• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skąd korki na Rakoczego? Kierowcy nie radzą sobie z jazdą na zamek

Maciej Naskręt
24 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Jazda na zamek to dla większości naszych kierowców wciąż czarna magia. Zdarzają się nawet tacy, którzy blokują drugi pas, by zatrzymać innych - grozi za to 100 zł mandatu. Jazda na zamek to dla większości naszych kierowców wciąż czarna magia. Zdarzają się nawet tacy, którzy blokują drugi pas, by zatrzymać innych - grozi za to 100 zł mandatu.

Wciąż wielu kierowców ma problem z jazdą na tzw. zamek. Przekonać się o tym mogą mieszkańcy Matemblewa. Na ul. Rakoczego, na nitce w kierunku Moreny - tuż przed zwężeniem spowodowanym budową linii tramwajowej zobacz na mapie Gdańska - większość kierowców zajmuje tylko jeden, prawy pas, choć powinni ustawiać się na dwóch. Z tego powodu uniemożliwiają wyjazd mieszkańcom z położonej wcześniej ul. Potokowej.



Znaki D-56 zalecające jazdę na tzw. suwak lub zamek. Znaki D-56 zalecające jazdę na tzw. suwak lub zamek.
Kierowcy jadący w stronę Moreny przy budowanym przystanku PKM Brętowo muszą przejechać przez zwężenie jezdni w kierunku Moreny. Co ciekawe, nie zostało ono wprowadzone z powodu budowy kolei, a linii tramwajowej. Ruch w górę odbywa się po jednym pasie, zamiast dwóch. Z tego powodu w godzinach szczytu, od chwili, kiedy wprowadzono zmiany w ruchu, korki stały się tam utrapieniem.

Zatory spotęgowało też wprowadzenie w tym samym czasie ronda na splocie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Kierowcy jadący przed wspomnianą zmianą z Niedźwiednika na Morenę znajdowali się na drodze uprzywilejowanej. Teraz muszą ustępować przejazdu autom na tymczasowym rondzie.

Korki sięgają praktycznie do Niedźwiednika. To utrudnia poruszanie się autem nawet wtedy, gdy chcemy jechać w przeciwną stronę niż tam, gdzie wiedzie korek. Z tego powodu mieszkańcy Matemblewa przypominają kierowcom jadącym na Morenę, by jechali na tzw. zamek. To nie pierwszy tego typu apel.

Czytaj także: Jak jeździć, by nie tworzyć korków.

Czy kierowcy radzą sobie z jazdą na tzw. zamek?

- Wyjazd z Matemblewa ul. Potokową w godzinach szczytu w kierunku Niedźwiednika w dwóch ostatnich dniach był koszmarem, mimo że ruchem steruje tam sygnalizacja. Kierowcy jadący na Morenę blokowali skrzyżowanie. Wielu z nich powinno zapoznać się z zasadą jazdy na suwak. Gdyby jechali dwoma pasami do zwężenia, nie dochodziłoby do blokowania ruchu właśnie na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska - mówi pan Adrian, mieszkaniec Matemblewa.

- Co gorsza, w tym felernym miejscu zaczynają się pojawiać tzw. kierowcy-wychowawcy, którzy blokują lewy pas i jadą równolegle z autami na prawym pasie. To nie służy upłynnieniu ruchu i potęguje korki. Na razie trwają ferie, ale gdy dzieci wrócą do szkoły, podróże tam będą dla nich ogromnym problemem - mówi pan Adrian.

Mieszkańców dziwi też fakt, że lewym pasem do zwężenia nie są skłonni jeździć kierowcy autobusów miejskich. Mogliby dać dobry przykład pozostałym kierowcom i nieco skrócić czas podróży przewożonym pasażerom.

Wykonawcy także nieco zabrakło wyobraźni przy planowaniu tymczasowej organizacji ruchu. Przed zwężeniem nie zostały ustawione znaki zalecające jazdę na tzw. zamek. Powinny się one tam jak najszybciej pojawić.

Ponadto niewłaściwie wykonano wlot na tymczasowe rondo od strony Niedźwiednika. Samochody powinny płynnie włączać się tam do ruchu. Teraz muszą jednak ustępować przejazdu. Splot ulic na czas robót związanych z budową linii tramwajowych powinien przyjąć kształt ronda turbinowego, które mamy m.in. przy Ergo Arenie czy na ul. Nowatorów.

Warto przyswoić jazdę na zamek we wspomnianym miejscu tym bardziej, że zmiany w ruchu wprowadzone w minioną niedzielę potrwają tam przynajmniej do maja tego roku.

Miejsca

Opinie (338) 7 zablokowanych

  • Z niczym sobie nie radza jak widac

    Co tam jest takiego trudnego na Rakoczego? Kompletnie nic i jak ktos jeżdzi na pamiec to tak ma. Spacerowa tak samo. Nie jest to teren zabudowany a debile jeźdzą 50 km/h a szczególnie GWE wejcherowo. Co oni maja jakies ograniczniki pozakladane czy co.

    • 3 0

  • Nie dość , że tylko po jednym pasie to mega dziury !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Skandaliczny stan jezdni powoduje te korki , nikt nie będzie poruszał się płynie po jezdni w takim stanie,

    • 5 0

  • Jazda "na zamek" to bzdura. (1)

    Dobrze widac to zwezeniu na Grunwaldzkiej pod wiaduktem PKM. Jadac od strony Galerii Baltyckiej wszyscy odpowiednio wczesnie wbijaja sie na srodkowy i prawy pas i zwezenie pokonywane jest plynnie. A jadac od strony Leroya zawsze jest problem z plynnoscia i czasami caly srodkowy pas staje zeby wpuscic jeden samochod a dziesiec innych na srodkowym nie moze plynnie ze skrzyzowania zjechac.

    Przepustowosc zwezenia nie zwieksza sie od jazdy na zamek, cudow nie ma. Wrecz przeciwnie - lawirowanie po pasach przy samym przewezeniu i ustalanie kto komu ustapi powoduje przestoje.

    Macie podobne obserwacje?

    • 6 0

    • tak

      • 0 0

  • za to ,ze ktos kogos nie wpuszcza na zamek,powinien byc minimum 500zl mandat!

    nic tak nie uczy jak dostać solidnie po kieszeni..a na nauce prawa jazdy nie ucza takich rzeczy i ,to uważam za duzy problem..tylko ucza jak zdac egzamin

    • 1 4

  • Przeciez na Morenie nie ma zadnego zamku!

    Ja na zamek jezdze do Malborka.

    • 3 0

  • Socjalizm to ustrój ..

    "Socjalizm to ustrój w którym bohatersko walczy się z trudnościami nieznanymi w innych ustrojach". A w innych ustrojach to po prostu przed zwężeniem stawia się sygnalizator który puszcza przez jakiś czas prawy a potem lewy pas. A na skrzyżowaniach osiedlowych stoją cztery znaki stopu - każdy musi się zatrzymać, a pierwszy rusza ten co pierwszy się zatrzymał. Jak się pomylą to zdążą zahamować albo co najwyżej lekko obiją blachy.

    • 1 1

  • Zasada jest jedna

    Przez zwęzoną jezdnie przejedzie tstała liczba samochodów w określonym czasie czy jadą na zamek czy nie.

    • 0 2

  • poloki robta szersze te pseudo drogi ! bo to co ye to 17 wiek ! drogi soo za wonskie !!!

    zrywajta trawniki I tak pelno syfu w pl nikt nie psrzata I wybudujta szerszy pas dla zlomuf !

    • 0 0

  • Trzeba inczej rozrysować pasy ruchu

    Obecnie wszystkie miejsca, gdzie wskazana jest jazda na suwak są wykonane tak, że to prawy pas ma bezkolizyjną jazdę. Tymczasem aby nauczyć ludzi jazdy na suwak, przerywana linia środkowa powinna kończyć się w połowie szerokości drogi, w którą trzeba wjechać. W takim rozwiązaniu zarówno ci jadący prawym pasem, jak i lewym musieliby wykonać zmianę pasa ruchu.

    • 1 1

  • Jazda na zamek

    Za to "jazda na zamek" świetnie sprawdza się w Osowie. Mieszkańcy z Osowy nie pomyślą, że jeżeli wpuszczają kierowców z obwodnicy 1/1, to stoją potem jak d..., w mega korku, który sięga połowy Osowy, bo zapewniają tym którzy zjeżdżają z podporządkowanych, płynne włączanie się do ruchu, a sami stoją po godzinie na Spacerowej i Kielnieńskiej, żeby w ogóle dojechać do obwodnicy.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane