• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce zmieniać organizację ruchu

Piotr Weltrowski
21 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zmiany w organizacji ruchu mają sprawić, iż na ulicach Sopotu będzie bezpieczniej. Wprowadzone mają zostać w miejscach - jak np. ul. Kościuszki (na zdjęciu) - gdzie dochodzi do wielu wypadków i kolizji. Zmiany w organizacji ruchu mają sprawić, iż na ulicach Sopotu będzie bezpieczniej. Wprowadzone mają zostać w miejscach - jak np. ul. Kościuszki (na zdjęciu) - gdzie dochodzi do wielu wypadków i kolizji.

Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.



Czy ograniczanie prędkości w centrach miast może przynieść dobre efekty?

Władze Sopotu o wprowadzeniu nowych rozwiązań myślą od połowy ubiegłego roku. Wtedy to Jacek Karnowski zapowiedział, iż będzie chciał wprowadzić w przyszłości rozwiązania podobne do tych, jakie obowiązują w wielu miastach skandynawskich. Najszerszym echem odbiła się jego deklaracja o zwiększeniu w mieście liczby miejsc, gdzie obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.

- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina zobacz na mapie Sopotu, 3 Maja zobacz na mapie Sopotu, Grunwaldzką zobacz na mapie SopotuSobieskiego zobacz na mapie Sopotu.

Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami zobacz na mapie Sopotu, ul. Marii Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Sopotu, ul. Lipową zobacz na mapie Sopotu, ul. Dębową zobacz na mapie Sopotu, fragment ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu (do ul. 3 Maja) oraz kwartał ulic między ul. Polną zobacz na mapie Sopotuul. Jana z Kolna zobacz na mapie Sopotu. Pamiętać trzeba, że dziś takie ograniczenie już w Sopocie obowiązuje - niemal na całym obszarze śródmieścia.

Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.

- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.

Terminy konsultacji:

- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6

Opinie (224) 5 zablokowanych

  • Nie ma większego idiotyzmu niż (2)

    równorzędne skrzyżowania. wejście w taką strefę łatwo przegapić. to tak jakby istniały 2 systemy, ze znakami i bez znaków

    • 5 8

    • w USA sa skrzyzowania rownorzedne i jakos nie ma z tym problemu

      a u nas wieczne narzekanie

      • 3 4

    • Samo sedno!

      Przede wszystkim system ze znakami i pierwszeństwem jest dużo nowocześniejszy i pewniejszy (bezpieczniejszy). To co proponują władze Sopotu to anachronizm i chyba niedługo wybory...? A kiełbasa na każdym skrzyżowaniu tez będzie?!

      • 1 2

  • SPOKO WIĘCEJ UTRUDNIEŃ!

    dziekuję w imieniu wszystkich mieszkańców karlikowa za zamknięcie bitwy pod płowcami w stronę gdańska!!!!! fajnie stoi sie w korku na 3 maja zeby skręcić w ulicę łokietka! by żyło się lepiej.

    • 7 4

  • Wystarczy przestrzegać już obowiązujących przepisów ruchu drogowego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nawet ograniczenie do 10km\h nic nie zmieni.

    • 2 4

  • NIESTETY 85 PROC PISZACYCH KOMENTARZE TO BARANY (4)

    A to sie nie podoba ze trzeba zalniac, a to ze sprzatac po psie, za zle parkowanie tez niby nie powinno byc mandatu...masakra! Trzeci swiat..

    • 4 4

    • ciekawe jakie jest IQ piszacych te komentarze ?

      ci piszący to podobno homo sapiens

      • 3 0

    • 15% pozostałe to owce (2)

      • 3 0

      • To proste (1)

        Połowa głosujących plus 400 debili którzy głosowali na Karasia

        • 1 2

        • a czesc takich kretynow jak ty

          • 0 1

  • ja proponuję żeby magistrat jeździł na wrotkach

    a parking przy UM zamienić na plac zabaw dla dzieci.

    • 6 3

  • zakaz zamieszkiwania i przebywania idiotów w mieście (3)

    eliminacje do pretendujacych o zaszczytny zakaz proponuję zacząć od Urzędu Miasta

    • 3 6

    • a ja proponuje smarkaczu od ciebie

      • 3 0

    • trolli ci u nas dostatek, zacznij od siebie

      jw

      • 0 1

    • Tak jest!

      Niestety coraz więcej takich tutaj z okolicznych wsi i miasteczek co maja panikę w oczach jak maja wjechać na skrzyżowanie i widzą więcej niż 3 auta!

      • 1 0

  • Panie Prezydencie! Ograniczenie prędkości to akurat by się przydało ale na ul. 23 Marca ! Tam niektórzy potrafią rozpędzić się do setki, zdarzają się kolizje na skrzyżowaniu z ul. Księżycową ( dawniej M. Fornalskiej....)ogólnie wolna amerykanka

    • 3 1

  • proponuję

    Proponuję zamknąć Sopot pod kopułą coby głupota przypadkiem skrzydeł nie dostała i nie uleciała.

    • 4 4

  • nie, jedynym efektem takich zmian będą większe korki i nerwy kierowców

    - poparcie 52 %. Wy buce, nerwy to proszę zostawić w domu. Po Sopocie i tak od lat jeździ się wolno. Narzekacie na 30 km/h, a wielu z was jaką ma prędkość na Niepodległości, gdzie na pewno 30 nie będzie. Zwłaszcza w kierunku Gdyni - 30 - 40 km/h wielu przed którymi nic nie jedzie na lewym pasie, zwłaszcza ci co później skręcają w lewo w Malczewskiego. Na pozostałych to sytuacja wymusza - nie ma czasu na oglądanie prędkościomierza, ale często gęsto jest to właśnie 30 - 40 km/h. Niby protestujecie, ale i tak i mimowolnie wolno tam jeździcie, bowiem ktoś na prostych często gęsto skręca albo w prawo albo w lewo albo parkuje i tak hamuje jadących za nim (Grunwaldzka, 3 Maja, Powstańców Warszawskich, Haffnera itp.
    A Lipowa, Dębowa ? Nie wiem po 30 km/h skoro one są tak krótkie, że po prostu nie zdążę się tam rozpędzić. Z jednej strony nie potrzebne protesty, a z drugiej dziwna logika władz na ulic które są za krótkie aby nawet tam rozpędzić się do 50 km/h.

    • 3 2

  • 30/h ?

    Tak więc przez Sopot na drugim,góra trzecim biegu.Wiecej spalin,więcej hałasu,dłuższe korki niż teraz a te pomysły to podobno dla poprawy życia i utrzymania statusu kurortu.Tradycyjnie bzdura Panie Prezydencie i mało wyobrażni...

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane