• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
7 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Od lipca samochody jadą już odcinkiem bez ograniczeń, jednak do niedawna wciąż trwały na miejscu roboty porządkowe. Od lipca samochody jadą już odcinkiem bez ograniczeń, jednak do niedawna wciąż trwały na miejscu roboty porządkowe.

Jakie są efekty pierwszej części przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, zakończonej trzy lata temu? Odpowiedź przyniesie badanie, podczas którego urzędnicy sprawdzą m.in. natężenie ruchu po modernizacji. Za kilkanaście dni zakończą się również procedury na leśnym odcinku ulicy, gdzie na udostępnienie wciąż czeka kładka.



Niedostępna jest wciąż kładka, przy okazji której pojawiły się kontrowersje dotyczące m.in. zadaszenia. Niedostępna jest wciąż kładka, przy okazji której pojawiły się kontrowersje dotyczące m.in. zadaszenia.

Jak zmieni się bezpieczeństwo pieszych po udostępnieniu kładki na Chwarznieńskiej?

W ramach inwestycji prowadzonej w latach 2010-2011 przebudowano ponad 2,5 km drogi zobacz na mapie Gdyni. Ponad 600 metrów trzeba było wybudować od nowa. Wzdłuż trasy powstała droga rowerowa. Wprowadzano m.in. odrębne lewo- i prawoskręty na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską, ale także sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach. Inwestycja kosztowała 35 mln zł, ale w ostatnim czasie 20 mln zł wróciło do budżetu miasta, dzięki wsparciu Unii Europejskiej.

- W tym momencie zostaliśmy zobowiązani do przeprowadzenia takich badań, ponieważ takie są wymagania przy inwestycjach wspieranych przez UE. Na pewno wyniki się przydadzą i dadzą odpowiedź na to, w jakim stopniu przebudowa przyczyniła się do zwiększenia przepustowości - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

W wynikach badań znajdą się m.in. dane dotyczące czasu przejazdu pojazdów, czasu pracy kierowców, średniej prędkości pojazdów oraz tego, ile udało się zaoszczędzić kilometrów i pieniędzy, dzięki zmniejszeniu zatorów w tym miejscu.

Na takie analizy trzeba będzie poczekać w przypadku leśnego odcinka zobacz na mapie Gdyni, który choć zgłoszony do użytkowania w ostatnich dniach, wciąż nie został formalnie odebrany.

- Trwa weryfikacja dokumentów. Dopiero po jej zakończeniu odbędzie się odbiór końcowy przy udziale Zarządu Dróg i Zieleni, który może potrwać dzień, ale równie dobrze kilka tygodni, jeśli konieczne będą poprawki zaordynowane przez specjalistów - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Gdyni.

To oznacza chociażby, że kładka przy Domu za Falochronem wciąż pozostaje bezużyteczna. Na taki stan rzeczy narzekają zwłaszcza kierowcy, blokowani co kilka minut sygnalizacją świetlną w okolicach dwupasmowego odcinka.

Mniej piesi, którym wygodnie jest przedostawać się na drugą stronę, unikając nadkładania drogi. Niektórzy z nich sugerują nawet, by przejście zostawić, zwłaszcza, że przestrzeń parkingowa prawdopodobnie nie pozwoli na montaż barierek uniemożliwiających niezgodne z przepisami przejście.

- Wykonawca mógłby udostępnić kładkę już po pozwoleniu użytkowania od nadzoru budowlanego, jednak obowiązek ma wtedy, gdy będzie przyjęty odbiór końcowy - dodaje Horiszna.

Urzędnicy zapewniają przy okazji, że jeszcze w tym roku będą chcieli ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzeciego etapu przebudowy, która jako inwestycja mogłaby się znaleźć w budżecie miasta na 2015 rok, ale czy tak będzie - okaże się za kilka tygodni.

Opinie (127) 10 zablokowanych

  • A gdzie ten Tristar? (4)

    Miało być tak pięknie! Kasa wydana hochsztaplerom i cwaniaczkom a korki są nadal!

    • 10 2

    • Przesiądź się na tramwaj, korek zniknie. (3)

      • 1 3

      • W Gdyni nie ma tramwajów (2)

        • 1 0

        • Właśnie :^)

          • 1 0

        • ale sa bimbaje

          • 0 0

  • przepustowość Spacerowej - tu nie ma skali

    • 3 0

  • ja i bez sprawdzania wiem- jest za mała.

    poproszę wynagrodzenie miesięczne.

    • 3 0

  • Juz niedlugo!!! (1)

    Niedługo będziemy stali w korkach od stadionu. To tylko kwestia czasu. Wysepki przy stacji Pod Żaglami należy zmodernizować w taki sposób, by choć część osób mogła kilkadziesiąt metrów móc skręcić do Liedla lub w prawo w stronę Konwaliowej.

    • 3 0

    • Przecież już stoimy w korkach od stadionu

      Niezrobienie tam drugiego pasa w stronę Chwarznieńskiej to dowód, na to , że nie rządzą nami nowocześni ludzie z pomysłem, lecz starzy egoiści z poprzedniej epoki, którzy używają samochodu bądź z kierowcą, (podczas jazdy nie obserwują drogi) bądź jeżdżąc autem raz do roku.

      • 2 0

  • kładka dla pieszych przy falochronie to żart.
    nie jest zakryta daszkiem więc zimą ciągle bedzie tam śnieg pomijając fakt że przy deszczu a następnie mrozach przejście będzie pokryte lodem i tylko liczyć połamane nogi!!!!!

    • 7 0

  • badania zapewne rozpoczną (2)

    po uruchomieniu świateł przy Biedronce na Chwarznieńskiej. Wydłużą czas czerwonego światła dla ruchu w kierunku centrum co wstrzyma całą Gdynię Zachód na czas badań i zwiększy przepustowość. Będą mogli odtrąbić sukces i wypiąć pierś do medali i odznaczeń ...

    • 5 1

    • osobiście nie bede się na nich zatrzymywać

      • 2 0

    • a dostana kopa w d*pe

      • 1 0

  • chwarznieńska (1)

    A co z dziurami na odcinku od nowej kładki do Witawy? Tam można zawieszenie stracić.....

    • 6 0

    • Niech dziury będą jak najdłużej, to na razie jedyny sposób, by większość kierowców używała hamulca.

      • 0 3

  • Coś tu się nie zgadza

    Przepustowość to zgodnie z definicją ilość samochodów, które MOGĄ przejechać określoną drogą w jednostce czasu. Licząc faktycznie przejeżdżające pojazdy nie bada się przepustowości tylko % jej wykorzystania. Wiadomo że przepustowość odcinka leśnego po poszerzeniu do 2 pasów wzrośnie (w tym samym czasie będzie MOGŁO przejechać nią więcej samochodów).
    To oczywiście nie rozwiązuje problemu korków ani tu ani nigdzie na świecie bo już dawno dowiedziono, że zwiększenie przepustowości powoduje w krótkim czasie pojawienie się większej ilości aut tak by nową większą przepustowość maksymalnie wykorzystać. Pan Naskręt który "odkorkował" Słowackiego w Gdańsku po jakimś czasie napisał, że ulica stała się ofiarą własnego sukcesu bo zaczęło tamtędy jeździć więcej samochodów. Tym samym tylko potwierdził tę regułę.

    • 2 0

  • w Gdyni niestety poza propaganda brakuje wizji miasta a wszystkie inwestycje

    realizowane przez UM Gdynia sa budowane bez przyszlosciowej wizji miasta i z zalozenia nie zaspokoja przyszlych potrzeb miasta i mieszkancow bo w Gdyni obowiazuje minimalizm inwestycyjny.

    • 7 0

  • A ja mam dwa pytania (2)

    1. Kto odpowiada za odśnieżanie kładki?
    2. Gdzie będzie zrzucany śnieg?

    • 3 0

    • (1)

      odpowiedz na pytanie nr.1 - odwilz
      odpowiedz na pytanie nr. 2 - na ulice

      • 2 1

      • rozpisze się przetarg...

        ...wygra ten co ma wygrać, zainkasuje dobrą kasę po czym wynajmie pana Mietka, który pomacha od czasu do czasu łopatą za 1/50 zainkasowanej kwoty - polski outsourcing ! a jak !

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane