• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21

Patryk Szczerba
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (313)
Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21. Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21.

Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.



Czy liczba połączeń ZKM między Sopotem i Gdynią powinna zostać przywrócona?

Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni



Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.

W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.

Trasa zlikwidowanej linii 21. Trasa zlikwidowanej linii 21.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji

Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21



Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.

- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna



Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.

- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.

- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).



Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach



Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.

Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (313) 7 zablokowanych

  • przede

    przede wszystkim kto tym będzie jeździł ? ceny biletów osiągnęły szczyt absurdu.......a ten prezydent łapie punkty przed wyborami ?

    • 11 2

  • Wiem, że żadne zmiany nie są dobrze przyjmowane (1)

    Mi też się one nie podobają. Ale prawda jest taka, że najbardziej dokuczliwe dla co niektórych to likwidacja kursie nocnych. Bo pizga tylko taxi lub podobne cuda. Zmiana w liniach dziennych może być dokuczliwa, ale mamy tu pokrycie w innych możliwościach, jak S zamiast 21, 105 zamiast W, 32 zamiast 152 na odcinku południowym itp. Reasumując, może dojdzie przesiadka, może innemu przesiadka odejdzie, natomiast biorąc po uwagę inflację nie dziwmy się, że a cięcia co więcej, cieszmy się, że tylko tyle. Bo może by tak zrezygnować z darmowych przejazdów osób po 70, dzieci i młodzieży szkolnej? Naprawdę czasem warto spojrzeć dałej niż koniec swojego nosa

    • 1 21

    • Ty "Mi". Do książek!

      • 0 0

  • Kudłaty woli z Trzaskiem siedzieć niż dbać o sprawy Sopotu.

    • 13 2

  • niech najpierw sam ZKM Gdynia się zreformuje i odchudzi z nadmiarowych etatów, a potem robi zmiany w kursowaniu linii. wiadomo że zmiany są potrzebne i bo i kierowcom trzeba płacić przyzwoite stawki. ale.... zacznijcie od siebie!!

    • 14 0

  • A wystarczyłoby nie likwidować 50% miejsc parkingowych a mielibyście brakujące miliony

    • 16 0

  • Komunikacja (1)

    To bezmyślne decyzje a nie trudne.119 raz na godzinę,a na Chrzanowskiego jest przychodnia,W zlikwidowany,21 odpadł,rzeczywiście miasto z marzeń.

    • 18 0

    • Dlaczego 182 został zlikwidowany. Jedna ze starszych linii.

      • 1 0

  • Przywrócić 21 i W.

    Według argumentacji władz miasta zlikwidowane zostały najmniej popularne linie. 21 i W najmniej popularne? Nie bądźcie śmieszni.

    • 21 0

  • Gryzoń

    Gryzoń i bucyk banda nierobów i cwaniaków

    • 19 0

  • Mam propozycję oszczędności budżetowych (1)

    - przestać finansować Arka Gdynia
    - olać Opener
    A zamiast tego sprawna komunikacja co 10 minut, sporo pośpiesznych i autobus z Chyloni do Oliwy na przykład

    • 23 2

    • Openera bym zostawił, jednak miejscowy biznes zarabia. Ale Arka??? Do totalnego wycięcia!!!

      • 2 1

  • Co z obleganą linią G do zoo?

    Raz na godzinę zawsze zatloczona i jedyna bezpośrednia...
    Chiciaz maj- wrzesień...???

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane