• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposób na korki: czy zabronić wjazdu TIR-om do Trójmiasta podczas drogowych szczytów?

Maciej Naskręt
11 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu. Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu.

Czy za korki w Trójmieście możemy współwinić tranzyt? Tak uważa część kierowców i postuluje częściowy zakaz wjazdu TIR-ów do miasta. Na razie nie ma na to szans.



Czy zakazu ruchu TIR-ów w godzinach szczytu pomoże odkorkować ulice?

W miniony poniedziałek na rogatkach Wrocławia stanęły znaki zakazu wjazdu pojazdom ciężarowym o masie powyżej 18 ton. Ograniczenie w ruchu w całej stolicy Dolnego Sląska obowiązuje w godzinach porannych (od 9 do 12) i popołudniowych (od 16 do 19). Wielu kierowcom z Trójmiasta spodobało się to rozwiązanie i chcieliby je zobaczyć na drogach Gdańska i Gdyni.

- Pomysł wrocławian jest świetny. Po jego wprowadzeniu zniknęłyby korki m.in z Podwala Przedmiejskiego, Estakady Kwiatkowskiego, części ul. Kartuskiej, czy Traktu św. Wojciecha. Ciężarówki ruszają i jeżdżą powoli. To przecież pogarsza płynność ruchu kołowego- komentuje decyzję władz stolicy Dolnego Śląska, pan Mariusz.

Co o pomyśle drogowców Dolnego Śląska sądzą specjaliści od organizacji ruchu drogowego w Trójmieście?

- Owszem jest to jakiś sposób na rozładowanie utrudnień w ruchu. Niemniej w Gdyni duży tranzyt nie odbywa się po drogach miasta. Ruch pojazdów ciężarowych koncentruje się na Obwodnicy Trójmiasta i Trasie Kwiatkowskiego. Pojazdy ciężarowe zmierzają głównie do portu - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Jego zdaniem zanim Gdynia zdecydowałaby się na takie rozwiązanie, trzeba by przeprowadzić dogłębną analizę ruchu.

Gdańscy inżynierowie ruchu nie odżegnują się od takiego pomysłu, ale wolą zaczekać do maja 2012 r. - Wtedy zostanie otwarta Południowa Obwodnica Gdańska. Ruch tranzytowy skierowany będzie właśnie na tę drogę. Trasa W-Z zostanie odciążona od samochodów ciężarowych. Zakaz ruchu może okazać się zbędny - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

A co z Traktem św. Wojciecha, al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa w Gdańsku? - Droga ta nie stanowi szlaku tranzytowego. Jeździ tam niewiele ciężarówek. Nie ma powodu, by tu wprowadzać jakieś ograniczenia - dodaje Wawrzonek.

Co o sprawie myślą ci, których zakaz miałby dotyczyć? - Zdecydowanie jestem przeciwny takiemu zakazowi. Ograniczenia w ruchu przyczyniają się do wolnego rozwoju aglomeracji - mówi pan Tomasz, właściciel firmy przewozowej.

Co zatem zrobić, by ograniczyć ruch ciężarówek w mieście? - Zanim ktoś wprowadzi taki zakaz, trzeba wybudować na rogatkach aglomeracji centra przeładunkowe. W takim centrum towar dostarczony TIR-em trafiałby do samochodów dostawczych, które nie potęgują korków w mieście. Dotąd takich obiektów w samym Trójmieście praktycznie nie ma - dodaje.

Przewoźnicy podkreślają, że największy problem stanowią pojazdy przewożące kontenery. Powód? Nie sposób ich rozładować, co zrobić może tylko odbiorca kontenera. Takie ciężarówki powinny przemierzać miasto w specjalnie utworzonym dla nich korytarzu drogowym. Niestety w Trójmieście, z racji portów kontenerowych, takie pojazdy stanowi większość całego tranzytu.

Miejsca

Opinie (216) 10 zablokowanych

  • TIRY NA TORY (30)

    PIERWSZY ;)

    • 199 70

    • tory ledwo zipią (2)

      przyglądnijcie się z peronu np dalekobieżnego w Gdyni, w Gdańsku jak wyglądają tory, podkłady, zarośnięte, obs..ne
      a tabor kolejowy? - polikwidowali zakłady naprawcze tabory kolejowego
      same sukcesy
      godne bukietu kwiatów dla ministra infrastruktury

      • 23 4

      • ewentualnie możemy się PRZYJRZEĆ, Agnieszko :-) (1)

        nie "przyglądnąć"

        • 8 5

        • Ja sie przyglądam już 27 lat okopowej pod wiaduktem

          I od 6 lat zbieram na czołg to to jedyny słuszny pojazd na taką drogę.

          Jawet jak wypiernicze z lufy pocisk w jezdnie to nikt nie zauważy różnicy. A to jest CENTRUM Gdańska boże kochany centrum a droga jak na Białoruskiej wsi.

          Goście zza Gdańska płaczą na tym odcinku drogi.

          Jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie można jednoczesnie płakać ze śmiechu i ze smutku.

          • 26 1

    • Jakby nie patrzeć (8)

      to wina naszego rządu ... To kolej powinna przewozić jak najwięcej towarów. Po co nam autostrady które zaraz będą rozjeżdżone przez tiry i nadawać się do remontu. Finansowanie infrastruktury transportu kołowego powinno być takie same jak kolejowego. Co z tego ze wydajemy 35 mld na drogi jak zaraz będą remontowane. W Niemczech mamy piękne drogi ale to też zasługa tego ze głównym przewoźnikiem jest kolej.

      Dodam ze 1 tir uszkadza nawierzchnie tak jak 165 tys osobówek.

      Pozdrawiam

      • 15 4

      • Dokładnie (2)

        Tiry na tory. Tak się składa że to właśnie przewozy towarowe w przeciwieństwie do osobowych przynoszą zysk spółkom kolejowym. To byłaby szansa dla kolei, szansa na inwestycje w infrastrukturę, na której skorzystałyby też przewozy pasażerskie.

        Nie musiałbym wtedy przynajmniej czytać, jak powyżej, o zarośniętych torach i zamkniętych zakładach naprawczych taboru. Bo nie ma w tym nic dziwnego, że tory zarastają skoro są nieużywane, a skoro nic po nich nie jeździ to nie ma i czego naprawiać.

        • 13 1

        • ZYSK??? (1)

          To dlaczego Wakoz był tańszy z wywozem ziemi swoimi nowiutkimi wywrotkami od kolei, która tory ma zaraz przy stadionie????
          Może wydawać Ci się to dziwne, ale kolej jest bardzo droga w utrzymaniu, i gdyby nie państwowe dotacje to dawno by padła na wolnym rynku.
          Podobnie jest z transportem publicznym (autobusy, tramwaje) do którego dopłaca się kilkadziesiąt miliardów rocznie w skali kraju.

          Dopóki każdy nie będzie płacił za to z czego korzysta, będzie nadal "mamiony" tym, że np. koleje są tanie, przejazd autobusem tańszy niż własnym samochodem a tramwaj jest ekologiczny bo jeździ na prąd, ale wszyscy zapominają z czego w Polsce ten prąd się produkuje.

          • 0 0

          • Ale to wynika jedynie ze skandalicznego zarządzania koleją w Polsce.

            • 0 0

      • jakieś bzdure wygadujesz (1)

        • 1 11

        • A którym miejscu?

          • 6 0

      • Ciekawe (2)

        1 tir = 165 000 osobówek skąd te dane
        transport koleją jest praktycznie nieopłacalny (nie tylko w Polsce), z wielu powodów podam kilka:
        1. Kolej dojedzie tylko ze stacji do stacji a jak już tam dojedzie to towar ten i tak trzeba przeładować na TIR-y które zawiozą go właśnie do miast i miasteczek tu dochodzi sprawa taboru zarówno kolejowego jak i samochodowego w końcu muszą to być kontenery i naczepy do przewozu kontenerów (niczego innego)
        2. Żeby taka operacja miała w ogóle sens, trzeba zebrać odpowiednią liczbę wagonów lub zorganizować doczepianie/odczepianie wagonów na poszczególnych stacjach, które muszą być do tego przystosowane mieć bocznice itp. a to strata czasu oraz dodatkowe koszty
        3. W związku z powyższym transport w ten sposób opłaca się głównie na bardzo dużych odległościach dużej ilości takiego samego towaru
        4. Wyobraź sobie przewóz przesyłek kurierskich koleją, dużo większa cena usługi i koszt oczekiwania
        Jednak faktem jest że kolej w Polsce się sypie i tak czy owak, nie stanowi żadnej alternatywy dla transportu drogowego, co najwyżej nadaj się do przewozu węgla ze względu na to że pociągi docierają bezpośredni do samych kopalni

        • 2 9

        • Chyba czegoś nie czaisz mój drogi Znawco. (1)

          Jeżeli nadajesz przesyłką do 15.00 to standardowo jest dostarczana następnego dnia. W związku z czym żadna firma kurierska z kolei nie będzie korzystać, co jest całkiem logiczne. I nie chodzi tu o takie przypadki jak piszesz czy takie jak dostarczanie towaru do biedronki jak to ktoś napisał trochę niżej, czekam aż jeszcze ktoś napisze o dostawie mebli do domu ;-)
          Tirów z dróg nie wyelminujesz, ale można ograniczyć ich ilość przenosząc ruch TRANZYTOWY na tory.
          Przykład; do portu wpływa statek, na statku jest 40 kontenerów które docelowo mają trafić na Śląsk. Więc zamiast 40 tirów, które przejadą całą Polskę po te 40 kontenerów, można je wstawić na 40 wagonów. Pociąg wiezie je do jakiegoś centrum logistycznego (terminal przeładunkowy) na Śląsku gdzie są odbierane przez tiry. Można tak samo w drugą stronę. Statki nie przewożą naczep a właśnie kontenery, które są zunifikowanym sposobem transportu i ktoś tak sprytnie wymyślił, że pasują na statek, pociąg i samochody ciężarowe ze specjalną naczepą. Oczywiście nie obejdzie się bez koniecznych inwestycji.
          Oprócz ruchu TRANZYTOWEGO z portów w głąb Polski czy gdzieś dalej jest jeszcze kwestia TRANZYTU wsch-zach. Ukraińskie, białoruskie czy rosyjskie tiry podążając na lub z zachodu rozjeżdżają nam drogi. A można inaczej. Tir przykładowo z Ukrainy zamiast jechać przez cały kraj dojeżdża do takiego centrum logistycznego przy granicy wsch. a dalej pociąg dowozi ładunek do innego centum przy zach. granicy gdzie inny kierowca odbiera ładunek. W tym wypadku możliwości jest więcej niż w przypadku TRANZYTU przez porty, które obsługują kontenery. Oprócz przewozu samych kontenerów są techniczne możliwości przewozu całych naczep a nawet tirów i wtedy już nie robi różnicy czy na naczepie jest kontener, plandeka czy coś innego.
          Napiszę to jeszcze raz – bez inwestycji się nie obejdzie, ale jest to szansa dla kolei i dla naszych samochodów. Bo jeśli nic się nie zmieni to tory zarosną a my będziemy jeździć po zdezelowanych drogach. Oprócz wysokich nakładów są jeszcze inne kwestie do rozwiązania. PKP Cargo żali się, że na razie nie są w stanie konkurować z tirami (zwłaszcza przeładowanymi) bo PLK żąda zbyt wysokich stawek za korzystanie z torów zwłaszcza na liniach wsch-zach. Swoją rolę do odegrania ma tu też państwo. Na zachodzie takie formy transportu są coraz popularniejsze (w Szwajcarii rynek przewozów kolejowych rośnie szybciej niż drogowych) a państwo „zachęca” przewoźników do korzystania z tej formy transportu odpowiednio „sterując” wysokością opłat za transport, winiety itd.
          Sprawa jest „gruba” ale gra warta jest świeczki, bo korzyści są całkiem wymierne.

          PS
          1 tir = 163 840 osobówek - ktoś mądrzejszy od nas tak to wyliczył ;-)

          • 5 2

          • 1 tir = 163 840 osobówek - ktoś mądrzejszy od nas tak to wyliczył ;-)

            Pewnie taki "specjalista" od czasu reakcji kierowcy i drogi hamowania który w swojej "spaniałej" książce opisuje skomplikowane zjawisko hamowania ze 100km/h na ponad 100m ;)

            • 0 0

    • owszem zakaz jest OK

      ale ostygnijcie z tym do czasu wybudowania obwodnicy południowej

      • 4 3

    • Tory na tiry (3)

      nowa akcja złomiarzy

      • 7 0

      • (2)

        TIRowcy to prawdziwi ludzie marginesu

        • 1 3

        • Jeśli taki margines ... (1)

          to proponuję Ci, żebyś zdobył uprawnienia na "TIR-a" i się nimi pochwal :) założę się o bardzo dużo, że zajmie Ci to min. rok i kupę szmalu, jeśli wogule je zdobędziesz !

          • 1 1

          • ...

            w ogóle!

            • 0 0

    • Ja też zawsze mówię:

      TIRY NA TORY albo TIRY NA STEROWCE.

      • 1 1

    • KOBJETY NA TRAKTORY :)

      WIOSNA IDZIE :) reszta na rowery

      • 4 0

    • Tir (5)

      Tak na tory ??? myślisz użyj mózgu

      • 0 3

      • A co ci nie pasuje ? (4)

        Nawet w artykule ( pod koniec artykułu ) masz napisane, że większość ruchu tranzytowego w Trójmieście to kontenery. Przed chwilą odsłoniłem żaluzję i WZ-tką w stronę Gdańska przejechały dwa tiry z kontenerami, w tym jeden z takim dużym napisem MAERSK a po jakiś 20 sekundach trzeci. Zamiast tirem te kontenery można dowieźć do Gdańska pociągiem. Po co mają przez pół czy nawet całą Polskę toczyć się naszymi kiepskimi drogami ? Wiesz ciuchcia ma takie specjalne wagoniki na których się te kontenery stawia - co nie widziałeś nigdy takiej ciuchci ? Ciuchcią można nawet przewieźć cysterny czy jakieś towary sypkie itd itp...
        Sam se użyj mózgu. Mózgu.

        • 5 0

        • Tir (3)

          Jesteś taki mądry luzie żyją z tego. To jest Ciężki chleb sam wsiądź to zobaczysz jak to wygląda !!!!!!!

          • 0 4

          • A co ma piernik do wiatraka ?

            • 2 0

          • (1)

            Skoro z tego żyją, niech uiszczają specjalną opłatę eksploatacyjną za niszczenie nawierzchni ulic w mieście. Strach jest zmienić pas ruchu, takie koleiny wyżłobili.

            • 0 0

            • opłata ekspoatacyjna????

              F-my transportowe już płacą kilkanaście różnych opłat (w tym drogową) więc nast opłata nie przejdzie. A koleiny? To jest wina projektanta drogi i wykonawcy, że takie dziadostwo zbudował. Pozdrawiam wszystkich kierowców TIRów.

              • 0 0

    • (1)

      no nie wiem czy ci do biedronki kolejka zarcie przywiezie....

      • 0 4

      • Nie trzeba być specjalnie rozgarniętym, żeby wiedzieć że nie.

        Bez komentarza.

        • 0 0

    • Święta racja ! I wypadków będzie mniej , a drogi ocaleją. I jeszcze będzie bezpiecznej. /przecież ci co tymi TIRAMI jeżdżą to REDBULOWCY/ To nie są kierowcy tylko bandyci.

      • 2 1

    • najpierw trzeba miec tory

      • 4 0

    • był gruby balet

      Gdańscy inżynierowie ruchu nie odżegnują się od takiego pomysłu, ale wolą zaczekać do maja 2012 r.

      • 0 0

  • Sposób dobry. Ci goście z TIR-ów w ogóle nie umieją jeździć (21)

    i powodują najwięcej zagrożeń i wypadków na drogach.

    • 98 142

    • Malwina, Twoje stwierdzenie jest na takim samym poziomie jak np: (9)

      - ci lekarze w ogóle nie umieją leczyć i powodują ciągle choroby
      - ci adwokaci w ogóle nie umieją bronić i powodują najwięcej wyroków
      - ci piloci w ogóle nie umieją latać i powodują najwięcej katastrof...

      Nie można oceniać wszystkich na podstawie kilku debili.

      • 46 10

      • Posłuchaj może na sibi radio treści wypowiedzi kierowców TIR-ów, zwróć uwagę na zachowanie (8)

        będziesz wiedział co to za poziom i grupa społeczna.
        Nie dość, że zachowują się po chamsku na drogach to jeszcze ciągle przeklinają nie bacząc na innych użytkowników.
        U lekarzy, adwokatów i polotów podobnych treści nie słyszałam. Zastanów się co napisałeś i co porównujesz do drogowej patologii.

        • 14 27

        • Nie wiem co to "sibi radio"? Może CB?

          To powiem, że na CB wypowiadają się również idioci z osobówek. To że słyszałaś wypowiedzi kilku debili nie oznacza, że WSZYSCY kierowcy są tacy.

          • 18 7

        • Chyba słuchamy innego kanału (2)

          Na 19-tym to kierowcy ciężarówek pytają (grzecznie) o dojazd do firm, stacje paliw, itp. albo informują się o problemach: przepalone żarówki, niezabezpieczone ładunki, itp. Natomiast kierowców osobówek interesuje wyłącznie gdzie suszą misiaki i rzucają bluzgi jak im ktoś drogę zajedzie albo miśki chwycą.

          • 35 6

          • to chyba masz radio z biedronki (1)

            • 6 17

            • Hmmm... A mnie się wydawało,że to właśnie CB z Biedronki nadają bluzgi.

              Te bardziej zaawansowane mają tłumacza łaciny kuchennej.

              • 10 2

        • Malwina, moze TY poprostu nie potrafisz jezdzic i inni kierowcy sie na Ciebie wsciekaja? Przemysl to, bo ja jakos z nimi nie mam problemu:)

          • 23 5

        • Jedzie Malwina samochodem po autostradzie i słyszy w radiu komunikat: "Uwaga kierowcy, na autostradzie jakiś wariat jedzie pod prąd !"
          Słysząc to Malwina stwierdza: "Kurde, żeby jeden... TU WSZYSCY JADĄ POD PRĄD !"

          • 38 4

        • wyłącz i nie słuchaj.. po co z niego korzystasz, skoro tak Ci przeszkadza? :-) (1)

          • 5 2

          • Dokładnie --- ja tak zrobiłem

            Wywaliłem CB bo denerwowały mnie ciągłe bluzgi, nie lubię tego słuchać, wolę włączyc "Trójkę".

            • 4 1

    • (3)

      Spróbuj sama pomanewrować TIR-em, jeśli jesteś taka mądra. Oni są wręcz świetnymi kierowcami! Powodem tylu wypadków jest prędkość i zmęczenie, bo tym panom wiecznie się śpieszy...

      • 9 1

      • To ja już wole takiego co kiepsko manewruje ale jedzie zgodnie z przepisami i nie zasypia za kółkiem.

        • 5 5

      • Nie przez przypadek im się spieszy (1)

        gonią ich z terminami ponad miarę.
        Ryba psuje się od głowy.

        • 6 2

        • Ale dla tych, których wyślą na tamten świat, to kiepska pociecha.

          • 0 0

    • to nie tiry...

      ale jakich drogach, trójmiejskich? jak jeżdżę do Wrzeszcza, z Kosakowa przejeżdżam cala Gdynię, Sopot i kawal Gdańska i prawdę mówiąc to samochody ciężarowe z naczepami "występują" głównie w okolicy portu w Gdyni, ale tam mamy estakadę, dwupasmową Wiśniewskiego, Polskiej i już. Dalej, czyli w stronę gdańska już spotkać samochód ciężarowy jest ciężko. Więcej jeździ autobusów. W trójmieście zakaz taki jak we Wrocławiu jest jak dla mnie bezpodstawny. I prawdę mówiąc te wszystkie problemy z dużymi składami w mieście są spowodowane kiepską infrastrukturą drogową - brak dróg wokół miast. U nas (w Polsce) wszystkie drogi główne jakie dochodzą do miast przechodzą przez nie, a to jest bezsens powodujący korki. Popatrzcie na miasta europejskie, tam wokół miast są autostrady czy drogi ekspresowe w kształcie kółka. Tiry dojeżdżają i tak do stref przemysłowych, a takich u nas w trójmieście jest niewiele.
      Żeby rozładować korki potrzebna jest prawidłowo zsynchronizowana sygnalizacja świetlna - bez tego to te wszystkie światełka regulujące ruch na skrzyżowaniach możemy se wsadzić... Mnie np denerwuje odcinek skrzyżowań od polibudy do galerii bałtyckiej. Na Grunwaldzkiej, czyli na głównej drodze z 3 pasami, powinien być większy przepust, a koło Manhattanu są tak światła ustawione, że więcej samochodów wjeżdża z Jaśkowej Doliny, i przy kolejnej zmianie świateł wszyscy z Grunwaldzkiej stoją, przejadą ze 3 rzędy samochodów, i jeszcze się zatrzymają na następnym skrzyżowaniu - bezsens totalny. Oczywiście mówię o godzinach popołudniowych (po 13)
      ja tu sobie pisze a i tak pewnie nikt odpowiedzialny za światła tego nie przeczyta... więc pozostaje dalej stać nam w korkach... :]

      • 11 1

    • A Ty Malwina umiesz jeździć?.

      • 2 4

    • Jeżdżą lepiej od ciebie

      I tak jeżdżą lepiej od ciebie, w końcu to zawodowcy.

      • 1 5

    • hahahahaha

      bys zobaczyl jak sie titem jezdzi wtedy napisz ze tirowcy nie potrafia jezdzic. najwiecej zagrozenia powoduja kobiiety

      • 0 3

    • do Malwiny, specjalistki od ruchu drogowego...

      Ci goście z TiR-ów właśnie dlatego kierują ciężarówkami, bo umieją jeździć. Wsiadłabyś Malwino do takiego kolosa, to pół miasta byś zmasakrowała. Nie oceniaj ludzi jak nie masz kompletnie pojęcia o ich pracy. Pewnie sama jeździsz jakimś czinkueczento, siejesz postrach na ulicach, a prawo jazdy zdałaś za 10tym razem albo lepiej.......... kupiłaś na ryneczku:):):)

      • 3 0

    • Baby do garów

      • 0 3

    • Malwina, to ze dla ciebie ulice są zbyt wąskie a rowy głębokie to zacznij jeżdzic rowerem będzie mniejszy korek, a prawko kupione za jajka schowaj 5 m pod ziemią

      • 2 1

  • Do tego tarasują bezmyślnie większość skrzyżowań wjeżdżając na nich na czerwonym świetle. (6)

    • 115 68

    • A ja ciągle widzę takie Malwiny na środku skrzyżowania... (2)

      echh

      • 24 5

      • (1)

        dokładnie... kierowcy ciężarówek to zawodowcy... ruch blokują amatorzy i niedzielni kierowcy, którzy myślą tylko o sobie...

        • 12 13

        • No i odezwał się zawodowiec - zza klawiatury

          A ruch dorgowy to znasz tylko zza szyby swojego okna w Baninie

          • 4 2

    • Przykład Słowackiego-Kościuszki-Grunwaldzka (2)

      Malczewskiego-Do Studzienki-Grunwaldzka.
      Kierowcy osobówek pchają się na maxa ile wejdzie.

      • 5 0

      • ciężarówki

        ja na pierwszym skrzyzowaniu zawszę widzę na środku ciężarówki... co do drugiego to masz racje...

        • 2 0

      • To nie są kierowcy , to ofiary losu , którym się udało zdać egzamin.

        • 0 0

  • Pan Mariusz chyba ma nie pokolei pod sufitem (2)

    Trasa Kwiatkowskiego powstała właśnie po to aby jeżdziły ciężarówki z p dp portu

    • 142 6

    • no ale tak myśli większość głupków zakazać i spokój.Głupole z Wrocławia zakazali to tiry jadą przez Oławę po węższych drogach a miejscowym pękają ściany i sufity w domach od wibracji.Ruch drogowy nie znosi próżni nie da rady pojechać przez jedno miasto pojadą przez drugie dopóki debile rządzący Polską nie pojmą że trzeba pierw zrobić obwodnice miast a potem wprowadzać takie zakazy będzie tak jak jest pewnie zakażmy wjeżdżania kontenerom do portu a potem płaczmy jak barany że polskie porty wymierają spedytorzy leją na takich debili jak pan mariusz mających ze wszystkim problemy tylko znajdą sobie inne porty gdzie nikt im nie rzuca kłód pod nogi a na nas się wypną polskie porty upadną zwolnią pracowników ale jeden z drugim głupek będzie mógł szybciej spod świateł ruszyć.Ręce opadają na takie bezmózgowie

      • 28 0

    • Temat rozpoznany do d...

      problemem nie są samochody, lecz brak odpowiednich dróg, matoł nawet by to zrozumiał, ale zmanipulowany matoł już nie ruszy mózgownicą...

      • 10 1

  • Bzdura. Gdańska problem nie dotyczy/przestanie dotyczyć w ciągu 2 lat. A gdynia ma port w centrum, nie będą sobie strzelać w stopy.

    • 52 4

  • bezmozgi (9)

    wiekszosc kierowcow jezdzi bardzo dobrze ale sa tacy co psuja opinnie truckerow to sa najwiekszi debile i najgorsi sa z firmy wakoz chamy jak ich malo

    • 95 4

    • Trudno sie nie zgodzic, jesli chodzi o furmanow z Wakozu. Odsetek chamow wsrod kierowcow ciezarowek firmy Wakoz jest bliski 100.

      • 10 0

    • racja

      ..ostatnio ul.Armii Krajowej i 2 ciężarówki tej firmy urządzają sobie wyścigi. Sporo ponad 100km/h na dwóch pasach,spychając osobówki.. gratuluje wyobrazni.

      • 6 0

    • pytanie do leszczy z wakozu (6)

      Po ki grzyb blokujecie lewy pas na wylocie Elbląskiej??? Macie mózgi??? ...to używajta!!

      Jak widzę któregoś z was barany z lewym kierunkiem na wysokości wjazdu na budowę "południówki" a lecę z naprzeciwka zawsze sandał z gazu i i błyskam żeby było wam łatwiej. A w zamian co??? burasy!!!

      • 4 1

      • nie blokują tylko upłynniają ruch (5)

        żeby przez takich cwaniaczków na lewym pasie, nie stał wiecznie prawy pas

        • 1 5

        • ..noo jasne! Jak mogłem być takim durniem i tego nie skapować! (4)

          Dzięki że mnie oświeciłeś łaskawco! Ja baran, myślałem że w państwie prawa ruch pojazdów jest regulowany przez znaki drogowe i osoby do tego uprawnione w myśl ustawy Prawo o ruchu drogowym:
          Art. 6. 1. Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze:
          1) policjant;
          2) żołnierz Żandarmerii Wojskowej lub wojskowego organu porządkowego, zabezpieczający przemarsz lub przejazd kolumny wojskowej albo w razie akcji związanej z ratowaniem życia lub mienia;
          3) funkcjonariusz Straży Granicznej;
          3a) inspektor Inspekcji Transportu Drogowego;
          3b) umundurowany inspektor kontroli skarbowej lub funkcjonariusz celny;
          3c) strażnik gminny (miejski);
          4) pracownik kolejowy na przejeździe kolejowym;
          5) osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi;
          6) osoba nadzorująca bezpieczne przejście dzieci przez jezdnię, w wyznaczonym miejscu;
          7) kierujący autobusem szkolnym w miejscach postoju związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci;
          8) strażnik leśny lub funkcjonariusz Straży Parku - na terenie odpowiednio lasu lub parku narodowego;
          9) strażak Państwowej Straży Pożarnej podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej;
          10) członek ochotniczej straży pożarnej podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej.

          Najwyraźniej w ustawie jest luka prawna która pomija sandały z wakozu!!!
          Niebawem wybory więc nie wahaj się ani chwili startuj, zwyciężaj i naprawiaj chore przepisy. Powodzenia! xD

          • 1 1

          • poj...ny (3)

            jak jedziesz lewym pasem to blokujesz ruch dla szybszych pojazdow deklu i schowaj sobie spowrotem w pupe te przepisy. tylko zacznij myslec

            • 0 1

            • (1)

              W mieście obowiązuje ta sama prędkość dla kierowców na prawym i lewym pasie , baranie !

              • 0 1

              • misiu, oczko ci się odłepiło czy mózg???

                jesteś z policji czy z wakozu? ...ta sama prędkość? ...czyli 0km/h?? ..ciekawe jak wyprzedzasz w mieście hipokryto??

                • 0 0

            • wybacz..

              ... ale nie ogarniam o czym pi...sz? "jak jedziesz lewym pasem to blokujesz ruch dla szybszych pojazdow" - to chyba nie do mnie, bo ja nie jestem z wakozu, a już na pewno nie blokuję szybszych pojazdów na lewym pasie i zawsze jeżdżę na zakładkę i wpuszczam jeden pojazd nawet wjeżdżający z podporządkowanej . I naucz się czytać ze zrozumieniem, lub udaj się do lekarza od oczu. Epitety sobie odpuszczę, i tak jeszcze coś poprzekręcasz...

              • 1 0

  • kierowca osobówki (15)

    Problem nie jest w autach ciężarowych tylko w kierowcach osobówek. Wystarczy zobaczyć jak z pod świateł rusza TIR, a jak niektórzy kierowcy. Czasami wolę ustawić się na światłach za TIRem niż za 3 osobówkami, bo za skrzyżowaniem jestem szybciej niż te 3 samochody.
    Na obwodnicy ruch blokują kierowcy jeżdzący lewym pasem zbyt długo. Ostatnio słyszałem, że policja się za nich bierze i będzie wlepiać mandaty. Lewy pas służy do wyprzedzania...

    Nie możemy zablokować ruchu TIRów, to byłaby największa głupota.

    • 122 26

    • Odezwał się kierowca ciężarówki

      Widziałem wielu debili w osobówkach i wielu debili w TIRach. Nie ma co uogólniać. Gdybyś ustawił się za mną na światłach to nie odczekałbyś nawet sekundy warszawszkiej.

      • 10 11

    • a ja nie mam ochoty jeździć w koleinach na prawym pasie (2)

      płacę podatki na drogi i a za remont podwozia nie zwracają

      • 17 13

      • (1)

        To nie jeździj w ogóle. Mam nadzieję, że Cie upupią na tym lewym pasie ;)

        • 4 13

        • dobrze,

          nie będę jeździł wcale.

          • 11 2

    • Lewy pas służy do wyprzedzania... (4)

      pod warunkiem, że prawy pas jest wystarczająco wydolny i mieści wszystkich jadących równym tempem. Tymczasem Obwodnica jest już tak przeładowana, że oba pasy przez dużą część doby są zapchane, a ruch odbywa się powoli lub wręcz droga korkuje się.

      W tych warunkach Kodeks Drogowy nie nadąża za rzeczywistością :-(

      Na marginesie - najbardziej "lubię" truckerów, gdy zatrzymują swoje mastodonty w miejscach gdzie się one kompletnie nie mieszczą i skutecznie blokując ruch drogowy.

      • 7 5

      • (2)

        Jadąc lewym pasem gdy prawy jest niewydolny czy nie wykonujesz manewru wyprzedzania lub omijania pojazdów jadących wolniej/stojących na prawym pasie??
        W interpretacji przepisów każdy jest zawsze mistrzem :) jak nasłucha się głupiego gadania.

        Mandat dostaniesz wtedy gdy mimo miejsca na prawym pasie oraz prędkości pojazdów nań zbliżonej do twojej będziesz majestatycznie poruszał się lewym pasem. I takich kierowców trzeba tępić i niech tępi ich skutecznie policja, a szczególnie "wyjęte spod prawa" ciężarówki którym zawsze się "spieszy".

        I do jasnej ... czemu w Gdańsku nikt nie kuma co to znaczy jeździć "na zamek"?? Czy to aż takie trudne do zrozumienia? Może przed egzaminem na prawo jazdy trzeba robić badania z poziomu IQ?
        Szlak mnie trafia jak się ustawi dwóch cwaniaków na pasach i skutecznie blokują ruch zamiast dojechać do końca kończącego się pasa i spokojnie włączyć się do ruchu. Dodatkowo pozdrawiam wszystkich deb.. którzy nie umieją rozłożyć ruchu na 2 pasy tylko uporczywie stoją na zawalonym pasie widząc że drugi pas jest pusty. W ten sposób sami sobie tworzą w swoim mniemaniu "cwaniaków" którzy dojeżdżają wolnym pasem do końca i włączają się do ruchu powodując frustrację (bo zawalony pas porusza się wolniej).
        Korki tak na prawdę tworzą tylko i wyłącznie kierowcy (no i remonty... ale to inna sprawa)! Sporadycznie wypadek czy inny zator.
        Gdyby każdy kierowca wiedział jak poprawnie zachowywać się na drodze i wyeliminowało się wszelkie cwaniactwo i nieudacznictwo płynność ruchu na drogach w gdańsku podniosła by się minimum o 30% a to już bardzo dużo.

        Mam wrażenie że powinien być w szkole przedmiot obowiązkowy "wychowanie komunikacyjne"...

        • 11 2

        • dla mnie szczytem jest pseudo jazda na zamek na zjeździe z AK w Okopową. jedzie taki kretyn lewym pasem, przejeżdża skrzyżowanie, kierunek i stop. stoi jak dooopa, samochody za nim zablokowane, a on stoi. równie często za kółkiem siedzi facet jak i babka. no i oczywiście foch bo nikt nie chce go w puścić, a on przecież jedzie na zamek...
          to samo na AK przed skrzyżowaniem z Łostowicką, tam co prawda "jedynie" blokują ruch, niby nie stanowią zagrożenia jak w połowie pasa kierunek, hamulec i stoi jak pipka.
          co do blokowania to ostatnio jeden cwaniaczek z tira blokował też lewy pas na AK. zadzwoniłam na 112, podałam nr rejestracyjny samochodu, policjant powiedział, że to przekaże dalej, oby...

          • 1 1

        • Ja tam się cieszę, że debile ustawiają się w kolejkę zamiast jeździć na zamek

          Dzięki temu szybciej się włączę z lewego pasa. Głupota jest potrzebna. Pozdrawiam!

          • 0 0

      • aha, a osobówki zawsze pięknie zaparkowane, jak ten van dziś w centrum gdyni zaparkowany w poprzek pasa

        • 0 0

    • (3)

      Lewy pas na obwodnicy blokują TIR-y, które mimo zakazu wyprzedzania pchają się na lewy... i tak jeden "zawodowy kierowca" jadąc z prędkością 70 km/h wyprzeda kolegę który jedzie z prędkością 66 km/h. I jeden taki palant spowalnia ruch w odległość 2 - 3 węzłów obwodnicy.

      • 9 2

      • (2)

        bo ten zakaz wymyślił jakiś skończony idiota raz widziałem babę wlokącą się chyba 40 czy 50 prawym pasem i co gdybyś jechał tirem z Gdańska na południe Europy i miał limity czasowe to byś się pieprzył 40 km do Pruszcza za takim maruderem?Może warto czasem pomyśleć troszkę dalej niż o końcu własnej d...

        • 11 6

        • Zakaz wyprzedzania aż taki bardzo głupi nie jest ! (1)

          Po prostu minimalna prędkość na obwodnicy powinna wynosić 70km/h - w końcu jest to droga SZYBKIEGO ruchu

          • 3 0

          • ale skoro nie ma określonej prędkości minimalnej to można obwodnicą kulać się 50 tką a tirowiec mający tylko 9 godzin na przejechanie jak największej liczby km bo od tego zależy jego chleb ma się karnie wlec za takimi niedzielnymi kierowcami?Jest to zakaz sztuczny i bezsensowny

            • 0 0

    • Różnie to bywa

      ale często tak własnie jest. Też czasem wolę się ustawić za autobusem miejskim niż za kilkoma autami osobowymi.

      • 1 1

    • Zmiana organizacji transportu.

      We wszstkich miastach europejskich tiry dojezdzaja tylko do obrzezy miast. Tam znajduja sie centra logistyczne w ktorych towary sa przeladowywane na mniejsze samochody ktorymi dowozi sie towary do miasta /z dop. ladownoscia 3,5 T /. Tak jest w Paryzu, Wiedniu , Londynie i innych miastach europejskich. Tam tirow w centrach miast nie widac.

      • 2 1

  • Skoro zakaz może okazać się zbędny to dlaczego, tym bardziej, nie można go wprowadzić?? (2)

    • 15 15

    • No tak, w końcu w Polsce mamy za mało martwych przepisów.

      • 2 3

    • Zamiast wprowadzać nowe przepisy

      lepiej zacząć przestrzegać obowiązujących. Ważyć TIRy, bo przeładowane niszczą nawierzchnie dróg.

      • 8 1

  • pomysł może i ciekawy, ale czy w centrum miasta jest tak naprawdę dużo Tirów? Może lepszym rozwiązaniem będzie sieć nowych dróg (5)

    w mieście? Większość kierowców TIRów wybiera obwodnicę, a Ci którzy pojawiają się w mieście dojeżdżają tylko do konkretnych firm w mieście lub do portów...

    • 70 4

    • Sieć nowych dróg??? To nie Dubaj, kolego... Gdzie chcesz upchać nowe drogi?

      • 9 3

    • Nie zmienia to faktu, że TIR w mieście to rzadkość. Jazda przez centrum to dla kierowcy 20 tonowego pojazdu żadna przyjemność. Zakaz moim zdaniem nie ma sensu

      • 16 2

    • nowe drogi nie rozładowują korków tylko je przesuwają gdzie indziej

      tak jak popuszczanie pasa nie przyczynia się do spadku otyłości brzusznej

      Amerykanie już to wiedzą od dawna i szukają innych rozwiązań
      poszerzane drogi krają miasto na kawałki i miasto się dusi
      marecki - poszerz wyobraźnię - to pomaga

      • 3 5

    • Najlepszy sposób to:
      paliwo po 6-7 zł i korków nie będzie :)

      Prawda, że proste, nawet niewiele już nam brakuje ;)

      • 4 3

    • Ale zanim do obwodnicy dojadą, zablokują pół Gdańska, a przy okazji zniszczą nawierzchnię.

      • 0 1

  • (2)

    Beznadziejny pomysł;/

    • 41 28

    • Budujcie drogi a nie pozwalacie budować osiedla , centra handlowe bez partycypcji w drogi

      • 7 0

    • Za drogi jakość dróg nie są odpowiedzialne TIR-y ....

      ..... tylko PRZEŁADOWANE TIR-y. Za to powinni się wziąć! Ale jak to wyegzekwować, skoro każdy ma CB .... i kombinuje jak uciec przed zielonymi.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane