- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (105 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (156 opinii)
- 3 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (86 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (69 opinii)
- 5 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (104 opinie)
- 6 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (166 opinii)
SKM: remont Wzgórza daje się we znaki pasażerom
To, co wyprawia SKM w związku z trwającym właśnie remontem na Wzgórzu Św. Maksymiliana, to prawdziwy skandal. Włodarze SKM dobrze wiedzą, że między godz. 6 a 8 mnóstwo ludzi jeździ do pracy i nie zmieni tego nawet okres wakacyjny. Tymczasem oni dają w tym czasie po... dwie kolejki na godzinę - pisze nasz rozżalony czytelnik, pan Filip.
Efekt jest taki, że ludzie jeżdżą w strasznym tłoku. Sam osobiście byłem dziś świadkiem, jak kliku osobom zrobiło się słabo. Dodatkowo SKM daje składy, w których większość okien nie otwiera się. Zupełnie, jakby ktoś zapomniał, że mamy lato.
Nie można w ten sposób traktować swoich klientów. To się nadaje wręcz do kryminału. Ja sam dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska i, w związku z tym, nie mam żadnej alternatywy dla kolejek Czy włodarzom SKM tak ciężko zrozumieć, że w podobnej sytuacji jest wielu ludzi i w godzinach szczytu dwie kolejki na godzinę nie wystarczą?
Niech sobie zmniejszają ilość pociągów w godzinach, gdy z ich usług korzysta mniej osób. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do "komfortu" jazdy w godzinach porannych to zapraszam go do kolejki, którą sam jeżdżę o godzinie 7:18 z dworca na Wzgórzu św. Maksymiliana. Wygląda na to, że włodarze SKM głos swoich klientów (od dłuższego czasu, miesiąc w miesiąc, kupuję bilet miesięczny) mają w głębokim poważaniu... No chyba, że czekamy na jakąś tragedię czyli stratowanie kogoś w kolejce, czy coś w tym rodzaju. Wtedy może komuś wreszcie otworzą się oczy...
Proszę przyjąć moje przeprosimy za ten czas utrudnionych warunków w podróży. Apeluję jednak o wyrozumiałość, ponieważ prowadzenie modernizacji na obiektach kolejowych to bardzo trudne zadanie logistyczne. Dla porównania remontując ulicę możemy ją całkowicie wyłączyć z ruchu lub zamknąć jeden pas jezdni. Na torach nie poradzimy sobie w ten sposób, a dodatkowo, np. w trakcie modernizacji peronu, musimy zapewnić pasażerom bezpieczne warunki do wsiadania i wysiadania z pociągów.
Okres od 20 do 30 sierpnia to rzeczywiście trudny czas dla naszych pasażerów. Częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Orłowem wynosi 30 minut - na tym odcinku pociągi poruszają się jednym torem. Wynika to z konieczności prowadzenia prac remontowych, które dotyczą obszaru Węzła F. Cegielskiej oraz szlaku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.
Równocześnie wykonywane są roboty utrzymaniowo-przeglądowe w torach SKM oraz kończone są prace w obszarze nowo budowanego tunelu na wzgórzu Św. Maksymiliana. Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Nagromadzenie prac wynika z możliwości wykorzystania sytuacji i przeprowadzenia niezbędnych remontów w jednym terminie, co zapobiegnie tak dużym zamknięciom w przyszłości. Poza technicznymi przesłankami do wykonania tych robót w miesiącu sierpniu, powodem był zbliżający się koniec okresu wakacyjnego i duży wzrost ilość przewożonych pasażerów w początkach września. Koniecznie chcieliśmy zakończyć prace przed tym terminem. Przypomnę, że w okresie utrudnień honorujemy wzajemnie bilety w pociągach Przewozów Regionalnych i SKM.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (237) ponad 20 zablokowanych
-
2010-09-16 11:12
do komentarza "SKandal"
- 0 0
-
2010-09-16 11:19
do komentarza "SKandal"
Co za bzdury piszesz tutaj człowieku, mieszkam od lat w Niemczech(Hamburgu)i czegoś takiego jeszcze nie slyszalem,jakie tory w 4godziny, jezdza albo autobusy zastępcze albo uzywa sie innych linii tram.lub metro. Nie rób juz z tej Polski takiego chlewu jakby 100lat za murzynami byli, zawsze narzekacie w tej Polsce jakby tam zle bylo, przyjezdzacie do Niemiec na kilka dni i myślicie ze tu wszystkim z nieba kapie, a prawda jest inna, przyjedz pomieszkaj a tez ci się odechce i daj juz spokój z tymi torami bo to kompletna bzdura, lg pole aus Hamburg
- 0 0
-
2012-01-06 01:26
mnie ciekawi co kolej zamierza zrobic z torowiskami nieczynnymi zamknietymi na przyklad linia 229 biegnaca od bramy kaszubskiej lembork-kartuzy-pruszcz gdanski wariant numer 1 odbudowa wariant numer 2, na trasie 229 bardziej staje sie oplacalny ruch towarowy st 44 wagon sypialny +pocztowy + samochody ciezarowe przeworzone na specjalnych wagonach wariant numer 3 ruch pospieszne pociagi pszelotowe stajace na wiekszych stacjach wariant numer 4 ruch linia t1 tranwaj torami kolejowymi wariant numer 5 szynobusy ale mam obawy ze paliwo znuw zdrozeje i w tedy trzeba popszerabiac lokomotywy na gaz butlowy olej rzepakowy alkochol metynowy oleje roslinne oraz inne paliwa pochodzenia roslinnego odbudowa lini ketrzyn-kartuzy-somonino- katruzy jak tez odbudowa lini somonino-czersk ta trasa jest prawie cala od 1 stacji zaminowana bowiem podczas wojny sfiatowej wojska niemieckie uciekaly z rosji bowiem wykolejil sie pociag pancerny z wiekszym ladunkiem nieznamy liczby
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.