- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Sprawdzamy postęp prac na ul. Chwarznieńskiej. Nie jest różowo
Ulica Chwarznieńska w Gdyni jest rozkopana w dwóch miejscach: na Chwarznie i na Witominie. Roboty w pierwszym miejscu, choć opóźnione, zakończą się pod koniec marca. Gorzej jest na Witominie. - Błędy w dokumentacji projektowej wydłużyły prace - przyznają urzędnicy. Nowego terminu ich zakończenia na razie nie podają.
- Rozbudowa Chwarznieńskiej na Chwarznie. Zakres inwestycji
- Ul. Chwarznieńska: w lipcu 2023 r. przedłużono termin prac
- Duża część prac na Chwarznieńskiej już się kończy
- Błędny projekt opóźnia prace przy Chwarznieńskiej na Witominie
- Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, zakres prac
- Będą kary dla projektanta
- Roboty drogowe na ul. Chwarznieńskiej trwają od kilku miesięcy w dwóch lokalizacjach.
- Chociaż chodzi o jedną ulicę, są to dwie różne inwestycje, prowadzone przez różne firmy.
- Razem kosztują blisko 90 mln zł.
- Mają poprawić przede wszystkim komfort poruszania się pasażerów komunikacji miejskiej i rowerzystów.
Rozbudowa Chwarznieńskiej na Chwarznie. Zakres inwestycji
- Budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
- Przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
- Nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Prace na ul. Chwarznieńskiej. Film z 24 stycznia
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile mieszkania na Chwarznie i Witominie?
Tutaj prace prowadzi firma Strabag. W ofercie zadeklarowała, że prace wykona za 33 mln zł w 34 tygodnie. Gdynia pozyskała na tę rozbudowę dofinansowanie w wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Po analizie ofert złożonych w przetargu wybrano najdroższą z nich, ponieważ zakładała najkrótszy czas realizacji.
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze
Ul. Chwarznieńska: w lipcu 2023 r. przedłużono termin prac
Tyle że w lipcu 2023 r., na miesiąc przed terminem, kiedy prace miały już się kończyć, okazało się, że potrwają dłużej, niż zakładano.
- Pierwotnie planowano ułożenie nowej nawierzchni ścieralnej na istniejącej konstrukcji na Chwarznieńskiej na odcinku od ronda ze Staniszewskiego do skrzyżowania z Amona. Ostatecznie ten fragment zbudowano od zera. Zdecydowaliśmy się też na dodatkowe działanie, jakim jest przebudowa drogi dla rowerów od ul. Amona do Szkoły Podstawowej nr 48. To wydłużyło czas prac i spowodowało wzrost wartości inwestycji - opowiadał wówczas Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta.
Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania
Przyczyną opóźnień były też perturbacje z wypłatą odszkodowań dla właścicieli działek, zajętych pod inwestycję. Przebudowa miała skończyć się pod koniec 2023 r., ale na miejscu wciąż widać robotników.
Inwestycje mieszkaniowe na Chwarznie i Wiczlinie
Duża część prac na Chwarznieńskiej już się kończy
Urzędnicy informują, że przebudowa finiszuje, a całkowicie zostały zakończone prace, jak: przebudowa sieci gazowej i wodociągowej, budowa sieci teletechnicznej, zabezpieczenie kolidującej sieci ciepłowniczej.
Z kolei kończą się już prace przy przebudowie kanalizacji deszczowej i sanitarnej, oświetlenia ulicznego, a także - co najważniejsze - roboty drogowe.
- Wykonana została także większość dodatkowo zleconych prac, takich jak przesadzenie dodatkowych drzew i wykonanie dodatkowych ogrodzeń ochronnych, wykonanie dodatkowych warstw nawierzchni, przebudowa i zabezpieczenie dodatkowego odcinka wodociągu, wykonanie wtopionego krawężnika w obrębie skrzyżowania przy S6 - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodaje, że rozwiązany został także problem różnić w wysokości przy SP 48, gdzie stanęła balustrada zabezpieczająca. Zakończony został również dodatkowy pakiet robót nawierzchniowych w rejonie ul. Krauzego, remont chodnika i drogi rowerowej od Amona do SP 48, a także budowa progów zwalniających.
Co jeszcze pozostało do zrobienia i jaki jest termin zakończenia prac?
- dokończenie przebudowy sygnalizacji świetlnej i montażu tablic informacji pasażerskiej oraz małej architektury,
- wprowadzenie docelowej organizacji ruchu i przesadzenie drzew, które zostały zabrane na czas inwestycji,
- dodatkowo zlecone roboty drogowe,
- dodatkowa sygnalizacja świetlna.
- Obecny termin wykonania robót łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru to 22 marca 2024 r. - deklaruje Marek Łucyk.
Filmy z remontu ul. Chwarznieńskiej
Błędny projekt opóźnia prace przy Chwarznieńskiej na Witominie
Problem pojawił się niestety także na witomińskim odcinku Chwarznieńsiej, gdzie warte 54 mln zł prace prowadzi od kwietnia 2023 r. firma MTM.
Co da remont Chwarznieńskiej na tym odcinku?
Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa, jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.
Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, zakres prac
- budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej).
Według umowy prace powinny zostać zakończone do 20 stycznia. Termin minął, a na razie udało się wykonać większość prac podziemnych. Władze miasta zapowiadają, że ten rok będzie czasem prac drogowych.
Będą kary dla projektanta
Dlaczego inwestycja jest opóźniona?
- Termin zostanie wydłużony ze względu na błędy w dokumentacji projektowej i niedopełnienie obowiązku przez projektantów. W tym zakresie wyciągniemy konsekwencje w postaci kar finansowych w stosunku do projektanta, firmy Transprojekt Gdański - zapowiada Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że Gdynia zapłaciła za dokumentację 1,2 mln zł brutto.
Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku
Na razie najbardziej zaawansowane są prace rozbiórkowe (60 proc.) i budowa murów oporowych (70 proc.).
Podobnie zaawansowana jest:
- przebudowa sieci gazowej,
- przebudowa sieci sanitarnej (ponad 70 proc.),
- przebudowa sieci wodociągowej i ciepłociągów (65 proc.),
- kanalizacja deszczowa (75 proc.).
- Połowa prac została wykonana w przypadku robót ziemnych i podbudów, zatok autobusowych i związanych z budową krawężników. W 35 proc. mamy już podbudowy bitumiczne. W całości do wykonania zostały prace należące do Energii - informuje Marek Łucyk.
Urzędnicy nie podają aktualnego terminu zakończenia prac na tym odcinku.
Miejsca
Opinie (203) 10 zablokowanych
-
2024-02-01 14:48
I tak pieniadze pojda w błoto
Witomino potrzebuje obwodnicy od ulicy Witominskiej a nie kosmetyke za miliony ktora nie zmniejszy korkow na tej dzielnicy.Witominska,Kielecka i Małokacka beda tak samo zakorkowane.Obecni urzednicy gdynscy próbuja podcierac sobie d.. szklem.
- 14 0
-
2024-02-01 15:20
Karwiny Biss sie szykuja . Jakies zaklady o ile sie przedluzy
Na karwinach " tylko" 2 lata po terminie a na witominie będzie więcej czy mniej po terminie .
Patrze krawężniki postawili na następny dzień każdy jeden leży na glebie operator jadąc wszystkie położył kilka uszkodził, beton , ława, praca , paliwo i w kibel i tak raz za razem .
Popatrzcie na zdjęcia każdy krawężnik do poprawy , większość uszkodzona to jakas masakra sie tu dzieje .
Czy ktokolwiek to nadzoruje ????- 15 1
-
2024-02-01 15:20
Buspasy nie sa ciagle,to jakis wałek,korki beda nadal
- 8 1
-
2024-02-01 15:28
Czy te firmy płacą jakieś kary umowne za nie terminową realizację?
Umowy są pewnie tak skonstruowane, że zapłacenie kary umownej za nie terminową realizację graniczy z cudem. A może w ogóle nie ma czegoś takiego jak kary umowne?
- 9 1
-
2024-02-01 15:36
(2)
Co to za bzdury, ja tam mieszkam i codziennie jeżdżę tą drogą i jestem bardzo zadowolony, porządek i genialne rozwiązania drogowe. Po tym remoncie wszystkie korki znikną i będzie super.
- 0 16
-
2024-02-01 16:44
Łubu dubu, łubu dubu
niech żyje nam Prezes naszego klubu..
- 6 0
-
2024-02-01 22:44
Cierpisz na syndrom sztokholmski, niestety..
- 1 0
-
2024-02-01 15:51
Zarówno Inwestorzy jak i Wykonawcy sprawiają wrażenie nieposiadających odpowiednich kompetencji i kwalifikacji
Zupełnie niezrozumiałym dla mnie jest fakt, że osoby związane z branżą od lat, do tego znające dobrze nasze polskie realia, nie potrafią określić w miarę przewidywalnego zakresu inwestycji (łącznie z ew. niespodziankami) oraz w miarę realnego terminu zakończenia inwestycji. Regularne przestrzeliwanie tych założeń o więcej niż powiedzmy 30 procent jest dalece nieprofesjonalnie i świadczy o bardzo słabym przygotowaniu obojga stron, Zamawiającego i co gorsza Wykonawcy. Czarowanie nas wszystkich nierealnymi terminami realizacji jest zwykłym oszustwem i powinno być brane pod uwagę już na samym początku rozstrzygania przetargów. Inaczej będziemy mieli wszechobecne zakłamanie.
- 9 0
-
2024-02-01 15:54
Podsumowujac, do Gdyni zachod dojazdu noe będzie
Te, tzw rozbudowy nic nie dadzą, szczurkowcy na siłę chcą nas wsadzić do autobusów lub na rowery. Gdynia Zachód będzie największą dzielnica w Gdyni. Za 2 mc wybory, żegnamy Wojciecha
- 15 0
-
2024-02-01 15:59
(1)
Najwiekszym bezsensem jest remont na witominie , jak mozna ladowac tyle kasy i nie zainwestowac w dodatkowy pas dla aut osobowych...??? sciezka rowerowa ??? serio ?
- 16 0
-
2024-02-01 22:45
Można. Tylko dlaczego nie ma kar???
- 0 0
-
2024-02-01 16:08
Wymówki urzędników...
Na budowie prawie nic się nie dzieje, a weekendy to zupełnie nic. Prace na tak ważnej drodze powinny się odbywać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Już dawno było by wszystko zrobione...
- 12 0
-
2024-02-01 16:14
acotam
a nie lepiej bombe tam zrzucić
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.