• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Slalomem przez przystanek w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
27 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju. Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju.

Projektantom oraz wykonawcom remontu torowisk w Nowym Porcie zabrakło wyobraźni i stworzyli przystanek, który jest zawalidrogą dla pieszych.



Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach. Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach.
Przystanek, który stanowi barierę nie do pokonania dla matki z wózkiem i jest przeszkodą dla pieszych, znajduje się przy ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdańska. To konstrukcja typowa dla gdańskich przystanków. Standardowa, ale tylko dla miejsc, w których jest dostatecznie szeroko.

Na Władysława IV chodnik jest wąski, a dodatkowo miejsce na nim zajmują szafy techniczne ustawione tuż przy krawędzi jezdni.

- Najwygodniej przejść na wprost przez wiatę, bo wciąż nie ma w niej szyby - żartuje pan Jakub, nasz czytelnik. Szybko jednak poważnieje: - Dlaczego, skoro już postanowiono wyposażyć przystanek w wiatę, nie wybrano takiej o mniejszej szerokości, która pozwoliłaby na swobodne przejście po chodniku? Taką właśnie zamontowano na kolejnym remontowanym przystanku przy ul.Strajku Dokerów.

Pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za przebudowę torowisk w Nowym Porcie, obiecują przyjrzeć się tej sprawie.

Jak oceniasz jakość remontów torowisk?

- Nadzór budowy zweryfikuje ustawienie wiaty i sprawdzi jej zgodność z projektem, ale przede wszystkim z logiką. Jeśli wiata jest zamontowana w sposób uniemożliwiający swobodne dojście na pewno znajdziemy rozwiązanie, by takie dojście ułatwić - zapewnia Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia. Najlepszym rozwiązaniem pozostaje więc wykonanie wiaty bez ścianek bocznych. Tego typu konstrukcje spotkać można m.in. na niektórych przystankach w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Znany jest już także termin zakończenia opóźnionej przebudowy torowiska w rejonie Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Pierwotnie prace miały się tutaj zakończyć we wrześniu, jednak daty tej nie udało się dotrzymać ze względu na błędy w dokumentacji projektowej. Obecnie funkcjonuje wyłącznie odcinek przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska, co pozwala na utrzymanie ruchu w relacji Nowy Port - Śródmieście (na tej trasie kursuje linia 94), a przede wszystkim dojazd do samej zajezdni w Nowym Porcie.

- Tramwaje pojadą ulicą Kliniczną do końca listopada. Do końca listopada planujemy również zakończyć prace w Nowym Porcie, choć mamy nadzieję, że uda się to wykonać kilka dni wcześniej - informuje rzecznik GIK.

Nieco dłużej na tramwaje poczekają mieszkańcy Brzeźna. Trwający od września remont torowisk w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska powinien się zakończyć w połowie grudnia. Po zakończeniu prac zmieni się jednak nieco przebieg samej linii tramwajowej. Pojazdy nie będą tak jak dotychczas w kierunku Nowego Portu / Mazurskiej skręcać w ul. Gdańską na wysokości ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą nowym torowiskiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska i tam dopiero skręcą w ul. Gdańską zobacz na mapie Gdańska. Nowy łącznik ma funkcjonować wraz ze wznowieniem ruchu w ciągu al. Hallera.

Miejsca

Opinie (139) 9 zablokowanych

  • jak widac przystanek jest dla tramwajow , a nie dla ludzi

    • 13 0

  • Patologia (1)

    już wybili boczne szyby... Nowy port :/

    • 4 10

    • Zadziwiające.

      Mając taką pustkę w głowie,potrafisz włączyć komputer.Przecież te wiaty montuje się bez szyb.Ale skąd ty możesz o tym pitekantropusie wiedzieć?

      • 3 1

  • Wiata bez ścian bocznych??

    Ściany boczne sprawiają, ze choć trochę można schronić się przed wiatrem czy bryzgami deszczu. Idąc tym tokiem myślenia, to i dach we wiacie niepotrzebny. Będzie jeszcze więcej miejsca i wysocy ludzie głowami uderzać nie będą. Ot co.

    • 7 2

  • polska

    najpierw sie robi apotem sie pozniej mysli, ato chyba powinno byc odwrotnie

    • 3 0

  • Dla kogo to może być problem? Dla megagrubasa. Na oko między wiatą a skrzynką jest metr. (2)

    No metr. Nawet plecaki szkolne tyle nie mają, a słyną z pojemności. Współczuje dzieciom, których rodzice nie potrafią się z tą pseudoprzeszkodą uporać. Na co was wychowają?

    • 1 13

    • niemowlętom w wózkach też? (1)

      czy ich matkom, które się nie zmieszczą?

      • 5 1

      • Pokaż mi wózek, który ma metr szerokości... Widziałem kiedyś taki dla dwóch malców.

        Zmieściłby się w tej pseudoprzeszkodzie. Poziom mimozostwa wprost nieopisany. Jeśli jakaś kobieta nie potrafi się z tym uporać, należy pozbawić ją praw rodzicielskich. Bo skoro najmniej trudna przeszkoda życiowa jaką potrafię sobie wyobrazić jest dla takiej jak Mur Chiński, to co dopiero coś poważniejszego. A poważniejsze jest wszystko. One są żałosne.

        • 0 0

  • czy będzie taka czy inna wiata

    to i tak długo nie postoi , zadbają o to miejscowi młodzieńcy , zakład o każde pieniądze

    • 4 4

  • niech otwierają drzwi na tym przystanku z drugiej strony

    problem zniknie

    • 4 2

  • Jak zwykle, inżynierowie pokazali swoje podejście do ludzi.

    Brawo ZDiZ!

    • 3 1

  • Dlaczego debila który to wymyślił

    Nie nazwać wprost debilem

    • 4 0

  • gratulujemy projektantom

    pomyslowosci i sprawnego oka.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane