• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • podobnie skręt z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej w kierunku Wrzeszcza

    i zrobić stałe zielone strzałki w prawo

    • 0 4

  • Mnie to by bardziej zastanawiało, jak zrobić sprawny dojazd od Jaśkowej Doliny do Bulońskiej. Tam jest dość spory zator w tym kierunku. Drugi pas z podwójnego prawoskrętu musiałby ciągnąć się do skrzyżowania z Bulońską, a autobusy skierować wzdłuż torów tramwajowych.

    • 1 0

  • Przecież najpotrzebniejszy jest prawoskręt

    Z Potokowej w Żołnierzy Wyklętych na rondzie De La Salla. I nowe malowanie pasów które zlikwiduje zniknięcie pasa do skrętu w prawo.

    • 0 1

  • wincej pasów, wincej pasów

    niech będzie jak w Moskwie. I na pewno dzięki temu będziemy szczęśliwi nie stojąc w korkach

    • 8 0

  • Popieram

    Dla mnie super pomysł. Z inwestycji dodałbym budowę przejścia podziemnego dla pueszych przy skręcie z Grunwaldzkiej na Jaśkową dolinę. Tam jest masakra w godzinachvszczytu i wszystko się korkuje.

    • 0 3

  • Rudy

    Ta ,chyba za 10lat

    • 0 0

  • Rey

    A kto to stolec projektował powinien z własnej kieszeni zapłacić pustak

    • 1 0

  • Lepiej zacznijcie łatać dziury po strasznie mroźnej zimie..

    • 1 0

  • Jest tyle miejsca .. czemu nie wiadukt... (1)

    • 0 3

    • Wiadukty są dla pociągów

      A tam żaden nie jeździ

      • 1 1

  • Z Łudzkiej na rondo Havla też warto pomyśleć nad pasem do prawoskrętu. (3)

    • 0 0

    • (2)

      pisze sie z Łuckiej

      • 1 0

      • Poprawnie z Udzkiej (1)

        • 1 0

        • Raczej z Ludzkiej

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane