- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (115 opinii)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (166 opinii)
- 3 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (68 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (94 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (173 opinie)
SKM: remont Wzgórza daje się we znaki pasażerom
To, co wyprawia SKM w związku z trwającym właśnie remontem na Wzgórzu Św. Maksymiliana, to prawdziwy skandal. Włodarze SKM dobrze wiedzą, że między godz. 6 a 8 mnóstwo ludzi jeździ do pracy i nie zmieni tego nawet okres wakacyjny. Tymczasem oni dają w tym czasie po... dwie kolejki na godzinę - pisze nasz rozżalony czytelnik, pan Filip.
Efekt jest taki, że ludzie jeżdżą w strasznym tłoku. Sam osobiście byłem dziś świadkiem, jak kliku osobom zrobiło się słabo. Dodatkowo SKM daje składy, w których większość okien nie otwiera się. Zupełnie, jakby ktoś zapomniał, że mamy lato.
Nie można w ten sposób traktować swoich klientów. To się nadaje wręcz do kryminału. Ja sam dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska i, w związku z tym, nie mam żadnej alternatywy dla kolejek Czy włodarzom SKM tak ciężko zrozumieć, że w podobnej sytuacji jest wielu ludzi i w godzinach szczytu dwie kolejki na godzinę nie wystarczą?
Niech sobie zmniejszają ilość pociągów w godzinach, gdy z ich usług korzysta mniej osób. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do "komfortu" jazdy w godzinach porannych to zapraszam go do kolejki, którą sam jeżdżę o godzinie 7:18 z dworca na Wzgórzu św. Maksymiliana. Wygląda na to, że włodarze SKM głos swoich klientów (od dłuższego czasu, miesiąc w miesiąc, kupuję bilet miesięczny) mają w głębokim poważaniu... No chyba, że czekamy na jakąś tragedię czyli stratowanie kogoś w kolejce, czy coś w tym rodzaju. Wtedy może komuś wreszcie otworzą się oczy...
Proszę przyjąć moje przeprosimy za ten czas utrudnionych warunków w podróży. Apeluję jednak o wyrozumiałość, ponieważ prowadzenie modernizacji na obiektach kolejowych to bardzo trudne zadanie logistyczne. Dla porównania remontując ulicę możemy ją całkowicie wyłączyć z ruchu lub zamknąć jeden pas jezdni. Na torach nie poradzimy sobie w ten sposób, a dodatkowo, np. w trakcie modernizacji peronu, musimy zapewnić pasażerom bezpieczne warunki do wsiadania i wysiadania z pociągów.
Okres od 20 do 30 sierpnia to rzeczywiście trudny czas dla naszych pasażerów. Częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Orłowem wynosi 30 minut - na tym odcinku pociągi poruszają się jednym torem. Wynika to z konieczności prowadzenia prac remontowych, które dotyczą obszaru Węzła F. Cegielskiej oraz szlaku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.
Równocześnie wykonywane są roboty utrzymaniowo-przeglądowe w torach SKM oraz kończone są prace w obszarze nowo budowanego tunelu na wzgórzu Św. Maksymiliana. Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Nagromadzenie prac wynika z możliwości wykorzystania sytuacji i przeprowadzenia niezbędnych remontów w jednym terminie, co zapobiegnie tak dużym zamknięciom w przyszłości. Poza technicznymi przesłankami do wykonania tych robót w miesiącu sierpniu, powodem był zbliżający się koniec okresu wakacyjnego i duży wzrost ilość przewożonych pasażerów w początkach września. Koniecznie chcieliśmy zakończyć prace przed tym terminem. Przypomnę, że w okresie utrudnień honorujemy wzajemnie bilety w pociągach Przewozów Regionalnych i SKM.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (237) ponad 20 zablokowanych
-
2010-08-25 09:56
W sekretariacie SKM udzielają info o numerze do GŁUSZKA
Ale chyba telefon ma stale odłożoną słuchawkę y mógł napic się kawy
- 2 0
-
2010-08-25 09:58
TO ZDJĘCIE (2)
Przedstawia pociąg osobowy a nie skm, przyjrzyjcie sie malowaniu...
- 0 0
-
2010-08-25 12:26
TO ZDJĘCIE
Nie przedstawia pociągu osobowego lecz pociąg towarowy. Do przewozu materiałów sypkich. Na przykład cementu - głównego składnika betonu.
- 0 0
-
2010-08-25 12:28
Potwierdzam.
Pociąg SKM nie jest pociągiem osobowym. Potwierdza to sposób pomalowania.
- 0 0
-
2010-08-25 10:06
Apeluje do wszystkich niezadowlonych (1)
zmieńcie srodek transportu na PR , IC , ZKM , ZTM , TAXI itd itp. juz napewno wam się polepszy. klient niezadowolony rezygnuje z usług - tak mówi wolny rynek
- 0 0
-
2010-08-25 10:30
Samochód kupić. I wszystko jasne.
- 1 0
-
2010-08-25 10:16
qa
właśnie!!czy nie można by zwiększyć składu??!!
- 0 0
-
2010-08-25 10:43
Nie dość że dziś rano tłok i duchota to jeszcze ktoś pule puścił
i tak waliło przez 5 minut ze wszyscy sie przemieścili i cały przedział się zrobił wolny. I może to jest właśnie ten sposób na tłok......
- 0 0
-
2010-08-25 12:56
PKP a kolej za miedza (1)
Dodam kawalek historii z wyjazdu do Czech. Dla zainteresowanych celem wstepu link o znizkach na podroz w Czeskiej Republice itp:
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,24658,,pociagi,pociag,koleje,kolej_w_czechach,czechy,osobowe,przyspieszone,pospieszne.html
Jadac z Pardubic do Wroclawia mozna sie przekonac nie tylko o komforcie jazdy ale i roznicach zwiazanych z decybelami i predkoscia po obu stronach granicy. Po stronie czeskiej podroz przebiega szybko a do odjazdow pociagu mozna zegarek regulowac. Do stacji Miedzylesie pociag mknie bezszelestnie. Od Miedzylesia zaczyna sie rytmiczne tadam-tadam na torach, poziom halasu idzie w gore, trzeba rozmawiac uniesionym glosem, buja tak, ze okno samo sie zamyka co chwile a wypicie czegokolwiek ze szklanej butelki grozi pozbyciem sie zebow. Predkosc pociagu na niektorych odcinkach (dlugich zaznaczam) byla taka, ze mozna byloby wysiasc z niego, pozbierac grzybow i wejsc do ostatniego wagonu bez najmniejszego problemu.
To tylko kawalek podrozy. O tym jak wygladala ona z Wroclawia do Gdyni pozostawie w domysle, gdyz nie wymaga ona komentarza.
Dlaczego nasi sasiedzi po czeskiej czy slowackiej stronie, bedac tez spadkobiercami komuny, co prawda nie tak glebokiej jak u nas, maja kolej wzorcowa a u nas rozbita na kilka spolek nie radzi sobie z niczym i jeszcze przynosi straty???
W Czechach, Slowacji, na Wegrzech mozna a u nas nie? Tam kolej zyski przynosi i jest na rowni z transportem drogowym.
A SKM?... bez komentarza- 0 0
-
2010-08-25 13:55
To prawda, kolej w Czechach śmiga bardzo pięknie, nikt nie jeździ na drzwiach czy w kibelku, bo tam pociągi jeżdżą często i szybko, a co najważniejsze docierają w prawie każdy zakątek Czech, i nie zwijają u nich torów tylko robią renowację i remonty, a u nas najprościej powiedzieć że się nie opłaca i trzeba zaknąć linie. naszą kolej to solidaruchy kolejarskie rozwaliły, taka prawda, dopoki te śmiecie związkowe będą rządzić koleją to nie liczcie na porządną kolej.
- 0 0
-
2010-08-25 13:12
zamiast tylko porównywać i pytać dlaczego weż się za naprawianie polskiej kolei (1)
wszyscy pytają i porównują i tak zostanie do końca swiata
- 0 0
-
2010-08-25 13:53
po pierwsze place podatki, po drugie kupuje bilety za przejazd, po trzecie pracuje w innej branzy i po czwarte czemu nie mam porownywac?
ci decydenci ze spolek kolejowych powinni sie uczyc gospodarki od lepszych od siebie; a i oni tez potrafia porownywac z tym, ze do Ukrainy, bylego bloku wschodniego, Mozambiku itp, a czemu? bo jest najlatwiej pokazac, ze wcale nie mamy tak zle i powinnismy sie z tego cieszyc.
zeby wiedziec gdzie lezy problem trzeba go najpierw poznac, ja przynajmniej poczulem na wlasnej skorze roznice i dlatego pisze o tym i dodam: mozna? MOZNA!- 0 0
-
2010-08-25 13:28
Od jakiegoś czasu dojeżdżam SKM do pracy i mimo iż nie należę do osób, które mają w zwyczaju się uskarżać, to nie raz rzucałem przekleństwami po powrocie do domu.
Przykładowo: W czasie niemiłosiernych upałów w lipcu siedziałem w przedziale, w którym tylko jedno okno dało się otworzyć! I to tylko dzięki interwencji rosłego faceta, który miał na tyle siły żeby to zrobić. Kobiety były bez szans. Kolejka wlecze się niemiłosiernie, na stacji Rumia z neiwiadomego powodu stoi ponad 10 minut, jedna z pasażerek, młoda dziewczyna, mdleje.
Czy to ma być obraz środka transportu na miarę 21 wieku w centrum Europy??
To jakaś kpina. Zamiast inwestować w nowe tabory, remontują stare składy. Częste spóźnienia i zera jakiejkolwiek informacji dla pasażerów. Jesteśmy traktowani jak bydło.
Czy jest jakas możliwość obywatelskiego oddziaływania na zarząd "Szybkiej" kolei Miejskiej? Jeśli tka to chętnie się przyłącze do takiej inicjatywy.- 0 0
-
2010-08-25 13:54
jesłi ten pan ma pojęcie o dobrym marketingu to ja jestem Benedykt XVI
i święty Mikołaj w jednym.
- 0 0
-
2010-08-25 18:59
apel (1)
apeluje do planujacych wszystkich remonty kirdy remont na stacji RUMIA - JANOWO , RUMIA brak mozliwosci samemu poradzic sobie z wózkiem i dzieckiem tym bardziej gdzie pokonywanie barier !!!!!!!!!
- 0 0
-
2010-08-25 19:01
apel
jestem za remontem Janow
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.