• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzamy postęp prac na ul. Chwarznieńskiej. Nie jest różowo

Patryk Szczerba
1 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (203)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko. Władze Gdyni opóźnienia tłumaczą błędami w projekcie.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.

Ulica Chwarznieńska w Gdyni jest rozkopana w dwóch miejscach: na ChwarznieMapka i na WitominieMapka. Roboty w pierwszym miejscu, choć opóźnione, zakończą się pod koniec marca. Gorzej jest na Witominie. - Błędy w dokumentacji projektowej wydłużyły prace - przyznają urzędnicy. Nowego terminu ich zakończenia na razie nie podają.




Czy remont Chwarznieńskiej utrudnia twoje podróże?


  1. Roboty drogowe na ul. Chwarznieńskiej trwają od kilku miesięcy w dwóch lokalizacjach.
  2. Chociaż chodzi o jedną ulicę, są to dwie różne inwestycje, prowadzone przez różne firmy.
  3. Razem kosztują blisko 90 mln zł.
  4. Mają poprawić przede wszystkim komfort poruszania się pasażerów komunikacji miejskiej i rowerzystów.


Rozbudowa Chwarznieńskiej na Chwarznie. Zakres inwestycji



  • Budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
  • Przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.


Prace na ul. Chwarznieńskiej. Film z 24 stycznia





Tutaj prace prowadzi firma Strabag. W ofercie zadeklarowała, że prace wykona za 33 mln zł w 34 tygodnie. Gdynia pozyskała na tę rozbudowę dofinansowanie w wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Po analizie ofert złożonych w przetargu wybrano najdroższą z nich, ponieważ zakładała najkrótszy czas realizacji.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze

Ul. Chwarznieńska: w lipcu 2023 r. przedłużono termin prac



Tyle że w lipcu 2023 r., na miesiąc przed terminem, kiedy prace miały już się kończyć, okazało się, że potrwają dłużej, niż zakładano.

- Pierwotnie planowano ułożenie nowej nawierzchni ścieralnej na istniejącej konstrukcji na Chwarznieńskiej na odcinku od ronda ze Staniszewskiego do skrzyżowania z Amona. Ostatecznie ten fragment zbudowano od zera. Zdecydowaliśmy się też na dodatkowe działanie, jakim jest przebudowa drogi dla rowerów od ul. Amona do Szkoły Podstawowej nr 48. To wydłużyło czas prac i spowodowało wzrost wartości inwestycji - opowiadał wówczas Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta.
Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania

Przyczyną opóźnień były też perturbacje z wypłatą odszkodowań dla właścicieli działek, zajętych pod inwestycję. Przebudowa miała skończyć się pod koniec 2023 r., ale na miejscu wciąż widać robotników.

Inwestycje mieszkaniowe na Chwarznie i Wiczlinie



Duża część prac na Chwarznieńskiej już się kończy



Urzędnicy informują, że przebudowa finiszuje, a całkowicie zostały zakończone prace, jak: przebudowa sieci gazowej i wodociągowej, budowa sieci teletechnicznej, zabezpieczenie kolidującej sieci ciepłowniczej.

Z kolei kończą się już prace przy przebudowie kanalizacji deszczowej i sanitarnej, oświetlenia ulicznego, a także - co najważniejsze - roboty drogowe.

- Wykonana została także większość dodatkowo zleconych prac, takich jak przesadzenie dodatkowych drzew i wykonanie dodatkowych ogrodzeń ochronnych, wykonanie dodatkowych warstw nawierzchni, przebudowa i zabezpieczenie dodatkowego odcinka wodociągu, wykonanie wtopionego krawężnika w obrębie skrzyżowania przy S6 - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodaje, że rozwiązany został także problem różnić w wysokości przy SP 48, gdzie stanęła balustrada zabezpieczająca. Zakończony został również dodatkowy pakiet robót nawierzchniowych w rejonie ul. Krauzego, remont chodnika i drogi rowerowej od Amona do SP 48, a także budowa progów zwalniających.

Co jeszcze pozostało do zrobienia i jaki jest termin zakończenia prac?

  • dokończenie przebudowy sygnalizacji świetlnej i montażu tablic informacji pasażerskiej oraz małej architektury,
  • wprowadzenie docelowej organizacji ruchu i przesadzenie drzew, które zostały zabrane na czas inwestycji,
  • dodatkowo zlecone roboty drogowe,
  • dodatkowa sygnalizacja świetlna.

- Obecny termin wykonania robót łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru to 22 marca 2024 r. - deklaruje Marek Łucyk.


Błędny projekt opóźnia prace przy Chwarznieńskiej na Witominie



Problem pojawił się niestety także na witomińskim odcinku Chwarznieńsiej, gdzie warte 54 mln zł prace prowadzi od kwietnia 2023 r. firma MTM.

Co da remont Chwarznieńskiej na tym odcinku?

Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa, jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.

Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, zakres prac




Według umowy prace powinny zostać zakończone do 20 stycznia. Termin minął, a na razie udało się wykonać większość prac podziemnych. Władze miasta zapowiadają, że ten rok będzie czasem prac drogowych.

  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.

Będą kary dla projektanta



Dlaczego inwestycja jest opóźniona?

- Termin zostanie wydłużony ze względu na błędy w dokumentacji projektowej i niedopełnienie obowiązku przez projektantów. W tym zakresie wyciągniemy konsekwencje w postaci kar finansowych w stosunku do projektanta, firmy Transprojekt Gdański - zapowiada Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że Gdynia zapłaciła za dokumentację 1,2 mln zł brutto.

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

Na razie najbardziej zaawansowane są prace rozbiórkowe (60 proc.) i budowa murów oporowych (70 proc.).

Podobnie zaawansowana jest:

  • przebudowa sieci gazowej,
  • przebudowa sieci sanitarnej (ponad 70 proc.),
  • przebudowa sieci wodociągowej i ciepłociągów (65 proc.),
  • kanalizacja deszczowa (75 proc.).

- Połowa prac została wykonana w przypadku robót ziemnych i podbudów, zatok autobusowych i związanych z budową krawężników. W 35 proc. mamy już podbudowy bitumiczne. W całości do wykonania zostały prace należące do Energii - informuje Marek Łucyk.
Urzędnicy nie podają aktualnego terminu zakończenia prac na tym odcinku.

Miejsca

Opinie (203) 10 zablokowanych

  • Co da remont Chwarznieńskiej na tym odcinku?

    Co artykuł zadajecie to samo pytanie a odpowiedź jest prosta: nic nie da remont Chwarznieńskiej na Witominie. Kompletnie nic się nie zmieni a pewnie jezdnie będą jeszcze węższe..

    "Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa, jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.

    Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych."

    • 12 1

  • skandal

    Tłumaczenia p. Łucyka to tylko próba zniesienia swojej odpowiedzialności za remonty dróg w Gdyni. Podobnie jak w skandalicznie przeprowadzonym wywiadzie p. Łucyka, Wszyscy winni tylko nie MY. Za remont Chwarznieńskiej na odcinku Chwarzna miasto zapłaciło o 4 mln zł więcej uzasadniając to szybkim terminem zakończenia inwestycji a w trakcie prac remontowych miasto samo zwiększyło aneksem zakres prac i zmieniło termin zakończenia prac. To tak jakby wyrzucić do WC 4 mln zł i spuścić wodę. Łucyk mówi że winny jest projektant ?? to jest pytanie kto jak nie Urząd Miasta określił zakres prac projektowych i odebrał projekt po jego wykonaniu nie wnosząc uwag że jednak projekt został żle wykonany. Łucyk wystarczająco sie ośmieszył stwierdzając że urząd wie gdzie są urządzenia podziemne ale nie wie na jakiej głębokości i to była przyczyna katastrofy węzła Karwiny. Latem ubiegłego roku na realizacjach prowadzonych przez MTM na Witominie prawie nie było pracowników ale przed wyborami prace ruszyły i Łucyk szuka winnych. Skandal do rozliczenia na wyborach.

    • 17 0

  • Postęp?????

    Mamy już serdecznie dość!!!! A końca nie widać.

    • 17 1

  • "budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka"

    Mam wrażenie że to skrzyżowanie było już zbudowane i że po tym nowym "zbudowaniu" go będzie gorzej niż poprzednio

    • 16 1

  • Gdzie jest Najwyższa Izba Kontroli?! (1)

    Współczuję mieszkańcom Witomina:/ Dziura na dziurze, wszystko rozkopane, pracowników nie widać. Oznakowanie o objazdach nieczytelne, oznakowanie poziome to porażka przy tym remoncie. Kierowcy nie wiedzą jak jechać bo nic nie widać a piesi lawiruja po rozkopanych chodnikach. Kwestia czasu jak pojawi się jakieś zdjęcie, jak ktoś wywali dzwona lub dojdzie do jakiejś kolizji czy potrącenia! Wtedy dopiero się wezmą za prawidłowe i czytelne oznakowanie i zrobią dojścia do bloków, sklepów czy przystanków. Zero jakiegokolwiek nadzoru BHP, tragedia to mało powiedziane. Mamy 2024r a MTM pracuje jak w latach 80'. Was to powinien skontrolować NIK i pokazać szereg nieprawidłowości w inwestycjach, które prowadzicie!
    Brawo Gdynia! Brawo ZDiZ! Rozjbal*ście Karwiny teraz Witawę. Sami na siebie bata kręcicie. Dobrze, że zbliżają się wybory samorządowe! Mieszkańcy ocenią waszą pracę.

    Kto wymyślił przetargi projektuj i buduj! Takie inwestycje powinny być zgłaszane przez miasto do biura projektowego, które kompleksowo zaprojektuje wszystkie prace wraz z harmonogramem aby uniknąć właśnie takich błędów! I dopiero z gotowym projektem powinno się szukać wykonawcy prac! Ciekawe czy jak ktoś buduje dom to chodzi do różnych projektantów żeby jeden zaprojektował fundamenty, inny hydraulikę, a jeszcze inny instalacje elektryczną. Tak właśnie wygląda to przy przetargach projektuj i wybuduj.
    Nie ma konsultacji między sobą i później przychodzi asfalt a następnego dnia go kują bo hydraulicy muszą rury w tym miejscu wstawić! Porażka jak się to widzi, a jeszcze większą masakra, że nie widzą tego w UM i przepraszają za opóźnienia! Zamiast wziąć się za robotę to lepiej powiedzieć przepraszam i ręce umyte!

    P.S. Nie ruszajcie wiaduktu na ul.Puckiej bo też to sperdol*cie:/

    • 20 1

    • I wszystko na_Styk

      • 0 0

  • Ale wygodnie: Urzędnicy nie podają aktualnego terminu zakończenia prac na tym odcinku

    • 16 0

  • Janóż

    Czego postęp....? prac................jakich prac? Wieczna budowa, chodzi o to zeby budowac a nie wybudować, to tak

    • 12 0

  • Czy ktoś policzył koszty ?

    Chodzi o mnóstwo mini wysepek separatorów na tak wąskiej jezdni, przecież w tym momencie idzie dużo więcej materiału, nawet lanie asfaltu musi być robione oddzielnie, jak dla mnie przerost formy nad treścią. Zamiast szybko i prosto , to mamy jeszcze bardziej węższą jezdnie z tysiącem wysp i krzywizn. Mam nadzieję że autobusy nie będą miały problemu z wymijaniem się ( tak jak ostatnio wyremontowano jedną ulicę w Gdańsku i autobusy już tam nie jeżdżą bo się nie mieszczą).

    • 17 1

  • Zaniedbana ta dzielnia.

    • 10 1

  • Czemu nie przyznają się ze Strabagowi sam urząd miasta utrudnił prace. Nie chcieli całego terenu im dać na raz. I na wiele pozwoleń musieli czekać dodatkowych. Plus dodatkowo urząd sobie wymyślił szerszy szereg prac. Których pierwotny projekt nie zakłada. I te nieszczęsne mtm, wszystko rozkopią i udają ze coś robią

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane