• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedmiu chętnych do budowy kładki na Ołowiankę. Najniższa oferta za 7,6 mln zł

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?

Projekt kładki na Ołowiankę autorstwa pracowni Ponting


Jeśli DRMG wybierze najtańszą ofertę na budowę kładki nad Motławą na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, to obiekt powstanie za ok. 7,6 mln zł. Miasto zaoszczędzi na inwestycji, bowiem na ten cel przeznaczyło 10 mln zł. Kładką pójdziemy w połowie przyszłego roku.



Czy kładka ożywi Ołowiankę i Długie Ogrody?

W poniedziałek władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyły wnioski z ofertami cenowymi na budowę kładki przez Motławę w obrębie Ołowianki. Wpłynęło siedem ofert. Najniższą złożyła firma z Zawiercia na Śląsku - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które chce zbudować przeprawę za 7,6 mln zł.

Druga oferta była ok. pół miliona złotych wyższa i została złożona przez gdyński Vistal.

Władze miasta sprawdzą teraz złożone oferty i za kilka dni ogłoszą rozstrzygnięcie. Jest szansa, że kontrakt zostanie podpisany na przełomie kwietnia i maja, pod warunkiem, że nie pojawią się odwołania. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują dwa kryteria. Pierwszy to cena - w 90 proc. Drugie kryterium to termin gwarancji - jego waga wynosi 10 proc.

  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.
  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.
  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.
  • Wizualizacja planowanej kładki przy Ołowiance.


Kładka ma zapewnić przejście z rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum miasta i z powrotem, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego, a także uruchomić możliwość łączenia oferty kulturalnej z Muzeum II Wojny Światowej.

Budowa kładki pieszej za ok. 10 mln zł przez Motławę ma stworzyć nową trasę spacerową i atrakcyjny akwen dla turystyki oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia poprzez stworzenie nowego dojścia. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych Zakładów Mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Kładka zwodzona może stać się sama w sobie dodatkową atrakcją architektoniczno-inżynierską, oprócz podstawowej jej funkcji - łącznika Ołowianki z miastem.

W ramach inwestycji przewidziano nie tylko budowę nowej kładki. Przedsięwzięcie obejmuje także wykonanie budynku technicznego - sterowni do obsługi mostu po stronie Ołowianki, a także koniecznych przyłączy, niezbędnych do funkcjonowania kładki i budynku sterowni.

Ponadto przewidziano zagospodarowanie niewielkich fragmentów obu nabrzeży w niezbędnym do funkcjonowania kładki zakresie i budowę oświetlenia zarówno kładki, jak i rejonów wejść na nią po obu stronach rzeki wraz z systemem monitoringu.

Oferty złożone w przetargu:

Soletanche Polska Sp. z.o.o z Warszawy, cena: 14 745 002, 13 zł
Skanska S.A z Warszawy, cena: 10 608 006, 05 zł;
Budimex S.A. z Warszawy, cena: 10 310 276,85 zł;
Energopol Szczecin S.A ze Szczecina, cena: 8 761 306, 85 zł.
Konsorcjum Firm Vistal Sp. z o.o z Gdyni, cena: 8 169 525,07 zł;
MOST Sp. z o.o. z Sopotu, cena: 9 871 063,10 zł;
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, cena: 7 648 553, 01 zł.

Miejsca

Opinie (130)

  • bezsens kładka

    No nie...., co za bzdura, po co kładka!!!, w Gdańsku trzeba ożywić żeglugę, zorganizować więcej imprez związanych z morzem, np. koncerty z szantami w tle, imprezy z różnych okazji, np. dnia morza, więcej koncertów dla mieszkańców i turystów w okresie letnim, a kładka...., potrzebna jak w d... kij, to mógł wymyslić ktos, kto nie "czuje" morza, klimatu Gdańska, no tak ale decyzje wydał i podpisał ktosiek, co nie jest stąd, to jasne.

    • 2 2

  • Czy Sołdek się pod nią zmieści, bo mam obawy

    Może za jakiś czas trzeba będzie go w stoczni podremontować i co wtedy? Będzie rozbierane przęsło, aby dało się go przeholować?

    • 3 2

  • Czy barany mogą wykazywać ośli upór?

    To się nazywa ośli upór. Ktoś najwyraźniej uparł się, by zlikwidować żeglugę na Motławie. Czy naprawdę musimy być zawsze głupkami? A może to początek dobrej zmiany, czyli likwidacji wszystkiego? Mamy Martwą Wisłę, będzie Martwa Motława.

    • 2 3

  • Słusznie ,zawsze najtańsza oferta jest najlepsza.!!!

    Mamy doświadczenie z autostradami - pięknie się sprawdziły, szczególnie oferty Chińczyków. Najtańsza oferta , to wspaniała sprawa do podwykonawców. Prawie 100% pewności, że nie otrzymają kasy od głównego wykonawcy i padną. Nie ważne , czy kładka będzie bezawaryjna , czy będzie zapewniony serwis, czy będą części zamienne na długi okres czasu. Ważne ,żeby było tanio tu i teraz. Co będzie za kilka, kilkanaście , czy kilkadziesiąt lat , co to kogo obchodzi. Zaoszczędzimy 2,5 mln złotych - teraz.

    • 2 0

  • Dlaczego na tym forum jest tylu idiotów?

    Przepraszam, nie dotyczy to wszystkich a tylko tych, którzy uparcie piszą "kładka zabije żeglugę" albo "jak tędy przepłyną statki" Otóż, kładka ma być zwodzona tzn taka, która umożliwia przepłynięcie każdego statku, który zmieści się na Motławie. Najpierw przeczytaj, zrozum a potem oceniaj. A swoją drogą, kładka to wspaniały pomysł.

    • 0 0

  • Budzet kladki wynosil 13 mln zl

    7,5 miliona to jest polowa tego. Później się okaże ze z robotami dodatkowymi kładka będzie kosztować 20 milionów. Polski standard niestety

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane