- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (191 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (101 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Sopot chce zmieniać organizację ruchu
Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.
Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.
- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.
Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina , 3 Maja , Grunwaldzką i Sobieskiego .
Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami , ul. Marii Curie-Skłodowskiej , ul. Lipową , ul. Dębową , fragment ul. Kościuszki (do ul. 3 Maja) oraz kwartał ulic między ul. Polną i ul. Jana z Kolna . Pamiętać trzeba, że dziś takie ograniczenie już w Sopocie obowiązuje - niemal na całym obszarze śródmieścia.
Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.
- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.
- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6
Opinie (224) 5 zablokowanych
-
2013-10-21 18:27
30km/h nie, to zbyt niebezpiecznie wciaz bedzie. 10km/h musi byc !!!! (1)
- 5 4
-
2013-10-21 19:35
głąbom, debilom, idiotom nigdy nie dogodzisz
Dla IDIOTÓW to 10km/h tez będzie za dużo.
- 1 1
-
2013-10-21 18:34
Oczyścić Sopot z aut
Taką strefą 30 trzeba objąć cały dolny Sopot. Oczywiście rozumie się że na tych ulicach powinny być garby i inne spowalniacze. Powinno być też więcej deptaków i ścieżek rowerowych.
- 2 6
-
2013-10-21 18:37
ale tylko gdy będzie znak STOP - jak w USA
Proponuje wstawienie na takich skrzyżowaniach znaków STOP z każdej strony, wtedy każdy kierowca się zatrzyma, a ten który jest z prawej, pierwszy opuści skrzyżowanie. w USA to działa.
- 5 2
-
2013-10-21 18:45
na początku będą was ignorować
potem ośmieszać, potem będą z wami walczyć. A w końcu przyznają wam rację
- 2 5
-
2013-10-21 18:49
Ogarnijcie !!!!!!
- 0 3
-
2013-10-21 18:53
wolniej, dłużej, więcej smrodu
Mieszkańcy innych miast chcą jak najszybciej przejechać przez tę mieścinę a nie stać w korkach. Zacznijcie od wybudowania wiaduktu, który rozpocznie się na granicy Gdańska a skończy na granicy Gdyni.
Całe szczęście, "kurort" nie sięga obwodnicy bo pewnie i tam marzyło by się 30km/h.- 7 2
-
2013-10-21 18:58
TYLKO 30km/h??
a może tak 10km/h i wjazd tylko dla dorożek i furmanek!? konie pierdząc wydalają ekologiczne gazy - na pewno mniej trujące, niż auta wlokące się tylko 30km/h i spalające mnóstwo paliwa!
- 4 3
-
2013-10-21 19:12
Pomysł powrotu do tzw. skrzyżowań równorzędnych przy takim natężeniu ruchu mógł powstać tylko w głowach ludzi którzy chcą całkowicie zdjąć z siebie odpowiedzialność za organizowanie i utrzymanie infrastruktury organizacji ruchu w Sopocie.Za dowód braku wyobraźni decydentów niech posłużą korki na ul.3Maja i Wł.Lokietka po zablokowaniu odcinka ul.Bitwy pod Płowcami.
- 8 3
-
2013-10-21 19:39
dzis rano odwiozlem zone do szpitala w sopocie
przy grunwaldzkiej. ani jak się zatrzymać, ani jak wysadzic chora pasazerke, totalny brak jakichkolwiek miejsc, chcialem zawrocic i wpakowałem się w jakies chaszcze, a tu ciemno, liscie i wszędzie zakazy i uliczki bez wyjazdu,za taka organizacje ruchu to ja dziekuje
- 9 2
-
2013-10-21 20:16
Zlikwidować cały ruch draiwersów w dolnym Sopocie ! Gdańszczacy i Gdyniacy, chcący odwiedzać się na wzajem niech korzystają
z obwodnicy Trójmiasta !
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.