• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM remontuje przystanek Gdańsk Zaspa

Mikołaj Chrzan
23 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
W weekend rozpoczyna się modernizacja przystanku SKM Gdańsk Zaspa. Po remoncie przestarzały peron zmieni się nie do poznania, ale przez najbliższe tygodnie czekają nas utrudnienia w ruchu kolejek

Gdańsk Zaspa to jeden z bardziej uczęszczanych przystanków SKM w Gdańsku. Otacza go bowiem wielka gdańska "sypialnia" - w dzielnicach przylegających do przystanku mieszka ponad 35 tysięcy osób. Do tej pory nie mieli zbyt komfortowych warunków do czekania na kolejkę. Przystanek przypomina wiele innych na trasie SKM, a jego wyposażenie pamięta czasy PRL-u - przestarzała wiata, popękany peron, brak możliwości dostania się na peron przez osoby niepełnosprawne.

- Wkrótce przystanek zmieni się nie do poznania - przekonuje Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Modernizacja przystanku rozpocznie się w najbliższy weekend i potrwa od 6 do 7 tygodni. - Chyba, że prace przedłużyłyby się wskutek nagłego załamania pogody - dodaje Wróblewski.

Przystanek zostanie zmodernizowany na całej długości. Na nowo wybetonowane zostaną krawędzie peronu, wymieniona zostanie nawierzchnia, pojawią się nowe ławki i oświetlenie. Przy wyjściu z peronu od strony Przymorza (przejście przez tory kolejowe) wybudowana zostanie także rampa, która umożliwi dostanie się na peron osobom niepełnosprawnym. - No i rzecz najważniejsza, zbudowana zostanie nowoczesna wiata dla pasażerów, która obejmować będzie znacznie większą długość peronu niż teraz - mówi rzecznik.

To właśnie budowa nowej wiaty decyduje o koszcie remontu, który wyniesie ok. 1,6 mln zł. - Za remont płacimy w całości ze środków własnych firmy - informuje Wróblewski.

To nie koniec planów SKM na ten rok. - Następnym przystankiem do modernizacji będzie Gdynia Główna. Nie znamy jednak jeszcze dokładnie terminu - mówi rzecznik. Wcześniej gruntownie zmodernizowane zostały już przystanki SKM Sopot Kamienny Potok i Gdynia Redłowo.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (158) 8 zablokowanych

  • Bolo

    Wszystko przez b.wojewode Macieja P., który teren pasa start. sprzedał sp.niemieckiej.
    Wiesz, ale ja nie mowie akurat o tym terenie tylko np.po byłych z-dach meblowych.

    Natomiast utrzymanie porzadku i zabezp. przed chuliganstwem pomaga tylko całodobowy monitoring i ostre kary.

    • 0 0

  • sopot kamienny sopot był inwestycją gminna, a środki finansowe pochodziły z kredytu, nie wiem zatem czemu pan wróblewski podpina do dyszla PKP?
    ech gdzie te czasy gdy młody gallux dojeżdżał do polibudy:)
    wagony o napieciu 800 volt pochodziły z odszkodowań wojennych z berlińskiego metra
    miały klamki, bo drzwi otwierało się przy uzyciu siły ramion, czasem nóg i te klamki oraz stopień na zewnątrz zachecały małolatów do popisów w tzw "przeplatance"
    trzymałes sie brachu klamki i biegnąc razem z ruszającym składem, przyspieszającym coraz bardziej, skakałes raz na stopień, raz na peron
    wygrywał koleś, który dojechał najdalej w ten sposób
    najtrudniejszy był moment odrywania sie od pędzącego pociągu i niejeden fąfel zaliczył słup czy peron, a jeden to nawet wyjechał poza peron i wyskoczył na kupe piachu, bo remonty na PKP były wtedy permanentne...
    człowiek sie hartował dojrzewał i nie peniał byle czego...

    • 0 0

  • "likwidacji lotniska w 1974 roku????"

    Pas przejeła aportem spółka córka byłej LWSM"Zaspa"(znam to ponieważ byłem akurat w RN sp.)o nazwie "PAS". Był fantastyczny projekt nawiazujacy do nowego przystanku kolejowego i przystanku tranwajowego(kładki)przy Rzeczpospolitej d.Rokosowskiego a miało to być najładniejsze centrum nie tylko na wybrzezu. Projekt tak jak i cała dzielnica Zaspa, otrzymał kilka nagród ogólnokrajowych. Niestety czas a w tym sytuacja w Polsce niepozwoliła na realizacje projektu a spółka popadła w długi, także z własnych błedów zarzadczych, jak to bywało po skonczeniu sie układów p.Karola P. Nastepnie sprawy potoczyły sie szybko podział LWSM"Zaspa" na cztery spółdzielnie, itd , itp....

    • 0 0

  • Gallux

    jak już - to wagony pochodziły z berlińskiego s-bahnu - notabene - ten typ wagonu jeździł jeszcze do 2000 roku!

    • 0 0

  • WaszkaZ

    Za tzw. "komuny" rozpoczęła się budowa osiedla na Zaspie - faktycznie mającego być największą "sypialnią" w Polsce.
    No ale potem "zrywy wolnościowe", gospodarka wolnorynkowa, itp, spółki, układy, układziki doprowadzoły do takiego stanu że Zaspa z przyległościami wygląda tak jak wygląda.
    Nikt nic nie robi od parunastu lat.
    Wyremontowany przystanek SKM będzie przysłowiowym kwiatkiem na wielkiej kupie g**na i szybko dołączy do tego wizerunku.
    Ale, ponoć mamy IV RP i niesłychane jak dotąd możliwości...

    • 0 0

  • bolo
    jakas bana to była to fakt
    widziałem te wagony w berlinie wschodnim w 1972 roku kiedy to do DDR mozna było wjechać na "pieczątkę w dowodzie"
    nawet ten sam kolor niebiesko-żółty miały:)

    • 0 0

  • Gallux

    Teraz też można przeplatać tyle że ta "tradycja " umarła, nie chciałbyś sobie przypomnieć młodych lat. Jeżeli tak to proszę o powiadomienie gdzie i kiedy.

    • 0 0

  • Galluxie

    co do koloru - to siem mylisz!
    S-bahn i wschodnio - zachodnio-berliński miały jednolite kolory, natomiast na żółto-niebieski to wpadł ktoś w Polsce i nie wiadomo czymu - może któś mnie oświeci!
    odsyłam do strony www.bahnfotokiste.de - tm jest rozdział o historii s-banhu - tego DDR

    • 0 0

  • Jakoż bolo mówił - kwiatek na gównie!

    Zaspa ze swym koszmarnym klockowatym urokiem raduje oko chyba tylko masochistów urabanistycznych i niech pzosoatnie symbolem dawnej filozofii mieszkań dla ludu. Nowy przystanek zostanie rozj&^^&*(( już niedługo przez okolicznych ziomali, którzy wolą status quo na swoim szarym terenie - tak szarym jak ich ziemiste twarze i kwaśny cuch z gęby

    • 0 0

  • niestety mój locoski
    dałem mamie słowo, że nigdy wiecej nie bede skakał, po tym jak chłopak spadł pod wagony...
    przez te klamki kilkanaście osób straciło zycie
    pamietam wypadek kiedy na wysokosci wyscigów mijały sie dwa składy przepełnione tak, że na zewnatrz na tych stopniach i klamkach wisieli ludzie, masakra...sami młodzi uczniowie dojeżdżający do szkół...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane