- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (291 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (92 opinie)
Śmietnik to nie miejsce na stare lodówki i pralki. Gdzie je wyrzucać?
Dlaczego wyrzucone na śmietnik pralki i lodówki nie są wywożone? - pytają nas coraz częściej czytelnicy, wysyłając zdjęcia zalegających w wiatach sprzętów AGD. Odpowiedź na to pytanie jest prosta - bo to elektrośmieci, które nie podlegają pod odpady wielkogabarytowe odbierane w ramach wywozu śmieci. Nie wolno ich zatem wyrzucać przed domem. Co więc z nimi zrobić? Podpowiadamy.
Elektorśmieci ze śmietnika nie wywiozą
- W wiacie śmietnikowej przy ul. Gospody 5 na Żabiance, od kilku tygodni stoją stare lodówki. Wszyscy wiedzą, że nie można ich tam zostawiać, bo nie są odbierane jako gabaryty. I tak stoją i stoją - napisała do nas ostatnio jedna z mieszkanek Żabianki. - Z moich informacji wynika, że to nie jest jednostkowy przypadek i na Przymorzu również podrzucono tego typu złom.
Podrzucane lodówki do wiat śmietnikowych (22 opinie)
Po interwencji w spółdzielni okazało się, że ta o wszystkim wie, ale nie usunie tego złomu. Podobno spółdzielnia ma nagrania, na których widać samochód dostawczy, z którego wypakowano ów sprzęt. Było to auto na wynajem. Sprawa podobno zgłoszona na policję i straż miejską, ale instytucje przerzucają się odpowiedzialnością za wyjaśnienie sprawy.
Z moich informacji wynika, że to nie jest jednostkowy przypadek i na Przymorzu również podrzucono tego typu złom. Zobacz więcej
Po interwencji w spółdzielni okazało się, że ta o wszystkim wie, ale nie usunie tego złomu. Podobno spółdzielnia ma nagrania, na których widać samochód dostawczy, z którego wypakowano ów sprzęt. Było to auto na wynajem. Sprawa podobno zgłoszona na policję i straż miejską, ale instytucje przerzucają się odpowiedzialnością za wyjaśnienie sprawy.
Z moich informacji wynika, że to nie jest jednostkowy przypadek i na Przymorzu również podrzucono tego typu złom. Zobacz więcej
- Niestety wciąż zdarza się, że mieszkańcy pozostawiają w wiatach śmietnikowych lub w ich pobliżu, odpady budowlane czy różnego rodzaju odpady niebezpieczne jak np. świetlówki czy akumulatory. Często zalegają tam też sedesy, brodziki czy duży sprzęt AGD - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Jak dodaje urzędnik, tego typu przedmioty nie powinny się znaleźć w miejscach gromadzenia odpadów.
- Mogą one stwarzać zagrożenie zarówno dla pieszych, jak i dla kierowców. Nieodpowiednie obchodzenie się z tego typu odpadami stwarza zagrożenie dla środowiska i ma negatywny wpływ na estetykę naszego otoczenia - zaznacza Sieliwończyk.
Czego nie wolno zostawiać przy śmietnikach - najczęstsze błędy:
- sedesy, brodziki, wanny
- lodówki, pralki
- panele podłogowe
- gruz
- szyby, okna
- zużyte farby, kleje
Gdzie powinniśmy to oddać?
- sedesy, brodziki, wanny - oddaj do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Zakładu Utylizacyjnego przy ul. Jabłoniowej 55
- lodówki, pralki - oddaj w sklepie RTV/AGD przy zakupie nowego sprzętu, oddaj do PSZOK, oddaj w ramach OZON (Objazdowa Zbiórka Odpadów Niebezpiecznych), zamów bezpłatny odbiór z domu (usługę świadczą Gdańskie Usługi Komunalne)
- panele podłogowe - oddaj do PSZOK
- gruz - oddaj do PSZOK
- szyby, okna - oddaj do PSZOK
- zużyte farby, kleje - oddaj do PSZOK, oddaj w ramach OZON (Objazdowa Zbiórka Odpadów Niebezpiecznych
Miasto stawia na akcje edukacyjne
Miasto informuje, że stale poszerza skalę działań informacyjno-edukacyjnych związanych z odpadami.
- Jedną z akcji, która odpowiada na pytanie, co zrobić z odpadami nietypowymi była kampania "Gdańskie Altany". W ramach tej inicjatywy w różnych miejscach, w tym również na altanach śmietnikowych pojawiły się grafiki, które w prosty i zrozumiały sposób wyjaśniały, jakie odpady nietypowe można pozostawiać do odbioru przy altanach, a jakie należy przekazywać w ramach innych bezpłatnych usług zapewnianych przez miasto. Ponadto ekipa śmieciarki nakleja na odpad, którego nie zabierze np. starą lodówkę, informację, dlaczego to nie zostanie odebrane spod altany, jak należy prawidłowo z nim postąpić i gdzie go przekazać do bezpiecznej utylizacji - wskazuje Sieliwończyk.
Od kilku lat w Gdańsku prowadzone są "Gdańskie dyżury altanowe". Pod szyldem "Czyste Miasto Gdańsk" pracownicy magistratu oraz Straży Miejskiej udzielają informacji na temat prawidłowego postępowania z odpadami i promują usługi komunalne.
Miejsca
Opinie (261) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-06 22:17
Opinia wyróżniona
To jest problem, bo weź tu do tego PSZOK zawieź dajmy na to panele z całego mieszkania nie mając auta. (53)
GUK bezpłatnie odbiera tylko RTV/AGD, podczas gdy powinien wszystko. Prywatne firmy zajmujące się recyklingiem też czasem sobie liczą za wywiezienie, Ja np. miałem przy remoncie kuchni i łazienki taką sytuację, że chciałem się pozbyć gruzu, który zapakowałem w kupione przeze mnie worki na gruz. Do jednej z takich firm się zgłosiłem i ci owszem, ale
GUK bezpłatnie odbiera tylko RTV/AGD, podczas gdy powinien wszystko. Prywatne firmy zajmujące się recyklingiem też czasem sobie liczą za wywiezienie, Ja np. miałem przy remoncie kuchni i łazienki taką sytuację, że chciałem się pozbyć gruzu, który zapakowałem w kupione przeze mnie worki na gruz. Do jednej z takich firm się zgłosiłem i ci owszem, ale jak zapłacę. Inni natomiast zaczęli od tego czy kupiłem od nich worki lub wynająłem kontener na gruz. I jak powiedziałem że nie to powiedzieli, że nie wezmą.
A sklepy nierzadko za odbiór starego sprzętu liczą sobie "za utylizację".
Potem zdziwienie, że ląduje to w altankach śmietnikowych, lasach i na nieużytkach. Tak samo opony. U wulkanizatora policzyli sobie "za utylizację" 10 zł od opony przy wymianie, bo oddawałem stare zimówki do utylizacji, bo już do niczego były.- 189 55
-
2023-06-09 10:37
ci co produkują ten sprzęt, to na początku oni muszą ponieść odpowiedzialność
- 0 0
-
2023-06-09 10:30
mieli wywozić wszystkie śmieci ale niee, oni muszą doić polaków na maxa aż polak tak sie wkurzy że im......
- 0 0
-
2023-06-09 08:40
wszystko co człowiek wyrzuca to śmiecie, i powinny być wywiezione bo za to płacimy plus podatek
- 0 0
-
2023-06-09 07:42
przez niewłaściwą politykę mamy to co jest i za wszystko wiecznie my musimy płacić
- 0 0
-
2023-06-07 22:33
Firmy handlujące RTV/AGD mają obowiązek odebrać bezpłatnie 1 sztukę sprzętu (takiego samego) przy zakupie u nich nowego. A 10 zł za utylizację opony to straszna cena, normalnie po prostu zrujnuje budżet domowy.
- 0 0
-
2023-06-07 20:21
ale robisz remont, to firma niech wywozi januszu
- 1 0
-
2023-06-07 13:50
Czyli masz samochód. Nie chciało ci się jechać do PSZOKu?
Ja gruz zapakowałem w te same worki które mi pod dom dostarczają do zwykłej wywózki papieru czy plastiku. Potem na PSZOKu oczywiście zapytali co to jest i im powiedziałem że odpady budowlane. Masz limit 2t rocznie zdaje się. Opony tak samo. Jasne że jak nie masz samochodu to musisz kombinować, ale to do ogarnięcia. Są dostawczaki na wynajem.
- 1 1
-
2023-06-07 11:11
pełna racja tak własnie działaja szkodniki władz gdańska !!Powcy maja mieszkancow Gdzies a pokemony jak ich okradaja to jeszce
Płacimy takie gigantyczne pieniadze za smieci ze powinni bez łaski wywozic wszystko!!
I przypomnijmy ze władze gdańska chca zlikwidowac prywatne auta w miescie wszyscy mamy tylko drogiej i nieudolnej komunikacji miejskiej korzystac.- 4 1
-
2023-06-07 10:34
Czytam i az nie wierze (1)
Typowa roszczeniowa polska postawa. Najlepiej zeby ieszcze z mieszkania wyniesli i reke pocalowali bo sie paniczowi nalezy. Po pierwsze sa punkty odbioru takich rzeczy, po drugie worek na gruz kupuje sie z usluga wywiezienia. Jakim cudem to ma tyle polubien
- 3 6
-
2023-06-07 12:54
Ta, i czekasz potem miesiąc - dwa na wywiezienie. Dlatego właśnie kupiłem worki sam, bo myślałem, że pozbędę się tego
szybciej i taniej. Szybciej faktycznie się udało, ale niewiele taniej.
- 2 0
-
2023-06-07 09:12
Niedoinformowany? (1)
Opłata utylizacyjna jest włączona automatycznie w każdy sprzęt rtv agd
- 6 1
-
2023-06-07 12:51
No to na jakiej podstawie przy zakupie niektóre sklepy doliczają za odbiór starego sprzętu, skoro płacę to w cenie
nowego?
- 6 0
-
2023-06-07 09:07
Wszystko za darmo... (3)
Jak sie robi remont to zamawiasz worki lub kontener na gruz w prywatnej firmie, opłacasz to oczywiście, a kiedy je zapełnisz firma odbiera. Z jakiej racji miałoby to być za darmo? Remont kosztuje, demolka też!
- 11 2
-
2023-06-07 12:58
Jakby jeszcze te firmy odbierały na drugi dzień po zgłoszeniu, że mogą zabrać (z wyjątkiem weekendów i świąt) (1)
To by było dobrze. Ale jak zgłaszasz odbiór, a i tak czekasz 3 tygodnie albo dłużej aż to zabiorą mimo że płacisz za usługę to już jest skandal i powinni za to zwracać pieniądze.
- 5 0
-
2023-06-07 13:07
Ja mam dobre doswiadczenie z mala firma prowadzona przez babke, szybki odbior, nawet podjechala od reki jak potrzebowalismy drugi worek. Z "sieciowka" z workami na stacjach benzynowych niestety mam zle doswiadczenie, czekalam prawie miesiac na odbior, choc odbior byl z gory okreslony na konkretny dzien, w oryginalnym zamowieniu. Tlumaczyli sie, ze nie wiedzieli, czy zabierac, bo nie byl pelen w 100%. Ale zadzwonic z pytaniem nie zadzwonili.
- 2 0
-
2023-06-07 12:02
Ale nie kumasz, ze nie kazdy robi remont generalny i czasem jakas starsza osoba ma pojedyncza rzecz, wiec nie zamowi worka? Chtryste, co za spoleczenstwo. Wyobraznia sie konczy na czubku wlasnego nosa.
- 8 3
-
2023-06-07 08:22
jak zmieniałam opony u wulkanizatora to za utylizacje chcieli 10 zł od sztuki (9)
to zapłaciłam, przy zakupie kompletu opon letnich 1200 zł dodać 40 zł to już nie jest wydatek
inna sprawa co z odpadami po remoncie... tu postępowanie w Gdańsku to parodia
zamawiamy big bag, wrzucamy załóżmy 5 dni gruz i inne rzeczy i dzwonimy do firmy że mają odebrać, a firmie zajmuje to ponad miesiąc lub 2... sąsiedzi podirytowani, ja nie mogę zamówić drugiego worka bo nie ma gdzie postawić....- 12 2
-
2023-06-07 20:27
to sama utylizuj sobie opony... (1)
krolewna placi za wymiane 1200 i jeczy ze jej nie utylizuja
- 0 2
-
2023-06-08 00:53
id*oto przecież napisała że to żaden koszt
przyszedł taki tłuk jak ty i przeczytał sam nagłówek
- 0 0
-
2023-06-07 13:03
Możesz zapłacić, ale warsztat ma obowiązek utylizować stare opony, więc pobieranie opłaty od klientów obok opłaty (1)
za wymianę, napompowanie i wyważenie kół jest krzywą akcją, szczególnie że jeszcze rok temu ten sam warsztat wziął ode mnie stare letnie opony za darmo...
- 2 2
-
2023-06-08 00:52
nie jest krzywą akcją
wtedy po prostu rozbili to tak po kosztach żebyś nie wiedział a teraz mówią ci prawdę. Utylizacja kosztuje. Możesz to zrobić sam bo kazdy ma jakiś tam przydział na odpady albo zlecisz to im, ale oni ten limit z racji działalności przekraczają i muszą za niego płacić. Więc zapłacisz ty. Nie chce ci się jechać na PSZOK, a ktoś musi ten transport wykonać. To wszystko kosztuje.
- 0 1
-
2023-06-07 12:01
Bo trzeba zrobic najpierw elementarny risercz co do firmy. Mniejsze nie odbieraja po miesiacu, bo im zalezy na workach. Przy wymianie okien takze odbior starych jest platny, tymczasem Gdynia zabierze za darmo. Z tym ze nie wszystkie na raz, ale to co.
- 4 0
-
2023-06-07 10:08
Odbiór gruzu. (2)
Wiem o czym mówisz , też współpracowałem z jedną znaną firmą odbierającą gruz , worki stały czasem miesiącami.
Od jakiegoś czasu korzystam z toptransu worek odebrany o 7 rano następnego dnia.- 4 2
-
2023-06-07 20:29
chlop znalaz najtansa firme. wiadomo, u niego w domu tez najtaniej jedza w domu i
kapia sie w wodzie, jak juz sie wykapie. dramat janusza
- 0 1
-
2023-06-07 20:28
to zamow firme co odbiera gruz za 700, a nie za 350 zl
stoja miesiacami skoro wybierasz dziada janusza
- 0 2
-
2023-06-07 09:56
Jakie 1200 zl za 4 opony?ja kupuje 4 opony za 40zl
- 2 9
-
2023-06-07 08:03
Akurat opony
Możesz legalnie zostawić przy wiacie śmietnikowej i zostaną zabrane... sprawdź na tablicy informacyjnej piktogram.
- 7 3
-
2023-06-07 07:06
Znaczy chcesz aby ktoś za darmo twoje (3)
Śmieci woził A co ty kiedykolwiek za darmo komukolwiek wywiozłeś?
- 17 3
-
2023-06-09 08:28
te wszystkie ciągle podwyżki, podatki to jest okradanie polaków w biały dzień, a nasz rząd tylko to potrafi okradać nas
- 0 0
-
2023-06-07 20:43
(1)
Jak za darmo, przecież wszyscy płacą za wywóz śmieci zawyżone stawki, łachy nie robią, a jak nie to do lasu
- 3 1
-
2023-06-09 08:34
pazerni rządziciele powinni przestać nas doić bez opamiętania bo to graniczy z jakąś schizofremią psychodeliczną
- 0 0
-
2023-06-07 04:16
(2)
Masz odpady, to zamów firmę albo pożycz auto z hakiem i pożycz przyczepke i jedż kuźva do składowiska.
- 30 15
-
2023-06-09 08:20
z nas zrobili darmowych pracowników do segregacji śmieci, a jeszcze za woreczki my musimy płacić plus podatek
i za wywóz posegregowanych surowców też my musimy zapłacić plus podatek
- 0 0
-
2023-06-07 11:58
Slowem plac, plac, plac... A wiesz, ze nie kazdy ma prawo jazdy? Ja mysle, ze miasto powinno jednak odbierac pojedynczy sedes, przeciez mozna to zrobic za sensowna oplata i w jakis zorganizowany sposob, chocby raz na miesiac. Tymczasem zamawianie worka na gruz na jeden sedes przekroczy czasem koszt nowego i dla wielu ludzi jest po prostu zbyt drogie.
- 10 1
-
2023-06-06 23:39
(1)
po prostu brak ludzkich odczuć - to nam dolega
- 6 4
-
2023-06-07 20:44
Znieczulica społeczna
- 1 0
-
2023-06-06 22:37
(16)
A mnie wkurza takie myślenie, ze wszystko powinno być za darmo albo w cenie innej usługi. Nie- wywiezienie kilkuset lodówek miesięcznie to nie to samo co regularny wywóz smieci!
- 57 45
-
2023-06-09 08:49
zrobili z nas darmowych sortowników śmieci, nasze domy to sortownie śmieci, a jeszcze musimy się dokładać do interesu
kupując woreczki i płacimy za wywóz surowców plus podatek
- 0 0
-
2023-06-06 23:47
No kuźwa kasę biorą niech zabierają! Żadna łacha. (2)
- 36 17
-
2023-06-07 06:28
Za wywóz śmieci, nie za odpady budowlane. (1)
Może beton z budowy też mają zabierać?
- 17 11
-
2023-06-09 08:12
posegregowane śmieci to już nie są śmieci tylko surowiec za który myśmy zapłaciliśmy plus podatek
- 0 0
-
2023-06-06 22:53
Typowa roszczeniowa postawa większości Polaków (11)
Ja przed remontem wywoziłam na PSZOK duże rzeczy bez auta..., po prostu każdy ma jakichś znajomych, przyjaciół , rodzinę - poprosiłam, pomagali. A też (dużo) pracuję i mam dzieci ( bo zaraz pojawi się wymówka ,,przecież nie mam czasu"). Praca podzielona na etapy, powoli ale skutecznie. Trzeba planować i cierpliwie działać.
- 41 47
-
2023-06-09 08:03
producenci sprzętu agd, rtv i inni to oni powinni zapłaćić za to co robią postarzając specialnie swoje produkty przez co
szkodzą całemu światu, który jest już tak przez nich zaśmiecony że aż strach, to powinno być karalne
- 0 0
-
2023-06-08 22:02
ale przecież za darmo można wywieźć meble, rowery itp.
więc dlaczego nie pralki?
- 1 0
-
2023-06-07 20:23
ooo ale masz minusów januszów
wiec dopisze. wywiozlem na pszkok pelno dziaderstwa z remontow. wozilem chyba ze 4 razy
jednak trole i przegrywy z trojmiasto wola plakac, ze musza do lasu. mamusia nie pokazala co i jak spakowac wiec placzaa- 0 4
-
2023-06-07 13:15
No to jesteś w uprzywilejowanej pozycji. Ja jestem "słoikiem" z Kielc, który 10 lat temu tu przyjechał na studia na PG (3)
i został. Rodziny więc tu nigdzie nie mam, a przyjaciół i znajomych to raz, że mam niewielu z prawem jazdy w ogóle, a z odpowiednim do wywiezienia czegokolwiek większego do PSZOK autem jeszcze mniej, to dwa zanim oni mi pomogą taka z 2 tyg. przynajmniej.
Sam mam auto, ale ledwie większy TV do niego wpakuję jakbym chciał coś wywieść, bo to jest VW Polo V, a nie będę przecież kupował większego auta jak to mi wystarczy, bo raz na np. 8 lat potrzebuję wywieźć lodówkę czy pralkę do PSZOK.- 9 3
-
2023-06-07 20:25
tv do pszok polo? d**ilu z kielc, wracaj do domu. masz wspolnote? tam ogarna (1)
jestem z kielc i mam duzy telewizor. d**il na maksa
- 0 1
-
2023-06-08 00:49
jak masz jeszcze lodówkę to jesteś krezusem :D
- 0 0
-
2023-06-07 20:24
fajnie fajnie. na wuj sie chwalisz ze jestes z kielc? ogarnij sie ze w kielcach sr*ja, a u nas jest segregacja
- 0 6
-
2023-06-06 23:47
Na wózku targałeś miszczu? (3)
- 22 21
-
2023-06-07 20:42
Na bicepsie, ma dzieci i trzeba takim ludziom pomagać.
- 0 0
-
2023-06-07 08:07
Są akcje w mieście. (1)
Raz na jakiś czas miasto organizuje obwoźny punky czyli wynajmuje duzy samochód co to bierze i staje on na jakimś placu. Korzystałem z tego. Ogólnie jednak radze nie gromadzić a wywalać systematycznie mniejsze rzeczy. Jeśli zas kupuje kto nowy telewizor czy pralke od razu zaznaczac w umowie odbiór starego sprzetu. Wcześniej to nic nie kosztowało a teraz za jednym zamachem to mniej czasu i zero wysiłku dla nas. Kasa nie powinna być zbyt wielka. Ostatecznie to za zniesienie a nie utylizację.
- 5 2
-
2023-06-07 11:54
Moze nie kazdy o tym wie, ale warto sie skontaktowac z pobliskim punktem zlomu. Ja mialam problem ze stara kuchenka gazowa bez elektroniki. Gdynia by wziela, ale spod wiaty, wiec musialabym sama targac kilka pieter w dol lub komus zaplacic za to. Facet prowadzacy punkt zlomu podjechal, zniosl i jeszcze pytal, czy na pewno chce oddac za darmo.
- 6 1
-
2023-06-06 20:46
Opinia wyróżniona
To proste! Zamiast biadolić (8)
Zrobić co miesiąc wywóz gabarytów w tym i elektrośmieci
Mieszkaniec wystawia q firma zbierajaca odpady dostaje pieniądze od pszoku.
Przecież elektro to nie śmieci a kopalnia skarbów
Miasto robi na razie wszystko by zniechęcić do samochodów a jednak wymaga by je jednak wszelki wypadek mieć...- 290 12
-
2023-06-09 09:00
poprostu przez tą segregację robią problem utrudniając życie ludziom tego niewolno, tamtego niewolno a płacić trzeba.
- 0 0
-
2023-06-07 11:12
zgadza sie to nam jeszce powinni doplacac za te segregacje!!
- 12 2
-
2023-06-07 10:05
Przecież odkąd weszła reforma, to wszystkie śmieci
są miasta.
- 12 1
-
2023-06-07 10:03
Nie nie. Segreguj, dowieź, zapłać... (1)
To jest myśl technologiczna miasta - zróbcie za wszystkich i jeszcze zapłaćcie, a za rok podniosą ceny za śmieci...
- 19 2
-
2023-06-07 11:33
Joooo.. przecież powinni ci jeszcze mieszkanie posprzątać, wynieść worki ze śmieciami i na koniec w rękę pocałować.
Spod jakiego kamienia wy wypełzacie dzbany?
- 0 23
-
2023-06-07 07:39
(2)
Pamiętam jak w latach dziewięćdziesiątych ludzie przywozili całkiem dobry sprzęt AGD i meble z niemieckich wystawek. W określony dzień ludzie wystawiali to, czego nie potrzebowali, kto chciał coś zabrać, to sobie wziął, a resztę zabierała firma sprzątająca. Ale jak widać rozwiązania najprostsze są najtrudniejsze.
- 34 1
-
2023-06-09 09:08
bo nasi włodarze są tak pazerni że im ciągle mało muszą polaków wydoić do ostatniej kropelki
- 1 0
-
2023-06-07 20:45
U nas tez to dobrze dzialalo az do wprowadzenia ustawy śmieciowej
- 3 0
-
2023-06-06 20:34
Opinia wyróżniona
Nie wiem z czego ten problem wynika (12)
Jeżeli zmieniam zmywarkę, lodówkę czy kibel to przywożą mi sprzęt, montuję i zabierają stary. Dostawa to niewielkie pieniądze a problem jest z głowy.
- 87 107
-
2023-06-07 22:44
Za 150 zł. Baranku
- 0 0
-
2023-06-07 00:41
U nas na śmietniku przy osiedlu z 5 lat temu wieczorem przychwyciłem ludzi z ekipy, jak ze swego vana wyładowywali elementy (4)
starego wyposażenia kuchni (bez lodówki czy kuchenki). Gościu szedł w zaparte, że to po pracach z jednego z pobliskich bloków. Akurat. Stare bloki z PRL, tu są tylko małe kuchnie, a widać było, że to elementy dużej zabudowy kuchni w budownictwie jednorodzinnym. No i co im niby trzema mogłem sam zrobić? Nic. A usługa montażu nowej zabudowy u kogoś
starego wyposażenia kuchni (bez lodówki czy kuchenki). Gościu szedł w zaparte, że to po pracach z jednego z pobliskich bloków. Akurat. Stare bloki z PRL, tu są tylko małe kuchnie, a widać było, że to elementy dużej zabudowy kuchni w budownictwie jednorodzinnym. No i co im niby trzema mogłem sam zrobić? Nic. A usługa montażu nowej zabudowy u kogoś znacznie bogatszego, niż my blokersi, pewnie w cenie zawierała i usunięcie starej zabudowy. Tylko że dowiezione pod nasz śmietnik osiedlowy. Czyli śmieci na nasz koszt.
- 23 4
-
2023-06-07 09:20
A co (1)
Ja robię zdjęcia samochodu i ekipy i zgłaszam na straż miejską.
- 3 5
-
2023-06-07 20:26
ile afer wykryłeś i ukarano sprawców?
- 2 0
-
2023-06-07 08:24
i jeszcze się chwalisz głupotą? (1)
zamiast zrobić zdjęcia tablic rejestracyjnych i mord tych typów a następnego dnia sprawę do administracji osiedla i na SM zgłosić to sobie pogadałeś z tymi śmieciarzami i olałeś temat, brawo!
- 6 6
-
2023-06-07 11:00
Gościu, mądrzysz się, a realiów nie znasz. Po pierwsze, u nas nie ma administracji osiedla czy SM
Jest iluś zarządców bloków - wspólnot mieszkaniowych. Czasami jednym tylko blokiem zarządzają. Ten śmietnik na nowy zmieniali 6 ! lat, no OK, minus rok na pandemię, to 5. Po drugie, jeśli ja idę 80 metrów do śmietnika, to komórki na wyjście ze śmieciami nie zabieram. Po trzecie, już niemało wynieśli i ustawili pod śmietnikiem, to co, powrót do
Jest iluś zarządców bloków - wspólnot mieszkaniowych. Czasami jednym tylko blokiem zarządzają. Ten śmietnik na nowy zmieniali 6 ! lat, no OK, minus rok na pandemię, to 5. Po drugie, jeśli ja idę 80 metrów do śmietnika, to komórki na wyjście ze śmieciami nie zabieram. Po trzecie, już niemało wynieśli i ustawili pod śmietnikiem, to co, powrót do domu, zabranie komórki, marsz pod śmietnik, fotki - już niewiele by się nimi udowodniło. A by zobaczyli robienie fotek, by się do mnie rzucili - wszyscy młodsi (szef tylko trochę) i lepiej zbudowani, choć nie byli to ludzie po 185 cm wzrostu. Dowiedziałem się za 3 tyg., od znajomka, co w sąsiednim bloku jest w zarządzie wspólnoty, że będzie spotkanie przedstawicieli administratorów zainteresowanych bloków przy tym śmietniku. Poszedłem, odczekałem, aż przedyskutowali, co mieli, opisałem problem, zaproponowałem zamontowanie na bloku, gdzie mieszka ten znajomek (blisko śmietnika), fałszywej kamery na postrach przeciw podrzucaczom. I żeby gałąź jedną idącą w bok od starego drzewa wyciąć, bo zasłania światło z latarni na ten śmietnik, co ułatwia podrzucanie śmieci. 6 lat minęło, fake kamera nie założona (koszt plus robocizna rozłożony na ileś bloków to 1 zł na mieszkanie byłoby), gałąź nie wycięta (darmo, aby tylko dzielnicę przyciskać). I co? Co mogłem, próbowałem.
- 4 0
-
2023-06-06 23:54
W sumie racja.
Ja mnie stary zszedł, był, to przyjechała firma i go ładnie w worek zapakowali i zabrali, . A za tydzień nowego żywego przywieźli i się zastanawiam czy nie złożyć reklamacji, do nie za bardzo mmi pasuje?
- 13 13
-
2023-06-06 23:52
A jak nie zmieniasz, tylko wyrzucasz starą, bez kupowania nowej? (1)
O ile mi wiadomo nie ma w Gdańsku przymusu posiadania samochodu lub prawa jazdy. Ba! Wręcz otwarcie się walczy ze zmotoryzowanymi. Jest natomiast przymus płacenia ciężkiego złota za wywóz śmieci spod domu. Z jakiej racji to ja mam zapierniczać na Szadółki ze sprzętem, skoro mogą to wywieźć śmieciarze, którym do cholery płacimy już chore pieniądze, a traktowani jesteśmy jak sortownie?!
- 67 13
-
2023-06-07 00:20
Przecież jest zbiórka objazdowa, jeśli będzie częściej żeby od księciunia gabaryt co drugi dzień odbierać to opłata za wywóz odpadów będzie jeszcze wyższa, wyższa dla wszystkich, nie tylko dla życiowych nieogarów.
- 15 42
-
2023-06-06 23:33
Tak i rozmontowujesz toaletę i czekasz aż ci przywiozą nową (2)
To ile tak wytrzymasz przestępując z nogi na nogę.....?
- 44 12
-
2023-06-07 09:24
Mam uzgodnione z sąsiadem czy będę moglł skorzystać z jego przybytku.
- 1 5
-
2023-06-06 23:54
Do sąsiada, albo w świerki lata :))
- 25 2
Wszystkie opinie
-
2023-06-06 20:01
(5)
Kiedyś sprzęt się naprawiało,był praktycznie nieznizczalny,było wiele małych zakładów reperujących...Dzisiaj sprzęt się szybko wyrzuca,ot zmowa producentów.Produkują sprzęty aby po 5 latach,prawie równo po wygaśnięciu gwarancji padła kluczowa część,np w pralce programator.Podobnie laptopy,telefony,auta,lodówki,etc itd.
- 72 5
-
2023-06-06 20:33
Zmowa producentów to dawno obalona bzdura. (1)
Kiedyś się sprzęt naprawiało, bo był drogi i słabo dostępny.
- 5 10
-
2023-06-07 15:11
Naprawiało się, bo przede wszystkim jego naprawa była możliwa i opłacalna.
- 1 0
-
2023-06-06 22:27
Ja mam na lodówke 15 lat gwarancji producenta (1)
Telewizor już mi gra 10 lat więc niekłam.
- 1 6
-
2023-06-07 07:57
Bo te stare były lepsze , ale jak ktoś sobie zmienił na nowej generacji to tak jest
- 2 2
-
2023-06-07 07:57
Po 2 latach już!!!! Jak tylko die skończy gwarancja !!!
- 1 2
-
2023-06-06 20:02
To (13)
jest jeden z wielu i**otyzmów wymyślonych przez obecne władze. Może Pani prezydent wywiezie pralkę stara albo telewizor osobie starszej albo bez auta. Później zdziwienie ze śmieci są podrzucane.
- 121 16
-
2023-06-06 20:15
Propagowane jest bycie eko, więc jak ktoś nie ma auta, to co ma zrobić? ;) Pozyczyć traficara cargo do wywiezienia za miasto? ;) super deal..
- 24 6
-
2023-06-06 20:34
(3)
A starsza osoba bez auta jak zdobędzie nową pralkę lub telewizor?
- 9 11
-
2023-06-06 20:41
Zamówi przez internet (2)
I dowiozą jej do domu, podłączą i zabiorą starą.
- 10 3
-
2023-06-06 21:24
No właśnie!
- 4 3
-
2023-06-07 05:43
Starą mi zabrali!
Już mi nie jazgocze od rana. Oby cholera na nogach nie wróciła...
- 2 4
-
2023-06-06 20:35
Kupujesz nową pralkę, lodówkę, telewizor.. (2)
To dostawca jest zobowiązany zabrać stary, więc nie dorabiaj teorii spiskowych, że to wina Dulkiewicz. Już nie wspominając, że przepis dotyczący elektrośmieci obowiązuje w całym kraju, zarówno w Gdańsku jak i w twoich Bartoszycach.
- 15 9
-
2023-06-06 21:12
A jak ktoś chce wyrzucić stary telewizor ale nie chcę kupować nowego? (1)
- 31 5
-
2023-06-07 06:30
To dzwoni do firmy która mu to odbierze za darmo.
Używanie google nie boli.
- 3 10
-
2023-06-06 21:59
Tak, miasto wywozi elektrośmieci. Bezpłatnie. Proszę się ogarnąć. I czytać artykuł. (1)
"lodówki, pralki - (...) zamów bezpłatny odbiór z domu (usługę świadczą Gdańskie Usługi Komunalne)"
- 6 2
-
2023-06-07 09:04
tak wywozi za darmo - a potem zdekompletowane leżą pod Twoim lub moim smietnikiem
- 2 2
-
2023-06-07 02:17
A co mają do tego obecne władzy? Ogarnij co piszesz. Elektrośmieci są szkodliwe i nie można wyrzucac ich do śmietnika.
- 4 1
-
2023-06-07 09:02
problem wymyśliły poprzednie władze!
Gospodarowanie odpadami miasta wylobbowały w 2012r czyli za czasów PO, zmiana systemu wynikająca z wylobbowania ustawy weszła w życie od 01.07.2013r.
Dla ciekawskich: na Internecie można poszukać uzasadnienie do ustawy podane przez Związek Miast Polskich i podpisane w imieniu w/w związku przez jednego z prezydentów z Trójmiasta!!! Fajna lektura ....,
ludzie zobaczcie jak nasi wspaniali samorządowcy robią was w rogi- 2 2
-
2023-06-07 10:09
Oho znowu pani prezydent ma się zajmować twoimi sprawami
Biedna ta Olka
- 1 1
-
2023-06-06 20:04
Dobre pytanie . (6)
Co robić z takim sprzętem? Raz na pół roku zbierają tzw wielko gabarytowe . Raz na pół roku ?!
Mało kto wie że zgrzyty sprzęt powinien zabrać dostawca / sprzedawca / nowego .- 54 13
-
2023-06-06 20:34
Wszyscy to wiedzą (1)
ale to kosztuje stówkę i ludzie widzą w tym problem.
- 4 11
-
2023-06-06 20:58
Jeżeli ktoś za to kasuje, to robi Cię w bambuko.
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć jeden sprzęt za jeden za darmo.
- 14 1
-
2023-06-06 20:55
Jezdzili w sobotę po dzielnicach 3 samochody
I zabierali zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Jakiś problem?????
- 7 5
-
2023-06-06 21:45
(1)
Ale nie wszyscy kupują nowy. Jak się zepsuje zamrażarka to nie każdy kupuje nową. Czasami potrzeby się zmuenisją.
- 4 2
-
2023-06-06 21:57
Czytaj w artykule: "lodówki/pralki: zamów bezpłatny odbiór z domu (usługę świadczą Gdańskie Usługi Komunalne)"
- 5 2
-
2023-06-06 22:25
To kłamstwo
Taki sprzęt nie leży koło śmietników ,złomiarze to biorą.
- 3 1
-
2023-06-06 20:06
Żart (4)
Serio? Mam sedes zawieźć na Szadolki? Takie odpady.powinny być odbierane raz w miesiącu a informacja powinna wisieć w bloku. Płacimy grube pieniądze za wywóz. U mnie na osiedlu odbiór plastików obsługują 3 śmieciarki jednego dnia a bloków jest sześć.
- 109 9
-
2023-06-06 20:15
(1)
Można z nim iść pieszo
- 7 4
-
2023-06-06 20:17
Z sedesem na plecach
- 6 4
-
2023-06-06 20:15
dokładnie - kiedyś była informacja że raz na x tygodni przyjedzie ekipa po zużyte rzeczy, była informacja czy to przy śmietniku czy na kladce czy w internecie, a teraz zasłaniają się pszokami których jest 2 albo 3 na całe miasto. skoro stawianie punktów pszok idzie im tak kulawo to niech robią objazdowy wywóz gabarytów
- 23 3
-
2023-06-06 20:37
Ale kogo obchodzi twój sedes?
Jak remont robisz to też śmieci pobudowlane podrzucasz pod wiatę?
- 5 12
-
2023-06-06 20:10
Ja wycinam agregaty i sprzedaje
- 15 5
-
2023-06-06 20:11
Absurdalna ekologia (15)
Nie mam auta, czym mam wywieźć sedes na drugi koniec miasta???
W dowolnym sklepie nowy zamówię z dostawą i co wtedy ze starym?
Jak się chce mieć posegregowane śmieci to trzeba zapewniać ich odbiór a nie tylko nakładać kolejne kary i obowiązki na ludzi- 190 20
-
2023-06-06 20:19
(3)
Dla lodówki itp:
1) Zamawiając nowy klikasz na formularzu, że masz też stary do oddania. Przywożą i wymieniają stary na nowy.
2) szukasz w internecie odbiór elektrosmieci, dzwonisz, przyjeżdża firma i zabiera to za darmo (zarabiają na recyklingu)
A sedes to nie wiem.- 13 16
-
2023-06-06 20:29
Któryś z moich sąsiadów zostawił na chodniku pod klatką
I po dwóch tygodniach ktoś to zabrał
- 9 3
-
2023-06-07 08:15
A zgnila cebule to wrzucasz do bio. Pytanie o sedes a ten o lodowce gada.
- 3 3
-
2023-06-07 11:16
Lee,ming jak widac to bzdura bo lodówki stoja pod wiata dlaczego nie zabieraja
- 0 1
-
2023-06-06 20:26
(2)
Po sedes zamawiasz worek na gruz
- 16 2
-
2023-06-07 06:48
no super ! i jeszcze temu przyklaskują (1)
Za worek zapłacisz więcej niż za sedes
- 8 2
-
2023-06-07 10:04
Ale kogo to obchodzi?
Twoje śmieci budowlane, twój obowiązek je zutylizować.
- 2 2
-
2023-06-06 21:16
powinieneś ze starym kiblem (2)
podróżować tramwajem z przesiadką na autobus do pszoku i jeszcze miastu za to zapłacić, że zechciało ten stary kibel od Ciebie odebrać.
- 35 3
-
2023-06-06 21:47
Dziękuję za ten komentarz
Wizja mieszkańca podróżującego zrównoważonym transportem publicznym, za starym kiblem jako kompanem, rozbawiła mnie do łez. Pozdrawiam!
- 19 2
-
2023-06-07 23:37
czy trzeba...
czy za przewóz takiego gabarytu należy skasować dodatkowy bilet?
- 1 0
-
2023-06-06 21:17
Taxowke wez (3)
Taki czasy że wszyscy uważają że im się wszystko należy za darmo. Za śmieci się płaci
- 4 38
-
2023-06-06 21:35
płacę VAT
kupując towar, płacę za wywóz śmieci i producentowi za jego wyprodukowanie. Gdzie ty widzisz za darmo?
- 30 3
-
2023-06-07 05:01
A dlaczego za wszystko mamy placic? Czy człowiek ma tylko po to pracowac, zeby oddac wszystkie pieniadze ktore zarobi? Wystarczajaco duzo pieniedzy placimy za smieci i jeszcze nakladaja obowiazek segregacji! To jest czysty wyzysk i niewolnictwo XXI wieku!
- 13 2
-
2023-06-07 10:02
Taksówkarz z uśmiechem pomoże zapakować zużyty sedes do bagażnika.
- 2 2
-
2023-06-07 06:18
W poliN żyjemy !
- 2 1
-
2023-06-06 20:14
Tak długo, dopóki będziemy bezrefleksyjnie akceptowali wszystko, co zaproponują nam urzędnicy (1)
tak długo będziemy się na te sytuacje wkurzali. Dla zakładu utylizacji już teraz jesteśmy wstepnymi sortowniami (i z tym nie mam problemu), oraz magazynami zewnętrzym,i (nasze wiaty śmietnikowe, i z tym powoli już mam, bo zajmują sporo miejsca), a gabaryty i inne rzeczy - to już jest mocne kręcenie nosem. A ceny są jakie są. Sorry. To nie jest frontem do mieszkańca...
- 70 9
-
2023-06-07 09:38
Dokładnie. Pszok powinien zabierać z wiat raz na dwa tygodnie po zgłoszeniu
Ciekawe czy urzędnicy tak segregują.. I wywożą na pszok. Sąsiedzi może by się zainteresowali i zdali nam relację :p
- 1 1
-
2023-06-06 20:16
Ładnych parę lat temu Gdańsk był zupełnie innym miastem...
- 53 7
-
2023-06-06 20:18
Opinia wyróżniona
Szpilek
Są firmy ,które odbierają elektroodoady z domu.Wystarczy zadzwonić umówić się na odbiór i zabiorą z domu.
Nie trzeba wynosić na smietnik .Wygodniej.
Sprzęt musi być kompletny.
Ostatnio zabrali lodówkę ,telewizor ,stare telefony ,słuchawki .- 7 10
-
2023-06-06 20:20
placimy za wywoz odpadow kilkukrotnie wiecej (9)
Za to mamy coraz wiecej obowiazkow i coraz mnie przestrzeni mieszkalnej bo co rusz pojawiaja sie nowe kubly.
To nie ma nic wspolnego z ekologia, to tylko drenowanie naszych kieszeni w imie wyzszej sprawy.
Klamstwo, obluda i hipokryzja.
Nie mam samochodu, na rower pralki ie zmieszcze a do autobusu nie moge zabrac tego sprzetu.
Nie ja wyprodukowalem ten szmelc, ktory rozpadl sie po 2 latach i 3 dniach. Niech producenci biora odpowiedzialnosc za ten zlom.- 155 9
-
2023-06-06 20:58
(1)
A ja mam to w czterech literach..nie będę ladował w swój prywatny samochód elektrośmieci i woził ich przez pół miasta. Wywalam do śmietnika. Trafia to na szadółki. Niech tam to segregują. Tyle pieniędzy biorą za to. Mam ich gdzieś.
- 29 6
-
2023-06-07 02:18
Fajna cebula. Powiedz dzieciom, ze przez ciebie będą żyć w zniszczonym środowisku.
- 3 15
-
2023-06-06 20:59
W punkt, reforma śmieciowa tylko generuje więcej śmieci pod śmietnikami, u mnie już 3 miesiąc stoi wiadro z farbą, wcześniej stały kolumny głośnikowe, bez głośnikó, czyli drewno, przyjechały gabaryty i nakleiły kartkę że to nie odpad, a co to jest , płyta wiórowa to już nie odpad ? Poprzewracało się firmą sprzątającym we łbach , ale kasę to pierwsze brać.
Skok na naszą kasę i nic więcej, miało nie być wywożenia do lasu śmieci, spytajcie leśników to się dowiecie jak się poprawiła ekologia. Tak się okłamuje mieszkańców.- 25 4
-
2023-06-06 20:59
A nową pralkę przywozisz rowerem czy autobusem? (1)
Przywożą ci nowy sprzęt, to muszą zabrać stary.
- 6 7
-
2023-06-06 21:04
Dokładnie. Czasami za jakąś opłatą ale za to wniosą nowy sprzęt a stary wyniosą i po kłopocie.
- 5 7
-
2023-06-07 02:19
(1)
Tak jest kiedy nie dbało się o środowisko. A będzie jeszcze gorzej.
- 1 1
-
2023-06-07 09:50
Za taki stan rzeczy nie jest odpowiedzialne społeczeństwo, tylko politycy i lobby producenckie. Nie można w nieskończoność prowadzić gospodarki konsumpcyjnej. Spójrz jaka nagonka jest na użytkowników starych aut, wyśmiewa się średnią wieku pojazdów w Polsce, gdzie 15 letnie auta to są pojazdy spełniające normy Euro 4/Euro 5 a nie gaźnikowe duze fiaty czy polonezy. Tak właśnie politycy i lobby wytwarza potrzebę w społeczeństwie, a to że koszt ekologiczny wyprodukowania nietrwałoego pojazdu je większy niż eksploatacja 15 letniego, to juz nikogo nie interesuje.
Korporacje cieszą się zyskami a obywatele mają na sobie dźwigać ciężar dbania o środowisko. Dlaczego nie przeszedł wniosek o ograniczenie prywatnych lotów samolotami?
Dlaczego przesiadka na elektryki odbydwa się pod przymusem? Skąd w ogóle pomysł żeby transport i ogrzewanie opierac tylko na prądzie?- 4 1
-
2023-06-07 11:17
To nie głosujecie wiecej na władze Powskie w miastach bo to oni rzadza wywozem smieci! (1)
- 0 2
-
2023-06-07 11:36
Joooo.. i to oni ustawą podnieśli koszt składowania tony śmieci dziesięciokrotnie?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.