• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środa ostatnim dniem autobusów na al. Armii Krajowej

ms
17 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 09:40 (17 grudnia 2007)
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Schemat pętli tramwajowo-autobusowej na Chełmie Schemat pętli tramwajowo-autobusowej na Chełmie
Częstotliwość kursowania linii łączących centrum Gdańska z Chełmem. Częstotliwość kursowania linii łączących centrum Gdańska z Chełmem.

W środę 19 grudnia aleją Armii Krajowej pojedzie tramwaj na Chełm, ale już następnego dnia z znikną z niej autobusy kursujące przez Chełm m.in. na Kowale, Osiedle Pięć Wzgórz i Osiedle Świętkorzyskie

.

Nie - jak zapowiadano - między świętami i Nowym Rokiem, lecz już 20 grudnia, czyli w najbliższy czwartek, z al. Armii Krajowej znikną kursujące po niej dotychczas linie autobusowe. Po zmianach linie będą kursowały następująco:

- 118 pojedzie z Ujeściska do Gdańska, ale przez ul. Zaroślak,
- 155, 255, 295 trasy są skrócone do pętli tramwajowej przy ul. Witosa,
- C, 195 kursują bez zmian
- 108 kursuje do Gdańska przez ul. Zaroślak również bez zmian, tylko zmienią się częstotliwości (aby dopasować tę linię do linii 118) ,
- linie 208 i 308 zostają zlikwidowane.

Mieszkańcy nowych osiedli w dzielnicy Gdańsk Południe już pomstują na te zmiany (czemu dają wyraz w listach do naszej redakcji). Żeby nowa organizacja transportu publicznego w tej części Gdańska była dla nich jak najmniej bolesna, przy ul. Witosa na Chełmie powstała pętla ułatwiająca przesiadanie się z tramwaju do autobusu (schemat obok).

Umieszczono na niej osiem elektronicznych tablic z rozkładem jazdy. Na razie będą one pokazywały czas rozkładowy, czyli nie uwzględniający opóźnień wywołanych korkami. Po zainstalowaniu nadajników i odbiorników GPS w pojazdach i na pętli, tablice będą wyświetlały czas rzeczywisty dojazdu autobusu i tramwaju na pętlę.
ms

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • Jeszcze bardziej utrudnia to komunikacja z Centrum.

    Żadne ułatwienia dla tysięcy mieszkańców z drugiej strony pętli. To co jest krytycznym w dojeżdzie do Centrum np. z rejonów Ujeścisja, Zakoniczyna, Pięciu Wzgórz, Czterech Pór Roku, Kolorowego to właśnie dojazd do tej śmiesznej pętli, bo później to już autobus jedzie bez przeszkód. Kiedy to zostanie zmienione... Bo jak na razie nowe rozwiązanie jeszcze bardziej utrudniło komunikację

    • 0 0

  • trzy środki transportu!

    Z Ujeściska (Łódzka)do dworca PKP zamiast jednego autobusu, będzie: autobus, tramwaj, autobus. No, ale tam nie mieszka nikt ważny...

    • 0 0

  • TRAMWAJ

    Ale co niektorzy sie madroja,sami cwaniacy.A nasi wlodarze jezdza sobie samochodami nie aut i tramwajem.Bardzo sie ludzie c,bedaieszyli na ten tramwaj bo mysleli ze tak jak ludzie z innych osiedli beda mieli do wyboru dojazd do DWORCA a nie do LOTU.radni tylko potrafia ustalac podwyzki,a nie mysla o swoich wyborcach!!!!!!!!!!Za takie utrudnienia w dojezdzie do pracy serdecznie dziekuje,pomyslcie o ludziach z drugiej strony/Powinna byc linia 208.

    • 0 0

  • TRAMWAJ

    Czytam te wypowiedzi i szlag mnie trafia jak mozna w ten sposob traktowac ludzi dojezdzajacych do pracy,pracodawca nie bedzie tolerowal spoznien zwiazanych z dojazdem.PARANOJA.

    • 0 0

  • ROZKŁAD AUTOBUSOWY

    gdzie możemy zobaczyć nowe rozkłady autobusów,którymi możemy dojechać do tego wymarzonego tramwaju????

    • 0 0

  • Plany, plany... papier wszystko przyjmie

    Rozkładów jazdy jak nie ma tak nie ma. Ale pewnie jutro się pojawią. Profilaktycznie na moim przystanku ktoś zdjął tablice z rozkładem już w niedzielę.
    Teraz drobna polemika z porterem. Nawet nie musiałem wychodzić z domu, żeby sprawdzić plany. Każdy może to zrobić i obejrzeć owe wspaniałe trasy, skrzyżowania i linie tramwajowe. Według planów przy moim osiedlu przebiegają dwie dwupasmowe arterie (tak zwana Nowa Świętokrzyska i Nowa Łódzka), środkiem biegną linie tramwajowe, nie mówiąc nic o linii SKM w stronę Kolbud. Niestety nie jestem tak naiwny, aby wierzyć że miasto zrealizuje w sensownym czasie owe plany. Plany uchwalić trzeba bo tego wymaga prawo ale realizacja może poczekać. Albowiem wystarczy rzut oka na stronę
    http://gdansk.pl/forum.php?forum=tram&PHPSESSID=2600df1d93e006d958243faad21eb048
    aby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie owych cudów. I tak (tu garść cytatów):

    Tramwaj wzdłuż Armii Krajowej
    W kolejnych fazach rozwoju sieci tramwajowej wraz ze wzrostem ilości pasażerów zasadne stanie się stworzenie \

    • 0 0

  • ... (1)

    ...tramwajowej obwodnicy osiedla Chełm.

    Poszerzenie ul. Małomiejskiej oraz ul. Łódzkiej
    W mpzp zarezerwowano teren pod rozbudowę ul. Małomiejskiej do przekroju dwujezdniowego oraz odpowiednią przebudowę skrzyżowań. W W.P.I na lata 2007-2011 nie uwzględniono tej inwestycji. Ul. Łódzka w mpzp zakłada realizację nowej trasy tzw. Nowej Łódzkiej w przekroju dwujezdniowym z rezerwą terenu pod torowisko tramwajowe. W obecnie obowiązującym planie WPI 2007-2011 założono realizacje następujących zadań: przebudowa układu drogowego w dzielnicy Gdańsk Południe (Nowa Świętokrzyska - Nowa Łódzka) w latach 2011 i następnych.

    Budowa trasy Nowa Warszawska
    W mpzp wyznaczono rezerwę terenu dla realizacji trasy Nowej Warszawskiej, jako ulicy dwujezdniowej z uwzględnieniem dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym do projektowanej pętli w rejonie ulicy Jabłoniowej. Obowiązujący WPI 2007 - 2011 nie uwzględnia budowy tej trasy.
    Koniec cytatu.
    Wygląda na to, że przebudowa układu drogowego jednej z najszybciej rozwijających się dzielnic to pieśń odległej przyszłości. Podobnie jak pobożne życzenia rozbudowy sieci tramwajowej w tym kierunku.
    Aha, jeszcze drobne przypomnienie dla tych, którzy myślą, że ZTM jest od tego aby organizować pasażerom zajęcia z wychowania fizycznego fundując im spacer na dworzec PKP. Warto też aby pracownicy ZTM też sobie o tym przypomnieli skoro umieścili to na swej stronie internetowej:
    Nasza misja: Realizowanie miejskiego transportu publicznego w SPOSÓB ZGODNY Z OCZEKIWANIAMI PASAŻERÓW i Miasta jako organizatora komunikacji poprzez oferowanie usług najwyższej jakości. Wyróżnienia są moje.

    • 0 0

    • moja droga do pracy

      mieszkam na nowym osiedlu za Chełmem, na Wilanowskiej (za stacją BP), pracuję w Gdyni... Moja droga - na piechotę na Cieszyńskiego do 155 (10 minut) - jadę jeden przystanek do pętli (5 minut, jesli nie bede czekał na autobus)- w tramwaj i do Huciska (10 min??) - na piechotę do dworca (10 minut) - SKM do Gdyni (pół godziny) - dojscie do pracy - 10 minut.. to jest plan optymalny - bez spoznien komunikacji i bez czekania na połączenia - wychodzi ok. 80 minut.. Jak znam zycie, bedzie to w sumie ok 100-120 minut.. w jedną stronę... czyli ok 3.5-4h dziennie w podrózy... Pieknie..
      Dobrze, ze Planetobus jezdzi, bo ZKM to nic porządnego nie potrafi zorganizowac...
      ufff, to sobie ponarzekałem:)

      • 0 0

  • ja wysiadam !!!!!!!!!!

    dojeżdzałam z Kowal do Przymorza - środkami komunikacji miejskiej jechałam 1,5 h (!!!_) teraz jak miałabym sie jeszcze na Chełmie przesiadać i nie dojechac nawet do dworca to juz mi sie odechciewa całkiem, powiem szczerze wole 300 zł na paliwo dac i jechac samochodem - tak tez juz od pazdziernika czynię i jestem w 30 min w pracy.Czarno widze tę zmiany i wcale to ludziom zycia nie ułatwi.Dzieku Bogu mamy jeszcze Planetobus na Kowalach i oby jak najdłużej. Pozdrawiam

    • 0 0

  • brak slow

    na to co w tym miescie sie wyprawia

    • 0 0

  • tak sobie narzekamy

    a tu coraz bliżej do czwartku, brr. Ciekawe, czy ktoś z ZTM łaskawie raczy skomentować te wypowiedzi i wyjaśnić, dlaczego nie bierze się pod uwagę głosów mieszkańców dzielnic innych niż Chełm?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane