• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: remont Wzgórza daje się we znaki pasażerom

Filip, czytelnik Trojmiasto.pl
24 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu. Utrudnienia spowodowane remontem na Wzgórzu św. Maksymiliana spowodowały, że pasażerowie SKM muszą od kilku dni pogodzić się z mniejszą liczbą kolejek, nawet w godzinach szczytu.

To, co wyprawia SKM w związku z trwającym właśnie remontem na Wzgórzu Św. Maksymiliana, to prawdziwy skandal. Włodarze SKM dobrze wiedzą, że między godz. 6 a 8 mnóstwo ludzi jeździ do pracy i nie zmieni tego nawet okres wakacyjny. Tymczasem oni dają w tym czasie po... dwie kolejki na godzinę - pisze nasz rozżalony czytelnik, pan Filip.



Efekt jest taki, że ludzie jeżdżą w strasznym tłoku. Sam osobiście byłem dziś świadkiem, jak kliku osobom zrobiło się słabo. Dodatkowo SKM daje składy, w których większość okien nie otwiera się. Zupełnie, jakby ktoś zapomniał, że mamy lato.

Nie można w ten sposób traktować swoich klientów. To się nadaje wręcz do kryminału. Ja sam dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska i, w związku z tym, nie mam żadnej alternatywy dla kolejek Czy włodarzom SKM tak ciężko zrozumieć, że w podobnej sytuacji jest wielu ludzi i w godzinach szczytu dwie kolejki na godzinę nie wystarczą?

Niech sobie zmniejszają ilość pociągów w godzinach, gdy z ich usług korzysta mniej osób. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do "komfortu" jazdy w godzinach porannych to zapraszam go do kolejki, którą sam jeżdżę o godzinie 7:18 z dworca na Wzgórzu św. Maksymiliana. Wygląda na to, że włodarze SKM głos swoich klientów (od dłuższego czasu, miesiąc w miesiąc, kupuję bilet miesięczny) mają w głębokim poważaniu... No chyba, że czekamy na jakąś tragedię czyli stratowanie kogoś w kolejce, czy coś w tym rodzaju. Wtedy może komuś wreszcie otworzą się oczy...

Marcin Głuszek, dyrektor ds.marketingu i sprzedaży SKM:

Proszę przyjąć moje przeprosimy za ten czas utrudnionych warunków w podróży. Apeluję jednak o wyrozumiałość, ponieważ prowadzenie modernizacji na obiektach kolejowych to bardzo trudne zadanie logistyczne. Dla porównania remontując ulicę możemy ją całkowicie wyłączyć z ruchu lub zamknąć jeden pas jezdni. Na torach nie poradzimy sobie w ten sposób, a dodatkowo, np. w trakcie modernizacji peronu, musimy zapewnić pasażerom bezpieczne warunki do wsiadania i wysiadania z pociągów.

Okres od 20 do 30 sierpnia to rzeczywiście trudny czas dla naszych pasażerów. Częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Orłowem wynosi 30 minut - na tym odcinku pociągi poruszają się jednym torem. Wynika to z konieczności prowadzenia prac remontowych, które dotyczą obszaru Węzła F. Cegielskiej oraz szlaku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.

Równocześnie wykonywane są roboty utrzymaniowo-przeglądowe w torach SKM oraz kończone są prace w obszarze nowo budowanego tunelu na wzgórzu Św. Maksymiliana. Ponadto w trakcie tych zamknięć rozpoczynamy przygotowania do modernizacji peronu SKM Wzgórze św. Maksymiliana.

Nagromadzenie prac wynika z możliwości wykorzystania sytuacji i przeprowadzenia niezbędnych remontów w jednym terminie, co zapobiegnie tak dużym zamknięciom w przyszłości. Poza technicznymi przesłankami do wykonania tych robót w miesiącu sierpniu, powodem był zbliżający się koniec okresu wakacyjnego i duży wzrost ilość przewożonych pasażerów w początkach września. Koniecznie chcieliśmy zakończyć prace przed tym terminem. Przypomnę, że w okresie utrudnień honorujemy wzajemnie bilety w pociągach Przewozów Regionalnych i SKM.
Filip, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (237) ponad 20 zablokowanych

  • W sekretariacie SKM udzielają info o numerze do GŁUSZKA

    Ale chyba telefon ma stale odłożoną słuchawkę y mógł napic się kawy

    • 2 0

  • TO ZDJĘCIE (2)

    Przedstawia pociąg osobowy a nie skm, przyjrzyjcie sie malowaniu...

    • 0 0

    • TO ZDJĘCIE

      Nie przedstawia pociągu osobowego lecz pociąg towarowy. Do przewozu materiałów sypkich. Na przykład cementu - głównego składnika betonu.

      • 0 0

    • Potwierdzam.

      Pociąg SKM nie jest pociągiem osobowym. Potwierdza to sposób pomalowania.

      • 0 0

  • Apeluje do wszystkich niezadowlonych (1)

    zmieńcie srodek transportu na PR , IC , ZKM , ZTM , TAXI itd itp. juz napewno wam się polepszy. klient niezadowolony rezygnuje z usług - tak mówi wolny rynek

    • 0 0

    • Samochód kupić. I wszystko jasne.

      • 1 0

  • qa

    właśnie!!czy nie można by zwiększyć składu??!!

    • 0 0

  • Nie dość że dziś rano tłok i duchota to jeszcze ktoś pule puścił

    i tak waliło przez 5 minut ze wszyscy sie przemieścili i cały przedział się zrobił wolny. I może to jest właśnie ten sposób na tłok......

    • 0 0

  • PKP a kolej za miedza (1)

    Dodam kawalek historii z wyjazdu do Czech. Dla zainteresowanych celem wstepu link o znizkach na podroz w Czeskiej Republice itp:

    http://www.tur-info.pl/p/ak_id,24658,,pociagi,pociag,koleje,kolej_w_czechach,czechy,osobowe,przyspieszone,pospieszne.html

    Jadac z Pardubic do Wroclawia mozna sie przekonac nie tylko o komforcie jazdy ale i roznicach zwiazanych z decybelami i predkoscia po obu stronach granicy. Po stronie czeskiej podroz przebiega szybko a do odjazdow pociagu mozna zegarek regulowac. Do stacji Miedzylesie pociag mknie bezszelestnie. Od Miedzylesia zaczyna sie rytmiczne tadam-tadam na torach, poziom halasu idzie w gore, trzeba rozmawiac uniesionym glosem, buja tak, ze okno samo sie zamyka co chwile a wypicie czegokolwiek ze szklanej butelki grozi pozbyciem sie zebow. Predkosc pociagu na niektorych odcinkach (dlugich zaznaczam) byla taka, ze mozna byloby wysiasc z niego, pozbierac grzybow i wejsc do ostatniego wagonu bez najmniejszego problemu.
    To tylko kawalek podrozy. O tym jak wygladala ona z Wroclawia do Gdyni pozostawie w domysle, gdyz nie wymaga ona komentarza.
    Dlaczego nasi sasiedzi po czeskiej czy slowackiej stronie, bedac tez spadkobiercami komuny, co prawda nie tak glebokiej jak u nas, maja kolej wzorcowa a u nas rozbita na kilka spolek nie radzi sobie z niczym i jeszcze przynosi straty???
    W Czechach, Slowacji, na Wegrzech mozna a u nas nie? Tam kolej zyski przynosi i jest na rowni z transportem drogowym.
    A SKM?... bez komentarza

    • 0 0

    • To prawda, kolej w Czechach śmiga bardzo pięknie, nikt nie jeździ na drzwiach czy w kibelku, bo tam pociągi jeżdżą często i szybko, a co najważniejsze docierają w prawie każdy zakątek Czech, i nie zwijają u nich torów tylko robią renowację i remonty, a u nas najprościej powiedzieć że się nie opłaca i trzeba zaknąć linie. naszą kolej to solidaruchy kolejarskie rozwaliły, taka prawda, dopoki te śmiecie związkowe będą rządzić koleją to nie liczcie na porządną kolej.

      • 0 0

  • zamiast tylko porównywać i pytać dlaczego weż się za naprawianie polskiej kolei (1)

    wszyscy pytają i porównują i tak zostanie do końca swiata

    • 0 0

    • po pierwsze place podatki, po drugie kupuje bilety za przejazd, po trzecie pracuje w innej branzy i po czwarte czemu nie mam porownywac?
      ci decydenci ze spolek kolejowych powinni sie uczyc gospodarki od lepszych od siebie; a i oni tez potrafia porownywac z tym, ze do Ukrainy, bylego bloku wschodniego, Mozambiku itp, a czemu? bo jest najlatwiej pokazac, ze wcale nie mamy tak zle i powinnismy sie z tego cieszyc.
      zeby wiedziec gdzie lezy problem trzeba go najpierw poznac, ja przynajmniej poczulem na wlasnej skorze roznice i dlatego pisze o tym i dodam: mozna? MOZNA!

      • 0 0

  • Od jakiegoś czasu dojeżdżam SKM do pracy i mimo iż nie należę do osób, które mają w zwyczaju się uskarżać, to nie raz rzucałem przekleństwami po powrocie do domu.

    Przykładowo: W czasie niemiłosiernych upałów w lipcu siedziałem w przedziale, w którym tylko jedno okno dało się otworzyć! I to tylko dzięki interwencji rosłego faceta, który miał na tyle siły żeby to zrobić. Kobiety były bez szans. Kolejka wlecze się niemiłosiernie, na stacji Rumia z neiwiadomego powodu stoi ponad 10 minut, jedna z pasażerek, młoda dziewczyna, mdleje.

    Czy to ma być obraz środka transportu na miarę 21 wieku w centrum Europy??

    To jakaś kpina. Zamiast inwestować w nowe tabory, remontują stare składy. Częste spóźnienia i zera jakiejkolwiek informacji dla pasażerów. Jesteśmy traktowani jak bydło.

    Czy jest jakas możliwość obywatelskiego oddziaływania na zarząd "Szybkiej" kolei Miejskiej? Jeśli tka to chętnie się przyłącze do takiej inicjatywy.

    • 0 0

  • jesłi ten pan ma pojęcie o dobrym marketingu to ja jestem Benedykt XVI

    i święty Mikołaj w jednym.

    • 0 0

  • apel (1)

    apeluje do planujacych wszystkich remonty kirdy remont na stacji RUMIA - JANOWO , RUMIA brak mozliwosci samemu poradzic sobie z wózkiem i dzieckiem tym bardziej gdzie pokonywanie barier !!!!!!!!!

    • 0 0

    • apel

      jestem za remontem Janow

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane