- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (450 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Są sterty piachu, będzie tramwaj
Zanim ponad pół roku temu na al. Armii Krajowej w Gdańsku pojawiły się pierwsze koparki i spychacze, mieszkańcy Chełmu nie zdawali sobie chyba sprawy, że przez najbliższe miesiące elementem osiedlowego krajobrazu staną się gigantyczne sterty piachu, rozkopana al. Sikorskiego i ubrani na jaskrawokolorowe kamizelki robotnicy. Na szczęście pomału stają się nim także tory powstającej linii tramwajowej.
Na całej długości budowanej trasy - czyli od węzła Unii Europejskiej aż po skrzyżowanie al. Sikorskiego z ul. Witosa - są już ustawione wysokie słupy mocujące przyszłą trakcję tramwajową.
Pierwsze tory pojawiły się na Chełmie ok. dwóch tygodni temu. Zanim pokryją one resztę trasy, w specjalne wykopy trzeba wysypać ok. 60-70-centymetrową warstwę piasku, który następnie zostanie ubity przez tzw. zagęszczacze. Na przygotowane w ten sposób podłoże wysypie się 20 cm tłucznia, który także zostanie ubity.
- Po wykonaniu tych czynności teren jest już gotowy do ułożenia betonowych podkładów, będących podstawą do ułożenia szyn kolejowych. - tłumaczy jeden z pracowników firmy drogowej MTM, wykonującej część robót. - Na szyny jeszcze raz wysypuje się tłuczeń, a potem plaser ustawia tor w poziomie i pionie.
Wzdłuż alei Armii Krajowej dwaj robotnicy zabezpieczają jeden z dwóch wiaduktów. Chronią go przed uszkodzeniami - szpachlują, myją i malują. Twierdzą, że potrwa to nawet do dwóch i pół miesiąca. Po drugiej stronie mostu trwa praca nad zabezpieczeniami tymczasowymi, które mają dbać o bezpieczeństwo pieszych.
Przez ostatnie kilka dni, przy stale padającym deszczu, prace były dodatkowo utrudnione i co za tym idzie, spowolnione. Na terenie planowanej pętli, przy skrzyżowaniu ulic Witosa i Sikorskiego, robotnicy starali się zaprowadzić porządek pośród morza błota powstałego z kolosalnych gór piachu. Rury wodociągowe skręcane ręcznie przez robotników były montowane do rozkopanych rowów. Koparki natomiast wyrównywały teren i starannie mierzyły wymiary do mających powstać tu niedługo torów tramwajowych.
Kolejnym krokiem w pracach budowlanych jest montowanie drenażu, który zbiera gromadzącą się wodę i odprowadza ją na bezpieczną odległość.
Do ukończenia inwestycji zostało sześć miesięcy. Inżynierowie i robotnicy zapewniają jednak, że spokojnie zdążą z pracami do końca listopada.
- 5,8 km torów (dwie linie po 2,9 km)
- budowa przystanków tramwajowych na wysokości ulic: Pohulanka, Odrzańska, Chałubińskiego i Witosa z bezkolizyjnym dojściem do peronów
- wykonanie dojść do przystanków, wind, remont schodów
- budowa sieci trakcyjnej z 76 nowymi słupami
- przebudowa i uzupełnienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Armii Krajowej - 3-go Maja, Sikorskiego - Chałubińskiego i Sikorskiego - Witosa,
- budowa systemu zdalnego sterowania i nadzoru
- budowa stacji prostownikowej wraz z budynkiem, wyposażeniem i automatyką.
- całkowity koszt: 60, 8 mln zł
Opinie (54) 9 zablokowanych
-
2007-07-13 09:30
2 robotników przy wiadukcie
No to brawo, jak czytam jednym całym wiaduktem zajmują się dwie osoby. Czyli ponownie Pan Kazimierz z Panem Zdziśkiem ratują gdański tranposrt. W tym tempie tuż po zakończeniu remontów torów trzeba będzie zaczynać od nowa.
Popatrzcie na remont torów we Wrzeszczu, nowe położą tylko kilka metrów za skrzyżowaniem, a do Wojska Polskiego, gdzie stan ich jest tragiczny, już nie!
Czyli pewnie znowu w przyszłym roku przez 6 miesięcy będzie jeździł jakiś autobus zastępczy z kierowcą burakiem z Wejherowa (nie obrażaając wejherowian- 0 0
-
2007-07-13 09:35
aż się czytac chce te wspaniałe optymistyczne p[osty
wszyscy się ciesza - mieszkańcy chełma, ekolodzy, itp. Jak fajnie, ze nikt nie ma nagle tej budowy w dupie....
- 0 0
-
2007-07-13 10:09
swoja droga to widac ze gdzie jak gdzie, ale tam robota posuwa sie szybko do przodu;]
- 0 0
-
2007-07-13 10:11
osobiscie optuje za koleją zjazdową
może byc tez tramwaj zjazdowy.
- 0 0
-
2007-07-13 10:47
a może tramwaj wodny na Chełm....
- 0 0
-
2007-07-13 11:07
po co pentla, podobno gdansk chce wprowadzic tramwaje jezdzace w oba kierunki, bez zawracania
- 0 0
-
2007-07-13 11:33
przystanek Odrzańska
Mam pytanie odnosnie tej kladki. Czy beda podjazdy dla niej czy winda. Wiadomo ze winda przetrwa gora 2 tygodnie...
- 0 0
-
2007-07-13 12:48
Przywrócić tramwaj na Orunię!
- 0 0
-
2007-07-13 12:58
Wyjaśnienie podkładów betonowych
Podkłady betonowe są trwalsze i dłużej utrzymują tory w idealnym ustawieniu. Fakt mogą być głośniejsze ale wszystko zależy od jakości mocowań torów do podkładów jeżeli będą odpowiednie podkładki wygłuszające wszystko będzie trwałe i ciche (nie powinno się na tym oszczędzać tylko zrobić raz a dobrze na 50 lat). Drewniane podkłady się wygniatają i nawet najlepsze mocowania nic nie dadzą ponieważ wszystko prędzej czy później się poluzuje.
- 0 0
-
2007-07-13 12:58
no wlasnie, po co petla skor tam beda jezdzic tramwaje dwustronne?
he?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.