• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedlce: droga rowerowa nie zabierze parkingów

Maciej Naskręt
25 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowy parking przy ul. Zakopiańskiej w Gdańsku zamiast zlikwidowanych miejsc postojowych przy ul. Kartuskiej. Nowy parking przy ul. Zakopiańskiej w Gdańsku zamiast zlikwidowanych miejsc postojowych przy ul. Kartuskiej.

Warto dyskutować z miejskimi urzędnikami. O tym, że przynosi to efekty, przekonali się mieszkańcy i radni Siedlec, którzy nie chcieli oddać części miejsc postojowych pod budowę ścieżki rowerowej w ciągu ul. Kartuskiej. Miejsca parkingowe udało się zbudować nieopodal.



Czy Rada Osiedla w twojej dzielnicy działa skutecznie?

Jesienią 2010 r. plany budowy ścieżki rowerowej w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska wywołały ogromne oburzenie wśród mieszkańców i radnych Siedlec. Głównym powodem niezadowolenia z inwestycji była likwidacja znacznej części miejsc postojowych.

Mieszkańcy obawiali się też o potrącenia rowerzystów. Nowa ścieżka miała przechodzić bezpośrednio przy wyjściu z klatek schodowych. Jako dowód swoich obaw wskazywali drogę wiodącą przed budynkiem sądu na ul. Nowe Ogrody. Tam zabrano znaczną część chodnika, by zmieścić ścieżkę.

W czerwcu tego roku, gdy budowa nowej ścieżki już trwała i część miejsc postojowych zlikwidowano, z inicjatywy rady osiedla odbyły się na Siedlcach konsultacje społeczne z urzędnikami - Marcinem Dawidowskim, dyrektorem Wydziału Programów Rozwojowych, a także Włodzimierzem Bartosiewiczem, dyrektorem Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - inwestorem budowy ścieżki na Siedlcach.

Ze strony urzędników padła wtedy deklaracja odnowienia wszystkich 90 utraconych miejsc postojowych. Mieszkańcy na tę propozycję przystali. Powstał m.in. parking przy ul. Zakopiańskiej. W planach jest budowa kolejnych dwóch placów dla samochodów osobowych.

Lobbowanie pomysłu udało się. - Tak, ale to zasługa w dużej mierze ogromnego poparcia mieszkańców dla rady. Bez tych osób nic byśmy nie wskórali. To lekcja również dla innych rad. Dla swoich pomysłów muszą wcześniej zdobyć poparcie mieszkańców - mówi Jędrzej Włodarczyk, przewodniczący Zarządu Osiedla Siedlce.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (179) 4 zablokowane

  • A gdzie Halewicz?

    Sam Matematyk do tego kierowca to za mało, aby skrytykować rowerostwo

    • 3 1

  • Proste pytanie za co urzedasy biorą kase???Za nic a raczej za przynalezność do PO (1)

    Bo jedymym kryterium bycia urzedasem jest poparcie POlityczne i znajomosci Polityczne!!
    Dlatego ludzie jesli chca by cokolwiek byo zrobione dobrze albo nawet przecietnie musza stawac na głowie !!I niema tutaj zadnych konsultackji z urzedasami to jest normalna walka z nimi!!Pamietam jaka walka była o to by na przejsciu dla pieszych i rowerzystów nie było kraweznika!!Trawało to kilka miesiecy obnizali go 3 razy i w koncu i tak troche mimo wszystko wystaje!!

    • 0 1

    • krawężniki obniżają pracownicy konkretnych firm

      a nie urzędnicy

      • 0 0

  • Dobrze, że postał ten parking, a obok nowy chodnik, bo przed tą przebudową
    samochody nierzadko wjeżdżały w całości! na chodnik, nie pozostawiając
    nawet 'milimetra' chodniak dla przechodniów..
    Za takie parkowanie sypał bym mandaty aż by furczało..
    Jak Cię stać kierowco na auto za 50, 80, czy od 100tys. w górę,
    to Cię stać na płatny parking, i nie dyskutuję...

    • 3 0

  • Droga Rowerowa na Siedlce to nie zwykle ważna trasa tranzytowa

    Droga rowerowa Śródmieście - Siedlce jest ważną trasą tranzytową łącząca Centrum Gdańska z dzielnicą Gdańsk Południe. Łączy się z drogą rowerową wzdłuż ul. Łostowickiej a ta z budowanymi drogami rowerowymi na Chełmie i na Al. Vaclava Havla. Dzięki temu ułatwi ona bardzo dojazd do Południowej części Gdańska. Już jest alternatywą dla biegnącej stromym podjazdem drogi rowerowej wzdłuż ul. Cienistej na Chełm. A po oficjalnym oddaniu do użytku dróg wzdłuż ul. Witosa i V. Havla będzie stanowiła doskonałe skomunikowanie np. z Chełmem a po wybudowaniu drogi rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja połączy się z rowerowym głównym ciągem komunikacyjnym Gdańska i sprawi że będzie można drogami rowerowymi przejchać np. z Oliwy do dzielincy Gdańsk Południe bez konieczności korzystania z ruchliwych i wąskich ulic

    • 2 0

  • Lata minely, a tej drogi rowerowej nadal brak. A potrzebna by byla - jak chleb do jedzenia.
    Dieter z Hamburga

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane