porannych to zapraszam go do kolejki, którą sam jeżdżę o godzinie 7:18 z dworca na Wzgórzu św. Maksymiliana. Wygląda na to, że włodarze SKM głos swoich klientów (od dłuższego czasu, miesiąc w miesiąc, kupuję bilet miesięczny) mają w głębokim poważaniu... No chyba, że czekamy na jakąś tragedię czyli stratowanie kogoś w kolejce, czy coś w tym rodzaju. Wtedy może komuś wreszcie otworzą się oczy...

Marcin Głuszek, dyrektor ds.marketingu i sprzedaży SKM:

Proszę przyjąć moje przeprosimy za ten czas utrudnionych warunków w podróży. Apeluję jednak o wyrozumiałość, ponieważ prowadzenie modernizacji na obiektach kolejowych to bardzo trudne zadanie logistyczne. Dla porównania remontując ulicę możemy ją całkowicie wyłączyć z ruchu lub zamknąć jeden pas jezdni. Na torach nie poradzimy sobie w ten sposób, a dodatkowo, np. w trakcie modernizacji peronu, musimy zapewnić pasażerom bezpieczne warunki do wsiadania i wysiadania z pociągów.

Okres od 20 do 30 sierpnia to rzeczywiście trudny czas dla naszych pasażerów. Częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Orłowem wynosi 30 minut - na tym odcinku pociągi poruszają się jednym torem. Wynika to z konieczności prowadzenia prac remontowych, które dotyczą obszaru Węzła F. Cegielskiej oraz szlaku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.

Równocześnie wykonywane są roboty utrzymaniowo-przeglądowe w torach SKM oraz kończone są prace w obszarze nowo budowanego tunelu na wzgórzu Św. Maksymiliana. Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana.

Nagromadzenie prac wynika z możliwości wykorzystania sytuacji i przeprowadzenia niezbędnych remontów w jednym terminie, co zapobiegnie tak dużym zamknięciom w przyszłości. Poza technicznymi przesłankami do wykonania tych robót w miesiącu sierpniu, powodem był zbliżający się koniec okresu wakacyjnego i duży wzrost ilość przewożonych pasażerów w początkach września. Koniecznie chcieliśmy zakończyć prace przed tym terminem. Przypomnę, że w okresie utrudnień honorujemy wzajemnie bilety w pociągach Przewozów Regionalnych i SKM.
Filip, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (237) ponad 20 zablokowanych

  • do komentarza "SKandal"

    • 0 0

  • do komentarza "SKandal"

    Co za bzdury piszesz tutaj człowieku, mieszkam od lat w Niemczech(Hamburgu)i czegoś takiego jeszcze nie slyszalem,jakie tory w 4godziny, jezdza albo autobusy zastępcze albo uzywa sie innych linii tram.lub metro. Nie rób juz z tej Polski takiego chlewu jakby 100lat za murzynami byli, zawsze narzekacie w tej Polsce jakby tam zle bylo, przyjezdzacie do Niemiec na kilka dni i myślicie ze tu wszystkim z nieba kapie, a prawda jest inna, przyjedz pomieszkaj a tez ci się odechce i daj juz spokój z tymi torami bo to kompletna bzdura, lg pole aus Hamburg

    • 0 0

  • mnie ciekawi co kolej zamierza zrobic z torowiskami nieczynnymi zamknietymi na przyklad linia 229 biegnaca od bramy kaszubskiej lembork-kartuzy-pruszcz gdanski wariant numer 1 odbudowa wariant numer 2, na trasie 229 bardziej staje sie oplacalny ruch towarowy st 44 wagon sypialny +pocztowy + samochody ciezarowe przeworzone na specjalnych wagonach wariant numer 3 ruch pospieszne pociagi pszelotowe stajace na wiekszych stacjach wariant numer 4 ruch linia t1 tranwaj torami kolejowymi wariant numer 5 szynobusy ale mam obawy ze paliwo znuw zdrozeje i w tedy trzeba popszerabiac lokomotywy na gaz butlowy olej rzepakowy alkochol metynowy oleje roslinne oraz inne paliwa pochodzenia roslinnego odbudowa lini ketrzyn-kartuzy-somonino- katruzy jak tez odbudowa lini somonino-czersk ta trasa jest prawie cala od 1 stacji zaminowana bowiem podczas wojny sfiatowej wojska niemieckie uciekaly z rosji bowiem wykolejil sie pociag pancerny z wiekszym ladunkiem nieznamy liczby

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane