• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • Gdzie z tą drogą zieloną! (1)

    Przez park Reagana???

    • 2 2

    • Hmmm, na przykład tunelem?

      • 0 0

  • W Holandii miarą bogactwa jest mieszkanie w centrum i dojeżdżanie w garniturze na rowerze, oznacza to ze ma blisko i może (2)

    W Polsce nadal samochód jest wyznacznikiem luksusu

    • 10 6

    • (1)

      Auto w Polsce idzie kupić za jedną średnią krajową

      • 1 0

      • auto

        czy auto-złom?

        • 0 0

  • (1)

    Witomino się kłania za dojazd do obwodnicy, o Chylonii i torach kolejowych juz nie wspominając.

    • 1 3

    • GDDKiA nie odpowiada za Witomino i Chylonię

      • 0 0

  • obwodnica ?

    Tak po prawdzie to nie bardzo widać tu na planie , jaki to wogóle ma sens. Czy to ma odciążyć Gdańsk czy całe Trójmiasto bo tu widze tylko Gdansk i ew. Sopot a Gdynia poza nawiasem Głównie to okaże się że w tym kształcie , droga ta służyć będzie głównie mieszkańcom okolic Żukowa w dojeżdzie do Gdanska bo Gdyni już nie.

    • 4 3

  • (1)

    Nie bardzo rozumiem jak trasa relacji Żukowo Chwaszczyno ma odciążyc "siódemkę" na odc. Żukowo Gdańsk. Raptem mieszkańcy Żukowa i okolic do Gdańska zaczną jeżdzic przez Chwaszczyno??? Nie lepiej poszerzyc Kartuską do dwóch pasów ?

    • 6 1

    • Poszerzenie Kartuskiej to swoją drogą, ale tu chodzi też o odciążenie 20 i S6

      • 0 0

  • Szkoda pięknych terenów. Szkoda ludzi, którym przy domach powstanie hałaśliwa i smrodliwa ekspresówka. I dla kogo ona? Żeby wczasowiczom z Łodzi w sierpniu lepiej jechało się nad morze??

    • 8 4

  • Janusze

    Proponowałbym od razu zamontować przegrody pomiędzy trasami na obwodnicy, żeby Janusze z naprzeciwka nie oglądali stłuczek z naprzeciwka. Bo później tworzą sztuczne korki.

    • 4 0

  • Budować budować budować,

    I jednocześnie PKN rozwijać. To powinny być priorytety na najbliższy czas

    • 2 2

  • skandal ze tak długo (1)

    tych pięciu skarżących egoistów przekładających własny interes nad interes publiczny powinno mieć zakaz korzystania z dróg publicznych; i niech mi ktoś powie, że w tym kraju nie ma demokracji; w demokratycznym kraju TRumpa- kiedy jest budowa drogi albo jest prowadzona inwestycja dla wielu ludzi państwo wchodzi na teren i buduje i równolegle dogaduje się z właścicielami, tutaj paradoksem jest to, że nieruchomości tych państw a w ogóle nie wchodzą w obwodnice, taki Kargul z Pawlakiem się w nich odezwali

    • 7 1

    • a jak jest w kraju Trumpa jak się Państwo jednak nie dogada a już wybudowało?

      jak wymyślasz to przynajmniej z jakim sensem

      • 1 0

  • osoba z Glincza

    oj wstydź się, wstydź pani z Glincza

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane