- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (256 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (105 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Siatka ma zapobiec wypadkom z udziałem łosi na "siódemce"
Na drodze z Trójmiasta do Warszawy, w rejonie mostu przez Wisłę w Kiezmarku, stanęła siatka, która ma zapobiec wypadkom samochodowym z udziałem łosi. Ogrodzenie sprawi, że zwierzęta będą poruszać się teraz zgodnie z ich szlakiem - wzdłuż brzegów Wisły.
Zarządca drogi - gdański oddział Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - podkreśla, że jeszcze tuż przed udostępnieniem kierowcom tego odcinka drogi w październiku, została tam ograniczona prędkość do 100 km/h oraz ustawione znaki ostrzegające przed dziką zwierzyną.
Ograniczenie i znaki ostrzegawcze wprowadzono nie bez powodu. Na tym odcinku trasy od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego trwają prace wykończeniowe na poboczach oraz w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni głównej przy infrastrukturze towarzyszącej (m.in. drogi dojazdowe i serwisowe). Do tej pory przy drodze zostało wykonanych także ok. 70 proc. wygrodzeń.
- Ze względu na zdarzenia drogowe ze zwierzętami, w celu zabezpieczenia bezpieczeństwa użytkowników drogi, poproszono wykonawcą o pilne wykonanie dalszych prac przy ogrodzeniu, w szczególności w rejonie Kiezmarka nad Wisłą. Te działania zostały już przez wykonawcę podjęte - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Wszystkie prace budowlane, które są prowadzone na tym odcinku drogi ekspresowej od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego mają się zakończyć w kwietniu.
- W celu zminimalizowania ryzyka kolizji ze zwierzętami, zgodnie z decyzją środowiskową, zostały wybudowane obiekty pełniące rolę przejść dla zwierząt, w tym most przez Wisłę zapewniający ciągłość korytarza ekologicznego Doliny Wisły. Jednak konieczność realizacji prac wykończeniowych w obrębie nowej S7 może powodować wnikanie zwierząt na teren drogi - tłumaczy rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Drogowcy apelują do kierowców o przestrzeganie obowiązujących ograniczeń prędkości oraz dostosowanie jej do warunków panujących na drodze.
Czytaj też: Samochodem do Warszawy: S7 czy A1?
Miłośnicy przyrody zaskoczeni dużą liczbą łosi
Łosie żyją z dala od ludzi w niewielkich stadach. Pojawienie się na ekspresówce pojedynczych osobników zaskoczyło nie tylko kierowców, ale też miłośników przyrody.
- Łosie uwielbiają podmokłe tereny leśne. Przybywają tam godzinami, żerują tam, spożywają roślinność wodną bogatą w sól. Tego rodzaju obszary trudno znaleźć w rejonie Trójmiasta. Zdecydowanie więcej łosi jest w województwie podlaskim, gdzie mamy liczne podmokłe tereny wzdłuż Biebrzy. Owszem, łosie wędrują, ale robią to nieliczne ciekawskie osobniki - mówi Marcin Wilga, miłośnik przyrody związany z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym.
Łosie mogą wychodzić na jezdnię także z powodu soli, którą uwielbiają. Wabiący chlorek sodu jest częścią ich pożywienia. Łosie uwielbiają zlizywać go z jezdni.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2019-01-09 20:27
Wybić całą populację (1)
Solidny trening przed wybiciem populacji dzików
- 2 2
-
2019-01-09 22:23
tak i glosujcie na adamowicza bo on by nie zabijal
- 1 0
-
2019-01-09 20:42
Nic nie powstrzyma łosi, szczególnie GD... (2)
GD to najwieksze łosie na drodze, masakra.
- 3 1
-
2019-01-09 20:44
Wszystkie 2-literówki to.. (1)
ŁOSIE
- 1 1
-
2019-01-09 22:00
Zgadza sie
No ne CB itd- 1 0
-
2019-01-09 20:46
Raczej walka na drogach ...
- 0 0
-
2019-01-09 21:19
Nakleiłem Osia na klapie i mam spokoj
Nie potroncają mnie.
- 1 0
-
2019-01-09 22:14
Poprawność "polityczna" weszła na wyższy poziom
Pan Naskret zamazuje mordę łosiowi :) :) :)
- 1 0
-
2019-01-09 22:27
Hmm
Trzy wypadki w ciągu tygodnia w tym samym miejscu!! Losie maja tam ścieżkę migracyjna. Samochody nie maja szans z takimi zwierzętami. W tym wypadku w święta brał udział taki los który ważył ponad 700 kg , musiał po niego przyjechać dźwig żeby go usunąć z drogi. Ciekawe kiedy wkoncu się obudza i zrobią drogę i zabezpieczeni wokół niej jak należy?? Czy wtedy kiedy ktoś zginie??
- 3 1
-
2019-01-10 02:10
Lepiej w siatce zamontować bramki wejściowe na kod
I nie podawać tego kodu łosiom to nie wejdą na szlak swojej wędrówki po Żuławach, na najdłuższą ścieżkę ich przysmaku - lodów naturalnych sodowych. Jak będą bramki z kodem to można wtedy zmienić ograniczenie prędkości ze 100km na 150 km i wówczas liczba usług medycznych, napraw blacharskich, sprzedaż nowych aut u autoryzowanych dilerow oraz liczba zabiegów medycyny estetycznej na pewno nie spadnie. Czy wiedzieliście ze Najwiecej losiow pracuje w Polsce w zarządzie dróg? Jak sforsowali bramki rekrutacyjne urzędu tego nie wiadomo do dziś. Pozdrawiam miłośników łosi z całej Polski
- 0 0
-
2019-01-10 07:11
O szlaku wiedzieli zapewne nie od dziś.Dlaczego otworzyli drogę i to ekspresową,nie odgradzajac jej płotem,narażając na śmiertelne niebezpieczeństwo użytkowników drogi.Postawiony znak i ograniczeniea prędkości i to tylko do 100 km/h niczego nie załatwia,oprócz zrzucenia winy na kierowców i braku możliwości roszczeń do GDDiA.
- 2 0
-
2019-01-10 07:36
Typowe polskie - jak sie buduje albo remontuje to w standardzie nie mozna zbudiwac odpowiednich siatek plotow itp oraz przejsc dka zwierzyny - nie nie mozna bo mózgi budiwlanciw drogiwcow te sztywne kolniezyki nigdy tego nie ogarną . Zreszta co tu sie dziwic nie ogarniaja bezpiecznych przejsc dla pieszych nie ogarniaja bezpiecznych poboczy . Nic k... nie ogarniaja ! Najlepiej zwirzyne odstrzelic najlepiej ciezarne samice !!! Jakue to hitlerowskie rozwiazanie. ...
- 0 2
-
2019-01-10 07:36
i co z tego
że ograniczenie prędkości do 100km/h i znak ostrzegawczy. W takim przypadku zarządza drogi zwalnia się z odpowiedzialności za wyrządzone szkody przez zwierzynę a ty człowieku się martw. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyjście z samochodu i go pchanie, może wtedy nic się nie stanie.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.