- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Są już kamery w tramwajach
Wczoraj dwa, a w najbliższy piątek trzynaście kolejnych gdańskich tramwajów wyjedzie na miasto z zainstalowanym systemem kamer bezpieczeństwa. Nie będą przypisane do konkretnych linii, ponieważ składy ZKM regularnie zmieniają trasy, po których się poruszają.
Jak wygląda tramwajowy monitoring? W każdym wagonie znajduje się kilka kamer, które przekazują obraz do monitora, ustawionego w pomieszczeniu motorniczego. Obraz z kamer jest rejestrowany i po zakończeniu pracy motorniczego przekazywany do jednostki centralnej znajdującej się w centrum kontroli ruchu ZKM. Zapis z kamer będzie archiwizowany przez cztery dni, a następnie kasowany.
Kamery kupiło miasto i wypożyczyło je ZKM-owi. Tadeusz Bukontt, dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności nie chce zdradzić wszystkich szczegółów ich funkcjonowania . Tłumaczy jednak, że większość kamer będzie ukrytych, na wierzchu będą przede wszystkim... atrapy. - Nie mam zamiaru ujawniać, które będą prawdziwe, a które nie. Co prawda zestawy są odporne na wandali, ale wolałbym żebyśmy nie musieli codziennie odklejać z nich gum do żucia czy zmywać farby - tłumaczy swoją ostrożność.
System nie będzie przekazywał obrazu z kamer on-line do centrum kontroli ruchu czy policji. - Na 20 zestawów kamer wydaliśmy w tym roku 200 tys. zł. Gdybyśmy chcieli zbudować system przekazujący obraz bezpośrednio do centrali, musielibyśmy wydać sporo więcej, bądź po prostu zainstalować mniej zestawów kamer - tłumaczy Tadeusz Bukontt.
Jacek Kasprzak z gdańskiej firmy Serwis Systemów Teleinformatycznych przekonuje, że taki przekaz jest dość prosto zorganizować. Jego zdaniem można by porozumieć się z operatorem GSM i wykupić usługę pakietowej transmisji danych. Jeszcze prostsze byłoby przekazywanie obrazu telemetrycznie, czyli przez sieć wykorzystywaną do zasilania tramwajów. - Poza tym, nie chciałbym psuć rynku, ale wydaje mi się, że 10 tys. zł to dość wygórowana cena za zestaw, który nie zapewnia transmisji on-line. Zastrzega jednak, że trudno mu ferować ostateczne wyroki, ponieważ nie zna specyfikacji zakupionego systemu.
O wyposażeniu w kamery autobusów i trolejbusów wożących Gdynian zadecydował ostatnio tamtejszy Zarząd Komunikacji Miejskiej. Gdyńscy przewoźnicy będą musieli instalować kamery w swoich wozach, jeśli będą chcieli świadczyć usługi przewozowe w tym mieście. ZKM szacuje, że koszt zainstalowania zestawu w jednym wozie będzie oscylował, tak jak w Gdańsku, wokół 10 tys. zł.
Gdański przetarg na 20 zestawów kamer monitorujących tramwaje i autobusy został rozpisany w styczniu br. Protesty firm, których oferty zostały odrzucone sprawiły, że kamery trafiły do ZKM-u dopiero pod koniec roku. Na kilka dni przed wyborami samorządowymi.
Opinie (105) ponad 10 zablokowanych
-
2006-11-08 18:05
Kamery za tyle kasy:(
gdansk kupił za tyle te kamery a huligani w ciagu tygodnia to rzoztrzaskaja to i bedzie po kamerach klosze poroszalajai tyle i bedzie po monitoringu:(
- 0 0
-
2006-11-08 18:23
chyba że chuligani z gdyni
jak nie policjanta to chociaż kamerę
łuuuuuupppp- 0 0
-
2006-11-08 19:20
haha
tak i tak co do joty wszystko ulegnie zbombieniu !
- 0 0
-
2006-11-08 19:28
"Latające buty"
O zakompleksiony Mag_...Dynia sie pojawił,wrócił na front po dłuższym okresie niebytu.Po dłuższej hospitalizacji(latający butem oberwał).Teraz radzę dłuższą rekonwalescencję,choć w tym szczególnym "przypadku "efekty zapewne będą marne.Wyrażam głębokie wyrazy współczucia:(
- 0 0
-
2006-11-08 19:44
zagadka
Dlaczego w przeciwieństwie do autobusów gdyńskie trolejbusy oprócz 12 to zabytki
Bo nie trolejbusowych odpowiedników 10 letnich niskopodłogowych szrotów jakie to robią w gdyni za super nowoczesny tabor.
Bo w cywilizowanych państwach trolejbus to ewenement.
Dodam jeszcze że klime w gdyni ma aż jeden autobus he he.
A autentycznie nowych to mają wszystkie 3 sztuki- 0 0
-
2006-11-08 19:47
Uzupełnienie...
Do ...Dyni; W mieście nie ma skundlonych pseud mercedesów.A przyjdzie moment że zakwitniesz na przystanku jak 11-letnia skorodowana 100-ka nagle jednocześnie "padnie" hihihi....
- 0 0
-
2006-11-08 21:39
eh
eh, to nasladuje z anglii, bo w anglii maja prawie wrzedzie w autobus, w metro, w pociagu i nawet nie wszystkie na przystanku
- 0 0
-
2006-11-08 21:39
"A nie lepiej samochodem? Wygodniej i szybciej. Ludziska to się lubią umartwiać". Właśnie po to jeżdżę tramwajami, żeby się nie umartwiać. Jeszcze nigdy w życiu nie zdarzyło mi się jechać tramwajem 20 min przez ul. Nowe Ogrody od skrzyżowania z powstańców Warszawskich do 3 Maja, ani godzinę z Oliwy do Śródmieścia czy z Nowego Portu do Śródmieścia, nawet jak na każdym skrzyżowaniu jakiś samochód przyblkował. A taki czas przejazdu samochodem o godzinie 8 czy 15 jest na porządku dziennym.
- 0 0
-
2006-11-08 21:43
Małe sprostowanie
Powyższy tekst odnosił się do osobu o nicku "?" (wypowiedź z 8.11 godz. 00:49) i odnosi się do wypowiedzi "Nie rozumiem po co komu tramwaje. Nie szybciej i wygodniej samochodem. Ludzie to się lubią umartwiać".
- 0 0
-
2006-11-08 22:38
Ciesze sie ze Gdansk w koncu cos robi i sie tym chawali
Bylam juz zmeczona tym ciaglym: ze Gdynia to najlepszy ZKM, ze gdynska grupa Wyszomiskiego to tylko geniusze, bo wszyscy z GU (Gdanskiego nie Gdynskiego), ze doradcy Marszalka to z gdynskiego ZKM, ze tylko ZKM gdynia moze zmienic swiat. Ciagle ta propaganda, ze nie dobrze sie robi. I co wymacili? Zwazku nie potrafia utworzyc, pobicia, rozwalajace sie trolejbusy i to wszystko. Swieta krowa nie jest taka swieta.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.