- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (257 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (163 opinie)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (26 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (77 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (166 opinii)
Skwer Kościuszki bez samochodów? Mieszkańcy podzieleni
Większość osób biorących udział w ankiecie przygotowanej przez Urząd Miasta w Gdyni chce pozostawienia na alei Jana Pawła II i Skwerze Kościuszki samochodów, ale pod pewnymi warunkami. Wśród najczęściej wskazywanych są utworzenie strefy Tempo 30 i pierwszeństwo dla pieszych.
Wyniki pokazują, że gdynianie w kwestii utworzenia na al. Jana Pawła II i Skwerze Kościuszki deptaka są podzieleni. 57 proc. nie chce żadnych zmian w zakresie ruchu samochodowego, który powinien być dopuszczony w obecnej formie. Pojawiają się jednak konkretne pomysły, jak uspokoić ruch. 1/4 osób chce wprowadzenia strefy Tempo 30. Wśród innych propozycji jest pierwszeństwo dla pieszych oraz dalsze - po zeszłorocznym - ograniczenie parkowania.
43 proc. jest za tym, by ruch samochodów ograniczyć. Preferowane rozwiązanie to zezwolenie na jazdę tylko rowerzystom obok pieszych. 14 proc. chce pozwolić na jazdę samochodem wyłącznie mieszkańcom ulicy. Niewielu ma zastrzeżenia do estetyki ulic oraz poczucia bezpieczeństwa w okolicy.
- Wydaje się, że większość mieszkańców nie czuje potrzeby zmian i "otwarty" charakter tej ulicy, który jest obecnie wystarcza im, stąd takie rozstrzygnięcie. Jednocześnie widać, że pojawia się problem z bezpieczeństwem pieszych przechodzących przez jezdnię - wielu ankietowanych wskazuje to jako problem do rozwiązania - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
Były to ostatnie po Świętojańskiej i Starowiejskiej ulice, gdzie rozważane jest ograniczenie ruchu samochodowego w ramach projektu Civitas Dynamo i pierwsze badanie, w którym większość uważa, że korekty nie są konieczne.
Przypomnijmy, że w przypadku Świętojańskiej blisko 3/4 ankietowanych było za tym, by reprezentacyjna ulica stała się deptakiem. Z kolei na Starowiejskiej podobnych zmian chciałoby 58 proc. ankietowanych.
- Teraz wyniki i propozycje, które opracujemy w ramach koncepcji Śródmieścia, będą rozpatrywane w zakresie możliwości realizacji. Odpowiedzi wskazują, że nie zawsze konieczny jest deptak. Pomóc mogą już także elementy uspokajające ruch - dodaje Majewski.
Z pełnymi wynikami ankiety można zapoznać się na stronie Mobilnej Gdyni
Miejsca
Opinie (212) 10 zablokowanych
-
2014-11-03 08:35
Tak tak co za bzdura (1)
Świętojańska deptak, Skwer deptak może na wjeździe do Gdynia zrobić rogatki i przesiadkę na ryksze i lektyki.
- 20 3
-
2014-11-03 08:49
naprawdę mi ciebie żal, mi
- 1 9
-
2014-11-03 08:38
Strefa 30/h i parkowanie tylko na parkingu przed akwarium.
I bezwzględne mandaty dla motocyklistów hałasujących uszkodzonymi tłumikami.
- 8 4
-
2014-11-03 08:45
Świętojańska jako deptak - nie (1)
Skwer kościuszki - tak.
- 2 8
-
2014-11-03 08:49
przedstawiłeś pogląd, czekamy na argumenty
- 1 2
-
2014-11-03 08:47
szczur (2)
Szczurek zamiast infoboxa, sylwestra z polsatem czy innych bzdur wybuduj parking i odejdź!!!!!!!!!!!
- 19 2
-
2014-11-03 18:17
mar- mam nadzieje ze twój mózg juz niedługo do konca uschnie i tez odejdziesz
- 0 5
-
2014-11-04 06:40
Szczurek, odejdz natychmiast, parking bez Twojej pomocy
- 0 0
-
2014-11-03 08:57
Tak, zamknijmy ruch kołowy na skwerze to pies z kulawą nogą tam się nie pojawi... (1)
Pamiętam czasy jak na skwerze praktycznie w ogóle nie było ludzi, aż żal patrzeć było na puste chodniki i ulice... nawet w sezonie... Teraz, kiedy energia poszła w ożywienie tego terenu to najlepiej go zamknąć i płakać za roku, dwa, że umarło...
- 16 4
-
2014-11-03 15:40
jak wiadomo, takie deptaki jak Monciak i Piwna nie żyją,
a takie ulice jak Grunwaldzka tętnią życiem, że aż nikogo na czynsz nie stać i pustostany straszą
- 0 1
-
2014-11-03 09:02
Stopniowa zmiana poglądów powoli daje się zauważyć.
Agresywna mniejszość uważająca, że reprezentuje poglądy większości "normalnych rodzin z dziećmi", które jakoby chcą wszędzie dojechać samochodem, czuje coraz wyraźniej, że stoi na straconej pozycji i atakuje bez refleksji każdą propozycję przyjazną dla ludzi nie uzależnionych mentalnie od samochodu.
- 8 13
-
2014-11-03 09:17
To jest bardzo prosta sprawa
Zaraz po Dalmorze to będzie kolejna atrakcyjna działka na zabudowanie przez deweloperów. Należy tylko doprowadzić do bankructwa wszelkiej działalności gospodarczej wzdłuż skweru. Pomalutku, pocichutku, nie pali się bo jeszcze przez 3 lata będą opanowywać Port Rybacki. Wystarczy trochę cierpliwości a dola sama wpłynie do kieszeni. Nauta to daleka przyszłość, tutaj leży na ziemi jeszcze większa kasa.
- 17 1
-
2014-11-03 09:20
Co to za nagonka, falszywa propaganda z tym zamykaniem glownych ulic w centrum Gdyni ? (4)
Jako miasto Gdynia nie jestesmy wogole przygotowani na takie zabiegi.
Nie mamy wielopoziomowych parkingow, nie mamy tez alternatywnych arterii poprowadzonych wokol centrum. Gdzies tam w dalekich planach sa budowy Nowej Czerwonej, Nowej Weglowej, ale na dzien dzisiejszy to tylko mrzonki.
Nie mozna obecnie przyzwolic na zamykanie najwazniejszych ciagow komunikacyjnych miasta, zwlaszcza gdy nie mamy rozwiazan alernatywnych dla transportu prywatnego i komunikacji publicznej.
Moznaby ewentualnie zastanowic sie nad referendum w sprawie zamkniec Starowiejskiej czy Abrahama, co zapewne ozywiloby te historyczne, niegdys pelne zycia ulice, ale Swietojanska, Skwer Kosciuszki ???
Jest w tym co najwyzej jakies szalenstwo, ale jeszcze nie dzisiaj- 25 3
-
2014-11-03 09:32
dokladnie tak (1)
Usunac najpierw CH Riviera, a wtedy centrum miasta samo sie ozywi.
Po kiego grzyba zbudowano tego molocha w samym centrum miasta, no po co ?
Co za imbecyl wydal na to pozwolenie na budowe ???
A teraz placze nad ozywianiem glownych ulic.
Znowu Polak itd. ......po szkodzie.- 10 1
-
2014-11-03 15:43
bo z tymi galeriami to jest tak,
że dwóch chłopków-roztropków ciągle próbuje sobie pokazać, kto ma większego (inwestora na galerię handlową)
- 3 0
-
2014-11-03 16:38
Starowiejska, Abrahama, to jest to o co tutaj chodzi (1)
uliczki z klimatem, jeszcze tylko kostka, latarenki, drzewka, fontanny i deptaki jak malowane
- 2 1
-
2014-11-03 20:02
Starowiejska i Abrahama to ulice jak najbardziej nadające się na deptaki
Mają swój klimat i nie stanowią najważniejszych ciągów komunikacyjnych miasta.
Ponadto na Starowiejskiej są aż cztery poszerzenia ulicy, nadające się na place gastronomiczno-rozrywkowe:
1. przy Placu Gdynian Wysiedlonych
2. wzdłuż budynku-szafy przed skrzyżowaniem z ul. 3 maja
3. na dole, wzdłuż starego dużego supersamu, pomiędzy ulicami Zygmunta Augusta i Abrahama
4. a także szeroki wlot na Plac Kaszubski oraz dodatkowo kameralny placyk przed Domkiem Abrahama.
Znajduje się też na nich całkiem sporo dobrej gastronomii, głównie na kantorowej ulicy Abrahama, jak: Justynka, Desdemona, Green-way, dawny AMD, ale są też "starowiejskie" Trio i Karczma Gdyńska (historyczna Kaszubska). Słowem doskonałe ulice do przemianowania na deptaki.- 1 0
-
2014-11-03 09:23
...
Jeżdżę autem codziennie alei tak jestem za calkowitym zamnieciem ul. Świetojanskiej i Skweru Kościuszki dla samochodów.
- 4 12
-
2014-11-03 09:27
z logicznego punktu widzenia to BEZSENS oczywiscie - ale pewnie tam to zrobia - oczywiscie (2)
całość jest dla picu, bo chodzi o udział w europejskiej akcji i taki jest tam stawiany wymóg
oczywiście nikt w Europie by takimi manipulacjami się nie zajmował i nikt nie zamykałby jakiegoś kawałka bulwaru nad rzeką, obok juz istniejacego, równoległego zamkniętego kawałka bulwaru, bo oni tam na zachodzie, podchodzą do tego na powaznie
wygospodarują jakąś uliczkę, która ma opotencjał bycia deptakiem, pasażem i centrum handlowo-usługowo-pieszym
dla przykłądu taka Starowiejska czy Abrahama
no ale u nas....- 11 1
-
2014-11-03 14:03
(1)
szczurek przepchnie tam, bo to najmniej cokolwiek zmieni
- 1 0
-
2014-11-04 05:58
a teraz Przetłumacz...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.