• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skwer Kościuszki bez samochodów? Mieszkańcy podzieleni

Patryk Szczerba
3 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II zdaniem większości mieszkańców są terenem wystarczająco przyjaznym pieszym. Skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II zdaniem większości mieszkańców są terenem wystarczająco przyjaznym pieszym.

Większość osób biorących udział w ankiecie przygotowanej przez Urząd Miasta w Gdyni chce pozostawienia na alei Jana Pawła II i Skwerze Kościuszki zobacz na mapie Gdyni samochodów, ale pod pewnymi warunkami. Wśród najczęściej wskazywanych są utworzenie strefy Tempo 30 i pierwszeństwo dla pieszych.



Czy jako pieszy czujesz się na Skwerze Kościuszki bezpiecznie?

W badaniu w ramach projektu Civitas Dynamo wzięło udział blisko 850 osób. W zdecydowanej większości mieszkańcy udzielali odpowiedzi w internecie poprzez specjalny formularz. 90 proc. z nich to mieszkańcy Gdyni, 70 proc. to osoby aktywne zawodowo, z czego 9 na 10 posiada w gospodarstwie domowym przynajmniej jeden samochód. 1/3 z ankietowanych to osoby w wieku 26-34 lata.

Wyniki pokazują, że gdynianie w kwestii utworzenia na al. Jana Pawła II i Skwerze Kościuszki deptaka są podzieleni. 57 proc. nie chce żadnych zmian w zakresie ruchu samochodowego, który powinien być dopuszczony w obecnej formie. Pojawiają się jednak konkretne pomysły, jak uspokoić ruch. 1/4 osób chce wprowadzenia strefy Tempo 30. Wśród innych propozycji jest pierwszeństwo dla pieszych oraz dalsze - po zeszłorocznym - ograniczenie parkowania.

43 proc. jest za tym, by ruch samochodów ograniczyć. Preferowane rozwiązanie to zezwolenie na jazdę tylko rowerzystom obok pieszych. 14 proc. chce pozwolić na jazdę samochodem wyłącznie mieszkańcom ulicy. Niewielu ma zastrzeżenia do estetyki ulic oraz poczucia bezpieczeństwa w okolicy.

- Wydaje się, że większość mieszkańców nie czuje potrzeby zmian i "otwarty" charakter tej ulicy, który jest obecnie wystarcza im, stąd takie rozstrzygnięcie. Jednocześnie widać, że pojawia się problem z bezpieczeństwem pieszych przechodzących przez jezdnię - wielu ankietowanych wskazuje to jako problem do rozwiązania - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.

Były to ostatnie po Świętojańskiej i Starowiejskiej ulice, gdzie rozważane jest ograniczenie ruchu samochodowego w ramach projektu Civitas Dynamo i pierwsze badanie, w którym większość uważa, że korekty nie są konieczne.

Przypomnijmy, że w przypadku Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni blisko 3/4 ankietowanych było za tym, by reprezentacyjna ulica stała się deptakiem. Z kolei na Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni podobnych zmian chciałoby 58 proc. ankietowanych.

- Teraz wyniki i propozycje, które opracujemy w ramach koncepcji Śródmieścia, będą rozpatrywane w zakresie możliwości realizacji. Odpowiedzi wskazują, że nie zawsze konieczny jest deptak. Pomóc mogą już także elementy uspokajające ruch - dodaje Majewski.

Z pełnymi wynikami ankiety można zapoznać się na stronie Mobilnej Gdyni

Miejsca

Opinie (212) 10 zablokowanych

  • Co za byzydury. 850 osob wzielo udzial w ankiecie z czego 90% to niby mieszkancy? Ilu ludzi mieszka w tych kilku budynkach przy skwerze? Jestem zameldowany przy skwerze i nikt o nic mnie nie pytal. O ankiecie tez nie informowal. Co za bzdury.

    • 8 0

  • Z ul. Chwarzeńskiej też można byłoby w przyszłym roku zrobić deptak -gładki wyrównany trakt do spacerów w pobliżu las, również

    • 11 1

  • Najpierw pomyślmy (urzędnicy) o parkingach z prawdziwego zdarzenia ! To co s dzieje przy "Batorym" woła o pomstę do nieba .Co z tego ,że to teren prywatny .to znaczy ,że ten syf w centrum miasta ma być na zawsze ? To samo dotyczy Skweru .Zarówno tam ,jak i przy "Batorym" powinny dalej być parkingi ,tylko podziemne !!! Gdzieś przecież parkować trzeba ,tylko to gdzieś ,niech nie oznacza burdelu w centrum miasta .O ul. Jana z Kolna nie wspominam ,bo tam to już całkowity krajobraz księżycowy . "Brawo" panie Szczurek .

    • 10 0

  • Tam gdzie te ciężarówki powinna być wysepka nie namalowana ale wysoki krawężnik.

    a na skrzyżowaniu 10 lutego ze świętojańska rondo już nawet z jakimś modnym ostatnimi czasy w Gdyni pomnikiem po środku

    • 2 0

  • skwer

    temat wyborczy,czas zajac się innymi ulicami,Morska w fatalnym stanie, nie jest wizytowka miasta,Podjazd tez w opłakanym stanie ale tu włodarze nie mieszkają ani nie spacerują,Gdynia nie konczy się na Swietojanskiej!

    • 6 0

  • to nie ma sensu

    wystarczy spojrzeć na zdjęcie z artykułu - szerokie trakty piesze, cały środek praktycznie wyłączony z jakiegokolwiek ruchu, poza pieszymi, dużo zieleni i ograniczony ruch. co więcej - jest tam całkiem sporo miejsc gdzie można zaparkować - bardzo duży parking przy Gemini, parking przed Akwarium, jest parking przy wjeździe do mariny - zresztą nie wyobrażam sobie funkcjonowania mariny bez możliwości dojazdu samochodem.

    co innego Świętojańska, tutaj jak najbardziej jestem za.

    • 2 3

  • ponad 800 osob?? (1)

    bardzo wiarygodne jesli chodzi glos wszystkich mieszkancow:):):) takie badania wogole nie powinny byc uwzgledniane..biora w niej udzial osoby najbardziej zainteresowane a reszta mieszkancow nawet nie wie o takiej ankiecie!!!

    • 4 0

    • Cykliści siedzieli przed kompami w swoich lajkrowych gatkach

      I głosowali jak najęci.

      • 3 1

  • co za pitoly wogole!!! (2)

    co to ma niby dac? swiety spokuj najblizej mieszkajacych?? niech sie wyprowadza z centrum miasta to beda mieli spokuj..

    • 6 0

    • (1)

      Co Ty gadasz? Co to da mieszkancom? Jaki swiety spokoj?

      • 0 0

      • bo wydaje mi sie

        ze te powracajace tematy zamkniecia ul.swietojanskiej albo skweru torobota mieszkancow..mieszkaja w 250tysmiescie w samym centrum ale chcieli by miec cisze i spokuj jak na wsi...

        • 0 0

  • Kompletna bzdura

    Kompletna bzdura! tam są bardzo szerokie chodniki, spokojnie wszyscy się zmieszczą, i samochody i piesi, po co robić niepotrzebne zamieszanie?

    • 7 1

  • Już nie mogę słuchać tych pedalarskich bredni

    Po co skwer, którego środkiem biegnie szeroka promenada piesza zamieniać w deptak? Zgadzam się na postawienie znaków "strefa zamieszkania" (nikt tam co prawda nie mieszka, ale to najłatwiejszy sposób, żeby wymusić bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych) i na leżących policjantów dla wyhamowania misiów popisujących się tłumikiem. Ale zamykać w ogóle? Pedalarze jak zwykle z rozumem się mijają

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane