• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środa ostatnim dniem autobusów na al. Armii Krajowej

ms
17 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 09:40 (17 grudnia 2007)
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Schemat pętli tramwajowo-autobusowej na Chełmie Schemat pętli tramwajowo-autobusowej na Chełmie
Częstotliwość kursowania linii łączących centrum Gdańska z Chełmem. Częstotliwość kursowania linii łączących centrum Gdańska z Chełmem.

W środę 19 grudnia aleją Armii Krajowej pojedzie tramwaj na Chełm, ale już następnego dnia z znikną z niej autobusy kursujące przez Chełm m.in. na Kowale, Osiedle Pięć Wzgórz i Osiedle Świętkorzyskie

.

Nie - jak zapowiadano - między świętami i Nowym Rokiem, lecz już 20 grudnia, czyli w najbliższy czwartek, z al. Armii Krajowej znikną kursujące po niej dotychczas linie autobusowe. Po zmianach linie będą kursowały następująco:

- 118 pojedzie z Ujeściska do Gdańska, ale przez ul. Zaroślak,
- 155, 255, 295 trasy są skrócone do pętli tramwajowej przy ul. Witosa,
- C, 195 kursują bez zmian
- 108 kursuje do Gdańska przez ul. Zaroślak również bez zmian, tylko zmienią się częstotliwości (aby dopasować tę linię do linii 118) ,
- linie 208 i 308 zostają zlikwidowane.

Mieszkańcy nowych osiedli w dzielnicy Gdańsk Południe już pomstują na te zmiany (czemu dają wyraz w listach do naszej redakcji). Żeby nowa organizacja transportu publicznego w tej części Gdańska była dla nich jak najmniej bolesna, przy ul. Witosa na Chełmie powstała pętla ułatwiająca przesiadanie się z tramwaju do autobusu (schemat obok).

Umieszczono na niej osiem elektronicznych tablic z rozkładem jazdy. Na razie będą one pokazywały czas rozkładowy, czyli nie uwzględniający opóźnień wywołanych korkami. Po zainstalowaniu nadajników i odbiorników GPS w pojazdach i na pętli, tablice będą wyświetlały czas rzeczywisty dojazdu autobusu i tramwaju na pętlę.
ms

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • Oddajcie nam autobusy!!

    Co to za pomysł z likwidacją linii autobusowych dojeżdżających z Ujeściska do Dworca Głównego?! Tramwaj tam nie dojeżdża i co z tego, że pokonuje trasę szybciej, skoro potem trzeba 10 minut iść. Na przesiadkę na Chełmie też się czas traci!! Oddajcie nam chociaż 155!

    • 0 0

  • Można skreślić 118 i skrócić 108!

    Dlaczego jeżdżą linie 108 i 118 dalej do miasta? Przecież jest to całkiem nie potrzebne. Można by całkiem zmienić trasę. Pozostaje wyłącznie przystanek ul Cmentarna. Przecież Zaroślak ma alternatywę. Wystarczyła by linia prowadząca od pętla Witosa przez Chełm:

    00 CHEŁM WITOSA (TRAM)
    02 CHEŁM CIENISTA
    03 BUCZKA/RONDO CHEŁM
    04 REFORMACKA
    05 ZIELONOGÓRSKA
    06 ODRZAŃSKA (TRAM)
    07 BUCZKA/GRABOWSKIEGO na ulicy Chałubińskiego
    08 CHAŁUBIŃSKIEGO (TRAM)
    10 DRAGANA - KŁADKA
    11 DRAGANA - SZKOŁA
    12 CIESZYŃSKIEGO
    13 CHEŁM WITOSA (TRAM)

    Jedynie stan ulicy lubuskiej między Stoczniowców a Odrzańską nie dopuszcza do kursowania autobusów. Przecież ludzie którzy wsiadali na Cienistej będą wsiadać teraz na pętli, ludzie z odrzańskiej i Biegańskiego będą też jeździli tramwajem, Chałubińskiego będzie wsiadało na przystanku który został nazwany jak ulica. Pozostają wyłącznie przystanki Worcella i Reformacka. Musieli by stworzyć linię dowożącą ludzi do tramwaju. Wystarczyły by dwa autobusy niskopodłogowe żeby obsługiwać linię.

    Zostaje wyłącznie jeszcze problem cmentarza na stoczniowców. Rozwiązanie jest łatwe, Gdańsk potrzebuje autobusową linię cmentarną. Linia istnieje już i nosi właściwy numer "C". Linie ulegnie małej zmianie, będzie kursowała dodatkowo do pętli Siedlce (TRAM), dalej normalną trasą i przez Worcella, Buczka, Reformacka, Stoczniowców do przystanku Cmentarna, przez Brzegi, Cienistą do Worcella, Buczka, Grabowskiego, do pętli Witosa. Linie mogła by obsługiwać odcinek Worcella - Cmentarna raz na godzinę między 8:07 a 19:52 od Worcella. W ten sposób wszyscy renciści mieli by linię która zawoziła by ich na cmentarz i na z powrotem na Chełm. ZKM zaoszczędził by jedną linię i ludzie z starego Chełmu mieli by linię dla siebie. Teraz zapełniają ją ludzie z poza poligonu (starzy mieszkańcy wiedzą o kim mówię).

    Kto z was myśli, że ZKM dalej będzie obsługiwać równolegle autobusami i tramwajami ul. Kartuską myli się. Tam też znikną autobusy jak dojedzie w następnych trzech latach następne parę tramwajów z Dortmundu. Przecież już w następnym roku możemy oczekiwać co miesiąc jeden. Trzeba by było wstawić wajchę przy trzech krzyżach żeby dortmundziaki mogły zawracać i w ten sposób przedłużyć linię do Dworca. Ale przecież planowanie i przebudowa by dłużej trwała niż dostarczenie nowych tramwajów.

    Jak tak dalej pójdzie, to będzie można zaoszczędzić jedną pętle w mieście. Może zlikwidują Jana z Kolna, bo będą potrzebowali miejsce na most. Poco pętle, jak autobusy zostają poza miastem.

    • 0 1

  • Dlaczego płacę za tramwaj na Chełmie chciaż nim nie jeżdżę

    Brawo dla magistratu. Poprawi się w kasie miejskiej!! Mój przykład - codzienna trasa: od Cieszyńskiego do Dworca PKP bilet miesięczny (pon-pią)kosztował w roku 2007 - 35zł. Obecnie w 2008 r dla tych samych przystanków początkowego i końcowego (no bo autobus jedzie trasą okrężną)53 zł. Obliczcie podwyżka o 50%. A ile czasu można postać w autobusie....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane