- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (186 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (94 opinie)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (252 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Sopot chce zmieniać organizację ruchu
Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.
Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.
- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.
Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.
- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.
- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6
Opinie (224) 5 zablokowanych
-
2013-10-21 20:23
Nie ma większego idiotyzmu niż (2)
równorzędne skrzyżowania. wejście w taką strefę łatwo przegapić. to tak jakby istniały 2 systemy, ze znakami i bez znaków
- 5 8
-
2013-10-21 21:24
w USA sa skrzyzowania rownorzedne i jakos nie ma z tym problemu
a u nas wieczne narzekanie
- 3 4
-
2013-10-22 09:58
Samo sedno!
Przede wszystkim system ze znakami i pierwszeństwem jest dużo nowocześniejszy i pewniejszy (bezpieczniejszy). To co proponują władze Sopotu to anachronizm i chyba niedługo wybory...? A kiełbasa na każdym skrzyżowaniu tez będzie?!
- 1 2
-
2013-10-21 20:26
SPOKO WIĘCEJ UTRUDNIEŃ!
dziekuję w imieniu wszystkich mieszkańców karlikowa za zamknięcie bitwy pod płowcami w stronę gdańska!!!!! fajnie stoi sie w korku na 3 maja zeby skręcić w ulicę łokietka! by żyło się lepiej.
- 7 4
-
2013-10-21 20:45
Wystarczy przestrzegać już obowiązujących przepisów ruchu drogowego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nawet ograniczenie do 10km\h nic nie zmieni.
- 2 4
-
2013-10-21 20:51
NIESTETY 85 PROC PISZACYCH KOMENTARZE TO BARANY (4)
A to sie nie podoba ze trzeba zalniac, a to ze sprzatac po psie, za zle parkowanie tez niby nie powinno byc mandatu...masakra! Trzeci swiat..
- 4 4
-
2013-10-21 21:13
ciekawe jakie jest IQ piszacych te komentarze ?
ci piszący to podobno homo sapiens
- 3 0
-
2013-10-21 21:23
15% pozostałe to owce (2)
- 3 0
-
2013-10-21 21:27
To proste (1)
Połowa głosujących plus 400 debili którzy głosowali na Karasia
- 1 2
-
2013-10-22 06:37
a czesc takich kretynow jak ty
- 0 1
-
2013-10-21 20:55
ja proponuję żeby magistrat jeździł na wrotkach
a parking przy UM zamienić na plac zabaw dla dzieci.
- 6 3
-
2013-10-21 21:23
zakaz zamieszkiwania i przebywania idiotów w mieście (3)
eliminacje do pretendujacych o zaszczytny zakaz proponuję zacząć od Urzędu Miasta
- 3 6
-
2013-10-22 06:38
a ja proponuje smarkaczu od ciebie
- 3 0
-
2013-10-22 08:19
trolli ci u nas dostatek, zacznij od siebie
jw
- 0 1
-
2013-10-22 09:52
Tak jest!
Niestety coraz więcej takich tutaj z okolicznych wsi i miasteczek co maja panikę w oczach jak maja wjechać na skrzyżowanie i widzą więcej niż 3 auta!
- 1 0
-
2013-10-21 21:39
Panie Prezydencie! Ograniczenie prędkości to akurat by się przydało ale na ul. 23 Marca ! Tam niektórzy potrafią rozpędzić się do setki, zdarzają się kolizje na skrzyżowaniu z ul. Księżycową ( dawniej M. Fornalskiej....)ogólnie wolna amerykanka
- 3 1
-
2013-10-21 22:01
proponuję
Proponuję zamknąć Sopot pod kopułą coby głupota przypadkiem skrzydeł nie dostała i nie uleciała.
- 4 4
-
2013-10-21 22:04
nie, jedynym efektem takich zmian będą większe korki i nerwy kierowców
- poparcie 52 %. Wy buce, nerwy to proszę zostawić w domu. Po Sopocie i tak od lat jeździ się wolno. Narzekacie na 30 km/h, a wielu z was jaką ma prędkość na Niepodległości, gdzie na pewno 30 nie będzie. Zwłaszcza w kierunku Gdyni - 30 - 40 km/h wielu przed którymi nic nie jedzie na lewym pasie, zwłaszcza ci co później skręcają w lewo w Malczewskiego. Na pozostałych to sytuacja wymusza - nie ma czasu na oglądanie prędkościomierza, ale często gęsto jest to właśnie 30 - 40 km/h. Niby protestujecie, ale i tak i mimowolnie wolno tam jeździcie, bowiem ktoś na prostych często gęsto skręca albo w prawo albo w lewo albo parkuje i tak hamuje jadących za nim (Grunwaldzka, 3 Maja, Powstańców Warszawskich, Haffnera itp.
A Lipowa, Dębowa ? Nie wiem po 30 km/h skoro one są tak krótkie, że po prostu nie zdążę się tam rozpędzić. Z jednej strony nie potrzebne protesty, a z drugiej dziwna logika władz na ulic które są za krótkie aby nawet tam rozpędzić się do 50 km/h.- 3 2
-
2013-10-21 23:06
30/h ?
Tak więc przez Sopot na drugim,góra trzecim biegu.Wiecej spalin,więcej hałasu,dłuższe korki niż teraz a te pomysły to podobno dla poprawy życia i utrzymania statusu kurortu.Tradycyjnie bzdura Panie Prezydencie i mało wyobrażni...
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.