• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spalony gigant płynie na remont do Gdańska

erka
9 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku. Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku.

Yeoman Bontrup, masowiec o nośności 97 tys. DWT i długości ok. 250 metrów płynie do Gdańska. Statek przejdzie kompleksowy remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. W lipcu 2010 roku na statku wybuchł bowiem groźny pożar, który zniszczył prawie całą nadbudówkę oraz część pomieszczeń pod pokładem.



Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Statek Yeoman Bontrup, holowany jest obecnie przez norweską jednostkę BB Troll z portu Ijmuiden w Holadii. Według najnowszych informacji, w Gdańsku spodziewany jest w poniedziałek, 13 grudnia ok. godz. 19 (informacja z 9 grudnia).

Na początku lipca 2010 roku statek cumował przy terminalu kopalni kruszywa w Glensanda, na półwyspie Morven w Szkocji. Wtedy to właśnie zapaliła się taśma transportera kruszywa. Pożar spowodował spore zniszczenia. Doszło też do wybuchu butli z gazem. Siła eksplozji była tak wielka, że wyrwała część pokładu rufowego.

Yeoman Bontrup dosyć często odwiedzał Trójmiasto. Jego wizyty były efektem zapotrzebowania polskiego rynku na kruszywa, stanowiące surowiec do budowy dróg i autostrad. Odbiorcą ładunku była spółka Yeoman Poland mająca biuro handlowe w Sopocie - wiodący dostawca kruszyw na terenie Polski północnej.

Firma jest częścią brytyjskiego koncernu budowlanego Aggregate Industries, jednego z największych na wyspach wykonawcy dróg oraz producenta kruszyw, betonów i mas asfaltowych. Obie firmy należą do grupy HOLCIM, trzeciego na świecie producenta cementu i betonów. Yeoman Poland prowadzi również sprzedaż kruszyw łamanych na terenach Łotwy i Estonii.

Kruszywo dostarczane przez statek Yeoman Bontrup posłużyło m.in do remontu mola w Sopocie, budowy Autostrady A1, Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, remontu falochronu w Porcie Gdynia czy remontu Obwodnicy Trójmiasta.



Cechą charakterystyczną jednostki jest posiadanie urządzenia samowyładowczego. To długie ramię będące zarazem taśmociągiem o długości 85 metrów może wychylić się maksymalnie pod kątem 70 stopni w stosunku do osi statku. Statek wyładowuje kruszywo z szybkością 4,5 tys. ton na godzinę.

Jednostka, pływająca pod banderą wysp Bahama, jest jedną z największych, które zawijały do portów w Gdyni i Gdańsku. Jej nośność wynosi 96 772 ton, długość 249,9 metra, szerokość 38 metrów, maksymalne zanurzenie ponad 15 metrów, a tonaż brutto to 55695 GT.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

  • przetopić na kaloryfery tego złoma, a poz atym artykuł sponsorowany, i tyle w temacie

    słabo ?

    • 4 9

  • Yeoman Bontrup dosyć często odwiedzał Trójmiasto. Jego wizyty były efektem zapotrzebowania polskiego rynku na kruszywa, stanowiące surowiec do budowy dróg i autostrad.

    szkoda ze nie dodano ze Polska ma olbrzymie poklady kruszywa, na ktorym łape położyli tzw. ZIELONI. Pytanie przez kogo sponsorowani

    • 6 0

  • Płynie... (1)

    robota dla stoczniowów-żle ! Stoczniowcy bez pracy-żle !
    jak wam buce dogodzić ?

    • 10 10

    • Robota legal dobrze - robota na czarnucha żle

      • 5 0

  • A JEDNAK

    STOCZNIE POTRZEBNE ???

    • 5 3

  • tonaż brutto to 55695 GT

    po opuszczeniu stoczni do właściciela wróci 20 000 GT, reszta trafi na złomowiska ;P

    • 1 4

  • znowu...

    jak się korzysta z czyjegoś contentu (bo ta informacja nie powstałaby bez źródła: http://www.naszemorze.com.pl/pokaz_wiadomosc.php?idn=473), to się podaje to źródło...

    • 5 0

  • biedaczek tak bardzo ucierpiał

    ale tutaj w Gdańsku będziesz w dobrych rękach ! zreperują cię ,pocieszą a potem zadowolony popłyniesz sobie dalej.

    • 13 1

  • A jak wpłynie dpo GRS? (5)

    Jesli remont ma być prowadzony w GSR to będzie problem z wpłynięciem do stoczni. Jego długość uniemożliwia pokonanie Zakrętu Pięciu Gwizdków. Za to bez problemu wpłynie do Gdyni.

    • 3 12

    • normalnie wpłynie, a właściwie to go tam pociągną holowniki

      250m to nie aż tak znowu dużo, nie takie potworki pokonywały już zakręt pięciu gwizdków.

      • 8 0

    • (2)

      Won mi z Gdyni z tą śmierdzącą bombą pewnie nigdzie w Europie nie pozwolono mu wpłynąć .

      • 1 9

      • (1)

        Ale on do Gdańska płynie a nie do Gdyni....

        • 1 0

        • w basenie gorniczym juz cumowal nie raz

          • 1 0

    • panie obserwator

      kiedys do gdanskiej remontowki wplynal statek, ktory mial 300 metrow!!!!!

      wiec jesli sie nie jest w temacie, to prosze sie nie wypowiadac

      • 2 0

  • jak myślicie, ile trzeba mieć telesforów paliwa, żeby po tak drastycznej katastrofie móc płynąc o własnych siłach ?

    • 2 1

  • Oby go nie zalali betonem tak jak Heweliusza

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane