• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Takich miejsc

    Jest w Gdańsku

    • 1 3

  • Raz, a dobrze nie można (1)

    • 2 1

    • nie można, bo moloch motoryzacji indywidualnej jest nie do nasycenia

      • 0 0

  • miasto deweloperów...

    budują osiedla ale z drogami do nich już kiepsko...

    • 2 1

  • Wydłużyć (1)

    Przede wszystkim w godzinach szczytu należy wydłużyć światła z Rakoczego w lewo w Bulońską, bo korek dla tego lewoskrętu zaczyna się już na wysokości przychodni Morena. No ale ktoś kto projektował przedłużenie ulicy budyniowej widać miał problem z przewidywaniem konsekwencji.

    • 0 1

    • warto zastanowić się nad konsekwencjami myślenia wyłącznie lub głównie o ruchu samochodów

      to prowadzi do paraliżu komunikacyjnego miasta

      • 0 0

  • Jeszcze prawoskręt w Potokową od lotniska w stronę gdańska. Tam też jest zapchane.

    • 0 1

  • Urzędasy i ich późniejsze poprawki

    Odnoszę się tylko do lewoskrętu Słowackiego>Potokowa.
    Cel jest ok, gorzej z wykonaniem, najpierw nikomu niepotrzebny remont chodnika, oświetlenia i znaków ronda Jana de La Salle, a teraz się obudzili że przydał by się dodatkowy lewoskręt.
    Brawo dla urzędasów.

    Dodatkowo brakuje do tych pozytywnych pomysłów dorobienie pasa rozpędowego z obwodnicy (z Gdyni) > lotnisko oraz
    z obwodnicy (z A1) > Słowackiego na Wrzeszcz.

    • 0 1

  • A w Gdyni.. kubecKi fusy delfinki i (1)

    Jednomierunkowa swietojanska

    • 0 1

    • i bardzo dobrze, dzięki temu mieszkańcy mają alternatywę

      jazda samochodami w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju nie ma sensu

      • 0 0

  • Kiedy radni i inne "Ważne Osoby" w Gdańsku zrozumieją, że poszerzanie jezdni

    i budowa dodatkowych pasów do skrętu nie rozładowuje korków, tylko przesuwa je gdzie indziej? Korki w mieście można zredukować stosując sprawdzone rozwiązania poprawiające możliwości poruszania się środkami komunikacji szynowej oraz komfort i bezpieczeństwo dostępu do przystanków SKM i PKM . Dodatkowo oczywiście obciążanie kierowców opłatami za parkowanie: bez tego wielu nawet nie pomyśli, że można się po mieście poruszać inaczej niż samochodem.

    • 0 0

  • Lepiej napiszcie ze matoły urzedasy miasta chca w całym miescie ograniczyc predkosc do 50km/h

    nawet na Grunwaldzkiej i Alei zwycięstwa!

    • 0 0

  • Chodzi o prawoskręt dla rowerów

    na pierwszym zdjęciu widać, że chodzi o prawoskręt dla rowerów. Popieram pomysły poszerzania dróg rowerowych kosztem pasów dla samochodów, ale wydaje się że projekt wymaga dopracowania, żeby była jedna szersza droga, a nie dwie obok siebie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane