• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
7 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Od lipca samochody jadą już odcinkiem bez ograniczeń, jednak do niedawna wciąż trwały na miejscu roboty porządkowe. Od lipca samochody jadą już odcinkiem bez ograniczeń, jednak do niedawna wciąż trwały na miejscu roboty porządkowe.

Jakie są efekty pierwszej części przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, zakończonej trzy lata temu? Odpowiedź przyniesie badanie, podczas którego urzędnicy sprawdzą m.in. natężenie ruchu po modernizacji. Za kilkanaście dni zakończą się również procedury na leśnym odcinku ulicy, gdzie na udostępnienie wciąż czeka kładka.



Niedostępna jest wciąż kładka, przy okazji której pojawiły się kontrowersje dotyczące m.in. zadaszenia. Niedostępna jest wciąż kładka, przy okazji której pojawiły się kontrowersje dotyczące m.in. zadaszenia.

Jak zmieni się bezpieczeństwo pieszych po udostępnieniu kładki na Chwarznieńskiej?

W ramach inwestycji prowadzonej w latach 2010-2011 przebudowano ponad 2,5 km drogi zobacz na mapie Gdyni. Ponad 600 metrów trzeba było wybudować od nowa. Wzdłuż trasy powstała droga rowerowa. Wprowadzano m.in. odrębne lewo- i prawoskręty na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską, ale także sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach. Inwestycja kosztowała 35 mln zł, ale w ostatnim czasie 20 mln zł wróciło do budżetu miasta, dzięki wsparciu Unii Europejskiej.

- W tym momencie zostaliśmy zobowiązani do przeprowadzenia takich badań, ponieważ takie są wymagania przy inwestycjach wspieranych przez UE. Na pewno wyniki się przydadzą i dadzą odpowiedź na to, w jakim stopniu przebudowa przyczyniła się do zwiększenia przepustowości - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

W wynikach badań znajdą się m.in. dane dotyczące czasu przejazdu pojazdów, czasu pracy kierowców, średniej prędkości pojazdów oraz tego, ile udało się zaoszczędzić kilometrów i pieniędzy, dzięki zmniejszeniu zatorów w tym miejscu.

Na takie analizy trzeba będzie poczekać w przypadku leśnego odcinka zobacz na mapie Gdyni, który choć zgłoszony do użytkowania w ostatnich dniach, wciąż nie został formalnie odebrany.

- Trwa weryfikacja dokumentów. Dopiero po jej zakończeniu odbędzie się odbiór końcowy przy udziale Zarządu Dróg i Zieleni, który może potrwać dzień, ale równie dobrze kilka tygodni, jeśli konieczne będą poprawki zaordynowane przez specjalistów - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Gdyni.

To oznacza chociażby, że kładka przy Domu za Falochronem wciąż pozostaje bezużyteczna. Na taki stan rzeczy narzekają zwłaszcza kierowcy, blokowani co kilka minut sygnalizacją świetlną w okolicach dwupasmowego odcinka.

Mniej piesi, którym wygodnie jest przedostawać się na drugą stronę, unikając nadkładania drogi. Niektórzy z nich sugerują nawet, by przejście zostawić, zwłaszcza, że przestrzeń parkingowa prawdopodobnie nie pozwoli na montaż barierek uniemożliwiających niezgodne z przepisami przejście.

- Wykonawca mógłby udostępnić kładkę już po pozwoleniu użytkowania od nadzoru budowlanego, jednak obowiązek ma wtedy, gdy będzie przyjęty odbiór końcowy - dodaje Horiszna.

Urzędnicy zapewniają przy okazji, że jeszcze w tym roku będą chcieli ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzeciego etapu przebudowy, która jako inwestycja mogłaby się znaleźć w budżecie miasta na 2015 rok, ale czy tak będzie - okaże się za kilka tygodni.

Opinie (127) 10 zablokowanych

  • Dziennikarzom trojmiasto.pl proponuje napisać artykuł w którym zestawią wydatki z ostatniej kadencji:
    drogi vs PR
    drogi vs lotnisko w Kosakowie

    • 24 0

  • Błędy konstrukcyjne

    1. Zamiast kładki z windami w tym miejscy powinno zostać wybudowane przejście podziemne, od strony Za Falochronem dzięki spadkowi terenu przejście nie posiadloby schodów a po drugiej stronie mozna byłoby wybudować łagodny zjazd, równieź mógłby znajdować się przejazd dla rowerów. Kładki natomiast nikomu nie będzie chciało się pokonywać - za duźo zachodu.
    2. Przystanek autobusowy na parkingu albo parking na przystanku - jak mają beiecznie czuć się oczekujący na autobus pośród manewrujących samochodów?
    3.po dwa pasy praktycznie powinny być do domu Za Falochronem, zrobienie parkingu wzdłóz budynku i następnej wysepki to szczyt kreatywności projektanta.
    4. Wykonanie kilku zjazdów do lasu w jakim celu? Obecnie żeby jadąc rowerem po oznakowanej ścieżce naleźy przejechać nowoczesną arterie w poprzek. Rownieź pootwierane bramki na tylu przejazdach stawiają pod względem zapytania sens stawiania płotu.

    • 23 2

  • kladka bedzie bezuzyteczna (3)

    Znajac babcie i dziadki ktorym nie wiadomo gdzie sie tak zawsze spieszy, beda przechodzic przez srodek ulicy, wymachujac przy okazji zlowrogo laska. Nie przetlumaczy im sie ze 10 metrow dalej jest kladka z winda.

    • 24 2

    • Myslisz, ze widna podziala dluzej niz dwa dni??

      • 13 0

    • ta kładka nie dość, że niewygodna, to jeszcze w najglupszym miejscu, zmuszajacym do nakładania drogi.

      • 11 1

    • postawią straż miejską na pętli i będzie pilnować :)

      zobaczycie !!!

      • 2 0

  • A mi sie marzy badanie przepustowosci pieszych. Badanie poziomie halasu, badanie poziomu smrodu.

    • 15 1

  • Po raz kolejny złamano zasady zawarte w elementarzu polityki komunikacyjnej. Największa krzywdę tkance miejskiej robi sie budując ulice. Kongres mobilności aktywnej już dawno wskazywał, że ulice potwornym sznytem tną tkankę miejską, tworzą sie getta i miasto umiera. Najlepszym rozwiązaniem są miasta bez ulic. Niestety w Gdyni sie o tym nie pamięta więc to miasto czeka los Detroit.

    • 5 8

  • co się zmieniło?

    - korek się przesunął (rano w kierunku Witawy, po południu na koniec Kieleckiej)
    - z kładki i likwidacji przejścia przy falochronie najbardziej pewnie ucieszy się Straż Miejska - chłopaki się ustawią na pętli i będą trzepać mandaty staruszkom
    - kilka osób zarobiło dobrą kasę (nie tylko wykonawca)

    a dla nas - kierowców - pozostaje czekać na kolejny etap przebudowy, a póki co tym co mogą polecam motocykl

    • 14 0

  • Sprawdzając przepustowość (2)

    niech przy okazji policzą ile % samochodów jedzie z jedną osoba.

    • 10 3

    • w bagazniku

      • 3 0

    • a z kim mam jeździć? zabierac ludzi przystanków mam?

      • 8 2

  • Korki i tak sie nie zmniejsza

    dzisiaj w kazdej rodzinie sa 4 samochody. Samochodem jedziemy do pracy, po zakupy, z dziecmi do szkoly, na spacer i do wychodka. Problem w tym ze miasta sa tak nieprzyjazne pieszym ze inaczej sie nie da. Miasta posiekane autostradami po ktorych poruszac sie moga tylko maszyny. Przyszlosc nie wyglada rozowo bo ilosc mieszkancow a tym samym ilosc samochodow bedzie wzrastac i to lawinowo. Za kilka lat Polska to bedzie kilka wiekszych miast i pustkowia miedzy nimi. Cale Mazury, Zuławy w trojmiescie wyladuje, bo tam bida bedzie i brak pracy.

    • 13 1

  • Zakorkowana ul. Kwiatkowskiego (1)

    W latach 80 planowano drugą nitkę ul. Kwiatkowskiego,jakie wtedy było natężenie ruchu ,ile jeszcze musi upłynąć lat aby obecne władze to zrealizowały.

    • 8 3

    • Drugą Estakadę?

      • 1 0

  • Blokowanie lewego pasa (9)

    Czasami mocniej sie wszystko blokuje, bo jacys idioci blokuja lewy pas, nie pozawalaja innym jechac lewym pasem i jada rowno z kolumna aut jadacych prawym pasem. Ja sie pytam, kto takich kretynow uczyl jezdzic?, jakim skonczonym kretynem wiejskim trzeba byc zeby tak robic. Dlaczego tak sie dzieje?

    • 8 3

    • Baby (3)

      99,9%jadacych lewym pasem to baby?Taka jest brutalna prawda

      • 1 7

      • Większość to tępi ludzie co nie znają się na przepisach ruchu drogowego, niekoniecznie kobiety. Dużo takich ludzi to starsze osoby, które uważają wykorzystanie lewego pasa jako cwaniactwo.

        • 1 0

      • To czemu się mówi "mistrzowie lewego", zamiast "mistrzynie"? Coś kręcisz...

        • 2 0

      • najwięcej wypadków drogowych spowodowanych jest przez mężczyzn, którzy uważają się za miejskich kierowców rajdowych, których przepisy ruchu drogowego nie obowiązują.

        • 3 0

    • Moze dlatego że lewym w miescie tez jedziemy 50km/h? (3)

      • 5 1

      • spolecznikom nie. won na prawy, mulic. ja bedejecjac jak chcę zawalidrogo (2)

        • 0 4

        • * będę jechać

          • 0 0

        • No właśnie nie będziesz. przepisy obowiązują też małych cwaniaczków

          Le Wóz

          • 0 0

    • Ech ty glupku... proste! bo na prawym pasie sa dziury i zapadniete studzienki! ja swoim rowerem nie bede po nich smigal!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane