• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Solarisy dla Gdańska

Michał Tusk
9 marca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Firma MAN nie zamierza dawać za wygraną w przetargu na nowe gdańskie autobusy.

Przetarg na 33 nowe autobusy niskopodłogowe w Gdańsku ma już długą historię. Pierwszy raz odbył się na jesieni ub.r.. Stanęły do niego MAN, Mercedes, Solaris i Volvo. Wygrał MAN, ale Solaris się odwołał i gdański Zakład Komunikacji Miejskiej zadecydował o powtórzeniu całej procedury.

Na przełomie roku "Gazeta" ujawniła, że MAN wyprodukował pojazdy na zapas. W grudniu ub.r. w jego podpoznańskiej fabryce stało już kilkanaście autobusów "w gdańskim malowaniu". Miesiąc temu otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że najtańszy jest Solaris, który za 33 sztuki chce 28 milionów złotych. Man był droższy o 700 tysięcy złotych, ale miał tańsze koszty przeglądów okresowych. Z tego powodu sprawa była nierozstrzygnięta, gdyż poza ceną zakupu dla ZKM liczyły się też koszty eksploatacji.

W środę rzecznik ZKM ujawniła nam zwycięzcę. - Wygrał Solaris, bo miał najtańszą ofertę - powiedziała Izabela Kozicka-Prus.

Nie oznacza to jednak, że w najbliższych tygodniach nowe pojazdy wyjadą na miasto.

- Niestety, MAN się odwołał, a sprawa najprawdopodobniej wyląduje w arbitrażu przy Urzędzie Zamówień Publicznych - mówi Kozicka-Prus.

W przyszłym tygodniu arbitrzy podejmą decyzję, czy przetarg należy ponownie powtórzyć.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (71) 1 zablokowana

  • 17 lat..w zkm

    Ty się opanuj człowieku z tymi epitetami. Niestety utrwalasz moją wizję kierowcy ZKM jako chama.

    • 0 0

  • Brawo!

    W końcu Gdańska też pomyślał o zmainie swoich klekotów na coś porządniejszego:) Gratki: lepiej późno niż wcale:):)

    • 0 0

  • Przewałkom Emilka mówi stanowcze NIE!

    • 0 0

  • He he

    Po co się rozpisywać, który tańszy, lepszy, czy który ma lepszy serwis.

    Przecież to nie ma żadnego znaczenia.

    W Gdańsku przy przetargach liczy się tylko to kto da więcej pod stołem.

    Póżniej rodzą się takie potworki jak schronisko dla psów.

    • 0 0

  • Sprawa jest prosta

    Należy wypożyczyć przynajmniej po jednym modelu z obu firm i w praktyce przebadać ich walory w ruchu miejskim. A potem zadecydować, czy lepiej kupic nieco droższy, czy też ten tańszy sprzęt.

    • 0 0

  • 17 lat pracy w ZKM

    A takich niekulturalny, a wręcz można powiedzieć że bezczelny :( Proszę Cię, człowieku... otwórz oczy i spójrz na siebie.

    • 0 0

  • DLACZEGO W GDAŃSKU URZĘDNICY NIE POTRAFIĄ ROZTRZYGNĄĆ ŻADNEGO PRZETARGU

    niekompetencja w um sięga zenitu:
    - 8 miesiecy opóźnienia przy budowie hali
    - kilka miesięcy w plecy przy przetargu na bilet elektroniczny
    - a teraz te autobusy

    • 0 0

  • 17 lat pracy w ZKM

    heh, jak jestes taki maczo, podaj swoj numer słuzbowy, sprawdzimy Twoja historie w zakładzie ;)))
    a co urywania sie kół - prosze bardzo, na linii 110, urwanie się jednego koła z bliżniaka, kierowca nawet o tym nie wiedział, a koło walnęlo, w jadący z przeciwka samochód, kolejny przypadek, na Grunwaldzkiej, przy Wojska Polskiego, ukręciły się śruby w 2-ch przednich kołach - pisali o tym szeroko w prasie... oponiarnia w ZKM? od dawna jej przecie nie ma w takim zakresie jak za czasów stada Ikarusów :))
    poza tym , niestety to akurat Many a nie Solarisy muszą być wysyłane do sewisu na wzmacnianie konstrukcji przy II drzwiach, i dlatego do dzis jeździ zastępczy Neoplan - 2000 :P
    proponuje tez dokładniej czytac to co ktos pisze - wyraźnie napisałem ze pierwsze cztery sztuki SU12 jakie kupił ZKM to kompletne nieporozumienie, wspomniec wystarczy skrzynie w 2040, czy problemy z ogrzewaniem zimą i z klimą latem...

    • 0 0

  • 17 lat pracy w ZKM

    i już wystarczy

    • 0 0

  • ZKM

    Zatrudnimy Kierowców Myślących

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane