• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spalony gigant płynie na remont do Gdańska

erka
9 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku. Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku.

Yeoman Bontrup, masowiec o nośności 97 tys. DWT i długości ok. 250 metrów płynie do Gdańska. Statek przejdzie kompleksowy remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. W lipcu 2010 roku na statku wybuchł bowiem groźny pożar, który zniszczył prawie całą nadbudówkę oraz część pomieszczeń pod pokładem.



Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Statek Yeoman Bontrup, holowany jest obecnie przez norweską jednostkę BB Troll z portu Ijmuiden w Holadii. Według najnowszych informacji, w Gdańsku spodziewany jest w poniedziałek, 13 grudnia ok. godz. 19 (informacja z 9 grudnia).

Na początku lipca 2010 roku statek cumował przy terminalu kopalni kruszywa w Glensanda, na półwyspie Morven w Szkocji. Wtedy to właśnie zapaliła się taśma transportera kruszywa. Pożar spowodował spore zniszczenia. Doszło też do wybuchu butli z gazem. Siła eksplozji była tak wielka, że wyrwała część pokładu rufowego.

Yeoman Bontrup dosyć często odwiedzał Trójmiasto. Jego wizyty były efektem zapotrzebowania polskiego rynku na kruszywa, stanowiące surowiec do budowy dróg i autostrad. Odbiorcą ładunku była spółka Yeoman Poland mająca biuro handlowe w Sopocie - wiodący dostawca kruszyw na terenie Polski północnej.

Firma jest częścią brytyjskiego koncernu budowlanego Aggregate Industries, jednego z największych na wyspach wykonawcy dróg oraz producenta kruszyw, betonów i mas asfaltowych. Obie firmy należą do grupy HOLCIM, trzeciego na świecie producenta cementu i betonów. Yeoman Poland prowadzi również sprzedaż kruszyw łamanych na terenach Łotwy i Estonii.

Kruszywo dostarczane przez statek Yeoman Bontrup posłużyło m.in do remontu mola w Sopocie, budowy Autostrady A1, Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, remontu falochronu w Porcie Gdynia czy remontu Obwodnicy Trójmiasta.



Cechą charakterystyczną jednostki jest posiadanie urządzenia samowyładowczego. To długie ramię będące zarazem taśmociągiem o długości 85 metrów może wychylić się maksymalnie pod kątem 70 stopni w stosunku do osi statku. Statek wyładowuje kruszywo z szybkością 4,5 tys. ton na godzinę.

Jednostka, pływająca pod banderą wysp Bahama, jest jedną z największych, które zawijały do portów w Gdyni i Gdańsku. Jej nośność wynosi 96 772 ton, długość 249,9 metra, szerokość 38 metrów, maksymalne zanurzenie ponad 15 metrów, a tonaż brutto to 55695 GT.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    "Kruszywo dostarczane przez statek Yeoman Bontrup posłużyło m.in do remontu mola w Sopocie, budowy Autostrady A1, Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, remontu falochronu w Porcie Gdynia czy remontu Obwodnicy Trójmiasta."

    czyżby niszczono dowody w sprawie afery "kruszywo"??
    bo coś się cicho zrobiło:-) pewnie nie była to żadna afera tylko urzędnicza pomoc prywatnym inwestorom
    pomysł dobry, ale wykonanie na półpupy
    powinien pójść na dno w myśl zasady dwa końce w wode

    • 0 5

    • wskakuj dziadku do formaliny,
      i nie marudź

      • 2 1

  • w5

    BYL W REMONTÓWCE NA REMONCIE W LUTYM 2009 DOSC CIEZKO PRZESZLISMY TEN REMONT :) PAMIETAM TEN TUNEL I TE WIELKIE 600.BYLE ZNIKŁ JUZ TAM NIE SIEDZIAL

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane