• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposób na korki: czy zabronić wjazdu TIR-om do Trójmiasta podczas drogowych szczytów?

Maciej Naskręt
11 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu. Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu.

Czy za korki w Trójmieście możemy współwinić tranzyt? Tak uważa część kierowców i postuluje częściowy zakaz wjazdu TIR-ów do miasta. Na razie nie ma na to szans.



Czy zakazu ruchu TIR-ów w godzinach szczytu pomoże odkorkować ulice?

W miniony poniedziałek na rogatkach Wrocławia stanęły znaki zakazu wjazdu pojazdom ciężarowym o masie powyżej 18 ton. Ograniczenie w ruchu w całej stolicy Dolnego Sląska obowiązuje w godzinach porannych (od 9 do 12) i popołudniowych (od 16 do 19). Wielu kierowcom z Trójmiasta spodobało się to rozwiązanie i chcieliby je zobaczyć na drogach Gdańska i Gdyni.

- Pomysł wrocławian jest świetny. Po jego wprowadzeniu zniknęłyby korki m.in z Podwala Przedmiejskiego, Estakady Kwiatkowskiego, części ul. Kartuskiej, czy Traktu św. Wojciecha. Ciężarówki ruszają i jeżdżą powoli. To przecież pogarsza płynność ruchu kołowego- komentuje decyzję władz stolicy Dolnego Śląska, pan Mariusz.

Co o pomyśle drogowców Dolnego Śląska sądzą specjaliści od organizacji ruchu drogowego w Trójmieście?

- Owszem jest to jakiś sposób na rozładowanie utrudnień w ruchu. Niemniej w Gdyni duży tranzyt nie odbywa się po drogach miasta. Ruch pojazdów ciężarowych koncentruje się na Obwodnicy Trójmiasta i Trasie Kwiatkowskiego. Pojazdy ciężarowe zmierzają głównie do portu - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Jego zdaniem zanim Gdynia zdecydowałaby się na takie rozwiązanie, trzeba by przeprowadzić dogłębną analizę ruchu.

Gdańscy inżynierowie ruchu nie odżegnują się od takiego pomysłu, ale wolą zaczekać do maja 2012 r. - Wtedy zostanie otwarta Południowa Obwodnica Gdańska. Ruch tranzytowy skierowany będzie właśnie na tę drogę. Trasa W-Z zostanie odciążona od samochodów ciężarowych. Zakaz ruchu może okazać się zbędny - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

A co z Traktem św. Wojciecha, al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa w Gdańsku? - Droga ta nie stanowi szlaku tranzytowego. Jeździ tam niewiele ciężarówek. Nie ma powodu, by tu wprowadzać jakieś ograniczenia - dodaje Wawrzonek.

Co o sprawie myślą ci, których zakaz miałby dotyczyć? - Zdecydowanie jestem przeciwny takiemu zakazowi. Ograniczenia w ruchu przyczyniają się do wolnego rozwoju aglomeracji - mówi pan Tomasz, właściciel firmy przewozowej.

Co zatem zrobić, by ograniczyć ruch ciężarówek w mieście? - Zanim ktoś wprowadzi taki zakaz, trzeba wybudować na rogatkach aglomeracji centra przeładunkowe. W takim centrum towar dostarczony TIR-em trafiałby do samochodów dostawczych, które nie potęgują korków w mieście. Dotąd takich obiektów w samym Trójmieście praktycznie nie ma - dodaje.

Przewoźnicy podkreślają, że największy problem stanowią pojazdy przewożące kontenery. Powód? Nie sposób ich rozładować, co zrobić może tylko odbiorca kontenera. Takie ciężarówki powinny przemierzać miasto w specjalnie utworzonym dla nich korytarzu drogowym. Niestety w Trójmieście, z racji portów kontenerowych, takie pojazdy stanowi większość całego tranzytu.

Miejsca

Opinie (216) 10 zablokowanych

  • Szkoda że nikt nie dodał że o 19 we Wrocławiu tworzą się ogronme korki bo w jednym czasie wszystkie TIR-y ruszają w trasę

    • 1 0

  • wystarczy zakazać poruszania się po mieście samochodom ciężarowym firmy WAKOZ i nie będzie korków (1)

    To wyjątkowo chamscy i bezczelni kierowcy. Nie respektują przepisów ruchu drogowego, jeżdżą bardzo niebezpiecznie i zbyt szybko.

    • 1 0

    • posluchajcie ich na kanale 16 cb
      umawiaja sie jak 'kierowac' ruchem i nie tylko

      • 0 0

  • Władze Gdańska od 20 lat nie potrafią rozwiazać problemów drogowych

    O czym ta dyskusja ? Może w ogóle zakazać jazdy prywatnymi samochodami . Same plusy . Brak korków . Nie trzeba remontować dróg . Czyste powietrze. Na tym portalu obowiązuje cenzura . Wszystkie wpisy zwracające uwagę , na odpowiedzialność Adamowicza i jego kliki za zakorkowanie miasta ,są usuwane.

    • 1 0

  • Nie chcecie korkow w miastach to zacznijcie likwidowac pomniejsze skrzyzowania z sygnalizacja a zamiast tego ronda.

    • 0 0

  • niech jeżdżą

    wolę jednego tira w mieście niż 20 busów, na które trzeba będzie przeładowac ładunek. Na pewno tir nie zrobi takiego korka jak busy

    • 2 0

  • UNIA NAM DROGI NAPRAWI !!!!!

    UNIA NAM DROGI NAPRAWI !!!!!
    Kocham Unię za wszystko !!!!

    Za portugalskie Biedronki,
    Za niemieckie Lidle,
    Za zrujnowane drogi,
    Za Cukier po 5 zł,
    Za Paliwo po 5 zł,
    Za zamknięte Stocznie,
    Za bezrobocie 14%,
    Za uciekających młodych ludzi,
    Za brak perspektyw dla 30 latków,
    Za staruszków grzebiących po śmietnikach,
    Za polskie dziewczyny w berlinie po 10 EUR / h,
    Za brak jakiejkolwiek produkcji w Polandii,
    Za zaściankowych i prymitywnych POlityków,
    Za premiera który nauczył się zmywaku na Zieleniaku,

    Tak, kocham Unię bo ona się dopiero rozkręca !!!

    I LOVE THE UNION !!!!!

    • 1 1

  • gdansk-gdynia transport między portami

    porty Gdańsk i Gdynia realizują przewozy kontenerów przez miasto ścigają się blokując pasy ruchu a druga sprawa to sposób ruszania ze skrzyżowań i światła na nich ruszasz z jednych żeby zatrzymać się na następnych

    • 0 0

  • Zakazy

    Korki powstają przez osobówki a nie przez nas kierowców zawodowych. Wciskają się gdzie się tylko da. Nas jest o 70% mniej niż osobówek więc logiczne jest kto utrudnia ruch.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane